PDC World Championship 2022

ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 29 Dec 2021, 10:33 Het kan allemaal vlug gaan in een carrière, kleermaker 2 jaar geleden nog in de 1ste ronde eruit in het BDO wk nu mss wel halve finale.

King gunt iedereen het, kwa talent ook wel halve finale waardig maar kan hij het fysiek aan ? Totaal geen fan van Cross maar hij haalt wel weer het niveau van 2018. Benieuwd of good old Anderson nog een wereldtitel kan nemen.

Ik hoop in ieder geval dat Clayton, Anderson, King, Chisnall ver mogen komen, aub geen Price 😏.

Op sociale media las ik wel een interessante opmerking van iemand. In plaats om Van der Voort en Van Gerwen uit het tornooi te halen, hadden ze toch ook gewoon hun ronde via een stremming kunnen spelen. Dit tot dat ze negatief waren. Had nog wel leuk geweest vanuit de hotelkamer op een live scherm in Ally Pally.
Dan wordt het wel een heel ander spelletje. En wie gaat de afstanden meten in hun quarantaine kamer?

Ik gun het Wade overigens meer dan King. Gewoon omdat hij de beste speler zonder wereldtitel is en ook erg onderschat door de pdc en de media. Anderson is altijd mooi om te zien maar helaas is de oude Anderson er niet meer. Ik denk dan ook dat MvG vrij eenvoudig de halve finale had gehaald. Anderson en Chisnall kunnen ook niet allebei de halve finale in, je moet een keuze maken ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Dartmat »

Iedere andere beslissing dan het toernooi stilleggen zou een farce zijn. Nu Chisnall ook al zonder spelen eruit. Winst heeft inmiddels geen waarde enkele waarde meer. En wat gaat er nog volgen. Straks halve finalisten terugtrekken met gratis doorgang naar de finale?

De manier waarop de PDC dit allemaal aanpakt is uiterst amateuristisch voor een professionele bond. Waar zijn de gesloten bubbels die eerder zo succesvol waren? Waarom wordt er niet officieel door de bond getest ipv kans op gesjoemel door spelers zelf een niet-pcr test te laten doen?

Dit toernooi is één grote grap aan het worden. Belachelijk.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 29 Dec 2021, 12:59 Iedere andere beslissing dan het toernooi stilleggen zou een farce zijn. Nu Chisnall ook al zonder spelen eruit. Winst heeft inmiddels geen waarde enkele waarde meer. En wat gaat er nog volgen. Straks halve finalisten terugtrekken met gratis doorgang naar de finale?

De manier waarop de PDC dit allemaal aanpakt is uiterst amateuristisch voor een professionele bond. Waar zijn de gesloten bubbels die eerder zo succesvol waren? Waarom wordt er niet officieel door de bond getest ipv kans op gesjoemel door spelers zelf een niet-pcr test te laten doen?

Dit toernooi is één grote grap aan het worden. Belachelijk.
Dat winst geen waarde meer heeft ben ik niet met je eens. vd Voort en Chisnall waren, met alle respect, geen titel kandidaten.

Ben het wel met je eens dat het idioot is dat de spelers slechts een zelftestje moeten doen ipv een pcr test en dat ze net zoals vorige jaar met een gesloten bubbel hadden moeten werken.

Maar ook de spelers zelf moeten streng naar zichzelf kijken. Dat MvG, VvdV en DvD samen (en met andere) kerst gaan vieren is natuurlijk ook superdom.
Wat de PDC doet is wijzen naar de regering "we houden ons aan hun maatregelen" en wat de spelers doen is wijzen naar de PDC "we houden ons aan hun maatregelen". ZOwel spelers als PDC mogen ook best zelf verantwoordelijkheid nemen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Dartmat »

Tja, zelfs Price pleit nu openbaar voor het stilleggen. Die wil op deze manier ook geen kampioen worden. Het is een wonder dat die besmettingen nu pas allemaal uitkomen en niet vorige week al met nog meer deelnemers. Maar reken maar dat Chisnall niet de laatste is.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 29 Dec 2021, 13:16 Tja, zelfs Price pleit nu openbaar voor het stilleggen. Die wil op deze manier ook geen kampioen worden. Het is een wonder dat die besmettingen nu pas allemaal uitkomen en niet vorige week al met nog meer deelnemers. Maar reken maar dat Chisnall niet de laatste is.
Waar pleit hij voor het stilleggen dan? Dat kan ik nergens vinden. Alleen dat hij zegt dat het gedevalueerd is en dat hij liever speelt tegen de beste om de beste te zijn. Dat is heel iets anders dan pleiten voor stilleggen. maar misschien heb jij ergens andere uitspraken van hem gezien of gelezen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Dartmat »

ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 29 Dec 2021, 13:30 Zijn instastories:

https://twitter.com/PVDarts180/status/1 ... 8878611458
Ah, nu zie ik het inderdaad. Was bij mij nog niet geupdate blijkbaar. Nou dan zijn Price en ik het niet met elkaar eens :lol:
Tot nu toe heeft Price ook nog niemand ontlopen door Corona. Vd Voort had hij pas in de halve en Chizzy en MvG in de finale getroffen. Hij moet eerst maar eens Clayton verslaan. Vooralsnog heeft het geen invloed op zijn route gehad.
Ik denk overigens ook dat we moeten accepteren dat Corona er gewoon bij hoort. En dat de PDC dus inderdaad meer maatregelen moet nemen maar ook dat je er als speler meer maatregelen moet nemen. En dat er uiteindelijk altijd spelers af zullen vallen. Was de PL het afgelopen jaar niets meer waard omdat Price niet mee deed? Was toch de WK en nummer 1 van de wereld. Tuurlijk nu zijn er meer afgevallen, maar er doen er ook veel meer mee.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLON 29 Dec 2021, 10:04
Choco115 schreefCOLON 29 Dec 2021, 09:56 Het wordt wel zeuren zo ja, ik hoop oprecht dat we vanavond niet voor de 3e keer maar 2 potjes hebben maar vrees het ergste…

Kleermaker had wel echt een geweldige pot gister. En qua kanshebbers geef ik Clayton, Price en Cross nu de meeste kans voor de titel (tenzij Wright stopt met dat gekloot met z’n pijlen). Sommige delen liggen nu wel open, kwartfinale voor Humphries, Dobey of een uit vorm Chisnall, Wade of Kleermaker tegen Raymond Smith of King in de kwartfinales… wie weet dat het idd wel King wordt, zou wel mooi zijn voor die man om na 13 jaar weer de halve finale te halen al hoop ik zelf op Kleermaker.
Ik heb de wedstrijd van Wright niet gezien maar ik zie dat hij een gemiddelde van 102 gooide en 60% op zijn dubbels was. Dan was het ondanks het gekloot met zijn pijlen toch niet zo heel slecht lijkt me?
set 3(2-0 achter) pakte ie weer de gouden PL editie. Snakebyte 272 :) op dat moment 91avg. en 42% op de dubbels)
En gooide de sterren van de hemel.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLON 29 Dec 2021, 13:30 Zijn instastories:

https://www.instagram.com/stories/gerwy ... 459899497/
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

Tja stilleggen... en wat ga je dan bv doen met bv spelers die door corona zelfs niet konden meedoen ? Die ook terug laten instromen ? Wat ik me afvraag moest je verplicht gevaccineerd zijn om te mogen deelnemen ?

Laat ons hopen dat ze de spelers die nu negatief zijn in isolatie steken, en ook geen intro meer door het publiek er zal daar wel nog een andere ingang zijn zeker.

Nu worden er toch ook online competities gespeeld ? Mss kan dit een oplossing zijn.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Knappe overwinningen van Soutar en Rydz. Ook verstandig van Rydz dat hij opkomt met een mondkapje op, en ook tijdens het interview. Denk dat daar best een groot risico zit, bij de opkomst.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 29 Dec 2021, 16:18 Tja stilleggen... en wat ga je dan bv doen met bv spelers die door corona zelfs niet konden meedoen ? Die ook terug laten instromen ? Wat ik me afvraag moest je verplicht gevaccineerd zijn om te mogen deelnemen ?

Laat ons hopen dat ze de spelers die nu negatief zijn in isolatie steken, en ook geen intro meer door het publiek er zal daar wel nog een andere ingang zijn zeker.

