PDC WK 2023

ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 20 Dec 2022, 23:37 De 3de dame ligt er ook uit in de 1ste ronde. Ik zie er nog altijd het nut niet echt van in maar kom.

Gingen ze De Graaf ook uitgenodigd hebben als zij de winnaar van de matchplay was ?

Nu Barney, dit zou een makkelijk potje moeten zijn voor hem.
De Graaf hadden ze zeker geen wildcard gegeven. Ik vind dames prima op het wk maar met wildcards moeten ze stoppen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

The King is door :D wel jammer dat zo een klassebak niet de moeite doet om wat gewicht kwijt te raken. Je ziet zo dat hij pijn heeft en hij zweet als een rund :lol: .

Heeft zeker het potentieel om nog een tornooi te winnen maar in deze fysieke conditie lijkt het me onmogelijk. Ik ben wel verbaasd dat hij pas 27ste op de ranking staat, zo iemand moet toch top 16 kunnen staan.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC WK 2023

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 21 Dec 2022, 21:26 The King is door :D wel jammer dat zo een klassebak niet de moeite doet om wat gewicht kwijt te raken. Je ziet zo dat hij pijn heeft en hij zweet als een rund :lol: .

Heeft zeker het potentieel om nog een tornooi te winnen maar in deze fysieke conditie lijkt het me onmogelijk. Ik ben wel verbaasd dat hij pas 27ste op de ranking staat, zo iemand moet toch top 16 kunnen staan.
King heeft gewoon echt een heel slecht jaar gehad. Matchplay, Grand Prix, EK en Grand Slam allemaal niet gehaald. Hij lijkt idd ook steeds zwaarder te worden, en daarme zullen idd de fysieke problemen alleen maar groter worden. Ik zie hem ook echt niet winnen van Cross/Williams in de laatste 32.

Overigens knappe 3-0 overwinning van Clemens op O’Connor! Ook Clemens had geen best jaar, maar dit zag er echt prima uit
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 21 Dec 2022, 21:02
ybabl schreefCOLON 20 Dec 2022, 16:20
Ik snap je punt, maar Viaplay (en eerder RTL) staan daar niet als verrassing. Darters weten dat ze na een wedstrijd worden geïnterviewd. Ik vind niet dat zij rekening hoeven te houden met het humeur van darters. Het gaat niet alleen om hoe je voor de camera staat, het is niet zo dat als je chagrijnig en bot gaat lopen doen tegen de barman daar maar 2 minuten later wel "leuk" voor de camera staat, dat het dan goed is. Viaplay wil juist direct na de wedstrijd tonen hoe zo iemand erin staat, en terecht.

Minder kritiekloos kan ik niet inschatten eerlijk gezegd, heb heel weinig beschouwingen en interviews gezien. Bijna alleen dit stukje met Wattimena, waarin hem dus niet de hand boven het hoofd gehouden wordt door iemand. Prima.

Van Gerwen is typisch zo'n speler wiens interviews ik niet echt kon/kan waarderen en daarom geen fan van ben. Barney heb ik het ook een tijdje mee gehad. Mardle viel ook voor me door de mand destijds met dat historische interview bij RTL. Ik zal niet zeggen dat het op één interviewtje aankomt, maar het telt wel mee in de gehele beeldvorming van een persoon.
Wat je opmerking over de barman betreft, daar heb je wel een punt ja, laat ze dan ook maar op tv voor aap staan :lol:

MvG en Barney heb ik hetzelfde mee als jij. Kan me enorm irriteren als Barney na een geweldige GSOD alles weer helemaal niks vind omdat hij de halve finale verliest maar ja.
Van Mardle kan ik me dat interview niet meer herinneren, zal het eens opzoeken.
https://www.youtube.com/watch?v=K3hJHMv4tac ;)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 22 Dec 2022, 08:39
ratm schreefCOLON 21 Dec 2022, 21:02
ybabl schreefCOLON 20 Dec 2022, 16:20
Ik snap je punt, maar Viaplay (en eerder RTL) staan daar niet als verrassing. Darters weten dat ze na een wedstrijd worden geïnterviewd. Ik vind niet dat zij rekening hoeven te houden met het humeur van darters. Het gaat niet alleen om hoe je voor de camera staat, het is niet zo dat als je chagrijnig en bot gaat lopen doen tegen de barman daar maar 2 minuten later wel "leuk" voor de camera staat, dat het dan goed is. Viaplay wil juist direct na de wedstrijd tonen hoe zo iemand erin staat, en terecht.

