ProTour 2023

BUTTON_POST_REPLY
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

ProTour 2023

Bericht door ybabl »

Winnaars
PC1: Ryan Searle
PC2: Danny Noppert
PC3: Kim Huybrechts
PC4: Dirk van Duijvenbode
PC5: Ross Smith
PC6: Dirk van Duijvenbode (2)
PC7: Michael van Gerwen
PC8: Gary Anderson
PC9: Krzysztof Ratajski
PC10: Dirk van Duijvenbode (3)
PC11: Rob Cross
PC12: Jonny Clayton
Laatst gewijzigd door 5 op ybabl, in totaal 23 keer gewijzigd.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

Dirk van Duijvenbode won gisteren PC4 met een evenaring van het record aantal 180's op één PC: 35. Mooie prestatie!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: ProTour 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 20 Feb 2023, 15:10 Dirk van Duijvenbode won gisteren PC4 met een evenaring van het record aantal 180's op één PC: 35. Mooie prestatie!
Leuke winnaars tot nu toe. Voor Noppert en DvD goed om te zien dat ze de lijn van 2022 vooralsnog doortrekken. Nopperts prestaties waren de laatste maanden wat minder dus die kan hier weer wat vertrouwen uit tanken. Dat record had ik niet eens meegekregen, netjes hoor.

Voor Kim ook wel fijn om een PC te winnen. De afgelopen 2 jaar lijkt hij terug te komen maar tot echte resultaten kwam het maar niet.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: ProTour 2023

Bericht door ratm »

Dirk van Duivenbode heeft zijn 2e PC van het jaar al te pakken! Hij won PC6, PC5 ging naar R. Smith.
Goede start dus dit jaar van Dirk.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

Zeker goed bezig, Dirk! Ook Gian van Veen had een goed weekend. Won onder andere van Cross, Wade en Chisnall. Hoe goed kan hij gaan worden?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: ProTour 2023

Bericht door ratm »

Het was dit weekend alsof we terug in de tijd geworpen werden. "Gewoon" titels voor MvG en Gary Anderson. Anderson pakte zijn eerste titel sinds februari 2023.
Ik was bang dat zijn carrière net zoals een nachtkaars uit zou gaan als die van Lewis maar het lijkt er op dat hij besloten heeft om echt werk te maken van een comeback. Staat dit jaar eindelijk weer wat beter te spelen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 21 Mrt 2023, 10:50 Het was dit weekend alsof we terug in de tijd geworpen werden. "Gewoon" titels voor MvG en Gary Anderson. Anderson pakte zijn eerste titel sinds februari 2023.
Ik was bang dat zijn carrière net zoals een nachtkaars uit zou gaan als die van Lewis maar het lijkt er op dat hij besloten heeft om echt werk te maken van een comeback. Staat dit jaar eindelijk weer wat beter te spelen.
Anderson vertelde bij de PDC ook dat ie eens was begonnen met trainen. Kan nog weleens een aardige darter gaan worden dan. :lol:
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

Krzysztof Ratajski wint PC9 door in de finale niemand minder dan Chris Landman te verslaan. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat Landman nog/weer een tourcard had, verrassend optreden.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

En wéér Van Duijvenbode die een PC pakt vandaag. Zijn derde al dit jaar. Hij wint de finale van De Sousa met 8-3.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: ProTour 2023

Bericht door ratm »

Dirk is bezig dé man op de vloer te worden dit jaar. Kist haalde ook de laatste 16, die laat gelukkig weer af en toe wat moois zien. Hij zal denk ik nooit meer worden wat er in zat/zit (vooral door jicht) maar het is mooi om weer eens positieve dingen van hem te zien.

