Lakeside 2022

Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 16 Dec 2021, 19:25
K1990 schreefCOLON 16 Dec 2021, 09:15 Blijkbaar was maar 15 % van de tickets verkocht, dan helpt corona natuurlijk om wat meer tijd te kopen. Als de PDC hun wk kan organiseren in een vol Ally Pally dan moet een volle lakeside ook mogelijk zijn.
Die vergelijking is niet helemaal eerlijk. Het ligt meer aan de datum. De besmettingen lopen hard op daar en logischerwijs hebben ze daar in de 1e week van januari meer last van dan nu.
15% van de tickets is wel erg slecht overigens.
Er gaan ook nieuwe maatregelen komen na kerst en de kans dat er daarna geen publiek toegestaan is (ook bij PDC) is aanzienlijk. Dat in combinatie met het feit dat er sowieso al heel weinig tickets verkocht zijn maakt dat ik de keuze begrijp, en de WDF toch het voordeel van de twijfel geef (wat betreft of ze net zo ‘slecht’ zijn als de BDO). Na Q-school is natuurlijk wel heel ongelukkig, maar dat was ook niet te voorkomen en in elk geval is het WK nu niet deels gelijk met dat van de PDC.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Pff 23 van de 45 deelnemers gaan naar q school :cry: Jammer dat de lakeside als een 5de rangs tornooi wordt behandeld. Mss moet er dan ook zoveel geld niet meer ingestoken worden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 08 Jan 2022, 20:56 Pff 23 van de 45 deelnemers gaan naar q school :cry: Jammer dat de lakeside als een 5de rangs tornooi wordt behandeld. Mss moet er dan ook zoveel geld niet meer ingestoken worden.
Als dat zo doorgaat kan Adams zich weer "Wereldkampioen" noemen ;)
Maar het is inderdaad een probleem voor de WDF. Lakeside is natuurlijk wel uitgegroeid tot een 2e rangs toernooi sinds halverwege de jaren 00. En als er zo veel spelers naar q-school gaan gaat dat niet veranderen natuurlijk. Enige manier is een vorm van samenwerking met de PDC denk ik zodat dit soort spelers wel op Lakeside staan. Maar ik weet niet of er uberhaupt gesprekken zijn tussen de WDF en de PDC?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Wat valt er nog aan tafel te zitten ? Er zijn geen belemmeringen meer van de Wdf. Het enigste wat zij kunnen doen is deze terug invoeren. Wie q school speelt kan geen wdf tour spelen, tenzij men bv een gezamenlijk wk afwerkt.

Je kan nu perfect de 32 spelers die geen tourkaart hebben en naar het wk gaan vervangen door 32 wdf spelers. Men kan dan nog altijd meer plaats geven aan Regionale kwalifiers om het internationaal te maken.

Dan blijven de betere wdf spelers langer bij de wdf, de uiteindelijke wereldtoppers zullen nog altijd de overgang doen en zijn dan ook weldelijk een meerwaarde voor de PDC en ik ben er van overtuigd dat de eerste ronde op het wk van een hoger niveau zou zijn.

Verder kan je bv 8 plaatsen via een kwalificatietoernooi aan pdc spelers geven voor de lakeside. Wie interesse heeft doet mee. Lakeside zou dan wel geen wk meer zijn.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord op je eigen vraag "Wat valt er nog aan tafel te zitten ?". Jouw voorstel is bijvoorbeeld iets waar ze over kunnen spreken, het lijkt mij een prima voorstel namelijk. Ik zou erg graag zien dat Lakeside een gezamenlijk toernooi wordt. Een major voor de PDC en het belangrijkste toernooi voor de WDF spelers. De GSOD mag van mij dan wel weg. De beste WDF spelers mee laten doen aan het PDC wk lijkt me ook prima. En de UK open weer echt "open" maken door alle WDF spelers ook mee te laten doen aan kwalificatie toernooien. En News of the World weer terug natuurlijk :D Daar kan iedereen dan (dus ook WDF spelers) aan mee doen, net als vroeger. WSF of The Masters kunnen dan weg weg.
Een kopper toernooi waarbij ieder koppel bestaat uit een PDC speler en een WDF speler is ook wel leuk trouwens.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 09 Jan 2022, 13:20 Eigenlijk geef je zelf al het antwoord op je eigen vraag "Wat valt er nog aan tafel te zitten ?". Jouw voorstel is bijvoorbeeld iets waar ze over kunnen spreken, het lijkt mij een prima voorstel namelijk. Ik zou erg graag zien dat Lakeside een gezamenlijk toernooi wordt. Een major voor de PDC en het belangrijkste toernooi voor de WDF spelers. De GSOD mag van mij dan wel weg. De beste WDF spelers mee laten doen aan het PDC wk lijkt me ook prima. En de UK open weer echt "open" maken door alle WDF spelers ook mee te laten doen aan kwalificatie toernooien. En News of the World weer terug natuurlijk :D Daar kan iedereen dan (dus ook WDF spelers) aan mee doen, net als vroeger. WSF of The Masters kunnen dan weg weg.
Een kopper toernooi waarbij ieder koppel bestaat uit een PDC speler en een WDF speler is ook wel leuk trouwens.
Wat ik daar mee bedoelde, is dat de wdf geen drukkingsmiddel heeft om te onderhandelen. Tenzij dat men weer spelers gaat 'straffen' die naar q school gaan.