Minder kritiekloos kan ik niet inschatten eerlijk gezegd, heb heel weinig beschouwingen en interviews gezien. Bijna alleen dit stukje met Wattimena, waarin hem dus niet de hand boven het hoofd gehouden wordt door iemand. Prima.

Van Gerwen is typisch zo'n speler wiens interviews ik niet echt kon/kan waarderen en daarom geen fan van ben. Barney heb ik het ook een tijdje mee gehad. Mardle viel ook voor me door de mand destijds met dat historische interview bij RTL. Ik zal niet zeggen dat het op één interviewtje aankomt, maar het telt wel mee in de gehele beeldvorming van een persoon.
Wat je opmerking over de barman betreft, daar heb je wel een punt ja, laat ze dan ook maar op tv voor aap staan :lol:

MvG en Barney heb ik hetzelfde mee als jij. Kan me enorm irriteren als Barney na een geweldige GSOD alles weer helemaal niks vind omdat hij de halve finale verliest maar ja.
Van Mardle kan ik me dat interview niet meer herinneren, zal het eens opzoeken.
https://www.youtube.com/watch?v=K3hJHMv4tac ;)
Haha kan me dit helemaal niet meer herinneren terwijl ik dit toernooi van begin tot eind gekeken heb toen. Mardle valt hier wel ff door de mand ja :lol:
Lekker goed Engels van Genee ook ;)
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 23 Dec 2022, 20:14
ybabl schreefCOLON 22 Dec 2022, 08:39
ratm schreefCOLON 21 Dec 2022, 21:02
ybabl schreefCOLON 20 Dec 2022, 16:20
Ik snap je punt, maar Viaplay (en eerder RTL) staan daar niet als verrassing. Darters weten dat ze na een wedstrijd worden geïnterviewd. Ik vind niet dat zij rekening hoeven te houden met het humeur van darters. Het gaat niet alleen om hoe je voor de camera staat, het is niet zo dat als je chagrijnig en bot gaat lopen doen tegen de barman daar maar 2 minuten later wel "leuk" voor de camera staat, dat het dan goed is. Viaplay wil juist direct na de wedstrijd tonen hoe zo iemand erin staat, en terecht.

Minder kritiekloos kan ik niet inschatten eerlijk gezegd, heb heel weinig beschouwingen en interviews gezien. Bijna alleen dit stukje met Wattimena, waarin hem dus niet de hand boven het hoofd gehouden wordt door iemand. Prima.

Van Gerwen is typisch zo'n speler wiens interviews ik niet echt kon/kan waarderen en daarom geen fan van ben. Barney heb ik het ook een tijdje mee gehad. Mardle viel ook voor me door de mand destijds met dat historische interview bij RTL. Ik zal niet zeggen dat het op één interviewtje aankomt, maar het telt wel mee in de gehele beeldvorming van een persoon.
Wat je opmerking over de barman betreft, daar heb je wel een punt ja, laat ze dan ook maar op tv voor aap staan :lol:

MvG en Barney heb ik hetzelfde mee als jij. Kan me enorm irriteren als Barney na een geweldige GSOD alles weer helemaal niks vind omdat hij de halve finale verliest maar ja.
Van Mardle kan ik me dat interview niet meer herinneren, zal het eens opzoeken.
https://www.youtube.com/watch?v=K3hJHMv4tac ;)
Haha kan me dit helemaal niet meer herinneren terwijl ik dit toernooi van begin tot eind gekeken heb toen. Mardle valt hier wel ff door de mand ja :lol:
Lekker goed Engels van Genee ook ;)
Ja, onbegrijpelijk dat RTL hem daar heeft neergezet he. :lol:

Na de kerst gaat het echt beginnen. Ik vond er dit jaar best wat slechte potjes tussen zitten. Is elk jaar natuurlijk in de eerste ronde, maar voor mijn gevoel was het dit jaar echt een enorme tegenvaller. Ik zal wel verwend zijn met het hoge niveau dat we het hele jaar door zien.

