PDC WK 2023

ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Aanstaande donderdag begint het. Eerlijk gezegd zie ik maar 1 persoon als grote favoriet en dat is MvG. Hij heeft een erg sterk jaar achter de rug met 4 majors en meerdere vloeroverwinningen ondanks dat hij een tijd een blessure had en ondanks dat je daarna weer ritme moet vinden. Tijdens de GSOD speelde hij ook erg sterk en dat hij de PCF won geeft hem ook weer extra zelfvertrouwen. Enige 2 "problemen" voor hem zijn dat hij minder constant is dan voorheen en dat de tegenstanders minder onder de indruk zijn. Vroeger stond hij al met 2-0 voor voordat de wedstrijd begon, dat is niet meer zo.

Maar de concurrentie is vooral niet zo sterk. Wright heeft sinds het WK gewoon een erg slecht jaar achter de rug en de voorbereiding zal vanwege alles wat er met zijn vrouw aan de hand was ook niet ideaal zijn. Gerwyn Price heeft eigenlijk geen moment dit jaar als een nummer gespeeld, alleen misschien aan het begin. Veel te wisselvallig dit jaar en slechts 1 major gewonnen, als je dat een major noemen kunt. Clayton was top in 2021 en is natuurlijk nog steeds een geweldige speler maar de magie van 2021 lijkt weg inmiddels. Michael Smith is de enige andere topper met een goed jaar. Alleen die wint eigenlijk nooit van MvG en als die onder druk komt in de finale zal hij toch wel weer terugdenken aan al die verloren finales. Daarnaast is de weg naar de finale lang en de kans groot dat hij zichzelf ergens wel weer de put in praat op het podium en zo ergens onderweg struikelt.

Ben zelf erg benieuwd of Noppert en Van Duijvenbode echt ver kunnen komen en naar wat Rock, Graves en Burnett kunnen. Burnett als oude kampioen, Rock als supertalent en Graves als by far de beste vrouwelijke darter. Ook hoop ik dat De Decker wat wedstrijdjes kan winnen, die heeft ook een prima jaar achter de rug.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

Ik ben het met je eens Ratm maar ook mijn favoriete darter MVG heeft nog teveel wisselende dagen.
Het wordt denk ik wel een meer open toernooi waarin er meer dan ooit geplaatste spelers niet ver kunnen komen.
Als het Barney lukt Price te elimineren dan kan hij de semi's halen denk ik. Andere Darkhorses zijn Baggish , J. Lewis en Labanauskas.
Spelers die achter de meute aankomen maar op een goede dag toe kunnen slaan. En natuurlijk de podiumbeesten ;) King, Wade en Gurney.
Nooit te onderschatten tot de kwartfinale en daarna te weinig power om verder te komen.
Wat doen Aspinall , Rock , Rydzz , Humphries, Anderson, Clayton en Cross als ze de vorm kunnen vinden? En krijgen we nog een corona rel in Allypally?
Ik zou het wel verfrissend vinden om een finale te zien van spelers buiten de top 4.
Mijn voorspellingen komen bijna nooit uit dus ik kan rustig orakelen.
Wie ik het wk gun?
Smith , MVG , Humphries , Aspinall . Clayton en uiteraard Barney. Laat de rest er maar heel hard voor moeten vechten.
En jullie forummers heel veel plezier met voorspellen en kijken. Dat voetballen hebben we wel weer gezien.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

Helaas zit het darten bij viaplay achter een betaalmuur.
Ik vind dat voor de dartssport en zijn populaririteit geen goede ontwikkeling. 14 euro per maand is belachelijk hoog.
Ik kijk uit principe dus geen viaplay.
Ben wel benieuwd waar jullie het darten gaan volgen.
Hebben jullie een betere en goedkopere oplossing?
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC WK 2023

