Q-school 2020

Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Q-school 2020

Bericht door Jowinho »

Donderdag begint het grootste tornooi van de PDC weer. Vier dagen lang. In totaal 853 deelnemers. 521 in de UK Q-school en in de European Q-school 332 deelnemers.

In de UK zijn er 20 Tourkaarten te winnen (2 rechtstreeks elke dag + 12 via de Order of Merit). In Europa zijn er 11 Tourkaarten te winnen. (1 rechtstreeks elke dag + 7 via de Order of Merit).

Volledige deelnemerslijsten zijn hieronder te vinden

UK Q-school: https://tv.dartconnect.com/eventplayers/pdcukqs20e1
European Q-school: https://tv.dartconnect.com/eventplayers/pdceuqs20

Opvallend is dat van het afgelopen BDO WK maar liefst 30 spelers ingeschreven staan. Ook bij de dames zijn 7 speelsters vanop het BDO WK ingeschreven.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Ik vind Q-School een van de leukste dingen op de PDC kalender. Jammer dat mijn weekend nooit 4 dagen duurt. Lekker scores refreshen en uitslagen in de gaten houden. Altijd verrassingen, onbekende spelers die het goed doen en bekende spelers die het niet lukken. Hoe veel druk zal er op je zitten als letterlijk je toekomst van die paar dagen afhangt. Machtig interessant fenomeen en al helemaal nu echt iedereen en z'n moeder meedoet
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartfantje »

Dartmat schreefCOLON 14 Jan 2020, 23:34 Ik vind Q-School een van de leukste dingen op de PDC kalender. Jammer dat mijn weekend nooit 4 dagen duurt. Lekker scores refreshen en uitslagen in de gaten houden. Altijd verrassingen, onbekende spelers die het goed doen en bekende spelers die het niet lukken. Hoe veel druk zal er op je zitten als letterlijk je toekomst van die paar dagen afhangt. Machtig interessant fenomeen en al helemaal nu echt iedereen en z'n moeder meedoet
Staan er ook heel wat tussen die er niks te zoeken hebben. Niet dat het mij iets uitmaakt, maar minder dan een kwart van de deelnemers kan waarschijnlijk echt een leuk pijltje gooien (85+ gemiddeld) en maakt ook kans op een TC. Komt neer op zo'n 200 mannen (en ja, ook een select aantal vrouwen), dus dat is nog steeds een behoorlijke grote groep voor maar iets van 25 plekken.

Zitten ook een aantal darters tussen die ik weleens heb zien gooien, en dat was vaak niet al te best. Mensen, zet geen geld in op Erik Meulenmeesters (gooit tweede divisie in DBBR regio en zit meestal rond de 50 gemiddeld van wat ik heb gezien) en Wesley Hurrebrink (kan rond de 15 darts uit, maar zit voornamelijk rond de 21-24 pijlen per leg) ;) . Niet dat ik ze het plezier niet gun hoor, zit zelf ook te twijfelen om te gaan volgend jaar, ook al heb ik er niks te zoeken :lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-school 2020

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 15 Jan 2020, 09:41
Dartmat schreefCOLON 14 Jan 2020, 23:34 Ik vind Q-School een van de leukste dingen op de PDC kalender. Jammer dat mijn weekend nooit 4 dagen duurt. Lekker scores refreshen en uitslagen in de gaten houden. Altijd verrassingen, onbekende spelers die het goed doen en bekende spelers die het niet lukken. Hoe veel druk zal er op je zitten als letterlijk je toekomst van die paar dagen afhangt. Machtig interessant fenomeen en al helemaal nu echt iedereen en z'n moeder meedoet
Staan er ook heel wat tussen die er niks te zoeken hebben. Niet dat het mij iets uitmaakt, maar minder dan een kwart van de deelnemers kan waarschijnlijk echt een leuk pijltje gooien (85+ gemiddeld) en maakt ook kans op een TC. Komt neer op zo'n 200 mannen (en ja, ook een select aantal vrouwen), dus dat is nog steeds een behoorlijke grote groep voor maar iets van 25 plekken.

