PDC World Championship 2022

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Ja, ik baal er enorm van. Leek me echt mooie pot te worden tegen James Wade.
En natuurlijk hoop ik dat Vincent geen klachten ervaart, en goed doorheen komt.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 27 Dec 2021, 16:29 Balen hoor, en wat betekent dat voor MvG die samen met hem kerst gevierd heeft.
Ik vind het wel vreemd dat je blijkbaar geen officiële pcr test voor een wedstrijd hoeft te overhandigen.

Ik weet natuurlijk niet wat ze allemaal aan voorzorgmaatregelen hebben genomen, maar als je op een wk staat en je speelt in hét corona land van Europa, dan doe je er toch alles aan om niet besmet te worden. Samen kerst vieren vind ik dan bijvoorbeeld niet verstandig.
Begrijp ik ook niks van, je komt zonder corona toe op het wk en dan geraakt men daar besmet. Iedere speler zit daar toch in volledige quarantaine?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Ik vind het verhaal van Barney (dat hij na de wedstrijd tegen Cross een positieve test deed en daardoor besloot geen interview te geven) ok vrij ongeloofwaardig.

Een zelftest uitslag duurt 15 minuten. Bij RTL komen de spelers binnen 10 minuten na de wedstrijd voor een interview langs en men wist bij rtl al na 5 a 10 minuten te vertellen dat Barney geen interview zou geven. Dat kan dus nooit met een uitslag van een test die hij na de wedstrijd deed te maken hebben want die kan nog niet binnen zijn.

Daarnaast, waarom zou je meteen na de wedstrijd überhaupt een test doen als je nergens last van hebt (zoals hij zegt)? Om dan tegen je tegenstander te kunnen zeggen dat je hem misschien besmet hebt? Is dat het eerste waar je aan denk ná de wedstrijd? Ik neem aan dat je vóór de wedstrijd ook een test hebt gedaan. Die was blijkbaar negatief. Dan ga je toch niet een paar uur later weer testen terwijl je nergens last van hebt.

Volgens mij is het gewoon een smoes van hem en zijn management om zijn weigering om voor de camera's te komen te vertegenwoordigen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

vooralsnog is deze pot wel genieten zeg. Mooie reacties ook van Huybrechts. Die is echt weer op de weg terug
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Ja, mooi. Met z’n nieuwe pijlen gaat het goed
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Ronn »

ratm schreefCOLON 27 Dec 2021, 19:25 Ik vind het verhaal van Barney (dat hij na de wedstrijd tegen Cross een positieve test deed en daardoor besloot geen interview te geven) ok vrij ongeloofwaardig.

Een zelftest uitslag duurt 15 minuten. Bij RTL komen de spelers binnen 10 minuten na de wedstrijd voor een interview langs en men wist bij rtl al na 5 a 10 minuten te vertellen dat Barney geen interview zou geven. Dat kan dus nooit met een uitslag van een test die hij na de wedstrijd deed te maken hebben want die kan nog niet binnen zijn.

Daarnaast, waarom zou je meteen na de wedstrijd überhaupt een test doen als je nergens last van hebt (zoals hij zegt)? Om dan tegen je tegenstander te kunnen zeggen dat je hem misschien besmet hebt? Is dat het eerste waar je aan denk ná de wedstrijd? Ik neem aan dat je vóór de wedstrijd ook een test hebt gedaan. Die was blijkbaar negatief. Dan ga je toch niet een paar uur later weer testen terwijl je nergens last van hebt.

Volgens mij is het gewoon een smoes van hem en zijn management om zijn weigering om voor de camera's te komen te vertegenwoordigen.
Dit is nu exact wat ik ook dacht. (Hoe zou het nu komen dat je zoiets dan denkt vroeg ik mijzelf af.)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Kim was na afloop duidelijk nog niet over de teleurstelling heen. Snap ik wel, maar hij mag best terug kijken op een goede wedstrijd. Niet per se qua spel maar wel qua beleving en mentaliteit. En wat de eerste sets betreft ook qua spel overigens.
Hij vond Price irritant op het podium, daar zie je niks van :lol: . Ik vind wel dat een speler als Huybrechts daar niks over mag zeggen overigens. Ja, Price juicht ook nog als hij achter je staat maar Kim jut het publiek ook op als hij achter Price staat dus gewoon grote jongen zijn.