Bericht door Choco115 »

thedartist schreefCOLON 15 Dec 2022, 11:37 Helaas zit het darten bij viaplay achter een betaalmuur.
Ik vind dat voor de dartssport en zijn populaririteit geen goede ontwikkeling. 14 euro per maand is belachelijk hoog.
Ik kijk uit principe dus geen viaplay.
Ben wel benieuwd waar jullie het darten gaan volgen.
Hebben jullie een betere en goedkopere oplossing?
Gewoon op viaplay. 14 euro per maand (of in dit jaar maar 100 per jaar) vind ik zelf een prima bedrag voor 14 tv toernooien en 13 eurotours (dus 27 toernooien) per jaar. Al moet ik wel zeggen dat ik ook nog eens F1 kijk, en dus extra reden om het aan te schaffen.

Maar om antwoord te geven op je vraag, een goedkopere oplossing is er niet, het enige wat ik kan bedenken zijn illegale streams op youtube of twitch maar in hoeverre die er dit WK zijn weet ik natuurlijk niet.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

Hey Choco, dank voor je antwoord.
100 euro klinkt al wel beter als 168 euro per jaar.
En de illegale streams zijn ook niet je van het.
Vaak traag en niet elke avond beschikbaar..
Mis rtl 7 nu toch wel. Was niet altijd hoogstaand maar je zag wel alle wedstrijden
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Het probleem is vooral dat het eerst 0 euro koste dus iedere euro is te veel. Je krijgt er niets extra voor. Je hebt een product (darts) dat kostte 0 euro, viaplay voegt er niets maar dan ook helemaal niets aan toe en ineens wordt het 14 euro. Volgend jaar komt er de eurotour bij maar mocht je gewoon willen kijken wat je altijd keek ben je dus geld kwijt terwijl je dat eerst niet was. Zeker in deze tijd is het voor veel mensen gewoon niet oke.

Viaplay is een zeer slechte zaak voor het darten in Nederland, ik hoop dat het zsm weer op een openbaar kanaal komt. Darts op Sport 1 heeft het darten in Nederland ook geen goed gedaan. RTL moest het vervolgens vrijwel vanaf de grond weer opbouwen.

Deze stream werkt voor mij altijd goed, zonder haperingen ed:
https://dartstreams.lima-city.de/

Gewoon gratis net als "vroeger" ;) Alleen zonder Jacques, dat is wel jammer. Maar ja ook zonder Frank, dat is dan wel weer lekker haha
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

Klopt helemaal Ratm.
168 euro is best geld. En je ziet eigenlijk wat je altijd al zag..
Dat stuitte mij ook tegen op viaplay. Voor hun een lekker verdienmodel wat eerst gratis was.
Het enige is dat ze ook F1 hebben dat keek ik via F1 tv.
Dus een overlegje met de rest hier wat haalbaar is.....

De stream werkt heel goed wonderwel.
Een hele verbetering met de streams met popups en haperingen.
Dus van mij een dikke duim👍
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

Wattimena er al uit. Kan niet zeggen dat ik ermee zit. Zijn ongecontroleerde stijl vind ik niet heel prettig om naar te kijken en hij straalt altijd iets raars uit op het podium. Merk sowieso dat hij niet heel geliefd is bij fans.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

Tja Wattimena, hij heeft echt wel talent.
Maar mentaal niet heel sterk overkomend.
Draait een aantal jaartjes mee maar op 1 of andere wijze maakt hij niet nog een stap omhoog.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

Ik snap nog steeds niet helemaal hoe de mannen en vrouwen nu door elkaar lopen. Ashton had volgens mij via de Q-school een tourcard bemachtigd, toch? Kan Greaves ook zonder Q-school Pro Tour gaan spelen komend jaar?
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: PDC WK 2023

Bericht door no score »

Ik kijk uit principe ook geen viaplay. Nu ben ik in het bezit van een schotel en dit jaar doet het duitse sport1 verslag van het hele toernooi. Voor zover ik het heb begrepen zenden ze elke wedstrijd uit. Ze hebben dit jaar zelfs een verslaggeefster (Jana) ter plekke. Het geheel heeft een beetje de rtl7 sfeer maar dan in het duits ;-) Ik moet zeggen dat het snel went. Veel interviews met spelers en die worden eens niet nagesynchroniseerd dus dat is ook goed te doen.