Want dan is de PDC niet meer zeker dat degene die hun tourkaart verliezen, degelijk vervangen worden en kan het niveau naar beneden gaan in plaats van boven. 1 wk lijkt me sowieso beter, want zie nu bv naar adams of durrant twee absolute topspelers maar dan wordt er minachting gedaan over die titel etc...

In ieder geval als pakweg 12 van de 24 spelers een tourkaart halen dan denk ik niet dat er een lakeside 2022 komt. Iemand als Montgomery valt me ook zwaar tegen, er was niks goed aan de pdc en aan de bdo. De wdf en tri nations dat moest het worden en nu keert hij zijn kar.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Dramatische q school voor de wdf. Maar liefst 5 spelers die op lakeside moesten spelen maken de overstap naar de PDC.

reekshoofden 1 Raman 4 Montgomery, 12 Nick Fuwell, 11 Van Dongen en 14 Menzies en Vandenbogaerde. Reken hier dan nog Cambell, Landman en Williams bij die voor het PDC Wk kozen.

Dit zal voor veel frustraties zorgen bij het nieuwe bestuur denk ik. Het had wel een mooi wk geweest met al deze spelers erbij.

De vraag is nu hoe het verder moet. De 5 volgende op de ranglijst nemen ( en het niveau nog verder doen dalen) of eventueel een nieuwe kwalificatie zodat de mensen die hun tourkaart verloren ook kunnen meedoen. Een redraw lijkt me onafwendbaar?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Inderdaad voor de WDF vrij dramatisch en geen lekkere start van het nieuwe Lakeside. Een redraw lijkt me ook het beste.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

Uiteindelijk heeft de WDF 7 spelers verloren. (Senioren Wk overigens ook 2: Burnett en Burness)
Ik denk dat loting opnieuw en 7 hoogste van de Ranking de beste oplossing zou zijn. Dan komen erbij:
John Scott (Engeland)
Jason Brandon (Verenigde Staten)
Roemer Mooijman (Nederland)
Martin Marti Santimaria (Spanje/Catalonië)
Mark Blandford (Wales)
Moreno Blom (Nederland)
Barry Copeland (Noord-Ierland)

Dat zou dus toch nog 2 Nederlanders er bij zijn dan :D maar al met al geen indrukwekkende namen…
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 16 Jan 2022, 00:31 Uiteindelijk heeft de WDF 7 spelers verloren. (Senioren Wk overigens ook 2: Burnett en Burness)
Ik denk dat loting opnieuw en 7 hoogste van de Ranking de beste oplossing zou zijn. Dan komen erbij:
John Scott (Engeland)
Jason Brandon (Verenigde Staten)
Roemer Mooijman (Nederland)
Martin Marti Santimaria (Spanje/Catalonië)
Mark Blandford (Wales)
Moreno Blom (Nederland)
Barry Copeland (Noord-Ierland)