Nu worden er toch ook online competities gespeeld ? Mss kan dit een oplossing zijn.
Geen intro door het publiek vind ik ook wel een goed inderdaad. Een simpele oplossing die best kan werken. En iedereen die bij de spelers in de buurt komt een pcr test laten doen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ybabl »

Het is te hopen dat er geen halve finales of zelfs de finale beslist gaat worden omdat er eentje (of meerdere) corona hebben. Flinke smet op het toernooi wel dit, veel glans is er wel van af.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Ik vind het fijn dan Van Duijvenbode er nog in zit maar het is nog steeds niet goed wat hij laat zien.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Smith - Clayton was een mooie pot. Veel onderling respect, heel anders dat Huybrechts-Price (wat ook een mooie pot was). Toen wel verrassend dat Smith won vind ik. Ben benieuwd of hij het nu vol kan houden tegen Price.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 30 Dec 2021, 10:45 Smith - Clayton was een mooie pot. Veel onderling respect, heel anders dat Huybrechts-Price (wat ook een mooie pot was). Toen wel verrassend dat Smith won vind ik. Ben benieuwd of hij het nu vol kan houden tegen Price.
Was zeker mooi, ook door de reacties op elkaar. Zie je voor mijn gevoel niet vaak meer. Ik vind het ook heel jammer dat Clayton er nu al uitligt, had deze twee mannen graag allebei op een of andere manier verder zien komen. Misschien een corona-plekje aan Clayton geven? ;) Nu inderdaad hopen dat Smith weer dit niveau kan halen tegen Price, dan kan ook dat een mooie pot worden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 30 Dec 2021, 16:18
ratm schreefCOLON 30 Dec 2021, 10:45 Smith - Clayton was een mooie pot. Veel onderling respect, heel anders dat Huybrechts-Price (wat ook een mooie pot was). Toen wel verrassend dat Smith won vind ik. Ben benieuwd of hij het nu vol kan houden tegen Price.
Was zeker mooi, ook door de reacties op elkaar. Zie je voor mijn gevoel niet vaak meer. Ik vind het ook heel jammer dat Clayton er nu al uitligt, had deze twee mannen graag allebei op een of andere manier verder zien komen. Misschien een corona-plekje aan Clayton geven? ;) Nu inderdaad hopen dat Smith weer dit niveau kan halen tegen Price, dan kan ook dat een mooie pot worden.
Klopt, zie je niet vaak meer, vaak kijken ze elkaar niet eens meer aan. Smith is sowieso een van de meest sociale spelers naar de tegenstander toe. Ook zo'n beetje de enige die naar het publiek gebaard op te houden met het uitjoelen van zijn tegenstander. Ben hem in de loop der jaren steeds meer gaan waarderen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door Fred Raket »

Kleermaker gaat er vol af. Clean sweep
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Ja vrij kansloos inderdaad. Er stond ook wel een betere Wade op het podium dan in ronde 2. Zeker aan het begin erg sterk op de finishes.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Anderson terug naar de oude pijlen en hop, daar is het weer! En Cross laat zien nog niet de oude te zijn.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

Ik was te vroeg met mijn oordeel, Cross speelde de laatste 2 sets ook uitstekend.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 30 Dec 2021, 17:18
ybabl schreefCOLON 30 Dec 2021, 16:18
ratm schreefCOLON 30 Dec 2021, 10:45 Smith - Clayton was een mooie pot. Veel onderling respect, heel anders dat Huybrechts-Price (wat ook een mooie pot was). Toen wel verrassend dat Smith won vind ik. Ben benieuwd of hij het nu vol kan houden tegen Price.
Was zeker mooi, ook door de reacties op elkaar. Zie je voor mijn gevoel niet vaak meer. Ik vind het ook heel jammer dat Clayton er nu al uitligt, had deze twee mannen graag allebei op een of andere manier verder zien komen. Misschien een corona-plekje aan Clayton geven? ;) Nu inderdaad hopen dat Smith weer dit niveau kan halen tegen Price, dan kan ook dat een mooie pot worden.
Klopt, zie je niet vaak meer, vaak kijken ze elkaar niet eens meer aan. Smith is sowieso een van de meest sociale spelers naar de tegenstander toe. Ook zo'n beetje de enige die naar het publiek gebaard op te houden met het uitjoelen van zijn tegenstander. Ben hem in de loop der jaren steeds meer gaan waarderen.
O, is dat zo? Is me nog nooit echt opgevallen van Smith. Maar dat spreekt inderdaad wel heel erg in zijn voordeel dan. Maakt een hoop goed ten opzichte van dat negatieve gedoe richting zichzelf, want dat is de reden dat ik steeds minder met hem kreeg. Terwijl het er zo geweldig uit kan zien als ie in vorm is.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door K1990 »

Straks de kwartfinales, voor het eerst sinds lang zonder Nederlanders denk ik? Alle 8 kwartfinalisten zijn Britten, een bewijs dat de sport helemaal nog niet mondiaal is. Ik denk ook niet dat er veel 'buitenlanders' zullen aantreden in de premier league.

