European Tour 2023

BUTTON_POST_REPLY
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

European Tour 2023

Bericht door ybabl »

Winnaars:
ET1: Dave Chisnall
ET2: Gerwyn Price
ET3: Gerwyn Price (2)
ET4: Michael Smith
ET5: Jonny Clayton
ET6: Dave Chisnall (2)
ET7: Michael van Gerwen
ET8: Peter Wright
Laatst gewijzigd door 7 op ybabl, in totaal 15 keer gewijzigd.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

Dave Chisnall won het eerste Euro Tour toernooi van het jaar in Kiel door in te finale met 8-5 te winnen van Luke Humphries. Sinds wanneer heeft die Humphries eigenlijk zo'n irritante uitstraling op het podium? Dat lijkt iets van het afgelopen jaar te zijn? In ieder geval leuk voor Chisnall, ben benieuwd of ie ooit eens een major zou kunnen winnen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 27 Feb 2023, 12:32 Dave Chisnall won het eerste Euro Tour toernooi van het jaar in Kiel door in te finale met 8-5 te winnen van Luke Humphries. Sinds wanneer heeft die Humphries eigenlijk zo'n irritante uitstraling op het podium? Dat lijkt iets van het afgelopen jaar te zijn? In ieder geval leuk voor Chisnall, ben benieuwd of ie ooit eens een major zou kunnen winnen.
Wat bedoel je met irritant? Dat negatieve?
Martijn Dragt mag ook wel vernoemt worden, versloeg Rob Cross!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 01 Mrt 2023, 14:18
ybabl schreefCOLON 27 Feb 2023, 12:32 Dave Chisnall won het eerste Euro Tour toernooi van het jaar in Kiel door in te finale met 8-5 te winnen van Luke Humphries. Sinds wanneer heeft die Humphries eigenlijk zo'n irritante uitstraling op het podium? Dat lijkt iets van het afgelopen jaar te zijn? In ieder geval leuk voor Chisnall, ben benieuwd of ie ooit eens een major zou kunnen winnen.
Wat bedoel je met irritant? Dat negatieve?
Moeilijk uit te leggen, maar dat negatieve inderdaad ja. Overdreven reactie als ie met de laatste pijl 140 gooit in plaats van 180. Stil gaan staan voor het bord en het hoofd schudden als ie mist. Kleine dingetjes hoor, maar het gaat me steeds meer opvallen.
Martijn Dragt mag ook wel vernoemt worden, versloeg Rob Cross!
Mooie prestatie inderdaad!
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: European Tour 2023

Bericht door Choco115 »

ybabl schreefCOLON 02 Mrt 2023, 08:46
ratm schreefCOLON 01 Mrt 2023, 14:18
ybabl schreefCOLON 27 Feb 2023, 12:32 Dave Chisnall won het eerste Euro Tour toernooi van het jaar in Kiel door in te finale met 8-5 te winnen van Luke Humphries. Sinds wanneer heeft die Humphries eigenlijk zo'n irritante uitstraling op het podium? Dat lijkt iets van het afgelopen jaar te zijn? In ieder geval leuk voor Chisnall, ben benieuwd of ie ooit eens een major zou kunnen winnen.
Wat bedoel je met irritant? Dat negatieve?
Moeilijk uit te leggen, maar dat negatieve inderdaad ja. Overdreven reactie als ie met de laatste pijl 140 gooit in plaats van 180. Stil gaan staan voor het bord en het hoofd schudden als ie mist. Kleine dingetjes hoor, maar het gaat me steeds meer opvallen.
Martijn Dragt mag ook wel vernoemt worden, versloeg Rob Cross!
Mooie prestatie inderdaad!
Dat negatieve van Humphries is er volgens mij een beetje ingeslopen toen ie na 4 Eurotours gewonnen te hebben vorig jaar, op de tv toernooien toch wat tegenviel (volgens mij gewoon teveel druk op zichzelf). Hopen dat ie daar idd snel van afkomt want net als Smith vroeger vind ik dat ook irritant om naar te kijken
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

Choco115 schreefCOLON 02 Mrt 2023, 09:48
ybabl schreefCOLON 02 Mrt 2023, 08:46
ratm schreefCOLON 01 Mrt 2023, 14:18
ybabl schreefCOLON 27 Feb 2023, 12:32 Dave Chisnall won het eerste Euro Tour toernooi van het jaar in Kiel door in te finale met 8-5 te winnen van Luke Humphries. Sinds wanneer heeft die Humphries eigenlijk zo'n irritante uitstraling op het podium? Dat lijkt iets van het afgelopen jaar te zijn? In ieder geval leuk voor Chisnall, ben benieuwd of ie ooit eens een major zou kunnen winnen.
Wat bedoel je met irritant? Dat negatieve?
Moeilijk uit te leggen, maar dat negatieve inderdaad ja. Overdreven reactie als ie met de laatste pijl 140 gooit in plaats van 180. Stil gaan staan voor het bord en het hoofd schudden als ie mist. Kleine dingetjes hoor, maar het gaat me steeds meer opvallen.
Martijn Dragt mag ook wel vernoemt worden, versloeg Rob Cross!
Mooie prestatie inderdaad!
Dat negatieve van Humphries is er volgens mij een beetje ingeslopen toen ie na 4 Eurotours gewonnen te hebben vorig jaar, op de tv toernooien toch wat tegenviel (volgens mij gewoon teveel druk op zichzelf). Hopen dat ie daar idd snel van afkomt want net als Smith vroeger vind ik dat ook irritant om naar te kijken
Het is inderdaad na die tijd een beetje begonnen bij hem, dus daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Volgens mij is het ook helemaal geen vervelende gozer ofzo, dus dat maakt het zo jammer. Hoort misschien bij het ontwikkelproces van een darter.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