Dat zou dus toch nog 2 Nederlanders er bij zijn dan :D maar al met al geen indrukwekkende namen…
Idd dit zou toch niet goed zijn voor het niveau. Er zijn toch een aantal grote namen die geen tourkaart hebben, die zich mss via een kwalificatietoernooi wel zouden plaatsen. Of wrm niet de halve finales van de world seniors een wildcard geven ? Stel je voor de bv een taylor, o'shea, part etc.. de bijkomende namen zijn, dit zou toch volk naar de lakeside lokken. Is er trouwens als iets bekend wanneer die loting plaatsvind ? Dat tornooi is toch zeer binnenkort ?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 16 Jan 2022, 12:25
Choco115 schreefCOLON 16 Jan 2022, 00:31 Uiteindelijk heeft de WDF 7 spelers verloren. (Senioren Wk overigens ook 2: Burnett en Burness)
Ik denk dat loting opnieuw en 7 hoogste van de Ranking de beste oplossing zou zijn. Dan komen erbij:
John Scott (Engeland)
Jason Brandon (Verenigde Staten)
Roemer Mooijman (Nederland)
Martin Marti Santimaria (Spanje/Catalonië)
Mark Blandford (Wales)
Moreno Blom (Nederland)
Barry Copeland (Noord-Ierland)

Dat zou dus toch nog 2 Nederlanders er bij zijn dan :D maar al met al geen indrukwekkende namen…
Idd dit zou toch niet goed zijn voor het niveau. Er zijn toch een aantal grote namen die geen tourkaart hebben, die zich mss via een kwalificatietoernooi wel zouden plaatsen. Of wrm niet de halve finales van de world seniors een wildcard geven ? Stel je voor de bv een taylor, o'shea, part etc.. de bijkomende namen zijn, dit zou toch volk naar de lakeside lokken. Is er trouwens als iets bekend wanneer die loting plaatsvind ? Dat tornooi is toch zeer binnenkort ?
Ik ben zeker voor een qualifier vraag me alleen af of de WDF die nog kan organiseren op zo’n korte termijn. Namen als Klaasen of McGeeney zouden zich dan bijvoorbeeld nog kunnen plaatsen. En geen idee wanneer de loting voor het seniors WK is, sowieso moeten er nog 3 namen bekend gemaakt worden (na het afmelden van Hankey en het winnen van een tourcard door Burnett en Burness)
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 16 Jan 2022, 23:32
K1990 schreefCOLON 16 Jan 2022, 12:25
Choco115 schreefCOLON 16 Jan 2022, 00:31 Uiteindelijk heeft de WDF 7 spelers verloren. (Senioren Wk overigens ook 2: Burnett en Burness)
Ik denk dat loting opnieuw en 7 hoogste van de Ranking de beste oplossing zou zijn. Dan komen erbij:
John Scott (Engeland)
Jason Brandon (Verenigde Staten)
Roemer Mooijman (Nederland)
Martin Marti Santimaria (Spanje/Catalonië)
Mark Blandford (Wales)
Moreno Blom (Nederland)
Barry Copeland (Noord-Ierland)

Dat zou dus toch nog 2 Nederlanders er bij zijn dan :D maar al met al geen indrukwekkende namen…
Idd dit zou toch niet goed zijn voor het niveau. Er zijn toch een aantal grote namen die geen tourkaart hebben, die zich mss via een kwalificatietoernooi wel zouden plaatsen. Of wrm niet de halve finales van de world seniors een wildcard geven ? Stel je voor de bv een taylor, o'shea, part etc.. de bijkomende namen zijn, dit zou toch volk naar de lakeside lokken. Is er trouwens als iets bekend wanneer die loting plaatsvind ? Dat tornooi is toch zeer binnenkort ?
Ik ben zeker voor een qualifier vraag me alleen af of de WDF die nog kan organiseren op zo’n korte termijn. Namen als Klaasen of McGeeney zouden zich dan bijvoorbeeld nog kunnen plaatsen. En geen idee wanneer de loting voor het seniors WK is, sowieso moeten er nog 3 namen bekend gemaakt worden (na het afmelden van Hankey en het winnen van een tourcard door Burnett en Burness)
Co stompe mag nog dromen 🤣
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

De PDC geeft toestemming aan de spelers om mee te doen aan de lakeside. Ross Montgomery en Vandenbogaerde hebben aangegeven dat ze niet gaan meedoen. Zij worden vervangen door de volgende niet geplaatsten.