Tot nu toe wel de mooiste pot van het wk en Price moet echt beter om zijn titel met succes te verdedigen.

Clayton blijft ook indruk maken zeg.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 27 Dec 2021, 23:17 Kim was na afloop duidelijk nog niet over de teleurstelling heen. Snap ik wel, maar hij mag best terug kijken op een goede wedstrijd. Niet per se qua spel maar wel qua beleving en mentaliteit. En wat de eerste sets betreft ook qua spel overigens.
Hij vond Price irritant op het podium, daar zie je niks van :lol: . Ik vind wel dat een speler als Huybrechts daar niks over mag zeggen overigens. Ja, Price juicht ook nog als hij achter je staat maar Kim jut het publiek ook op als hij achter Price staat dus gewoon grote jongen zijn.

Tot nu toe wel de mooiste pot van het wk en Price moet echt beter om zijn titel met succes te verdedigen.

Clayton blijft ook indruk maken zeg.
Van mij mogen beide spelers uit het tornooi genomen worden. Ze houden zich totaal niet aan de regels, laat staan dat er respect is naar de caller toe. Die wijst Price dat zijn gedrag totaal niet kan en wordt dan nog eens de les gespeld door Price.

Als je als topsport wil aanzien worden dan kan je dit gedrag niet toelaten, het waren net twee clowns die een circus nummer brachten.

Zijn de regels veranderd trouwens ? Normaal in een beslissend leg wordt er toch eerst naar de Bull gegooid ?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 28 Dec 2021, 00:49
ratm schreefCOLON 27 Dec 2021, 23:17 Kim was na afloop duidelijk nog niet over de teleurstelling heen. Snap ik wel, maar hij mag best terug kijken op een goede wedstrijd. Niet per se qua spel maar wel qua beleving en mentaliteit. En wat de eerste sets betreft ook qua spel overigens.
Hij vond Price irritant op het podium, daar zie je niks van :lol: . Ik vind wel dat een speler als Huybrechts daar niks over mag zeggen overigens. Ja, Price juicht ook nog als hij achter je staat maar Kim jut het publiek ook op als hij achter Price staat dus gewoon grote jongen zijn.

Tot nu toe wel de mooiste pot van het wk en Price moet echt beter om zijn titel met succes te verdedigen.

Clayton blijft ook indruk maken zeg.
Van mij mogen beide spelers uit het tornooi genomen worden. Ze houden zich totaal niet aan de regels, laat staan dat er respect is naar de caller toe. Die wijst Price dat zijn gedrag totaal niet kan en wordt dan nog eens de les gespeld door Price.

Als je als topsport wil aanzien worden dan kan je dit gedrag niet toelaten, het waren net twee clowns die een circus nummer brachten.

Zijn de regels veranderd trouwens ? Normaal in een beslissend leg wordt er toch eerst naar de Bull gegooid ?
De regels rond de bull zijn dit jaar (helaas) veranderd inderdaad.
Maar aan welke regels hielden ze zich niet dan? Ze gedroegen zich als voetballers (over topsport gesproken ;) )
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Ik vind het altijd mooi om te zien hoe selectief er naar de geschiedenis wordt gekeken. Zoals heel vaak zegt men net dat het publiek vroeger een stuk stiller was bijvoorbeeld op lakeside en dat tijden zo zijn veranderd. Dat klopt wel maar als je kijkt naar News Of The World, wat van de jaren 20 tot 1990 liep en als belangrijker werd gezien dan het wk, dan is het PDC publiek muisstil vergeleken met dat publiek. Dat publiek was wel respectvoller overigens (athans wat is er van heb gezien). Misschien was de "stille Lakeside" periode wel gewoon een tijdelijke onderbreking en is dartspubliek van nature luidruchtig.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

Uhm price die al in de zone kwam terwijl Huybrechts nog aan het gooien was, beide spelers die elkaar bewust storen tijdens de werpbeurt, Huybrechts die vaak al wierp terwijl price nog niet terug was etc...

