Omgaan met frustratie.

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Xenophon
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2022, 13:53

Omgaan met frustratie.

Bericht door Xenophon »

Lang verhaal kort, na 35 jaar terug beginnen darten. Alles liep redelijk goed tot dat ik na een maand of vier oefenen besluit van een uurtje langer (twee tot drie uur per dag in plaats van één tot twee uur) te oefenen wat een vergissing bleek omdat het me enorme pijn in mijn schouder gaf.
Een paar maand gestopt met smijten en dan begonnen met mijn worp te veranderen zodat ik mijn schouder minder belast.
Nu, beginnen terug van nul is zo frustrerend dat ik soms de pijlen wegleg en dat ik die dag gewoon stop met oefenen, omdat ik de frustratie gewoon niet te baas kan.
Klinkt dit bekend bij iemand en hoe gaan jullie met die frustratie om?
Xenophon
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2022, 13:53

Re: Omgaan met frustratie.

Bericht door Xenophon »

Volgende vraag in een poging van de schouder wat te ontlasten:

Ik hoorde iemand zeggen dat zwaardere pijlen er voor zorgen dat je minder kracht moet zetten tijdens het werpen.

Klopt dat?
Xenophon
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2022, 13:53

Re: Omgaan met frustratie.

Bericht door Xenophon »

Hallo? Is daar iemand? :)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Omgaan met frustratie.

Bericht door ratm »

Xenophon schreefCOLON 02 Feb 2023, 16:37 Volgende vraag in een poging van de schouder wat te ontlasten:

Ik hoorde iemand zeggen dat zwaardere pijlen er voor zorgen dat je minder kracht moet zetten tijdens het werpen.

Klopt dat?
Hoi, ja dat klopt wel. Extreme vergelijking; een steen gooi je vrij gemakkelijk een paar meter ver. Om een veertje een meter ver te gooien moet je veel kracht zetten hoor ;)
Wat betreft het omgaan met frustraties, daar kan ik je niet mee helpen, heb dat zelf ook wel eens :lol:
Xenophon
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2022, 13:53

Re: Omgaan met frustratie.

Bericht door Xenophon »

ratm schreefCOLON 04 Feb 2023, 11:03
Xenophon schreefCOLON 02 Feb 2023, 16:37 Volgende vraag in een poging van de schouder wat te ontlasten:

Ik hoorde iemand zeggen dat zwaardere pijlen er voor zorgen dat je minder kracht moet zetten tijdens het werpen.

Klopt dat?
Hoi, ja dat klopt wel. Extreme vergelijking; een steen gooi je vrij gemakkelijk een paar meter ver. Om een veertje een meter ver te gooien moet je veel kracht zetten hoor ;)
Wat betreft het omgaan met frustraties, daar kan ik je niet mee helpen, heb dat zelf ook wel eens :lol:
Bedankt. ;)
BUTTON_POST_REPLY