Een mooi maar logisch besluit van de PDC want het tornooi ging normaal voor de q school doorgaan.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Dat is inderdaad een goed besluit. Wellicht de opmaat naar meer samenwerking. In ieder geval voor Lakeside zelf erg prettig.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

De afzegging van Montgomery begrijp ik niks van 🙄 in het verleden constant kritiek op de PDC en nu hij een tourkaart heeft wil hij zelfs al geen lakeside meer spelen.

Het enige jammerlijke is wel dat dit pas eind januari beslist wordt. Op sociale media las ik dan wel de kritiek dat spelers die gekozen hadden voor de lakeside en niet voor q school nu wel wat gestraft worden.

Nu men kan altijd wel kritiek, en dit had gewoon al direct beslist kunnen worden toen de lakeside verplaatst werd, maar toch al bij al een goede beslissing.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 30 Jan 2022, 16:58 De afzegging van Montgomery begrijp ik niks van 🙄 in het verleden constant kritiek op de PDC en nu hij een tourkaart heeft wil hij zelfs al geen lakeside meer spelen.

Het enige jammerlijke is wel dat dit pas eind januari beslist wordt. Op sociale media las ik dan wel de kritiek dat spelers die gekozen hadden voor de lakeside en niet voor q school nu wel wat gestraft worden.

Nu men kan altijd wel kritiek, en dit had gewoon al direct beslist kunnen worden toen de lakeside verplaatst werd, maar toch al bij al een goede beslissing.
Gezien Montgomery’s eerdere resultaten snap ik wel dat ie daar niet meer wilt spelen :lol:
Maar idd is het een hele goede beslissing!
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Hopelijk worden alle Russische spelers uitgesloten van het WDF wk. Ook de samenwerking met de Russische darts federatie zou onmiddellijk moeten stoppen zolang de wreedheden duren.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 24 Feb 2022, 14:36 Hopelijk worden alle Russische spelers uitgesloten van het WDF wk. Ook de samenwerking met de Russische darts federatie zou onmiddellijk moeten stoppen zolang de wreedheden duren.
Het lijkt me anders toch niet dat Kadochnikov en Obukhov ook maar iets met Poetin te maken hebben. Hoe triest deze situatie ook is, ik zou niet weten waarom je 2 darters die dan toevallig uit Rusland komen daarvoor zou moeten straffen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2022

Bericht door Fred Raket »

K1990 schreefCOLONHopelijk worden alle Russische spelers uitgesloten van het WDF wk. Ook de samenwerking met de Russische darts federatie zou onmiddellijk moeten stoppen zolang de wreedheden duren.
Inwoners hebben hier niets mee te maken, dit is de verantwoording van de regering van Poetin.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Tja de bevolking heeft er ook niks mee te maken, en toch zullen er stevige sancties volgen waar de bevolking de gevolgen zal van dragen. De sportwereld kan niet achter blijven, de UEFA heeft bv al de champions league finale geannuleerd in Sint petersburg.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 24 Feb 2022, 19:03 Tja de bevolking heeft er ook niks mee te maken, en toch zullen er stevige sancties volgen waar de bevolking de gevolgen zal van dragen. De sportwereld kan niet achter blijven, de UEFA heeft bv al de champions league finale geannuleerd in Sint petersburg.
Daarom zijn de sancties vaak ook zoveel mogelijk gericht op de leiders, diplomaten enz en niet op het hele land.
Ik zie eigenlijk niet wat het voor nut heeft om die 2 spelers van een dart toernooi uit te sluiten. De champions league finale is nog een prestige dingetje voor Rusland maar deze twee spelers halen de lokale krant geeneens.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Eindelijk een beslissing van de WDF en dus geen Russische spelers op de lakeside. De enigste juiste beslissing maar wel pas heel laat genomen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Tja, nutteloze beslissing. Lullig voor die spelers en verder geen haan in Rusland die er naar kraait.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2022

Bericht door Fred Raket »

Een geheel Russisch team uitsluiten ja, maar individuele [emoji457] spelers ?…
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

Kan Dobromyslova niet gewoon voor Engeland uitkomen? Nogal vreemde beslissing, heeft werkelijk 0 zin. Alsof Poetin stopt met de oorlog omdat een paar amateurdarters niet op hun WK mogen spelen (zou Poetin überhaupt weten wat darten is?)
BUTTON_POST_REPLY