PDC WK 2023

ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Bunting had inderdaad eigenlijk moeten winnen van Smith.
MvG gisteren veel te sterk voor vd Bergh. Sws heeft vd Bergh eigenlijk een kleurloos wk gespeeld, nooit echt goed, altijd wel oke. En dan red je het niet tegen een man in vorm zoals MvG. Clemens maakte het Smith nog best lastig aan het begin. Ben benieuwd of hij (Clemens) deze vorm kan behouden de komende maanden en echt kan doorbreken. Ik heb wel het idee dat het er niet leuker op wordt met al die fluitende Duitse fans.

Vanavond precies de finale die de meeste van ons hadden verwacht. 1 voorspellers, 8 hadden Smith in de finale, 9 MvG en 6 hadden ze in de finale tegen elkaar. Ik vind het ook de terechte finale na 2022. In dat jaar waren dit gewoon de 2 beste spelers.

Ik hoop dat Smith wint, MvG's maniertjes en grote mond zijn weer tergend nu hij weer wat meer wint. Zo respectloos naar andere spelers toe. Naar mijn mening zal MvG nooit een boegbeeld worden zoals Barney dat was. Ik ben alleen bang dat Smith onder druk toch wat meer denkt aan al die verloren finales dan aan die ene die hij won en dat MvG de finale vrij eenvoudig wint. En eerlijk is eerlijk, dat zou ook de terechte winnaar zijn.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 03 Jan 2023, 07:09 Bunting had inderdaad eigenlijk moeten winnen van Smith.
MvG gisteren veel te sterk voor vd Bergh. Sws heeft vd Bergh eigenlijk een kleurloos wk gespeeld, nooit echt goed, altijd wel oke. En dan red je het niet tegen een man in vorm zoals MvG. Clemens maakte het Smith nog best lastig aan het begin. Ben benieuwd of hij (Clemens) deze vorm kan behouden de komende maanden en echt kan doorbreken. Ik heb wel het idee dat het er niet leuker op wordt met al die fluitende Duitse fans.

Vanavond precies de finale die de meeste van ons hadden verwacht. 1 voorspellers, 8 hadden Smith in de finale, 9 MvG en 6 hadden ze in de finale tegen elkaar. Ik vind het ook de terechte finale na 2022. In dat jaar waren dit gewoon de 2 beste spelers.

Ik hoop dat Smith wint, MvG's maniertjes en grote mond zijn weer tergend nu hij weer wat meer wint. Zo respectloos naar andere spelers toe. Naar mijn mening zal MvG nooit een boegbeeld worden zoals Barney dat was. Ik ben alleen bang dat Smith onder druk toch wat meer denkt aan al die verloren finales dan aan die ene die hij won en dat MvG de finale vrij eenvoudig wint. En eerlijk is eerlijk, dat zou ook de terechte winnaar zijn.
Over het niveau kunnen we idd niet discussiëren, dan verdiend hij de wereldtitel maar de mens zelf is voor mij geen wereldkampioen waardig.

Gisteren ook weer een voorval met Dimi. Zijn er hier nu echt geen regels voor bij de PDC ? Je mag toch gwn niet in het rode vlak komen als iemand gooit?

Voor mij mag er duidelijke regelgeving komen, een shotklok ( want het gedrag van bv dimi vind ik ook ergerlijk), een zone waar je moet staan als je tegenstander gooit en een duidelijke gedragscode. Ook voor de fans trouwens want ik en ik denk vele onder ons erger me enorm aan het gefluit. Nu komen spelers al met een hoofdtelefoon gooien dan weet je dat het te ver gaat.

Verder mag er ook een mediaregel zijn, want vele interviews zeker die van Van Gerwen zijn zo onrespectvol. Dit zag je toch allemaal niet toen we allemaal darts zijn gaan volgen, ik vraag me af waar het mis is gegaan.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Ben het helemaal met je eens hoor. Alleen ging dat akkefietje er volgens mij niet om dat MvG te dicht bij vd Bergh stond. Volgens MvG zelf vond Dimitri dat MvG stond te stampen. Op de beelden zie je MvG ook precies instapt als vd Bergh begint te gooien. Ik geloof wel dat vd Bergh dat merkte maar ik geloof niet dat 5cm meer afstand het verschil had gemaakt. Volgens mij was vd Bergh gewoon geïrriteerd over zijn eigen prestatie en dan ga je je aan alles irriteren.
Maar het valt me sws op dat vrijwel alle spelers door de rode zone lopen wanneer ze teruglopen. Bij Taylor werd dat altijd uitgemeten maar let maar op, de meeste doen het.

