Grand Slam Of Darts 2021

Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

Nog even over de WDF: het is volstrekt logisch dat je niet mee mag doen met beide WK’s. Maar daarnaast is het ook logisch dat PDC spelers niet mee mogen doen aan WDF toernooien gezien de stream regel, en die is echt niet alleen bedacht om de WDF te pesten. En dat de woman series zinvol is blijkt ook maar weer deze week
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 17 Nov 2021, 09:10 Nog even over de WDF: het is volstrekt logisch dat je niet mee mag doen met beide WK’s. Maar daarnaast is het ook logisch dat PDC spelers niet mee mogen doen aan WDF toernooien gezien de stream regel, en die is echt niet alleen bedacht om de WDF te pesten. En dat de woman series zinvol is blijkt ook maar weer deze week
Ok ik wil je nu nog volgen over de streams. Maar toen nog de BDO en nu de WDF de belemmeringen voor q schools liet vallen dan kon de PDC toch iets terug doen ?

Wat dacht je hiervan de challenge tour stopzetten? Wie geen tourkaart haalt speelt gewoon een jaar WDF en probeer het jaar later opnieuw. Op deze manier gaat de WDF hetzelfde lot krijgen of de BDO. Wat als de lakeside in januari halfvol zit ? Zal eurosport volgend jaar nog uitzenden ? Zal de lakeside volgend jaar nog 300 000 pond betalen ? Wie zal nog de tour willen afgaan als dat er niet is ?

Er moet een groot dartspact komen, de sport heeft de WDF nodig, de PDC heeft de Wdf nodig en uiteraard heeft de sport ook de PDC nodig. Ik wou nog meegaan dat het aan het BDO bestuur lag maar ik vrees dat we dezelfde weg opgaan.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 17 Nov 2021, 11:35
Choco115 schreefCOLON 17 Nov 2021, 09:10 Nog even over de WDF: het is volstrekt logisch dat je niet mee mag doen met beide WK’s. Maar daarnaast is het ook logisch dat PDC spelers niet mee mogen doen aan WDF toernooien gezien de stream regel, en die is echt niet alleen bedacht om de WDF te pesten. En dat de woman series zinvol is blijkt ook maar weer deze week
Ok ik wil je nu nog volgen over de streams. Maar toen nog de BDO en nu de WDF de belemmeringen voor q schools liet vallen dan kon de PDC toch iets terug doen ?

Wat dacht je hiervan de challenge tour stopzetten? Wie geen tourkaart haalt speelt gewoon een jaar WDF en probeer het jaar later opnieuw. Op deze manier gaat de WDF hetzelfde lot krijgen of de BDO. Wat als de lakeside in januari halfvol zit ? Zal eurosport volgend jaar nog uitzenden ? Zal de lakeside volgend jaar nog 300 000 pond betalen ? Wie zal nog de tour willen afgaan als dat er niet is ?

Er moet een groot dartspact komen, de sport heeft de WDF nodig, de PDC heeft de Wdf nodig en uiteraard heeft de sport ook de PDC nodig. Ik wou nog meegaan dat het aan het BDO bestuur lag maar ik vrees dat we dezelfde weg opgaan.
Dat de PDC en WDF meer moeten samenwerken ben ik helemaal met je eens, immers hebben ze elkaar nodig. Door de WDF worden de ‘amateurs’ beter en na een overstap komt dat het niveau van de PDC alleen maar ten goede, en door de PDC krijgt darten meer media aandacht en wordt populairder waar de WDF ook profijt van heeft. Ook vind ik het nogal onhandig dat Q-School al begint op de dag dat de WDF de WK finale nog heeft…

Challenge Tour zou ik wel houden, hoe meer amateur darten hoe beter. Misschien zou het wel handig zijn als de PDC zou afstemmen met de WDF dat ze dit doen in weekenden dat de WDF geen grote toernooien heeft.