Verder begreep ik dat het belgische vtm2 alles live uitzendt en je als nederlander gewoon een gratis account kunt aanmaken.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC WK 2023

Bericht door Choco115 »

ybabl schreefCOLON 16 Dec 2022, 21:41 Ik snap nog steeds niet helemaal hoe de mannen en vrouwen nu door elkaar lopen. Ashton had volgens mij via de Q-school een tourcard bemachtigd, toch? Kan Greaves ook zonder Q-school Pro Tour gaan spelen komend jaar?
Nee, voor een tourcard moet je door Q-School komen, of top 2 Development tour/challenge tour eindigen. De dames die op het WK terecht komen, komen daar door of in de top 2 van de women’s series te eindigen (Ashton & Greaves) of de Women’s matchplay te winnen (Sherrock).

Overigens, weer een Filipijn in een heerlijke thriller. Waar Lourence Ilagan gisteravond Rowby-John Rodriguez in een beslissende leg versloeg, liet Christian Perez het echter helemaal liggen tegen Simon Whitlock net. En nu voor het eerst in 9 jaar Richie Burnett op het WK, geweldig!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

Ik zie een beetje dubbel bij deze partij (Smith-Sedlacek) volgens mij. :lol:
Choco115 schreefCOLON 17 Dec 2022, 15:20
ybabl schreefCOLON 16 Dec 2022, 21:41 Ik snap nog steeds niet helemaal hoe de mannen en vrouwen nu door elkaar lopen. Ashton had volgens mij via de Q-school een tourcard bemachtigd, toch? Kan Greaves ook zonder Q-school Pro Tour gaan spelen komend jaar?
Nee, voor een tourcard moet je door Q-School komen, of top 2 Development tour/challenge tour eindigen. De dames die op het WK terecht komen, komen daar door of in de top 2 van de women’s series te eindigen (Ashton & Greaves) of de Women’s matchplay te winnen (Sherrock).
Thanks. Ook als ze op dit WK genoeg ponden had verzameld om in de top 128 (?) te komen kon ze geen Pro Tour gaan spelen?
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

ybabl schreefCOLON 16 Dec 2022, 09:01 Wattimena er al uit. Kan niet zeggen dat ik ermee zit. Zijn ongecontroleerde stijl vind ik niet heel prettig om naar te kijken en hij straalt altijd iets raars uit op het podium. Merk sowieso dat hij niet heel geliefd is bij fans.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

Ik had dit interview nog niet eens gezien, maar dit sluit wel aan op wat mijn gevoel al eerder zei. Hij komt altijd zo raar over. Eerst deed ie altijd zo overdreven amicaal na een verloren partij, sinds ergens dit jaar gedraagt ie zich ineens als een zogenaamde "winnaar" die niet tegen zijn verlies kan. Het lijkt allemaal heel slecht amateur toneel. Ik vraag me af of ie zichzelf wel is of dat ie heel erg aan het zoeken is naar een imago.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

Ik vind het ook lastig om hoogte van hem te krijgen en volgens mij is hij gewoon niet weggelegd voor het voor de camera staan. Al die grapjes die hij vaak maakt tegen vd Giesen komen bij mij ook altijd wat vreemd over. Onhandigheid denk ik dan meestal maar.

