Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Ronn »

Kwaliteit Unicorn bord valt een beetje tegen. :lol:

Afbeelding

(Gevonden op instagram.)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Bjorn11
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2021, 17:17

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Bjorn11 »

Hallo, ik heb een vraag mbt elektronische dartborden. Is er een verschil tussen 2,3 of 5 holes in de double en triple segmenten? Heeft dit invloed op de afmetingen van de segmenten en dus op de moeilijkheidsgraad om doubles en triples te gooien.

Welke elektronisch dartbord is het beste wat prijs/kwaliteit betreft.

Alvast bedankt
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

@cain1995
Ik heb je topic verwijdert, omdat hier al een topic over bestaat.
Het is ook niet toegestaan om link naar verkoper te plaatsen, je kunt gewoon het merk en type bord benoemen
. In jouw geval Winmau Diamond, wat een prima bord is. Dit bord heeft zgn driehoeksdraad, dus niet dunne blades, maar beter dan ouderwetse ronde draad.
Arkasius170
Lid
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2019, 23:58

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Arkasius170 »

Hallo, heeft iemand al ervaring met de King Of The Oche dartborden van dartshopper?
Deze zijn wel erg goedkoop vergeleken met de Blade 5.
Winmau Fury 24 gram.
2021 180's: 3 |HF: 99
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Dartfantje »

Arkasius170 schreefCOLON 07 Nov 2021, 13:03 Hallo, heeft iemand al ervaring met de King Of The Oche dartborden van dartshopper?
Deze zijn wel erg goedkoop vergeleken met de Blade 5.
Afblijven! :lol: :lol: :lol:

Heb er een maand of 2 geleden op mogen gooien met een toernooi, maar na een middagje gooien zat de slijtage er al goed in op alle borden die er waren. Vergeleken met een avondje competitie gooien op een blade 5, is het verschil immens.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Arkasius170 schreefCOLONHallo, heeft iemand al ervaring met de King Of The Oche dartborden van dartshopper?
Deze zijn wel erg goedkoop vergeleken met de Blade 5.
Goedkoop is vaak duurkoop [emoji6]
Arkasius170
Lid
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2019, 23:58

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Arkasius170 »

Ja klopt vaak wel Fred maar je weet maar nooit. De borden van Mission zijn ook niet duur en daar hoor ik wel goede dingen over.
Merk en kwaliteit gaan niet altijd hand in hand kijk maar naar Unicorn met hun eclipse borden.
Winmau Fury 24 gram.
2021 180's: 3 |HF: 99
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Vaak hangt slijtage ook af van gebruik van grippunten. Over het algemeen ben je beter uit met de wat duurdere borden als Blade en Eclipce, en natuurlijk Bull’s Advantage niet te vergeten. als je borden wilt met dunne spider.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door ybabl »

Ik ben op zoek naar een dartstandaard. Hebben jullie tips hiervoor? Is er iemand bekend met de KOTO Heavy Duty, en zo ja, is deze aan te bevelen?

https://www.dartshopper.nl/koto-heavy-d ... 9sEALw_wcB
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Geen ervaring mee, maar ziet er stevig uit.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door ratm »

Ik heb zo te zien vrijwel dezelfde. Alleen het bord bevestigingsmechanisme is iets anders. Ook bij hun gekocht overigens, ik kan de mijne niet meer vinden op hun site dus misschien is dit een nieuwere versie.
Maar ik heb er geen problemen mee qua stabiliteit oid. Enige nadeel is dat de rubberen doppen aan de onderkant zwarte strepen op mijn vloer achter lieten. Dus daar moet je even iets onder leggen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door ybabl »