Vd Bergh haalde de halve finale, die kon dat wel gebruiken voor zijn zelfvertrouwen denk ik. Hij had natuurlijk nooit aan de PL mee mogen doen maar inmiddels kun je je ook afvragen of de PDC niet beter hem een jaartje kon laten wachten ipv Humphries. Zo goed speelde vd Bergh het afgelopen jaar (ook op het wk van 23) niet en als je niet top bent verlies je week in week uit op de PL. Hoe positief hij ook is ingesteld, dat kan nooit goed zijn voor het vertrouwen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 17 Apr 2023, 06:42 Vd Bergh haalde de halve finale, die kon dat wel gebruiken voor zijn zelfvertrouwen denk ik. Hij had natuurlijk nooit aan de PL mee mogen doen maar inmiddels kun je je ook afvragen of de PDC niet beter hem een jaartje kon laten wachten ipv Humphries. Zo goed speelde vd Bergh het afgelopen jaar (ook op het wk van 23) niet en als je niet top bent verlies je week in week uit op de PL. Hoe positief hij ook is ingesteld, dat kan nooit goed zijn voor het vertrouwen.
Ik snap je punt dat hij gewoon niet zo'n heel sterk jaar heeft gehad en daarom niet in de PL hoort, maar wat bedoel je met een jaartje wachten? Omdat ie er niet aan toe is en het te snel voor hem gaat? Daarvoor loopt ie denk inmiddels wel lang genoeg mee toch?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: ProTour 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 17 Apr 2023, 12:28
ratm schreefCOLON 17 Apr 2023, 06:42 Vd Bergh haalde de halve finale, die kon dat wel gebruiken voor zijn zelfvertrouwen denk ik. Hij had natuurlijk nooit aan de PL mee mogen doen maar inmiddels kun je je ook afvragen of de PDC niet beter hem een jaartje kon laten wachten ipv Humphries. Zo goed speelde vd Bergh het afgelopen jaar (ook op het wk van 23) niet en als je niet top bent verlies je week in week uit op de PL. Hoe positief hij ook is ingesteld, dat kan nooit goed zijn voor het vertrouwen.
Ik snap je punt dat hij gewoon niet zo'n heel sterk jaar heeft gehad en daarom niet in de PL hoort, maar wat bedoel je met een jaartje wachten? Omdat ie er niet aan toe is en het te snel voor hem gaat? Daarvoor loopt ie denk inmiddels wel lang genoeg mee toch?
omdat hij afgelopen jaar een paniekaanval kreeg. Sinds dat moment was zijn spel niet meer goed. Vlak daarvoor speelde hij juist erg goed en won bijvoorbeeld dat world series toernooi in Nederland. Maar hij gaf ook zelf aan in interviews dat hij weer opnieuw vertrouwen in zijn lichaam moest krijgen (beetje net zoals Wade, die speelde ook sterker dan ooit tot hij naar het ziekenhuis moest voor hartkloppingen geloof ik). Na die aanval was het meteen niks meer eigenlijk en het niveau van daarvoor heeft hij nog niet behaald (op constante basis)
Ik denk dat het niet verstandig is voor hem om nu meteen weer volle bak te gaan en dan iedere week te verliezen. Dan kan hij beter een jaar geen PL spelen en de rust en het vertrouwen weer helemaal terug krijgen.

Het is ook aan hem zelf om daar een keuze in te maken hoor, dat hoeft de PDC niet te doen natuurlijk. Maar als de PDC spelers als Humphries en in het verleden de zeer ervaren Wade er uit laat met het argument de speler te willen beschermen dan vind ik dat hier meer op zijn plaats eigenlijk.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: ProTour 2023

Bericht door ratm »

Overigens las ik dat Cross er bij 5-1 achter gewoon vandoor ging

https://www.hln.be/meer-sport/staaltje- ... ~a65e9566/

dat is ook niet bepaald netjes :lol:
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: ProTour 2023

Bericht door Choco115 »

ybabl schreefCOLON 16 Apr 2023, 14:53 Krzysztof Ratajski wint PC9 door in de finale niemand minder dan Chris Landman te verslaan. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat Landman nog/weer een tourcard had, verrassend optreden.
Heeft ie ook helemaal niet, hij deed mee als invaller via de challenge tour!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 17 Apr 2023, 19:03
ybabl schreefCOLON 17 Apr 2023, 12:28
ratm schreefCOLON 17 Apr 2023, 06:42 Vd Bergh haalde de halve finale, die kon dat wel gebruiken voor zijn zelfvertrouwen denk ik. Hij had natuurlijk nooit aan de PL mee mogen doen maar inmiddels kun je je ook afvragen of de PDC niet beter hem een jaartje kon laten wachten ipv Humphries. Zo goed speelde vd Bergh het afgelopen jaar (ook op het wk van 23) niet en als je niet top bent verlies je week in week uit op de PL. Hoe positief hij ook is ingesteld, dat kan nooit goed zijn voor het vertrouwen.
Ik snap je punt dat hij gewoon niet zo'n heel sterk jaar heeft gehad en daarom niet in de PL hoort, maar wat bedoel je met een jaartje wachten? Omdat ie er niet aan toe is en het te snel voor hem gaat? Daarvoor loopt ie denk inmiddels wel lang genoeg mee toch?
omdat hij afgelopen jaar een paniekaanval kreeg. Sinds dat moment was zijn spel niet meer goed. Vlak daarvoor speelde hij juist erg goed en won bijvoorbeeld dat world series toernooi in Nederland. Maar hij gaf ook zelf aan in interviews dat hij weer opnieuw vertrouwen in zijn lichaam moest krijgen (beetje net zoals Wade, die speelde ook sterker dan ooit tot hij naar het ziekenhuis moest voor hartkloppingen geloof ik). Na die aanval was het meteen niks meer eigenlijk en het niveau van daarvoor heeft hij nog niet behaald (op constante basis)
Ik denk dat het niet verstandig is voor hem om nu meteen weer volle bak te gaan en dan iedere week te verliezen. Dan kan hij beter een jaar geen PL spelen en de rust en het vertrouwen weer helemaal terug krijgen.

