Wie verwacht je in de PL 2020?

BUTTON_POST_REPLY
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 24 Dec 2019, 13:02 De PDC kondigde overigens gisteren op Twitter al min of meer aan dat zowel Anderson en Wright meedoen aan de PL. Toch leuk als Anderson gewoon weer meedoet.
Zeker, toch een van mijn favoriete spelers.

Het is ook weer tijd om een gokje te wagen wie er in de PL mee zullen doen. De eerste vraag is natuurlijk of het er 9 of 10 zijn (of iets heel anders). Ik hoop dat ze óf een hele andere opzet doen zodat we meer verschillende spelers zien die wel allemaal meedoen voor de play-ofs (dus geen contenders die voor spek en bonen meedoen) óf weer terug naar 10 gaan. Het aantal speeldagen lijkt niet op een uitbreiding te wijzen dus het zal wel 9 of 10 zijn.

Ik denk dat het onderstaande lijstje mee mag doen

1. MvG
2. Price
3. Cross
Staan alle 3 straks nog wel in de top 4

4. Smith
5. Anderson
6. Wright
Grote kan dat één van hun ook de top 4 in gaan maar anders zullen ze alle drie sowieso wel een wildcard krijgen

7. Durrant
8. Aspinall
Aspinall heeft een major gewonnen en major winnaars doen altijd mee sinds het aantal wildcards zo hoog is. Durrant als 3-voudig wereldkampioen van de bdo en halve finalist van de 3 grootste toernoeien op het WK na lijkt me ook wel zeker.

9. Gurney
10. Chisnall
De laatste 2 plekken kunnen nog alle kanten op denk ik. Gurney en Chisnall hebben de beste papieren maar Gurney heeft geen best jaar achter de rug. White, Whitlock en Suljovic lijken me uitgesloten. Van Wade zijn sommige binnen de PDC niet echt fan en op de majors heeft hij dit jaar niets bijzonders gepresteerd. Lewis maakt alleen een kans als hij nog veel verder komt op het WK. De Zwaan of Vd Berg (of een andere grote verassing) kan bij een finale WK ook nog de PL in. Wat denken jullie?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door Choco115 »

Ik zeg:

1 Van Gerwen
2 Price
3 Cross
4 M. Smith
5 G. Anderson
6 Gurney
7 Wright
8 Aspinall
9 Chisnall
10 Durrant of contenders

Met een goed WK kan iemand nog Chisnall of Durrant vervangen
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door Fred Raket »

Hoop op De Zwaan ipv Gurney
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door Jowinho »

Ik ga ervan uit dat er geen contenders zullen zijn in mijn lijstje.

1. Michael Van Gerwen
2. Gerwyn Price
3. Rob Cross
4. Michael Smith

De top-4 van de Order of Merit is zeker en ik vermoed dat deze ook in de top 4 zullen blijven staan. En als Smith uit de top-4 valt dan zal hij nog ene uitnodigign krijgen, want stond toch gewoon in de finale van de World Matchplay en haalde nog 2 halve finales op TV-tornooien. (EK en UK Open).

5. Peter Wright (is een publieksfavoriet en stond in de finale van de Grand Slam of Darts en de Champions League).
6. Gary Anderson (Misschien de meest getalenteerde speler, dus die komt er zeker in.)
7. Nathan Aspinall (Winnaar van de UK Open)
8. Dave Chisnall (Finalist op de World Grand Prix)

Dit zijn de namen die gepresteerd hebben op de grote tornooien en in het geval van Anderson een grote commerciële waarde hebben.
Dan heb ik nog 2 plekken over.

9. Glen Durrant
10. Daryl Gurney / Jeffrey De Zwaan / Chris Dobey / Luke Humphries / Dimitri Van Den Bergh

Als 9de naam denk ik aan Glen Durrant. Die zat namelijk in de promotiecampagne van het PDC WK en daar zit volgens mij een reden achter net zoals Van Gerwen zei in één van de RTL7 Podcasts. Dus die lijkt me ook redelijk zeker. Heeft ook gewoon een super jaar achter de rug met halve finales in de Matchplay, World Grand Prix en Grand Slam of Darts.