Zitten ook een aantal darters tussen die ik weleens heb zien gooien, en dat was vaak niet al te best. Mensen, zet geen geld in op Erik Meulenmeesters (gooit tweede divisie in DBBR regio en zit meestal rond de 50 gemiddeld van wat ik heb gezien) en Wesley Hurrebrink (kan rond de 15 darts uit, maar zit voornamelijk rond de 21-24 pijlen per leg) ;) . Niet dat ik ze het plezier niet gun hoor, zit zelf ook te twijfelen om te gaan volgend jaar, ook al heb ik er niks te zoeken :lol:
Haha 50 gemiddeld en dan gewoon q-school gooien, fantastisch :D Ik ga Erik Meulenmeesters iig volgen de komende dagen. Hoop dat hij voor een stuntje hier en daar kan zorgen
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

Dirk van Duijvenbode begint lekker met een 5-0 tegen Erik Hol en een 98.9 gemiddelde. Mark Dudbridge won van een of andere Dolan die 32 gemiddeld stond te gooien haha. Dit wordt inderdaad een paar dagen lekker F5'en.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-school 2020

Bericht door DeDeen »

Jeffrey de Graaf heb ik afgelopen maand al een groot toernooi hier zien winnen, met echt heel goed spel.
Staat nu ook fantastisch te gooien. 109 gemiddeld en 3-0 voor.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

ybabl schreefCOLON 16 Jan 2020, 12:08 Dirk van Duijvenbode begint lekker met een 5-0 tegen Erik Hol en een 98.9 gemiddelde. Mark Dudbridge won van een of andere Dolan die 32 gemiddeld stond te gooien haha. Dit wordt inderdaad een paar dagen lekker F5'en.
Dat zal wel het slechte broertje van Brendan Dolan zijn :lol: :lol:
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

DeDeen schreefCOLON 16 Jan 2020, 12:10 Jeffrey de Graaf heb ik afgelopen maand al een groot toernooi hier zien winnen, met echt heel goed spel.
Staat nu ook fantastisch te gooien. 109 gemiddeld en 3-0 voor.
5-0 winst met ruim 105, prima ja! De dames Sherrock, Suzuki en Hedman ook al een rondje verder.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

Veenstra er gelijk al uit...
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Q-school 2020

Bericht door Buel »

De komende dagen blijf ik ook dit volgen. Tsja, wat volg ik niet van het darts. Niet alleen om te weten wie er allemaal een tourcard halen (heb zo mn favorieten) maar ook omdat bij dit toernooi weleens verrassingen kunnen bovendrijven die de komende 2 jaar het anderen erg moeilijk kunnen maken... Ookheb ik een topic geopend voor de pro-tour/European tour waarin de winnaars van een tourcard een rol spelen....
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

Kai Fan Leung gooit 107.4 in zijn eerste potje. Lekker begin.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-school 2020

Bericht door DeDeen »

Dartfantje schreefCOLON 15 Jan 2020, 09:41
Dartmat schreefCOLON 14 Jan 2020, 23:34 Ik vind Q-School een van de leukste dingen op de PDC kalender. Jammer dat mijn weekend nooit 4 dagen duurt. Lekker scores refreshen en uitslagen in de gaten houden. Altijd verrassingen, onbekende spelers die het goed doen en bekende spelers die het niet lukken. Hoe veel druk zal er op je zitten als letterlijk je toekomst van die paar dagen afhangt. Machtig interessant fenomeen en al helemaal nu echt iedereen en z'n moeder meedoet
Staan er ook heel wat tussen die er niks te zoeken hebben. Niet dat het mij iets uitmaakt, maar minder dan een kwart van de deelnemers kan waarschijnlijk echt een leuk pijltje gooien (85+ gemiddeld) en maakt ook kans op een TC. Komt neer op zo'n 200 mannen (en ja, ook een select aantal vrouwen), dus dat is nog steeds een behoorlijke grote groep voor maar iets van 25 plekken.

Zitten ook een aantal darters tussen die ik weleens heb zien gooien, en dat was vaak niet al te best. Mensen, zet geen geld in op Erik Meulenmeesters (gooit tweede divisie in DBBR regio en zit meestal rond de 50 gemiddeld van wat ik heb gezien) en Wesley Hurrebrink (kan rond de 15 darts uit, maar zit voornamelijk rond de 21-24 pijlen per leg) ;) . Niet dat ik ze het plezier niet gun hoor, zit zelf ook te twijfelen om te gaan volgend jaar, ook al heb ik er niks te zoeken :lol:
Je had gelijk.
Maar je had beter wel op Meulenmeesters kunnen inzetten, want met 49 gemiddeld wint ie met 5-2.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

Haha, als je ziet wat voor gasten er inderdaad met 50 gemiddeld gewoon winnen en dan een Barilli die met 96.2 eruit vliegt in de eerste ronde, dan word je gek.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Ik zie nu ook pas dat Peter van den Broek meedoet haha. Die is gewoon café uitbater en niet eens een goed presterende eredivisiespeler in onze regionale bond. En die haalt al de laatste 128. Dat wil dus echt wel zeggen dat kwantiteit spelers zeker niet boven kwaliteit gaat. Toffe peer, aardige gast, maar moet er niet aan denken dat die een tourkaart haalt. :mrgreen:
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-school 2020