Maar hoe MvG dan op het akkefietje in gaat in de media is zo onvolwassen en respectloos. Vd Bergh laat het direct na de wedstrijd rusten maar MvG moet overal natrappen. "vd Bergh is gewoon een zeikertje, een jankjong" dat soort dingen. Komop gast, wordt volwassen
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Mooie finale, zeker het begin was van krankzinnig niveau en zeer spannend. In die fase heeft MvG echt wel kansen gekregen maar te weinig gepakt. Langzaam maar zeker pakte Smith het initiatief en glipte het uit MvG's handen. Ik denk dat wanneer het spannender was gebleven, dat Smith het niet over de streep zou trekken maar met zo'n voorsprong is de ergste druk er wel af. Terechte winnaar als je naar deze wedstrijd kijkt. MvG zakte gewoon te ver in.

Ook erg leuk voor Smith. Vorig jaar helemaal afgemaakt op de sociale media en nu eindelijk wereldkampioen. Nu zijn de verloren finales wel weggepoetst denk ik en gaan we in ieder toernooi rekening met hem moeten houden.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 03 Jan 2023, 21:17 Ben het helemaal met je eens hoor. Alleen ging dat akkefietje er volgens mij niet om dat MvG te dicht bij vd Bergh stond. Volgens MvG zelf vond Dimitri dat MvG stond te stampen. Op de beelden zie je MvG ook precies instapt als vd Bergh begint te gooien. Ik geloof wel dat vd Bergh dat merkte maar ik geloof niet dat 5cm meer afstand het verschil had gemaakt. Volgens mij was vd Bergh gewoon geïrriteerd over zijn eigen prestatie en dan ga je je aan alles irriteren.
Maar het valt me sws op dat vrijwel alle spelers door de rode zone lopen wanneer ze teruglopen. Bij Taylor werd dat altijd uitgemeten maar let maar op, de meeste doen het.

Maar hoe MvG dan op het akkefietje in gaat in de media is zo onvolwassen en respectloos. Vd Bergh laat het direct na de wedstrijd rusten maar MvG moet overal natrappen. "vd Bergh is gewoon een zeikertje, een jankjong" dat soort dingen. Komop gast, wordt volwassen
Van Gerwen was gewoon weer Van Gerwen dit toernooi. Ik vond het ook totaal onnodig dat Dobey bij 4-0 een 170 op de bull mist en dat Van Gerwen het dan in de volgende leg nodig vindt om vanaf 501 even alsnog die 170 te gooien, om te laten zien dat hij het wel kan. Waarom doe je zoiets? Nog even je tegenstander een extra trap geven als ie 4-0 achterstaat, totaal respectloos.

Blij dat Smith gewonnen heeft, het is hem gegund. Een wat een prachtige 9-darter uiteraard!
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

Een leuk WK darts was het. Zeker vanaf de 3de ronde.
Smith heeft eindelijk zijn belofte ingevuld door kampioen te worden. Een verdiende winnaar en zo wordt het wel leuker in de top met nieuwe winnaars.

MVG is een groot darter. De beste ooit in Nederland.
Maar hopelijk ziet hij in dat zijn interviews en uitlatingen niet bepaald een respectvolle en sportieve indruk achterlaten.
Hij moet weten dat als je aan de top staat het leger aan achtervolgers er alles aan doet om van je te winnen. Niet alleen op het bord maar ook op het podium en daarbuiten.

Dieptepuntje vond ik wel de oordoppen van Price.
De nummer 1 van de lijst die het publiek al jaren sart, uitdaagt en overdreven viert bij een goede beurt , die staat op het podium als een Poolse stucadoor op een zaterdagmiddag.
Terwijl in de regelementen staat dat het niet mag en hij bij totale verstandsverbijstering van de pdc een uitzondering krijgt.
Zo neem je niet alleen sportief een foute afslag maar ook kun je de dartssport niet serieus nemen.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

Een mooie winnaar uiteindelijk, die terecht deze finale heeft gewonnen. Als je je eigen legs in 15 pijlen kan uitgooien dan maak je een goeie kans tegen mvg zeker in dit format.

Dan zie je hem geleidelijk aan breken onder de druk, het is niet voor niks dat hij nog maar 3 titels heeft. Als je dit vergelijk met het aantal andere majors is dit weinig. Als je bij matchplay effe 3 legs aan 124 gemiddeld doet ben je weg wat je in een wk niet bent.

Ik zie deze 2 nog veel finales tegen elkaar spelen want ik vraag me af van wie gaat het anders komen ? Wright heeft zijn leeftijd tegen, Price zit heel diep, Anderson denkt aan zijn pensioen, Clayton begint toch ook wat bergaf te gaan mss dat Cross terug komt en Cullen kan bevestigen maar dat is het zo wat.

Ik vond het niet zo een mega wk. Geen spannende kwartfinales en halve finales en ook de finale was uiteindelijk niet zo mega spannend. In de eerste rondes kwamen dan ook nog eens nauwelijks verassingen.

Er zijn 12 matchen op 95 waar er 100 plus gegooid is, dat lijkt me ook minder of de voorbije jaren. Maar vooral van die 12 was het 8 keer ofwel Smith ofwel Mvg.

Het wordt weer afkicken na 3 weken wk en nu jammer genoeg geen lakeside, de eerste afspraak dan maar de dutch open dacht ik :D
BUTTON_POST_REPLY