De derde ronde heeft wel meteen wat leuke potjes op papier: Price-Barney, Cullen-Heta, Aspinall-Rock, Van Duijvenbode-Smith. Op die eerste na gok ik dat dit allemaal weleens heel dicht bij elkaar kan gaan liggen. Paar dagen om op te verheugen.

Voor nu fijne dagen allemaal!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Het is ook erg jammer dat er zo weinig verrassingen zijn, vrijwel de hele top 32 is gewoon door. Maar ja, als de toppers overblijven dan komen er vanzelf topwedstrijden!
Vind het vooral jammer dat DeDecker en Kleermaker niet konden stunten en dat we Menzies en Evans kwijt zijn, die zijn nooit saai om naar te kijken. Beetje characters in de top zouden we wel kunnen gebruiken.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 24 Dec 2022, 19:03 Het is ook erg jammer dat er zo weinig verrassingen zijn, vrijwel de hele top 32 is gewoon door. Maar ja, als de toppers overblijven dan komen er vanzelf topwedstrijden!
Vind het vooral jammer dat DeDecker en Kleermaker niet konden stunten en dat we Menzies en Evans kwijt zijn, die zijn nooit saai om naar te kijken. Beetje characters in de top zouden we wel kunnen gebruiken.

Karakters oke maar clowns 🤪 Menzies vergeet al wel eens zijn pilletje te nemen voor een wedstrijd en Evans maakt de sport toch beetje belachelijk vind ik.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

K1990 schreefCOLON 27 Dec 2022, 16:33
ratm schreefCOLON 24 Dec 2022, 19:03 Het is ook erg jammer dat er zo weinig verrassingen zijn, vrijwel de hele top 32 is gewoon door. Maar ja, als de toppers overblijven dan komen er vanzelf topwedstrijden!
Vind het vooral jammer dat DeDecker en Kleermaker niet konden stunten en dat we Menzies en Evans kwijt zijn, die zijn nooit saai om naar te kijken. Beetje characters in de top zouden we wel kunnen gebruiken.

Karakters oke maar clowns 🤪 Menzies vergeet al wel eens zijn pilletje te nemen voor een wedstrijd en Evans maakt de sport toch beetje belachelijk vind ik.
Vind je? Hoezo dan?

Barney kansloos eruit. Jammer, maar niet onverwachts. Ik hoop dat ie zich komende tijd in de top 32 kan handhaven met af en toe een mooie uitschieter ertussen. Wright was wel erg matig, mooi voor Huybrechts. Sowieso een Belg in de kwartfinale dus!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Wright viel erg tegen inderdaad. Was ook wel een beetje te verwachten natuurlijk. Hij heeft sws een slecht jaar en de prive omstandigheden hebben de voorbereiding op het wk ook wat door elkaar gegooid.
Zowel Kim als Dimitri zijn gemakkelijk door het toernooi gekomen tot nu toe. Ze hebben nog niet vol hoeven gaan. Ik ben benieuwd wat hun werkelijke vorm is nu. Ze spelen niet als kanshebbers maar zoals ik zie, dat hoefde ook nog niet.