Ten slotte vind ik dat de WDF het een stuk beter regelt dan de BDO op het eind. WK terug in Lakeside en Masters in Assen vind ik 2 hele goede verbeteringen
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 17 Nov 2021, 09:08 Anderson ineens weer wakker geworden…. Heel erg knap van Sherrock overigens, ze gaat gewoon d’r groep door!!!
Sherrock blijft het goed doen inderdaad! En nu tegen Suljovic. Die zal nog wel even dromen over het afgelopen wk :mrgreen:

Het toernooi heeft zijn leuke momenten maar het boeit me minder dan normaal. Te weinig echte toppers en helaas, zoals al eerder gezegd, geen bdo/wdf. Vanavond verwacht ik ook 4 eenzijdige potjes maar vanaf morgen kan het los
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Ook wel een slecht systeem dat de spelers uit de poule elkaar in de kwartfinale terug treffen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ybabl »

K1990 schreefCOLON 11 Nov 2021, 15:36
ybabl schreefCOLON 11 Nov 2021, 10:06 Jammer inderdaad, maar is er überhaupt nog een speler waar we naar uit hadden kunnen kijken?
Nieuw talent is er altijd, Tricole de Fransman is bv een opkomend iemand net als Brian Raman uit België.
Ah, dat vind ik dan altijd wel leuk om te gaan volgen. Maar hadden die hier al een rol van betekenis kunnen spelen, denk je?

Nieuw talent is vaak leuk, maar die Brooks lijkt me maar een irritant mannetje elke keer als ik hem zie spelen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

ybabl schreefCOLON 18 Nov 2021, 08:51
K1990 schreefCOLON 11 Nov 2021, 15:36
ybabl schreefCOLON 11 Nov 2021, 10:06 Jammer inderdaad, maar is er überhaupt nog een speler waar we naar uit hadden kunnen kijken?
Nieuw talent is er altijd, Tricole de Fransman is bv een opkomend iemand net als Brian Raman uit België.
Ah, dat vind ik dan altijd wel leuk om te gaan volgen. Maar hadden die hier al een rol van betekenis kunnen spelen, denk je?

Nieuw talent is vaak leuk, maar die Brooks lijkt me maar een irritant mannetje elke keer als ik hem zie spelen.
Tja was lisa Ashton dan goed genoeg ? Er zit ook niemand meer in die de challenge tour speelde. Tricole klopte Williams toch in een finale en Williams klopte Wade. Die heren kunnen goed spelen maar spelen nooit voor een volle zaal dus moeilijk in te schatten.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ybabl »

K1990 schreefCOLON 18 Nov 2021, 09:48
ybabl schreefCOLON 18 Nov 2021, 08:51
K1990 schreefCOLON 11 Nov 2021, 15:36
ybabl schreefCOLON 11 Nov 2021, 10:06 Jammer inderdaad, maar is er überhaupt nog een speler waar we naar uit hadden kunnen kijken?
Nieuw talent is er altijd, Tricole de Fransman is bv een opkomend iemand net als Brian Raman uit België.
Ah, dat vind ik dan altijd wel leuk om te gaan volgen. Maar hadden die hier al een rol van betekenis kunnen spelen, denk je?

Nieuw talent is vaak leuk, maar die Brooks lijkt me maar een irritant mannetje elke keer als ik hem zie spelen.
Tja was lisa Ashton dan goed genoeg ? Er zit ook niemand meer in die de challenge tour speelde. Tricole klopte Williams toch in een finale en Williams klopte Wade. Die heren kunnen goed spelen maar spelen nooit voor een volle zaal dus moeilijk in te schatten.
Het was een oprechte vraag, of je dacht dat ze hier een rol van betekenis hadden kunnen spelen. Ik ken de spelers die je noemt niet, vandaar. Dat je Lisa Ashton ook niet goed genoeg vond om mee te doen is toch geen reden om andere spelers wel mee te laten doen die ook niet goed genoeg zijn? Als je denkt dat ze méér hadden kunnen brengen, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

ybabl schreefCOLON 18 Nov 2021, 10:23
K1990 schreefCOLON 18 Nov 2021, 09:48
ybabl schreefCOLON 18 Nov 2021, 08:51
K1990 schreefCOLON 11 Nov 2021, 15:36
ybabl schreefCOLON 11 Nov 2021, 10:06 Jammer inderdaad, maar is er überhaupt nog een speler waar we naar uit hadden kunnen kijken?
Nieuw talent is er altijd, Tricole de Fransman is bv een opkomend iemand net als Brian Raman uit België.
Ah, dat vind ik dan altijd wel leuk om te gaan volgen. Maar hadden die hier al een rol van betekenis kunnen spelen, denk je?