Het is ook aan hem zelf om daar een keuze in te maken hoor, dat hoeft de PDC niet te doen natuurlijk. Maar als de PDC spelers als Humphries en in het verleden de zeer ervaren Wade er uit laat met het argument de speler te willen beschermen dan vind ik dat hier meer op zijn plaats eigenlijk.
Ah, dat van die paniekaanval had ik gemist. Dan heb je zeker een punt, ja.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

Choco115 schreefCOLON 18 Apr 2023, 07:11
ybabl schreefCOLON 16 Apr 2023, 14:53 Krzysztof Ratajski wint PC9 door in de finale niemand minder dan Chris Landman te verslaan. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat Landman nog/weer een tourcard had, verrassend optreden.
Heeft ie ook helemaal niet, hij deed mee als invaller via de challenge tour!
Ah, dan nog knapper!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 17 Apr 2023, 19:07 Overigens las ik dat Cross er bij 5-1 achter gewoon vandoor ging

https://www.hln.be/meer-sport/staaltje- ... ~a65e9566/

dat is ook niet bepaald netjes :lol:
Dit is echt heel raar. Kan je hier niet voor geschorst worden?
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

Ik weet niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar dit lijkt me een redelijk logische plek:
https://sportnieuws.nl/dartnieuws/darte ... dstrijden/

Scott Williams geeft aan dat hij door het behalen van zijn tour card veel minder wedstrijden speelt, minder ritme opbouwt en daardoor minder in vorm komt (of zoals hijzelf zegt: niet meer koelbloedig is). Ik neem aan dat dit dan vooral komt omdat ie niet zo snel kan aanhaken als gehoopt en zich daardoor voor minder toernooien kwalificeert?

Even zodat ik het duidelijk heb: als je jong genoeg bent, mag je met een tour card nog steeds de Development Tour spelen, toch? En als je geen tour card hebt, mag je wel Challenge Tour spelen, incidenteel op de Pro Tour meespelen en kan je je ook kwalificeren voor de Euro Tour?

Als dit klopt :P is het dus echt belangrijk om de afweging te maken of je inderdaad je tour card wil halen in januari, of dat de Challenge Tour misschien wel beter voor je ontwikkeling is. Al zal er qua sponsoring ook wel weer een prijskaartje aan zo'n tour card hangen. Lastige keuzes.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: ProTour 2023

Bericht door ratm »

Volgens mij klopt wat je zegt. Dat hij minder wedstrijden speelt zal aan zijn eigen prestaties liggen lijkt me. Hij komt hier een beetje over als iemand die de fout bij andere (het systeem) legt ipv bij zichzelf vind ik
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: ProTour 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 12 Mei 2023, 18:02 Volgens mij klopt wat je zegt. Dat hij minder wedstrijden speelt zal aan zijn eigen prestaties liggen lijkt me. Hij komt hier een beetje over als iemand die de fout bij andere (het systeem) legt ipv bij zichzelf vind ik
O, dat zeker hoor. Het ligt aan de resultaten die je zelf behaalt (en ik vind hem sowieso niet echt een sympathiek figuur). Maar dat is dus de moeilijke keuze die je als darter moet maken. Je kan zomaar een tour card binnen hengelen via de Q-school, maar moet je dat altijd willen als je bij de onderkant van de kaarthouders zal horen? Of moet je jezelf nog een jaar of twee ontwikkeltijd geven op de Challenge Tour? Lijkt me echt heel lastig.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: ProTour 2023

Bericht door K1990 »

Christian Kist staat deze week op zijn oude wereldkampioenniveau te gooien :shock:

Gemiddelden van rond de 105 gooit hij regelmatig. Met een finale plaats, halve finale en laatste 16 zie ik hem mss wel een tour en wk ticket afdwingen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: ProTour 2023

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 29 Sep 2023, 19:03 Christian Kist staat deze week op zijn oude wereldkampioenniveau te gooien :shock:

Gemiddelden van rond de 105 gooit hij regelmatig. Met een finale plaats, halve finale en laatste 16 zie ik hem mss wel een tour en wk ticket afdwingen.
Sterker nog, gezien zijn goede pro tour resultaten is ie al zeker voor het WK!
BUTTON_POST_REPLY