Overigens ben ik het niet eens met de stelling die je vaak hoort dat het niveau de laatste jaren zo omhoog is gegaan. Wel als je de nummers 16 tot 32 met elkaar gaat vergelijken maar de top 10 van nu is echt niet sterker dan de top 10 van 8 a 10 jaar geleden. Ook niet qua niveau. Ik denk zelfs zwakker. De MvG van toen was constanter dan nu, de Wade van toen was beter dan de Wade van nu. Taylor was van veel hoger niveau dan Price en Anderson was beter dan Wright. Lewis/Smith is redelijk gelijk denk ik. Whitlock was op tv echt wel beter dan Humphries tot nu toe is en Barney was sterker dan een Cross nu is. Jenkins/Thorton/King van toen vergeleken met Clayton/Noppert/Aspinall van nu? Dat eerste rijtje was echt niet minder dan het tweede.
Het valt mij juist op dat het niveau van de top al een tijdje stil staat. Daarom kunnen mensen zoals Noppert, Cullen en R. Smith ineens majors winnen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 28 Dec 2022, 13:21 Wright viel erg tegen inderdaad. Was ook wel een beetje te verwachten natuurlijk. Hij heeft sws een slecht jaar en de prive omstandigheden hebben de voorbereiding op het wk ook wat door elkaar gegooid.
Zowel Kim als Dimitri zijn gemakkelijk door het toernooi gekomen tot nu toe. Ze hebben nog niet vol hoeven gaan. Ik ben benieuwd wat hun werkelijke vorm is nu. Ze spelen niet als kanshebbers maar zoals ik zie, dat hoefde ook nog niet.

Overigens ben ik het niet eens met de stelling die je vaak hoort dat het niveau de laatste jaren zo omhoog is gegaan. Wel als je de nummers 16 tot 32 met elkaar gaat vergelijken maar de top 10 van nu is echt niet sterker dan de top 10 van 8 a 10 jaar geleden. Ook niet qua niveau. Ik denk zelfs zwakker. De MvG van toen was constanter dan nu, de Wade van toen was beter dan de Wade van nu. Taylor was van veel hoger niveau dan Price en Anderson was beter dan Wright. Lewis/Smith is redelijk gelijk denk ik. Whitlock was op tv echt wel beter dan Humphries tot nu toe is en Barney was sterker dan een Cross nu is. Jenkins/Thorton/King van toen vergeleken met Clayton/Noppert/Aspinall van nu? Dat eerste rijtje was echt niet minder dan het tweede.
Het valt mij juist op dat het niveau van de top al een tijdje stil staat. Daarom kunnen mensen zoals Noppert, Cullen en R. Smith ineens majors winnen.
Ik denk dat het vooral op de onderkant gericht is. De ondergrens lijkt (geen idee of het echt zo is) hoger, daardoor kunnen inderdaad de lagere geplaatsen ook ineens wat neerzetten het hele jaar door. Maar je hebt gelijk, dat zal ook komen omdat de top wellicht minder is geworden.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

ybabl schreefCOLON 28 Dec 2022, 11:24
K1990 schreefCOLON 27 Dec 2022, 16:33
ratm schreefCOLON 24 Dec 2022, 19:03 Het is ook erg jammer dat er zo weinig verrassingen zijn, vrijwel de hele top 32 is gewoon door. Maar ja, als de toppers overblijven dan komen er vanzelf topwedstrijden!
Vind het vooral jammer dat DeDecker en Kleermaker niet konden stunten en dat we Menzies en Evans kwijt zijn, die zijn nooit saai om naar te kijken. Beetje characters in de top zouden we wel kunnen gebruiken.

Karakters oke maar clowns 🤪 Menzies vergeet al wel eens zijn pilletje te nemen voor een wedstrijd en Evans maakt de sport toch beetje belachelijk vind ik.
Vind je? Hoezo dan?

Barney kansloos eruit. Jammer, maar niet onverwachts. Ik hoop dat ie zich komende tijd in de top 32 kan handhaven met af en toe een mooie uitschieter ertussen. Wright was wel erg matig, mooi voor Huybrechts. Sowieso een Belg in de kwartfinale dus!
Iemand die opkomt als kerstman ? Stel je hebt nog maar zelden darts gevolgd en je ziet een wk geprogrammeerd staan en dan zie je zo iemand opkomen :?