Maar wat ik ook vind is dat vd Giesen en Viaplay (en eerst RTL) de spelers ook wat meer tegen zichzelf in bescherming mogen nemen. Want ze zeggen wel dat een manager dat moet doen maar als ze dit interview eerst houden en 5 minuten later pas uitzenden kunnen ze eerst kijken of het wel zo verstandig is. Nu heeft iedereen deze reactie al gezien. Geldt ook voor de interviews met Barney na een nederlaag. Je weet dat hij weer overdreven negatief gaat doen. En dat toch meteen na de wedstrijd naar het toe gaan en vervolgens in de studio roepen dat hij tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Pak de handschoen dan zelf eens op.
In Engeland interviewen ze ook alleen de winnaar (behalve wanneer de verliezer Taylor heette), dat is toch prima.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC WK 2023

Bericht door thedartist »

Ach, ach Adrian Lewis.
Er blijft ook niets meer over van die man.
2 voudig wk winnaar en een zooitje andere overwinningen.
Hij koos ervoor na zijn titels om zijn populariteit te cashen met demo's en clinics.
Ik heb altijd van zijn stijl van gooien genoten. Maar dat is hij ook helemaal kwijt.
Hij is na die verloren halve finale van het wk tegen Michael van Gerwen waar hij met 6-0 werd verslagen nooit meer de oude geworden.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

thedartist schreefCOLON 18 Dec 2022, 19:53 Ach, ach Adrian Lewis.
Er blijft ook niets meer over van die man.
2 voudig wk winnaar en een zooitje andere overwinningen.
Hij koos ervoor na zijn titels om zijn populariteit te cashen met demo's en clinics.
Ik heb altijd van zijn stijl van gooien genoten. Maar dat is hij ook helemaal kwijt.
Hij is na die verloren halve finale van het wk tegen Michael van Gerwen waar hij met 6-0 werd verslagen nooit meer de oude geworden.
Ik heb ook het idee dat het met die wedstrijd mis is gegaan. Toen hadden we nog het idee dat we nog jaren zouden genieten van wedstrijden tussen die twee maar ze zijn daarna nooit meer spannend geweest. Jammer hoor, was wel beetje fan van hem.
Enige positieve is dat hij wat gewicht is verloren, hij lijkt het nu dus wel wat serieuzer aan te pakken. Maar de vreugde is ook wat weg lijkt het
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC WK 2023

Bericht door Choco115 »

ybabl schreefCOLON 18 Dec 2022, 13:31 Ik zie een beetje dubbel bij deze partij (Smith-Sedlacek) volgens mij. :lol:
Choco115 schreefCOLON 17 Dec 2022, 15:20
ybabl schreefCOLON 16 Dec 2022, 21:41 Ik snap nog steeds niet helemaal hoe de mannen en vrouwen nu door elkaar lopen. Ashton had volgens mij via de Q-school een tourcard bemachtigd, toch? Kan Greaves ook zonder Q-school Pro Tour gaan spelen komend jaar?
Nee, voor een tourcard moet je door Q-School komen, of top 2 Development tour/challenge tour eindigen. De dames die op het WK terecht komen, komen daar door of in de top 2 van de women’s series te eindigen (Ashton & Greaves) of de Women’s matchplay te winnen (Sherrock).
Thanks. Ook als ze op dit WK genoeg ponden had verzameld om in de top 128 (?) te komen kon ze geen Pro Tour gaan spelen?
Nee, top 64 pas
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC WK 2023

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 18 Dec 2022, 20:44
thedartist schreefCOLON 18 Dec 2022, 19:53 Ach, ach Adrian Lewis.
Er blijft ook niets meer over van die man.
2 voudig wk winnaar en een zooitje andere overwinningen.
Hij koos ervoor na zijn titels om zijn populariteit te cashen met demo's en clinics.
Ik heb altijd van zijn stijl van gooien genoten. Maar dat is hij ook helemaal kwijt.
Hij is na die verloren halve finale van het wk tegen Michael van Gerwen waar hij met 6-0 werd verslagen nooit meer de oude geworden.
Ik heb ook het idee dat het met die wedstrijd mis is gegaan. Toen hadden we nog het idee dat we nog jaren zouden genieten van wedstrijden tussen die twee maar ze zijn daarna nooit meer spannend geweest. Jammer hoor, was wel beetje fan van hem.
Enige positieve is dat hij wat gewicht is verloren, hij lijkt het nu dus wel wat serieuzer aan te pakken. Maar de vreugde is ook wat weg lijkt het
Daar begon het idd mee, en de klap werd vergroot door Kevin Münch.