Nieuw talent is vaak leuk, maar die Brooks lijkt me maar een irritant mannetje elke keer als ik hem zie spelen.
Tja was lisa Ashton dan goed genoeg ? Er zit ook niemand meer in die de challenge tour speelde. Tricole klopte Williams toch in een finale en Williams klopte Wade. Die heren kunnen goed spelen maar spelen nooit voor een volle zaal dus moeilijk in te schatten.
Het was een oprechte vraag, of je dacht dat ze hier een rol van betekenis hadden kunnen spelen. Ik ken de spelers die je noemt niet, vandaar. Dat je Lisa Ashton ook niet goed genoeg vond om mee te doen is toch geen reden om andere spelers wel mee te laten doen die ook niet goed genoeg zijn? Als je denkt dat ze méér hadden kunnen brengen, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik denk het niet, maar in de grand slam en bv op het wk zijn er veel spelers die beter kunnen dan sommige die aanwezig zijn. Zolang je ook met die potindeling werkt zal het heel moeilijk worden om te groeien in het tornooi als WDF speler.

Je speelt een heel seizoen voor 50 man en dan moet je bv je eerste match voor 1000 man tegen MVG spelen die effe 113 gemiddeld gooit en brult tot buiten de zaal 🤪.

Buiten Adams ( voor hij ziek werd) en Durrant heb ik nooit geweten dat WDF spelers op een goed niveau speelden op de grand slam. Heeft ook wel iets te maken met het respect tegenover de PDC toppers.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 18 Nov 2021, 11:09
ybabl schreefCOLON 18 Nov 2021, 10:23
K1990 schreefCOLON 18 Nov 2021, 09:48
ybabl schreefCOLON 18 Nov 2021, 08:51
K1990 schreefCOLON 11 Nov 2021, 15:36
ybabl schreefCOLON 11 Nov 2021, 10:06 Jammer inderdaad, maar is er überhaupt nog een speler waar we naar uit hadden kunnen kijken?
Nieuw talent is er altijd, Tricole de Fransman is bv een opkomend iemand net als Brian Raman uit België.
Ah, dat vind ik dan altijd wel leuk om te gaan volgen. Maar hadden die hier al een rol van betekenis kunnen spelen, denk je?

Nieuw talent is vaak leuk, maar die Brooks lijkt me maar een irritant mannetje elke keer als ik hem zie spelen.
Tja was lisa Ashton dan goed genoeg ? Er zit ook niemand meer in die de challenge tour speelde. Tricole klopte Williams toch in een finale en Williams klopte Wade. Die heren kunnen goed spelen maar spelen nooit voor een volle zaal dus moeilijk in te schatten.
Het was een oprechte vraag, of je dacht dat ze hier een rol van betekenis hadden kunnen spelen. Ik ken de spelers die je noemt niet, vandaar. Dat je Lisa Ashton ook niet goed genoeg vond om mee te doen is toch geen reden om andere spelers wel mee te laten doen die ook niet goed genoeg zijn? Als je denkt dat ze méér hadden kunnen brengen, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik denk het niet, maar in de grand slam en bv op het wk zijn er veel spelers die beter kunnen dan sommige die aanwezig zijn. Zolang je ook met die potindeling werkt zal het heel moeilijk worden om te groeien in het tornooi als WDF speler.

Je speelt een heel seizoen voor 50 man en dan moet je bv je eerste match voor 1000 man tegen MVG spelen die effe 113 gemiddeld gooit en brult tot buiten de zaal 🤪.