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLON 16 Jan 2020, 15:47 Ik zie nu ook pas dat Peter van den Broek meedoet haha. Die is gewoon café uitbater en niet eens een goed presterende eredivisiespeler in onze regionale bond. En die haalt al de laatste 128. Dat wil dus echt wel zeggen dat kwantiteit spelers zeker niet boven kwaliteit gaat. Toffe peer, aardige gast, maar moet er niet aan denken dat die een tourkaart haalt. :mrgreen:
Hij had een bye en daarna een niet opdagende speler.
Hij is natuurlijk met de spelers mee die hij sponsort.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

DeDeen schreefCOLON 16 Jan 2020, 15:53
Dartmat schreefCOLON 16 Jan 2020, 15:47 Ik zie nu ook pas dat Peter van den Broek meedoet haha. Die is gewoon café uitbater en niet eens een goed presterende eredivisiespeler in onze regionale bond. En die haalt al de laatste 128. Dat wil dus echt wel zeggen dat kwantiteit spelers zeker niet boven kwaliteit gaat. Toffe peer, aardige gast, maar moet er niet aan denken dat die een tourkaart haalt. :mrgreen:
Hij had een bye en daarna een niet opdagende speler.
Hij is natuurlijk met de spelers mee die hij sponsort.
Ah niet opdagen, dat verklaart het uiteraard, ik zag op de PDC website alleen een uitslag.
Ja hij is met zijn Oranjebar spelers mee inderdaad, maar wel grappig dat ie dan toch per sé wil gooien.

Sherrock wint bij de laatste 128 van Nicholson. Netjes. Ook Ashton naar de laatste 128.
Williams eruit tegen Edhouse...
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

Harms bij de laatste 16, ook Kleermaker, De Decker en De Graaf op weg daarnaartoe.

edit: De Decker geeft een 4-2 voorsprong weg, ligt er alsnog uit tegen Tonny Veenhof. Kent iemand die?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-school 2020

Bericht door DeDeen »

ybabl schreefCOLON 16 Jan 2020, 16:01 Harms bij de laatste 16, ook Kleermaker, De Decker en De Graaf op weg daarnaartoe.

edit: De Decker geeft een 4-2 voorsprong weg, ligt er alsnog uit tegen Tonny Veenhof. Kent iemand die?
Ja, jongen wint best wat lokale toernooitjes.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartfantje »

ybabl schreefCOLON 16 Jan 2020, 16:01 Harms bij de laatste 16, ook Kleermaker, De Decker en De Graaf op weg daarnaartoe.

edit: De Decker geeft een 4-2 voorsprong weg, ligt er alsnog uit tegen Tonny Veenhof. Kent iemand die?
Doet het aardig goed op de NDB rankings en toevallig moest ik hem ook schrijven in Brugge tegen Andy Hamilton. Die Veenhof kan prima darten kan ik je melden
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Q-school 2020

Bericht door Jowinho »

Vandenbogaerde eruit na het matchen van matchdarts tegen Boris Krcmar. Die laatste is trouwens een wereldtopper in het softtip.

Brian Raman nog de enige Belg in het tornooi.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Helaas, Sherrock eruit bij de laatste 64. Kleermaker wint van Tricole en is kwartfinalist.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

ybabl schreefCOLON 16 Jan 2020, 13:16 Kai Fan Leung gooit 107.4 in zijn eerste potje. Lekker begin.
Doet het 2 rondes later gewoon nog een keertje. Zou leuk zijn als er een Aziaat bijkomt. Mits hij in staat is om genoeg toernooien te spelen door het jaar heen.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Q-school 2020

Bericht door Jowinho »

Ligt er nu uit. Had 3 pijlen voor 35, maar gooide zich dood.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Jowinho schreefCOLON 16 Jan 2020, 17:00 Ligt er nu uit. Had 3 pijlen voor 35, maar gooide zich dood.
Dat is niet slim Fan Leung :mrgreen:
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-school 2020

Bericht door DeDeen »

Boris Krcmar mist een 9 darter op dubbel 12 tegen Sedlacek. Hij zal zo tegen Kleermaker in de halve moeten.
Andere halve tussen Leitinger, nog nooit van gehoord, en Brian Raman.
Ik denk dat of Kleermaker of Krcmar de directe ticket pakt.
BUTTON_POST_REPLY