Ah, goede tip. Bedankt!
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door thedartist »

vorig jaar had ik een nieuw dartbord nodig en kocht de Bull's Focus 2. had vaker Bull's borden en die waren o.k.
Nu een jaar verder is het bord helemaal op ondanks wekelijks draaien.
De bull kwam er na 4 maanden al uit en nu ook de spider aan de dubbel kant zit niet meer in het bord. Meer erop en terug duwen lukt niet meer :cry:
Ik gebruik geen grippunten daar kon het niet aan liggen. Ook wekelijks draaien was gewoonte om het bord te sparen.
Welk bord van rond de 50 euro is kwalitatief beter dan de Focus 2 die mij eigenlijk zwaar tegenviel.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Ronn »

thedartist schreefCOLON 10 Aug 2022, 16:47 vorig jaar had ik een nieuw dartbord nodig en kocht de Bull's Focus 2. had vaker Bull's borden en die waren o.k.
Nu een jaar verder is het bord helemaal op ondanks wekelijks draaien.
De bull kwam er na 4 maanden al uit en nu ook de spider aan de dubbel kant zit niet meer in het bord. Meer erop en terug duwen lukt niet meer :cry:
Ik gebruik geen grippunten daar kon het niet aan liggen. Ook wekelijks draaien was gewoonte om het bord te sparen.
Welk bord van rond de 50 euro is kwalitatief beter dan de Focus 2 die mij eigenlijk zwaar tegenviel.
Ik heb lang met mijn Winmau Blade 5 gedaan (ruim 3 jaar). Daarbij gezegd dat ik misschien maar 1,5 uur per week speel.
Een nieuwe Blade 6 lijkt mij een goede keus als nieuw bord deze kost €54,95. Winmau staat ook wel een beetje bekend als goede fabrikant van dart borden. Zelf heb ik nu de Blade 6 dual core en deze bevalt mij prima. De dartpunten gaan bij een dual core eerst door een iets zachtere sisal buitenlaag om het zo maar te noemen. Daarna in de onderste (2e) laag sisal die iets steviger geperst is en dus ook iets harder. Dit zorgt ervoor dat de punten iets dieper maar ook steviger in het bord komen te zitten. Deze kost €72,95
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door thedartist »

Ronn schreefCOLON 15 Aug 2022, 17:12
thedartist schreefCOLON 10 Aug 2022, 16:47 vorig jaar had ik een nieuw dartbord nodig en kocht de Bull's Focus 2. had vaker Bull's borden en die waren o.k.
Nu een jaar verder is het bord helemaal op ondanks wekelijks draaien.
De bull kwam er na 4 maanden al uit en nu ook de spider aan de dubbel kant zit niet meer in het bord. Meer erop en terug duwen lukt niet meer :cry:
Ik gebruik geen grippunten daar kon het niet aan liggen. Ook wekelijks draaien was gewoonte om het bord te sparen.
Welk bord van rond de 50 euro is kwalitatief beter dan de Focus 2 die mij eigenlijk zwaar tegenviel.
Ik heb lang met mijn Winmau Blade 5 gedaan (ruim 3 jaar). Daarbij gezegd dat ik misschien maar 1,5 uur per week speel.
Een nieuwe Blade 6 lijkt mij een goede keus als nieuw bord deze kost €54,95. Winmau staat ook wel een beetje bekend als goede fabrikant van dart borden. Zelf heb ik nu de Blade 6 dual core en deze bevalt mij prima. De dartpunten gaan bij een dual core eerst door een iets zachtere sisal buitenlaag om het zo maar te noemen. Daarna in de onderste (2e) laag sisal die iets steviger geperst is en dus ook iets harder. Dit zorgt ervoor dat de punten iets dieper maar ook steviger in het bord komen te zitten. Deze kost €72,95
Hey Ronn,

Bedankt voor de tip.
Ik had zelf ook helemaal niet aan winmau gedacht maar de blade 6 is inderdaad een goede optie.
Ik kijk straks gelijk op het web en kijk ook dan even naar de dual core maar denk dat de blade 6 nu de favoriet is.
Nogmaals bedankt :!: :!: :!: :!:
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Welk dartbord is het geworden Ron ?
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door thedartist »

Hoi Fred,


Het is de winmau blade 6 geworden.
De recensies waren goed van het bord en heb hem daarom besteld.
Bord zag er mooi uit bij ontvangst en was makkelijk op te hangen.
Hij is stiller dan het bull's bord dat ik had en vind dat je weinig gaatjes ziet na het gooien.
Elke week even draaien voor langere levensduur en geen grippunten gebruiken moeten dit bord toch langer mee laten gaan.
Ik vind het voor dat geld een prima bord dus Ronn bedankt voor de tip :!:
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Ah, mooi zo. Winmau Blade blijkt altijd wel goed te zijn.
BUTTON_POST_REPLY