PDC Coronavirus

BUTTON_POST_REPLY
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

PDC Coronavirus

Bericht door Choco115 »

Helaas zullen we nog een tijdje moeten wachten tot we weer "normaal" darten kunnen kijken. Alle toernooien van de PDC in mei en juni zijn uitgesteld (of misschien gewoon afgelast) waaronder ook de World Cup. Aangezien in Duitsland alle evenementen tot 1 september zijn afgelast, gaan de Eurotour toernooien in juli en augustus ook niet door. In juli staat alleen nog de World Matchplay op de kalender (dit zal nooit met publiek gespeeld kunnen worden ben ik bang). Verder gaat in september de Champions League of darts ook niet door, deze is afgelast. In plaats daarvan zal dat weekend het eurotour toernooi in Hongarije gehouden worden.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC Coronavirus

Bericht door Dartmat »

Ga er maar vanuit dat je pas in 2021 op zijn vroegst weer een normaal toernooi te zien krijgt. Of dat met of zonder publiek is en of dat begin of half 2021 is dat valt nog niet te zeggen, maar ik denk dat ze deze jaargang op zullen moeten geven.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Coronavirus

Bericht door ratm »

Ik denk wel dat ze het zo snel mogelijk weer willen opstarten. Hearn is een zakenman en dit kost te veel geld. Zodra er gespeeld mag worden zonder publiek gaat het weer van start denk ik. Weliswaar aangepast maar toch. Geldt ook voor Sky. Hoeveel abonnementen zullen die zijn kwijtgeraakt? Darts is bij uitstek een sport waarbij het kan. Ik snap ook niet dat ze het toernooi dat ze nu houden niet wat beter hebben aangepakt. 2 goede camera's (1 op het persoon, 1 op het bord). koop er daar een paar van, breng ze langs en zend het uit. Als het beeld scherp is, dan zal Sky het toch wel willen uitzenden? Die hebben nu ook niks, ook geen andere sporten.

Aan de andere kant, mensen zoals MvG, de Zwaan en dv Voort doen niet mee dus misschien maakt dat het te weinig lucratief.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC Coronavirus

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 22 Apr 2020, 15:51 Ik denk wel dat ze het zo snel mogelijk weer willen opstarten. Hearn is een zakenman en dit kost te veel geld. Zodra er gespeeld mag worden zonder publiek gaat het weer van start denk ik. Weliswaar aangepast maar toch. Geldt ook voor Sky. Hoeveel abonnementen zullen die zijn kwijtgeraakt? Darts is bij uitstek een sport waarbij het kan. Ik snap ook niet dat ze het toernooi dat ze nu houden niet wat beter hebben aangepakt. 2 goede camera's (1 op het persoon, 1 op het bord). koop er daar een paar van, breng ze langs en zend het uit. Als het beeld scherp is, dan zal Sky het toch wel willen uitzenden? Die hebben nu ook niks, ook geen andere sporten.

Aan de andere kant, mensen zoals MvG, de Zwaan en dv Voort doen niet mee dus misschien maakt dat het te weinig lucratief.
Een goed nieuwtje: in een interview met rtl7darts gaf De Zwaan aan dat hij toch wel mee zal doen!
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC Coronavirus

Bericht door Choco115 »

World Cup of darts verhuist naar 6-8 november, in Graz, Oostenrijk.
World Series Finals in September in Salsburg, Oostenrijk gaat door.
Eurotour ipv 13 toernooien maar 5 toernooien, nog 4 te gaan dus (Belgische Eurotour toernooi is al geweest) :
- Hungarian darts open, Boedapest 4-6 september
- German darts open, Jena 11-13 September
- Gibraltar Darts trophy, Gibraltar 25-27 September
- Czech darts open, Praag 16-18 oktober.
De top 32 van deze 5 eurotourtorrnooien plaatst zich voor het EK Darts eind oktober in Dortmund.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC Coronavirus

Bericht door Dartmat »

Choco115 schreefCOLON 29 Mei 2020, 14:08 World Series Finals in September in Salsburg, Oostenrijk gaat door.
Toch knap zonder kwalificatietoernooien.

Sowieso snap ik deze niet aangezien dit geen rankingtoernooi is. Niet de hoogste noodzaak. Hopelijk kunnen ze vooral de PC's nog inhalen. Daar hebben alle spelers tenminste baat bij en niet het selecte clubje.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC Coronavirus

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 29 Mei 2020, 16:29
Choco115 schreefCOLON 29 Mei 2020, 14:08 World Series Finals in September in Salsburg, Oostenrijk gaat door.
Toch knap zonder kwalificatietoernooien.

Sowieso snap ik deze niet aangezien dit geen rankingtoernooi is. Niet de hoogste noodzaak. Hopelijk kunnen ze vooral de PC's nog inhalen. Daar hebben alle spelers tenminste baat bij en niet het selecte clubje.
Vind het ook een slecht verhaal dat ze precies het minst interessante toernooi van allemaal wel doorlaten gaan.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC Coronavirus

Bericht door Choco115 »

Dartmat schreefCOLON 29 Mei 2020, 16:29
Choco115 schreefCOLON 29 Mei 2020, 14:08 World Series Finals in September in Salsburg, Oostenrijk gaat door.
Toch knap zonder kwalificatietoernooien.

Sowieso snap ik deze niet aangezien dit geen rankingtoernooi is. Niet de hoogste noodzaak. Hopelijk kunnen ze vooral de PC's nog inhalen. Daar hebben alle spelers tenminste baat bij en niet het selecte clubje.
Ik snap er ook helemaal niks van, ze zullen wel weer de top 16, vrouwen en wat publiekstrekkers uitnodigen... Enige reden die ik kan bedenken is vanwege het feit dat ze een contract hebben met ITV4 (Engelse tv-zender) en ze daardoor dus het toernooi gewoon moeten uitzenden
BUTTON_POST_REPLY