Het niveau zal idd wel wat gedaald zijn. We zijn dan ook de beste ( Taylor ) en de 2de beste ooit ( Van Barneveld) kwijt aan de top. Neem daar dan ook nog eens een supertalent als Anderson bij die aan zijn pensioen denkt en Durrant die in een depressie terecht kwam een King die liever eet dan traint lijkt wel :lol: dan kan het niveau idd niet hetzelfde blijven.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

Niveau van de wedstrijden gaat nu echt wel omhoog en is leuker om te zien.
Van Gerwen tegen Suljovic was een prachtwedstrijd en ook Dirkie tegen R Smith was prima qua spanning net zoals M Smith tegen Schindler.
De eerste en 2de ronde wedstrijden waren vaak toch te voorspelbaar.
Maak me wel zorgen om het gat achter MVG qua Nederlands talent. Natuurlijk is van Duivenbode een goede speler en Noppert haalt ook goede resultaten maar echte top 6 spelers? Nee dat denk ik niet. Dirk is te wisselvallig in 1 kalenderjaar en Noppert heeft dat laatste stapje ook niet in zich.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Gisteravond heb ik helaas niet gezien maar vanmiddag was geweldig inderdaad. DvD tegen Smith en Bunting Chisnall waren enorm spannend en van een hoog niveau, zeker Bunting - Chizzy.

Ik snap wel wat je bedoelt qua Nederlanders. Ik denk dat DvD nog wel stappen gaat maken en het in zich heeft om een major te winnen. Noppert moet vooral meer winnen van de absolute top, dat ontbreekt er bij hem nog aan. Maar wat betreft de top 6, Noppert hoeft komend jaar vrij weinig te verdedigen terwijl Cross en Clayton dat wel moeten. Zou zo maar kunnen dat hij de top 6 net haalt dit jaar. Ook Dirk hoeft weinig te verdedigen. Als hij weer een jaar zoals 2022 speelt komt hij de top 10 ook wel in.

Maar wat het probleem met de Nederlanders vooral is, is dat het lijkt of er geen een jaar na jaar na jaar goed kan blijven presteren. Dirk was goed in 2020, maar slecht in 2021. De Zwaan en Wattimena haalden de top 25 en zakte vervolgens weer weg. Zelfde geldt voor vd Pas, 7 jaar geleden gewoon top 16. Klaassen toendertijd zelfs top 10. Er komen lukt wel, er blijven op de een of andere manier niet. En terugkomen is altijd lastig.

Daarom heb ik ook zo veel respect voor vd Voort. Telkens als hij de top 25 of zelfs 20 haalt krijgt hij weer last van zijn rug en zakt vervolgens weer ver terug. Maar op de een of andere manier komt hij iedere keer weer terug. Je ziet aan spelers als Lewis, Huybrechts, Gurney enz enz hoe moeilijk het is. En hij doet het keer op keer.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 28 Dec 2022, 19:49
ybabl schreefCOLON 28 Dec 2022, 11:24
K1990 schreefCOLON 27 Dec 2022, 16:33
ratm schreefCOLON 24 Dec 2022, 19:03 Het is ook erg jammer dat er zo weinig verrassingen zijn, vrijwel de hele top 32 is gewoon door. Maar ja, als de toppers overblijven dan komen er vanzelf topwedstrijden!
Vind het vooral jammer dat DeDecker en Kleermaker niet konden stunten en dat we Menzies en Evans kwijt zijn, die zijn nooit saai om naar te kijken. Beetje characters in de top zouden we wel kunnen gebruiken.

Karakters oke maar clowns 🤪 Menzies vergeet al wel eens zijn pilletje te nemen voor een wedstrijd en Evans maakt de sport toch beetje belachelijk vind ik.
Vind je? Hoezo dan?

