Luke Littler

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Luke Littler

Bericht door ybabl »

Luke Littler
Geboren: 21 januari 2007 (17 jaar), Runcorn, Verenigd Koninkrijk
Bijnaam: The Nuke
Huidige ranking: 28 (10-03-2024)
Opkomstnummer: Greenlight - Pitbull
PDC: 2023–heden
Pijlen: 23g Target

Deze jongen is niet normaal. Afgelopen weekend de Belgian Open gewonnen, dit jaar al de Bahrein Masters en een PC op zijn naam geschreven, gaat moeiteloos mee in de PL en heeft afgelopen twee maanden drie 9-darters gegooid. Dit heb ik nog nooit gezien. Ik ben vooral verbaasd te zien dat het WK niet één grote piek was, ik had eigenlijk wel een (kleine) terugval verwacht daarna. Maar hij gaat gewoon door.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6056
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Luke Littler

Bericht door Fred Raket »

Hij is toch ook PDC jeugdkampioen ?

Afbeelding
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2936
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Bericht door ratm »

Bizar inderdaad. Het enige dat in de buurt komt is MvG 2006/07. Won ook meteen een major, haalde bizar hoog niveau (zeker voor die tijd) en gooide een 9-darter.
Er zijn nu natuurlijk veel meer tv-toernooien waardoor we Littler vaker zijn schitteren dan MvG in die tijd. Maar ik vind ze erg vergelijkbaar qua indruk die ze maakte als tiener.

MvG zakte vervolgens wel ver weg toen hij naar de PDC overstapte. Ben benieuwd of Littler ergens nog een terugslag krijgt
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 15 Mrt 2024, 16:24 Bizar inderdaad. Het enige dat in de buurt komt is MvG 2006/07. Won ook meteen een major, haalde bizar hoog niveau (zeker voor die tijd) en gooide een 9-darter.
Er zijn nu natuurlijk veel meer tv-toernooien waardoor we Littler vaker zijn schitteren dan MvG in die tijd. Maar ik vind ze erg vergelijkbaar qua indruk die ze maakte als tiener.

MvG zakte vervolgens wel ver weg toen hij naar de PDC overstapte. Ben benieuwd of Littler ergens nog een terugslag krijgt
De enigste keer dat hij tot nu toe ontgoocheld heeft was de Lakeside van 22, toen dacht ik dat hij wereldkampioen ging worden.

De terugval zal ooit komen maar dan eerder door gebrek aan motivatie dan door de leeftijd.
BUTTON_POST_REPLY