Overigens, leuke zondagavond dit. Williams Joyce was echt een heerlijke partij, eindelijk weer een echt goede Baggish en Krcmar kan nog stunten tegen Aspinall, die het lastig heeft
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

Choco115 schreefCOLON 19 Dec 2022, 00:26
ybabl schreefCOLON 18 Dec 2022, 13:31 Ik zie een beetje dubbel bij deze partij (Smith-Sedlacek) volgens mij. :lol:
Choco115 schreefCOLON 17 Dec 2022, 15:20
ybabl schreefCOLON 16 Dec 2022, 21:41 Ik snap nog steeds niet helemaal hoe de mannen en vrouwen nu door elkaar lopen. Ashton had volgens mij via de Q-school een tourcard bemachtigd, toch? Kan Greaves ook zonder Q-school Pro Tour gaan spelen komend jaar?
Nee, voor een tourcard moet je door Q-School komen, of top 2 Development tour/challenge tour eindigen. De dames die op het WK terecht komen, komen daar door of in de top 2 van de women’s series te eindigen (Ashton & Greaves) of de Women’s matchplay te winnen (Sherrock).
Thanks. Ook als ze op dit WK genoeg ponden had verzameld om in de top 128 (?) te komen kon ze geen Pro Tour gaan spelen?
Nee, top 64 pas
Duidelijk, dank je.
ratm schreefCOLON 18 Dec 2022, 16:57 Ik vind het ook lastig om hoogte van hem te krijgen en volgens mij is hij gewoon niet weggelegd voor het voor de camera staan. Al die grapjes die hij vaak maakt tegen vd Giesen komen bij mij ook altijd wat vreemd over. Onhandigheid denk ik dan meestal maar.

Maar wat ik ook vind is dat vd Giesen en Viaplay (en eerst RTL) de spelers ook wat meer tegen zichzelf in bescherming mogen nemen. Want ze zeggen wel dat een manager dat moet doen maar als ze dit interview eerst houden en 5 minuten later pas uitzenden kunnen ze eerst kijken of het wel zo verstandig is. Nu heeft iedereen deze reactie al gezien. Geldt ook voor de interviews met Barney na een nederlaag. Je weet dat hij weer overdreven negatief gaat doen. En dat toch meteen na de wedstrijd naar het toe gaan en vervolgens in de studio roepen dat hij tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Pak de handschoen dan zelf eens op.
In Engeland interviewen ze ook alleen de winnaar (behalve wanneer de verliezer Taylor heette), dat is toch prima.
Ik vind dat niet echt de verantwoordelijkheid van de media, eigenlijk. Hoe je het went of keert, Viaplay staat daar gewoon om verslag te doen, niet om een goednieuws-show te geven. Ik als kijker wil juist weten hoe darters écht zijn, dat werkt mee in de beeldvorming van spelers en wie je wilt supporten. Wattimena bewijst zichzelf hier gewoon een slechte dienst, dat is niet aan Viaplay. Ik zou zelfs bijna zeggen dat ik dit een positieve ontwikkeling vind, want ik heb me juist enorm gestoord afgelopen jaren aan de kritiekloze aanpak van de darters.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 19 Dec 2022, 11:52
ratm schreefCOLON 18 Dec 2022, 16:57 Ik vind het ook lastig om hoogte van hem te krijgen en volgens mij is hij gewoon niet weggelegd voor het voor de camera staan. Al die grapjes die hij vaak maakt tegen vd Giesen komen bij mij ook altijd wat vreemd over. Onhandigheid denk ik dan meestal maar.