Buiten Adams ( voor hij ziek werd) en Durrant heb ik nooit geweten dat WDF spelers op een goed niveau speelden op de grand slam. Heeft ook wel iets te maken met het respect tegenover de PDC toppers.
En vergeet Scott Waites niet, die won hem zelfs
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Juist maar toen volgde ik de PDC toernooien nog niet :) Hankey en o'shea kwamen ook wel regelmatig ver vroeger. Heeft Anderson dat ooit ook niet eens gewonnen als BDO speler ?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 18 Nov 2021, 15:42 Juist maar toen volgde ik de PDC toernooien nog niet :) Hankey en o'shea kwamen ook wel regelmatig ver vroeger. Heeft Anderson dat ooit ook niet eens gewonnen als BDO speler ?
Nee Anderson haalde als BDO speler de halve finale. Volgens mij samen met Waites de enige die dat gehaald heeft. Toen Anderson de halve finale haalde deed de BDO ook zeker niet onder voor de PDC.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

Nou Wright - De Sousa viel erg tegen zeg. Dit keer had ik het niet vreemd gevonden als Wright halverwege de wedstrijd van pijlen had gewisseld
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 18 Nov 2021, 22:12 Nou Wright - De Sousa viel erg tegen zeg. Dit keer had ik het niet vreemd gevonden als Wright halverwege de wedstrijd van pijlen had gewisseld
Wat een baggerpot… Smith - Cullen was scorend leuk, finishend bagger. Hopen dat volgende 2 wedstrijden leuk worden want tot nu toe is deze ronde niet veel aan
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 18 Nov 2021, 22:18
ratm schreefCOLON 18 Nov 2021, 22:12 Nou Wright - De Sousa viel erg tegen zeg. Dit keer had ik het niet vreemd gevonden als Wright halverwege de wedstrijd van pijlen had gewisseld
Wat een baggerpot… Smith - Cullen was scorend leuk, finishend bagger. Hopen dat volgende 2 wedstrijden leuk worden want tot nu toe is deze ronde niet veel aan
Ik vond het wel best spannend :) de punten op de pijlen van Wright lijken me wel heel smal. Dat zullen heel lichte pijltjes zijn.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

Suljovic staat te gooien als een natte krant, Sherrock kan gewoon de kwartfinale halen :o
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 18 Nov 2021, 22:56 Suljovic staat te gooien als een natte krant, Sherrock kan gewoon de kwartfinale halen :o
De druk om tegen een vrouw te spelen is gewoon hoog. De matchen die ze won haalden haar tegenstanders 75, 84 en 93 gemiddeld. Dat is zwaar onder hun niveau.

Terwijl zijzelf altijd zo rond die 90 gemiddeld gooit wat haar topniveau is. Ik hoor nu al dat ze haar wrs gaan uitnodigen voor de premier league.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

Suljovic had het er voor de wedstrijd ook over dat hij last van zijn rug had en slecht sliep. Wellicht heeft dat er ook mee te maken. Als Wright straks gooit zoals tegen De Sousa dan maakt Sherrock gewoon kans.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door The Runner »

Sherrock gaat alleen PL spelen als ze een tourcard heeft. Aangezien ze die nog niet binnen heeft, gebeurd er nog niets. Als ze de halve finale haalt heeft ze de tourcard voor het grijpen. Kan me niet voorstellen dat ze er een krijgt van de PDC. En voor de PL zou ze een mooie blikvanger zijn
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

Goed om Wade zo gemotiveerd te zien. Dat is lang geleden.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

Wat een wedstrijden!
Wright einde,ijk weer goed setje pijlen uit de kast gehaald, Fallon beste wedstrijd ooit maar komt net te kort. Die wil niemand loten op het WK!
Smith verslaat MVG toch wel verrassend! Zal het dan toch een keer zijn toernooi zijn (zelf geloof ik er niet in)…
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

Wright-Sherrock was geweldig inderdaad. Ik had niet verwacht dat ze dit kon over zo'n lang format.
Hopelijk is dit de drempel die Smith over moest om een echte winnaar te worden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

30 legs is wel lang voor dames, dat zijn ze niet gewend.
Vanuit BDO was het vaak bo 3 sets,bo 3 legs
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLON 21 Nov 2021, 18:47 30 legs is wel lang voor dames, dat zijn ze niet gewend.
Vanuit BDO was het vaak bo 3 sets,bo 3 legs
Dat dacht ik op voorhand ook fred, maar ze had er geen last van.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON 21 Nov 2021, 18:47 30 legs is wel lang voor dames, dat zijn ze niet gewend.
Vanuit BDO was het vaak bo 3 sets,bo 3 legs
Dat dacht ik op voorhand ook fred, maar ze had er geen last van.
Maar goed ook, heb mooie potjes van haar gezien afgelopen dagen .
BUTTON_POST_REPLY