Voor de tiende naam is het afwachten wat het WK brengt. Bij een superprestatie van één van de jongeren (Dobey, De Zwaan, HUmphries, Van Den Bergh) denk ik dat de PDC hem ook wel zal opnemen in de selectie. Halen geen van hen de halve finale dan wordt het Gurney, denk ik.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door thedartist »

1 Van Gerwen
2 Price
3 Cross
4 M. Smith
5 G. Anderson
6 Durrant
7 Wright
8 Aspinall
9 Chisnall
10 Contenders
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 24 Dec 2019, 18:32
ybabl schreefCOLON 24 Dec 2019, 13:02 De PDC kondigde overigens gisteren op Twitter al min of meer aan dat zowel Anderson en Wright meedoen aan de PL. Toch leuk als Anderson gewoon weer meedoet.
Zeker, toch een van mijn favoriete spelers.

Het is ook weer tijd om een gokje te wagen wie er in de PL mee zullen doen. De eerste vraag is natuurlijk of het er 9 of 10 zijn (of iets heel anders). Ik hoop dat ze óf een hele andere opzet doen zodat we meer verschillende spelers zien die wel allemaal meedoen voor de play-ofs (dus geen contenders die voor spek en bonen meedoen) óf weer terug naar 10 gaan. Het aantal speeldagen lijkt niet op een uitbreiding te wijzen dus het zal wel 9 of 10 zijn.

Ik denk dat het onderstaande lijstje mee mag doen

1. MvG
2. Price
3. Cross
Staan alle 3 straks nog wel in de top 4

4. Smith
5. Anderson
6. Wright
Grote kan dat één van hun ook de top 4 in gaan maar anders zullen ze alle drie sowieso wel een wildcard krijgen

7. Durrant
8. Aspinall
Aspinall heeft een major gewonnen en major winnaars doen altijd mee sinds het aantal wildcards zo hoog is. Durrant als 3-voudig wereldkampioen van de bdo en halve finalist van de 3 grootste toernoeien op het WK na lijkt me ook wel zeker.

9. Gurney
10. Chisnall
De laatste 2 plekken kunnen nog alle kanten op denk ik. Gurney en Chisnall hebben de beste papieren maar Gurney heeft geen best jaar achter de rug. White, Whitlock en Suljovic lijken me uitgesloten. Van Wade zijn sommige binnen de PDC niet echt fan en op de majors heeft hij dit jaar niets bijzonders gepresteerd. Lewis maakt alleen een kans als hij nog veel verder komt op het WK. De Zwaan of Vd Berg (of een andere grote verassing) kan bij een finale WK ook nog de PL in. Wat denken jullie?
Ik ben het met dit lijstje eigenlijk wel eens, eerste 8 lijken me een zekerheidje. Gurney en Chisnall lijken daarna de meest voor de hand liggende opties, met inderdaad een WK-uitschieter achter de hand. Overigens zou ik het belachelijk vinden als er weer contenders uit de hoge hoed getrokken worden, voegt niets toe aan de PL in mijn ogen, neigt eerder naar competitievervalsing.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door Choco115 »

Update:

1 Van Gerwen
2 Price
3 Cross
4 M. Smith
5 G. Anderson
6 Aspinall
7 Wright
8 Durrant
9 Gurney
10 Chisnall of contenders

Met een goed WK kan iemand nog Chisnall of Gurney vervangen
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door rproele »

1 Mvg
2 Price
3 Anderson
4 Wright
5 Smith
6 Cross
Hierna hopend, ook dat niveau komt en/of blijft
7 de Zwaan
8 Lewis
Kans hebben nog
9 Durrant, echt geen favoriet van me
10 Aspinal
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door The Runner »

Eerlijk gezegd vind ik niet dat Anderson nou een goed jaar heeft gedraaid. Vind ook niet dat hij een uitnodiging verdiend. Maar om aan 9 of 10 man te komen, zal hij toch geselecteerd worden.