Maar wat ik ook vind is dat vd Giesen en Viaplay (en eerst RTL) de spelers ook wat meer tegen zichzelf in bescherming mogen nemen. Want ze zeggen wel dat een manager dat moet doen maar als ze dit interview eerst houden en 5 minuten later pas uitzenden kunnen ze eerst kijken of het wel zo verstandig is. Nu heeft iedereen deze reactie al gezien. Geldt ook voor de interviews met Barney na een nederlaag. Je weet dat hij weer overdreven negatief gaat doen. En dat toch meteen na de wedstrijd naar het toe gaan en vervolgens in de studio roepen dat hij tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Pak de handschoen dan zelf eens op.
In Engeland interviewen ze ook alleen de winnaar (behalve wanneer de verliezer Taylor heette), dat is toch prima.
Ik vind dat niet echt de verantwoordelijkheid van de media, eigenlijk. Hoe je het went of keert, Viaplay staat daar gewoon om verslag te doen, niet om een goednieuws-show te geven. Ik als kijker wil juist weten hoe darters écht zijn, dat werkt mee in de beeldvorming van spelers en wie je wilt supporten. Wattimena bewijst zichzelf hier gewoon een slechte dienst, dat is niet aan Viaplay. Ik zou zelfs bijna zeggen dat ik dit een positieve ontwikkeling vind, want ik heb me juist enorm gestoord afgelopen jaren aan de kritiekloze aanpak van de darters.
Wat mij tegenstaat is dat ze weten wat er gaat gebeuren (zeker bij Barney) en daarna heel hard gaan roepen "ooh" en "aah, iemand moet hem tegen zichzelf in bescherming nemen". Als je dat vind, doe het dan zelf of heb het er niet over.
Ze hoeven geen goed nieuws show te geven maar ook niet binnen 2 minuten na een verloren pot iemand te interviewen. Wat mij betreft dan.
Ik vind ze overigens niet minder kritiekloos dan voorheen naar de darters toe, jij wel?

En even ter interesse, welke speler ben je hierdoor meer (en minder) gaan supporteren?
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC WK 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 19 Dec 2022, 22:16
ybabl schreefCOLON 19 Dec 2022, 11:52
ratm schreefCOLON 18 Dec 2022, 16:57 Ik vind het ook lastig om hoogte van hem te krijgen en volgens mij is hij gewoon niet weggelegd voor het voor de camera staan. Al die grapjes die hij vaak maakt tegen vd Giesen komen bij mij ook altijd wat vreemd over. Onhandigheid denk ik dan meestal maar.

Maar wat ik ook vind is dat vd Giesen en Viaplay (en eerst RTL) de spelers ook wat meer tegen zichzelf in bescherming mogen nemen. Want ze zeggen wel dat een manager dat moet doen maar als ze dit interview eerst houden en 5 minuten later pas uitzenden kunnen ze eerst kijken of het wel zo verstandig is. Nu heeft iedereen deze reactie al gezien. Geldt ook voor de interviews met Barney na een nederlaag. Je weet dat hij weer overdreven negatief gaat doen. En dat toch meteen na de wedstrijd naar het toe gaan en vervolgens in de studio roepen dat hij tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Pak de handschoen dan zelf eens op.
In Engeland interviewen ze ook alleen de winnaar (behalve wanneer de verliezer Taylor heette), dat is toch prima.
Ik vind dat niet echt de verantwoordelijkheid van de media, eigenlijk. Hoe je het went of keert, Viaplay staat daar gewoon om verslag te doen, niet om een goednieuws-show te geven. Ik als kijker wil juist weten hoe darters écht zijn, dat werkt mee in de beeldvorming van spelers en wie je wilt supporten. Wattimena bewijst zichzelf hier gewoon een slechte dienst, dat is niet aan Viaplay. Ik zou zelfs bijna zeggen dat ik dit een positieve ontwikkeling vind, want ik heb me juist enorm gestoord afgelopen jaren aan de kritiekloze aanpak van de darters.
Wat mij tegenstaat is dat ze weten wat er gaat gebeuren (zeker bij Barney) en daarna heel hard gaan roepen "ooh" en "aah, iemand moet hem tegen zichzelf in bescherming nemen". Als je dat vind, doe het dan zelf of heb het er niet over.
Ze hoeven geen goed nieuws show te geven maar ook niet binnen 2 minuten na een verloren pot iemand te interviewen. Wat mij betreft dan.
Ik vind ze overigens niet minder kritiekloos dan voorheen naar de darters toe, jij wel?