Afgelopen zondag mistte Dirk van Duijvenbode 2 pijlen om ET2 te winnen, waarna Price de titel toch nog binnenhaalde. Mooie finale, jammer voor Dirk.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

Ik heb de finale niet gezien maar veel andere wedstrijden wel. Price stond wel erg sterk te gooien zeg. Die lijkt na een minder 2022 weer helemaal in vorm te zijn. Misschien dat de afleiding met rugby toch werkt voor hem.
Hij versloeg in de halve overigens Noppert en in de kwart MvG. Ik ken de statistieken niet maar ik heb het idee dat hij een soort angstgegner voor de Nederlanders aan het worden is.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 29 Mrt 2023, 06:51 Ik heb de finale niet gezien maar veel andere wedstrijden wel. Price stond wel erg sterk te gooien zeg. Die lijkt na een minder 2022 weer helemaal in vorm te zijn. Misschien dat de afleiding met rugby toch werkt voor hem.
Hij versloeg in de halve overigens Noppert en in de kwart MvG. Ik ken de statistieken niet maar ik heb het idee dat hij een soort angstgegner voor de Nederlanders aan het worden is.
Dat laatste kan je zomaar gelijk in hebben, verslaat vandaag Van Duijvenbode in de halve en Van Gerwen in de finale. ;)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 02 Apr 2023, 22:43
ratm schreefCOLON 29 Mrt 2023, 06:51 Ik heb de finale niet gezien maar veel andere wedstrijden wel. Price stond wel erg sterk te gooien zeg. Die lijkt na een minder 2022 weer helemaal in vorm te zijn. Misschien dat de afleiding met rugby toch werkt voor hem.
Hij versloeg in de halve overigens Noppert en in de kwart MvG. Ik ken de statistieken niet maar ik heb het idee dat hij een soort angstgegner voor de Nederlanders aan het worden is.
Dat laatste kan je zomaar gelijk in hebben, verslaat vandaag Van Duijvenbode in de halve en Van Gerwen in de finale. ;)
Ja ongelooflijk he, tegen Cross speelde hij gewoon matig maar tegen Dirk was Price weer enorm sterk (tegen MvG heb ik niet gezien, aan de gemiddelde te zien was hij daar ook sterk). Voor Dirk wel frustrerend dat hij telkens door Price uitgeschakeld wordt. Hij (DvD) is wel aan een sterk jaar bezig overigens, de top 10 komt in zicht.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 03 Apr 2023, 07:12
ybabl schreefCOLON 02 Apr 2023, 22:43
ratm schreefCOLON 29 Mrt 2023, 06:51 Ik heb de finale niet gezien maar veel andere wedstrijden wel. Price stond wel erg sterk te gooien zeg. Die lijkt na een minder 2022 weer helemaal in vorm te zijn. Misschien dat de afleiding met rugby toch werkt voor hem.
Hij versloeg in de halve overigens Noppert en in de kwart MvG. Ik ken de statistieken niet maar ik heb het idee dat hij een soort angstgegner voor de Nederlanders aan het worden is.
Dat laatste kan je zomaar gelijk in hebben, verslaat vandaag Van Duijvenbode in de halve en Van Gerwen in de finale. ;)
Ja ongelooflijk he, tegen Cross speelde hij gewoon matig maar tegen Dirk was Price weer enorm sterk (tegen MvG heb ik niet gezien, aan de gemiddelde te zien was hij daar ook sterk). Voor Dirk wel frustrerend dat hij telkens door Price uitgeschakeld wordt. Hij (DvD) is wel aan een sterk jaar bezig overigens, de top 10 komt in zicht.
Price is sowieso de man in vorm op dit moment, dus niet gek dat de Nederlanders het verliezen van hem. Maar Dirk is inderdaad goed bezig, misschien dat ie zomaar een een titel kan gaan pakken dit jaar?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 07 Apr 2023, 09:01 Price is sowieso de man in vorm op dit moment, dus niet gek dat de Nederlanders het verliezen van hem. Maar Dirk is inderdaad goed bezig, misschien dat ie zomaar een een titel kan gaan pakken dit jaar?
Zit er wel aan te komen voor hem. Alleen de echte toppers zoals Price, MvG en Smith blijven telkens net te sterk. Hij moet een beetje geluk hebben denk ik. Als Gilding en Dobey een major kunnen winnen dan moet Dirk dat ook kunnen.