Barney kansloos eruit. Jammer, maar niet onverwachts. Ik hoop dat ie zich komende tijd in de top 32 kan handhaven met af en toe een mooie uitschieter ertussen. Wright was wel erg matig, mooi voor Huybrechts. Sowieso een Belg in de kwartfinale dus!
Iemand die opkomt als kerstman ? Stel je hebt nog maar zelden darts gevolgd en je ziet een wk geprogrammeerd staan en dan zie je zo iemand opkomen :?

Het niveau zal idd wel wat gedaald zijn. We zijn dan ook de beste ( Taylor ) en de 2de beste ooit ( Van Barneveld) kwijt aan de top. Neem daar dan ook nog eens een supertalent als Anderson bij die aan zijn pensioen denkt en Durrant die in een depressie terecht kwam een King die liever eet dan traint lijkt wel :lol: dan kan het niveau idd niet hetzelfde blijven.
Durrant ook inderdaad. Al was hij 8 a 10 jaar geleden nog geen top natuurlijk maar inderdaad, een jaar of 5 geleden zeker wel. Altijd goed voor een gemiddelde van 100
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC WK 2023

Bericht door Choco115 »

Wat een wedstrijden zeg!

De Sousa’s gigantische comeback tegen Searle, Van Gerwen tegen Suljovic en Clemens tegen Williams heerlijke potjes, Smith met heerlijke comeback tegen Schindler, Van Duijvenbode tegen Ross Smith enorme thriller, en weer wereldniveau bij Bunting tegen Chisnall!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

K1990, heb jij nog voorkeur voor morgen? Kim of Dimitri?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 21 Dec 2022, 21:26 The King is door :D wel jammer dat zo een klassebak niet de moeite doet om wat gewicht kwijt te raken. Je ziet zo dat hij pijn heeft en hij zweet als een rund :lol: .

Heeft zeker het potentieel om nog een tornooi te winnen maar in deze fysieke conditie lijkt het me onmogelijk. Ik ben wel verbaasd dat hij pas 27ste op de ranking staat, zo iemand moet toch top 16 kunnen staan.
Beetje late reactie van mij maar ben het helemaal met je eens. Ik heb dat met Lewis nog meer. Zijn verval begon toen zijn gewicht toenam. Na een paar legs zweten als een otter op het podium. Zo jammer dat dat soort spelers het niet iets serieuzer nemen. Al neemt King het qua trainingsuren wel serieus trouwens.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

De 3de ronde was top. Veel 4-3 potjes die spannend waren tot de laatste dubbel of partijen met geweldige gemiddelden.
Leuk om te zien dat er veel darters de stap naar de subtop weten vast te houden.
Mijn mooiste wedstrijd tot nu toe vond ik Chisnall-Bunting.
Beide een geweldig niveau en gewoon lekker doorgooien.
Geen Mansell of Suljovic slenterloopjes en respect voor elkaar.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

Wat is dit een wk zonder verassingen. Mss had ik chisnall eerder als kwartfinalist gezien dan Bunting ( maar die 2 zijn sowieso close) en Clemens had geluk met de loting ( wat een pech voor Williams). Voor de rest de verwachte namen.

Aan ieder een fijn 2023 met veel dartsplezier gewenst.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Het is zeker niet het meest verrassende wk ooit nee, maar als jij Bunting, Clemens, Dobey en vd Bergh als kwartfinalist had gezien vooraf, dan raad ik je aan om eens mee te doen met de voorspellingen want die zou je dan op zeker winnen!

Ik denk dat de kwartfinales wat eenzijdig zullen zijn. Ik verwacht dat Dobey en Clemens geen partij zijn voor MvG en Price. Vd Bergh maakt het hele wk al geen indruk (eigenlijk al niet sinds zijn paniekaanval) dus ik verwacht een redelijk makkelijke overwinning voor Clayton. Smith - Bunting is de wedstrijd waar ik naar uitkijk. Als Bunting zijn niveau van de laatste 2 potten kan vasthouden, dan kan dat een spannende pot worden.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 01 Jan 2023, 11:38 Het is zeker niet het meest verrassende wk ooit nee, maar als jij Bunting, Clemens, Dobey en vd Bergh als kwartfinalist had gezien vooraf, dan raad ik je aan om eens mee te doen met de voorspellingen want die zou je dan op zeker winnen!