En even ter interesse, welke speler ben je hierdoor meer (en minder) gaan supporteren?
Ik snap je punt, maar Viaplay (en eerder RTL) staan daar niet als verrassing. Darters weten dat ze na een wedstrijd worden geïnterviewd. Ik vind niet dat zij rekening hoeven te houden met het humeur van darters. Het gaat niet alleen om hoe je voor de camera staat, het is niet zo dat als je chagrijnig en bot gaat lopen doen tegen de barman daar maar 2 minuten later wel "leuk" voor de camera staat, dat het dan goed is. Viaplay wil juist direct na de wedstrijd tonen hoe zo iemand erin staat, en terecht.

Minder kritiekloos kan ik niet inschatten eerlijk gezegd, heb heel weinig beschouwingen en interviews gezien. Bijna alleen dit stukje met Wattimena, waarin hem dus niet de hand boven het hoofd gehouden wordt door iemand. Prima.

Van Gerwen is typisch zo'n speler wiens interviews ik niet echt kon/kan waarderen en daarom geen fan van ben. Barney heb ik het ook een tijdje mee gehad. Mardle viel ook voor me door de mand destijds met dat historische interview bij RTL. Ik zal niet zeggen dat het op één interviewtje aankomt, maar het telt wel mee in de gehele beeldvorming van een persoon.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC WK 2023

Bericht door K1990 »

De 3de dame ligt er ook uit in de 1ste ronde. Ik zie er nog altijd het nut niet echt van in maar kom.

Gingen ze De Graaf ook uitgenodigd hebben als zij de winnaar van de matchplay was ?

Nu Barney, dit zou een makkelijk potje moeten zijn voor hem.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC WK 2023

Bericht door Choco115 »

Barney speelde gezien de omstandigheden echt weer goed, 96 gemiddeld en met name set 2 speelde ie fantastisch
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC WK 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 20 Dec 2022, 16:20
Ik snap je punt, maar Viaplay (en eerder RTL) staan daar niet als verrassing. Darters weten dat ze na een wedstrijd worden geïnterviewd. Ik vind niet dat zij rekening hoeven te houden met het humeur van darters. Het gaat niet alleen om hoe je voor de camera staat, het is niet zo dat als je chagrijnig en bot gaat lopen doen tegen de barman daar maar 2 minuten later wel "leuk" voor de camera staat, dat het dan goed is. Viaplay wil juist direct na de wedstrijd tonen hoe zo iemand erin staat, en terecht.

Minder kritiekloos kan ik niet inschatten eerlijk gezegd, heb heel weinig beschouwingen en interviews gezien. Bijna alleen dit stukje met Wattimena, waarin hem dus niet de hand boven het hoofd gehouden wordt door iemand. Prima.

Van Gerwen is typisch zo'n speler wiens interviews ik niet echt kon/kan waarderen en daarom geen fan van ben. Barney heb ik het ook een tijdje mee gehad. Mardle viel ook voor me door de mand destijds met dat historische interview bij RTL. Ik zal niet zeggen dat het op één interviewtje aankomt, maar het telt wel mee in de gehele beeldvorming van een persoon.
Wat je opmerking over de barman betreft, daar heb je wel een punt ja, laat ze dan ook maar op tv voor aap staan :lol:

MvG en Barney heb ik hetzelfde mee als jij. Kan me enorm irriteren als Barney na een geweldige GSOD alles weer helemaal niks vind omdat hij de halve finale verliest maar ja.
Van Mardle kan ik me dat interview niet meer herinneren, zal het eens opzoeken.
BUTTON_POST_REPLY