Wel jammer die regel wijziging bij een final leg.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ybabl »

Wat knap dat die King nog steeds meeloopt na al die jaren, zeg. Was wel verbaasd dat ie op zijn halve finale plaats ooit tegen Taylor het altijd zo matig gedaan heeft op het WK, maar hij heeft nu wel een uitgelezen kans om weer eens een kwartfinale te halen.

Moeilijk kiezen tussen Searle en Noppert. Bij Noppert altijd het idee dat ie wel incidenteel een keer iets geks kan gaan doen op een groot toernooi, maar Searle was er onlangs natuurlijk al eens dichtbij. Wat zou beter zijn voor dit toernooi?

Ook wel benieuwd hoelang Russ Bray nog op het podium mag blijven staan, want hij heeft voor mijn gevoel wel veruit de meeste slippertjes van alle scheidsen. Maar goed, tegelijkertijd is hij ook veruit de meest populaire, dus benieuwd in hoeverre dat meeweegt.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Dat Price te vroeg in de zone kwam heb ik eerlijk gezegd niet gezien, heb er ook niet op gelet. Maar ik zie bij veel spelers dat ze bij het teruglopen te lang in het gele vlak blijven lopen. Daar mag sws wel beter op gelet worden.
Dat storen is natuurlijk een grijs gebied. Voor ons als kijker is dat lastig te zien en dus te beoordelen. Ik vond het eerlijk gezegd mede door dat psychologische spel een fantastische pot om naar te kijken. Daarin verschillen we denk ik van mening. Vooral omdat ze het beide deden, dan mogen ze ook beide niet zeuren.
Maar het is maar goed voor Huybrechts dat hij nooit tegen Manley heeft hoeven spelen :lol:

Noppert speelt absoluut niet goed genoeg. Kreeg de 1e set nog cadeau maar dit gaat het niet worden zo.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 28 Dec 2021, 15:30 Wat knap dat die King nog steeds meeloopt na al die jaren, zeg. Was wel verbaasd dat ie op zijn halve finale plaats ooit tegen Taylor het altijd zo matig gedaan heeft op het WK, maar hij heeft nu wel een uitgelezen kans om weer eens een kwartfinale te halen.

Moeilijk kiezen tussen Searle en Noppert. Bij Noppert altijd het idee dat ie wel incidenteel een keer iets geks kan gaan doen op een groot toernooi, maar Searle was er onlangs natuurlijk al eens dichtbij. Wat zou beter zijn voor dit toernooi?

Ook wel benieuwd hoelang Russ Bray nog op het podium mag blijven staan, want hij heeft voor mijn gevoel wel veruit de meeste slippertjes van alle scheidsen. Maar goed, tegelijkertijd is hij ook veruit de meest populaire, dus benieuwd in hoeverre dat meeweegt.
Russ Bray was mijn favoriete caller maar hij maakt inderdaad steeds meer foutjes.

King is een van die spelers die wel een wereldtitel had verdiend. Hij doet niet alleen al heel lang mee maar ook op hoog niveau. Volgens mij al zo'n 25 jaar in de top 25, dat kunnen er maar heel weinig zeggen
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

Eigenlijk ligt de weg open voor King naar de semi finals. Ik geef hem tegen Wade een zeer goede kans bv. We verschillen daarover idd van visie :) ik vind darts een concentratiesport zoals bv snooker.