Ik denk dat de kwartfinales wat eenzijdig zullen zijn. Ik verwacht dat Dobey en Clemens geen partij zijn voor MvG en Price. Vd Bergh maakt het hele wk al geen indruk (eigenlijk al niet sinds zijn paniekaanval) dus ik verwacht een redelijk makkelijke overwinning voor Clayton. Smith - Bunting is de wedstrijd waar ik naar uitkijk. Als Bunting zijn niveau van de laatste 2 potten kan vasthouden, dan kan dat een spannende pot worden.
Van den Bergh had ik er idd verwacht, had jij er Wright verwacht ? Dat Dobey er Anderson uitspeelt vond ik nu niet bepaald verassende, dat kan je mss wel zeggen van zijn zege tegen Cross. Als is Cross al lang niet meer de constante speler die hij was dus zo verassend is dat nu ook niet.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 01 Jan 2023, 12:59
ratm schreefCOLON 01 Jan 2023, 11:38 Het is zeker niet het meest verrassende wk ooit nee, maar als jij Bunting, Clemens, Dobey en vd Bergh als kwartfinalist had gezien vooraf, dan raad ik je aan om eens mee te doen met de voorspellingen want die zou je dan op zeker winnen!

Ik denk dat de kwartfinales wat eenzijdig zullen zijn. Ik verwacht dat Dobey en Clemens geen partij zijn voor MvG en Price. Vd Bergh maakt het hele wk al geen indruk (eigenlijk al niet sinds zijn paniekaanval) dus ik verwacht een redelijk makkelijke overwinning voor Clayton. Smith - Bunting is de wedstrijd waar ik naar uitkijk. Als Bunting zijn niveau van de laatste 2 potten kan vasthouden, dan kan dat een spannende pot worden.
Van den Bergh had ik er idd verwacht, had jij er Wright verwacht ? Dat Dobey er Anderson uitspeelt vond ik nu niet bepaald verassende, dat kan je mss wel zeggen van zijn zege tegen Cross. Als is Cross al lang niet meer de constante speler die hij was dus zo verassend is dat nu ook niet.
Zowel Wright als vd Bergh spelen de laatste tijd niet zo best. Beide maakte ook geen goede indruk op dit wk. Meestal sleept iemand als Wright dan nog net de overwinning er uit. Gezien het laatste half jaar vind ik vd Bergh wel verrassend te noemen.
Dat Dobey wint van Anderson, tja had je kunnen voorspellen. Dat Dobey wint van Cross ook. Maar dat Debey van én Anderson én Cross wint vind ik wel verrassend. Meestal kan iemand maar 1 keer een speler van dat kaliber verslaan. Zelfde geldt voor Bunting. Bij de bdo was hij echt enorm goed dus ik weet wat hij kan. Maar dat hij ineens na zo'n jaar 2 van dit soort potten weet te spelen vind ik wel verrassend.

Maar ik ben het wel met je eens dat er geen enorme verrassingen zijn hoor. En straks waarschijnlijk gewoon de 4 namen die iedereen genoemd zou hebben in de halve finale.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Nou daar is de verrassing :lol:
Price haalde zijn niveau niet maar wat stond Clemens goed te scoren zeg!
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 01 Jan 2023, 21:58 Nou daar is de verrassing :lol:
Price haalde zijn niveau niet maar wat stond Clemens goed te scoren zeg!
Bunting was ook veel beter eigenlijk, ik denk ( vrees ) dat de wereldkampioen al bekend is. Van Gerwen is de enigste die op dit moment regelmatig de 100 benaderd. Al hoop ik natuurlijk op Dimi maar vrees ervoor.
BUTTON_POST_REPLY