In plaats van exotische spelers te laten toetreden op het wk lijkt het me beter om ze meer toe te laten op de andere majors. 1 toernooi zal weinig invloed hebben.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 01 Jan 2022, 13:03 Straks de kwartfinales, voor het eerst sinds lang zonder Nederlanders denk ik? Alle 8 kwartfinalisten zijn Britten, een bewijs dat de sport helemaal nog niet mondiaal is. Ik denk ook niet dat er veel 'buitenlanders' zullen aantreden in de premier league.

In plaats van exotische spelers te laten toetreden op het wk lijkt het me beter om ze meer toe te laten op de andere majors. 1 toernooi zal weinig invloed hebben.
Voor het eerst sinds 2012 dacht ik. Komt natuurlijk ook omdat de nummer 1 van NL door Corona moest afhaken. Toch zegt het ook wel iets denk ik. Nederland is in de breedte best sterk maar "we" missen naast MvG spelers die continue en langdurig om de prijzen mee doen. Veel Nederlanders staan tijdelijk hoog en zakken vrij snel weer weg. Klaassen zakte na een jaar top 10 weg door schouder(?) problemen, vd Pas zakte na een korte top 16 periode helemaal weg. Vd Voort vecht zich telkens knap de top 20 in maar krijgt dan vaak weer last van de rug. Wattimena en de Zwaan stonden niet lang geleden lekker te spelen maar zijn inmiddels ook weer uit de top 32 gevallen. Ook van Duijvenbode heeft een minder jaar achter de rug en moet maar zien dat hij zich het komende jaar staande houdt. Naast MvG, Barney en Scholten zijn er weinig nederlanders geweest die jaren achter elkaar in de top 16 stonden en regelmatig (halve) finales haalde.

Verder is darts natuurlijk nog helemaal niet mondiaal maar wordt het wel steeds mondialer. Er zijn steeds meer toernooien waarbij er 1 of 0 Engelse in de kwartfinales zitten. Daar doet dit ene toernooi niets aan af. Er staat nu bijvoorbeeld ook maar 1 Engelsman in de top 8. 15 jaar geleden waren dat er 7.

Wat betreft het toelaten van exotische spelers zijn we het (zoals zo vaak, maar dat is ook wel leuk vind ik, want dat zet mij ook weer aan het denken) oneens. Op het wk voetbal zou je als je puur op kwaliteit selecteert alleen maar Europese en Zuid-Amerikaanse landen krijgen. Op een wk selecteer je nou eenmaal anders.
Wel denk ik dat er in de exotische landen meer naar kwaliteit gekeken moet worden. Het feit dat Paul Lim ieder jaar mee doet slaat natuurlijk nergens op. Daar zetten ze speciaal een kwalificatie toernooi in Singapore voor op. Ik zou dan liever zien dat ze een Aziatische tour opzetten voor alle Aziaten en daar de top 6 of 8 een ticket geven. Dan krijg je de beste Aziaten. Nu kijken ze alleen naar wie er commercieel handig is en buigen ze de eisen zo zodat die spelers of landen zich plaatsen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2917
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2022

Bericht door ratm »

King er uit. Speelde het hele toernooi niet goed eigenlijk. Eigenlijk heeft hij bijzonder weinig gewonnen voor iemand die zo lang aan de top heeft gestaan.
Wade voor de 4e keer in de halve finale. daarin moet hij tegen Price of Smith. Price is normaal gesproken beter maar ook Smith speelt dit wk veel beter dan Wade. Toch geef ik Wade wel een kansje. Als Price en Smith er vanavond een spannende pot van maken dan kost dat de winnaar veel energie. Dan zal het ongetwijfeld ook een latertje worden en dan zal diegene ook niet direct in slaap vallen vanwege de adrenaline. Zeker als het Smith is. Je ziet vaak dat een speler die een grote naam na een geweldige pot verslaat de volgende dag niet helemaal goed voor de dag komt. Wade is natuurlijk superfit morgen. Wade is ook niet een speler waartegen je lekker 100+ gooit. Wade zelf zal wel iets beter moeten. Zoals de eerste sets tegen Kleermaker.
BUTTON_POST_REPLY