Voorlopig voor mij
1 MvG
2 Smith
3 Cross
4 Price
5 Aspinal
6 Wright
7 Anderson
8 Whitlock
9 Durrant
10 Contender

Zie graag Chisnall in de plaats van een van de Schotten en wie weet welke verrassing er op het WK nog komt
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door Fred Raket »

Sowieso 9 Challengers zegt Hearn net
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door The Runner »

Fred Raket schreefCOLONSowieso 9 Challengers zegt Hearn net
9 Challengers en MvG? [emoji23]
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door ybabl »

Fred Raket schreefCOLON 29 Dec 2019, 20:07 Sowieso 9 Challengers zegt Hearn net
Ja, en 99% zeker Sherrock dus. Die ook de World Series gaat spelen. Ze gaat straks nog ten onder aan haar eigen succes, maar verdient er wel een leuk zakcentje mee.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door The Runner »

ybabl schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON 29 Dec 2019, 20:07 Sowieso 9 Challengers zegt Hearn net
Ja, en 99% zeker Sherrock dus. Die ook de World Series gaat spelen. Ze gaat straks nog ten onder aan haar eigen succes, maar verdient er wel een leuk zakcentje mee.
Ze moet nu haar vruchten plukken, ze zou er alleen maar beter op kunnen worden. Humphreys zal ook wel een challenger worden, vd Bergh en de Zwaan, denk dat Nico Kurz ook een kanshebber is voor in Duitsland
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door ybabl »

The Runner schreefCOLON 29 Dec 2019, 21:06
ybabl schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON 29 Dec 2019, 20:07 Sowieso 9 Challengers zegt Hearn net
Ja, en 99% zeker Sherrock dus. Die ook de World Series gaat spelen. Ze gaat straks nog ten onder aan haar eigen succes, maar verdient er wel een leuk zakcentje mee.
Ze moet nu haar vruchten plukken, ze zou er alleen maar beter op kunnen worden. Humphreys zal ook wel een challenger worden, vd Bergh en de Zwaan, denk dat Nico Kurz ook een kanshebber is voor in Duitsland
Financieel gaat ze er inderdaad beter van worden, en gelijk heeft ze natuurlijk. Vrees alleen dat ze straks gewoon overal kansloos geveegd gaat worden, waardoor de hype alleen maar sneller voorbij kan zijn. Ik snap heel goed dat Hearn nu munt wil slaan uit het succes, maar zou het niet beter zijn als Sherrock (en anderen) zich meer in de luwte kunnen verder ontwikkelen?

Om maar even bij de PL te blijven: ik ben totaal geen fan van de contenders/challengers, vind het (zoals eerder gezegd) naar competitievervalsing neigen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door Dartmat »

ybabl schreefCOLON 29 Dec 2019, 21:40
The Runner schreefCOLON 29 Dec 2019, 21:06
ybabl schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON 29 Dec 2019, 20:07 Sowieso 9 Challengers zegt Hearn net
Ja, en 99% zeker Sherrock dus. Die ook de World Series gaat spelen. Ze gaat straks nog ten onder aan haar eigen succes, maar verdient er wel een leuk zakcentje mee.
Ze moet nu haar vruchten plukken, ze zou er alleen maar beter op kunnen worden. Humphreys zal ook wel een challenger worden, vd Bergh en de Zwaan, denk dat Nico Kurz ook een kanshebber is voor in Duitsland
Om maar even bij de PL te blijven: ik ben totaal geen fan van de contenders/challengers, vind het (zoals eerder gezegd) naar competitievervalsing neigen.
Precies dit. Ik vond de Premier League al steeds minder interessant, dit helpt niet echt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door Fred Raket »

Barry Hearn wil alles er uitknijpen, maar ook ik volg PL minder.
Wat eerst zgn Elite competitie was, is nu show, en weinig meer aan.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie verwacht je in de PL 2020?

Bericht door ratm »

Vind de challengers ook weinig aan. Tuurlijk was het leuk om Henderson in Schotland te zien ed maar de meeste wedstrijden vond ik oninteressant. Vooral omdat het voor 1 van de 2 spelers niets uitmaakt hoe de eindstand is. En zoals het hierboven al staat, het is gewoon competitievervalsing. Hopelijk hebben ze een opzet gevonden waarin er wel voor beide spelers iets op het spel staat.

Sherrock in de PL als challanger en alle World series vind ik ook wat veel van het goede. Ik zou dan liever zien dat er een mini PL met alleen dames komt die dan iedere PL avond 1 dames wedstrijd wordt gespeeld.
BUTTON_POST_REPLY