Dat uitjouwen bv vind ik zo ergerlijk. Dat er eens een vreugdekreet na een mooie uitworp of een belangrijk leg dat maakt het zeker mooi maar er zijn grenzen. Begin ook bv pas te gooien na dat de ref game on zegt of het uitgetal gecald is. Ik vind dat er te veel spelers zijn die weinig respect tonen naar hun tegenstrever en de referee.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Ronn »

Fred Raket schreefCOLON 28 Dec 2021, 18:12 Ook v Gerwen positief getest

https://www.pdc.tv/news/2021/12/28/van- ... ampionship
Ik vrees nu ook voor van Duijvenbode. 🤞🏻
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

Ik denk dat we de finale niet halen... mss had de WDF toch gelijk door uit te stellen. Op deze manier kan iemand de finale halen met mss maar 2 overwinningen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Ronn schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON 28 Dec 2021, 18:12 Ook v Gerwen positief getest

https://www.pdc.tv/news/2021/12/28/van- ... ampionship
Ik vrees nu ook voor van Duijvenbode. [emoji1695]
Ja, kan maar zo. Lijkt op onverantwoord gedrag zo.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Wright met geklooi met pijlen, zo kom je er niet door .
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door The Runner »

Heb je het niet, dan krijg je het wel in die zaal. 3000 man, dat kan je toch niet voldoende ventileren? Triest voor de getroffen spelers in ieder geval
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Wel klasse van beide spelers dat ze het eerlijk vertellen. Kan me voorstellen dat je toch even speelt met de gedachten om te doen alsof je neus bloed.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Choco115 »

Het wordt wel zeuren zo ja, ik hoop oprecht dat we vanavond niet voor de 3e keer maar 2 potjes hebben maar vrees het ergste…

Kleermaker had wel echt een geweldige pot gister. En qua kanshebbers geef ik Clayton, Price en Cross nu de meeste kans voor de titel (tenzij Wright stopt met dat gekloot met z’n pijlen). Sommige delen liggen nu wel open, kwartfinale voor Humphries, Dobey of een uit vorm Chisnall, Wade of Kleermaker tegen Raymond Smith of King in de kwartfinales… wie weet dat het idd wel King wordt, zou wel mooi zijn voor die man om na 13 jaar weer de halve finale te halen al hoop ik zelf op Kleermaker.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 29 Dec 2021, 09:56 Het wordt wel zeuren zo ja, ik hoop oprecht dat we vanavond niet voor de 3e keer maar 2 potjes hebben maar vrees het ergste…

Kleermaker had wel echt een geweldige pot gister. En qua kanshebbers geef ik Clayton, Price en Cross nu de meeste kans voor de titel (tenzij Wright stopt met dat gekloot met z’n pijlen). Sommige delen liggen nu wel open, kwartfinale voor Humphries, Dobey of een uit vorm Chisnall, Wade of Kleermaker tegen Raymond Smith of King in de kwartfinales… wie weet dat het idd wel King wordt, zou wel mooi zijn voor die man om na 13 jaar weer de halve finale te halen al hoop ik zelf op Kleermaker.
Ik heb de wedstrijd van Wright niet gezien maar ik zie dat hij een gemiddelde van 102 gooide en 60% op zijn dubbels was. Dan was het ondanks het gekloot met zijn pijlen toch niet zo heel slecht lijkt me?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

Het kan allemaal vlug gaan in een carrière, kleermaker 2 jaar geleden nog in de 1ste ronde eruit in het BDO wk nu mss wel halve finale.

King gunt iedereen het, kwa talent ook wel halve finale waardig maar kan hij het fysiek aan ? Totaal geen fan van Cross maar hij haalt wel weer het niveau van 2018. Benieuwd of good old Anderson nog een wereldtitel kan nemen.

Ik hoop in ieder geval dat Clayton, Anderson, King, Chisnall ver mogen komen, aub geen Price 😏.

Op sociale media las ik wel een interessante opmerking van iemand. In plaats om Van der Voort en Van Gerwen uit het tornooi te halen, hadden ze toch ook gewoon hun ronde via een stremming kunnen spelen. Dit tot dat ze negatief waren. Had nog wel leuk geweest vanuit de hotelkamer op een live scherm in Ally Pally.
BUTTON_POST_REPLY