Berry van Peer staat nu ook bij de laatste 16. Echt leuk voor die jongen dat hij het nu zo goed doet!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

Clayton heeft gisteren ET5 gewonnen. Hij versloeg Josh Rock in de finale. Ik denk dat Rock wel even zo'n goede run nodig had, heeft de afgelopen maanden volgens mij niet echt iets bijzonders gepresteerd na zijn hype toch? Versloeg overigens Van Gerwen in de halve finale met maar liefst 7-0. Uiteraard ook lekker voor Clayton, die het ook wel kon gebruiken. Al won hij laatst natuurlijk al een PL-avond.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

Klopt, Rock kwam stormachtig binnen maar 2023 is nog niet zijn jaar.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

Een herhaling van de eerste ET-finale met dezelfde uitslag: Chisnall-Humphries 8-5.

Het was in Leeuwarden dit weekend, iemand nog aanwezig geweest? Ik heb lang niet alles gezien, en dat had voor een groot deel met het publiek te maken. Genant. Schaam je diep. Met je achterlijke gefluit. De PDC moet eens gaan ingrijpen. Waarschijnlijk een utopie, maar als speler kan je toch ook een keer een statement maken? Zeker als je merkt dat het bij je tegenstander gebeurt? Iedereen accepteert dit debiele gedrag maar en het verpest de sport.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

Ik heb niks gezien, ook gemist dat het in Leeuwarden was, hoorde dat pas achteraf. Jammer dat het publiek zich misdroeg als ik jou zo hoor. De PDC mag zeker wel een keer ingrijpen, het wordt ook kopieer gedrag en dus alleen maar erger.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

Michael van Gerwen pakte dit weekend in België zijn eerste Euro Tour van het jaar. Hij versloeg Luke Humphries in de finale, die zo zijn derde finale van dit jaar verloor.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

Was (net zoals vorig jaar) een leuk toernooi. DvD kwam tot de halve en kreeg een matchdart om de finale te halen, weer net niet dus. Maar zijn spel was niet geweldig dit keer.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: European Tour 2023

Bericht door ybabl »

Peter Wright won zowaar afgelopen weekend in Tsjechië. Is in de PL ook wat puntjes gaan pakken de laatste tijd toch? Zou mooi zijn als ie weer wat meer kan gaan laten zien. Hij won overigens van Chisnall, die in zijn derde finale stond dit jaar. Chisnall, Humphries en Van Duijvenbode goed bezig, ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor deze drie op de eerstvolgende major.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

Wesley Plaisier is erg goed bezig zeg! Oa Ross Smith en Luke Humpfries uitgeschakeld met gemiddeldes rond de 100. Toen ik hem vorig jaar de World Masters zag winnen was ik bang dat dat gewoon een beetje geluk was, dat alles een weekend op zijn plek viel. Maar zoals hij nu staat te speren moet ik mijn mening toch even bijstellen.
En nu in de kwartfinale tegen Brian Raman die Rob Cross en net Aspinall uitschakelde. Ook al zo'n knappe prestatie! Nu M. Smith, MvG, Price en Clayton niet meedoen, Wright, Humpfries, Aspinall en Cross zijn uitgeschakeld is er wel een goede kans voor Dirk of Noppert om eindelijk eens een Euro tour toernooi te winnen. Of voor de twee eerder genoemde Beneluxers natuurlijk.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: European Tour 2023

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 10 Sep 2023, 17:09 Wesley Plaisier is erg goed bezig zeg! Oa Ross Smith en Luke Humpfries uitgeschakeld met gemiddeldes rond de 100. Toen ik hem vorig jaar de World Masters zag winnen was ik bang dat dat gewoon een beetje geluk was, dat alles een weekend op zijn plek viel. Maar zoals hij nu staat te speren moet ik mijn mening toch even bijstellen.
En nu in de kwartfinale tegen Brian Raman die Rob Cross en net Aspinall uitschakelde. Ook al zo'n knappe prestatie! Nu M. Smith, MvG, Price en Clayton niet meedoen, Wright, Humpfries, Aspinall en Cross zijn uitgeschakeld is er wel een goede kans voor Dirk of Noppert om eindelijk eens een Euro tour toernooi te winnen. Of voor de twee eerder genoemde Beneluxers natuurlijk.
Hij is zeker goed bezig. Enige kritiekpuntje is dat ie op de vloer veel minder is dan op het podium, ook de enige reden dat ie nog geen tourcard heeft. Noppert stelde erg teleur dit weekend en ook Dirk was niet denderend (gooide ook niet met eigen pijlen). Ratajski was het meest constant en dus de terechte winnaar, terwijl Bunting maar blijft wachten op zijn eerste PDC podiumtitel.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: European Tour 2023

Bericht door ratm »

Noppert is helaas al een tijdje wat minder. Van Bunting hoop ik heel erg dat hij eens die titel gaat pakken, er is talent genoeg om met de absolute top mee te kunnen bij hem vind ik. Een beetje extra vertrouwen kan net dat duwtje in de rug zijn. In zijn BDO tijd kwam het ook ineens.
BUTTON_POST_REPLY