World masters 2022

BUTTON_POST_REPLY
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

World masters 2022

Bericht door K1990 »

Eindelijk communicatie rond de world masters. Het tornooi gaat door in De Bonte Wever zaal in Asse. Hopelijk lokt het evenveel publiek als de dutch open.

Ik neem aan dat er 128 spelers mogen meedoen aan de groepsfase ? Ik lees ook dat tot aan de laatste 16 het format een best of 7 is. Wat toch heel kort is voor een major. De prijzenpot is 40 000 euro, wat ook zeer teleurstellend is ( dit zal dan nog mannen en vrouwen samen zijn). Als ik mij niet vergis kreeg de winnaar vroeger bij de winmau world masters al 25 000 pond, ik denk niet dat dit nu nog maar in de buurt zal komen.

Er zal ook nog een 2de ranking tornooi komen met de world open ( zilver tornooi) met ook ongeveer 40 000 euro prijzenpot. Ook iets vreemd dat een zilver tornooi evenveel prijzenpot heeft of een major. Het format is nog niet bekend.

Op maandag is er dan de lakeside qualifiers waarbij de 4 halve finalisten naar lakeside gaan. Het is nu al bijna 3 jaar het nieuwe wdf tijdperk, maar ik zie nog altijd weinig verandering eerlijk gezegd. Er zijn minder majors of vroeger en de majors die doorgaan hebben dan nog eens een lagere prijzenpot. Ik volg vaak ook de livestreams van de open tornooien en die lopen ook niet over van enthousiasme. Heel benieuwd of de lakeside nu wel vol geraakt maar ik zie geen enkele visie om hun toppers toch wat langer bij de wdf te houden. Geen herkenbare gezichten is jammer genoeg geen volk.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 17 Okt 2022, 08:24 Eindelijk communicatie rond de world masters. Het tornooi gaat door in De Bonte Wever zaal in Asse. Hopelijk lokt het evenveel publiek als de dutch open.

Ik neem aan dat er 128 spelers mogen meedoen aan de groepsfase ? Ik lees ook dat tot aan de laatste 16 het format een best of 7 is. Wat toch heel kort is voor een major. De prijzenpot is 40 000 euro, wat ook zeer teleurstellend is ( dit zal dan nog mannen en vrouwen samen zijn). Als ik mij niet vergis kreeg de winnaar vroeger bij de winmau world masters al 25 000 pond, ik denk niet dat dit nu nog maar in de buurt zal komen.

Er zal ook nog een 2de ranking tornooi komen met de world open ( zilver tornooi) met ook ongeveer 40 000 euro prijzenpot. Ook iets vreemd dat een zilver tornooi evenveel prijzenpot heeft of een major. Het format is nog niet bekend.

Op maandag is er dan de lakeside qualifiers waarbij de 4 halve finalisten naar lakeside gaan. Het is nu al bijna 3 jaar het nieuwe wdf tijdperk, maar ik zie nog altijd weinig verandering eerlijk gezegd. Er zijn minder majors of vroeger en de majors die doorgaan hebben dan nog eens een lagere prijzenpot. Ik volg vaak ook de livestreams van de open tornooien en die lopen ook niet over van enthousiasme. Heel benieuwd of de lakeside nu wel vol geraakt maar ik zie geen enkele visie om hun toppers toch wat langer bij de wdf te houden. Geen herkenbare gezichten is jammer genoeg geen volk.
Prijzenpot is idd laag maar was te verwachten. Doen overigens meer dan 128 spelers mee, er hebben zich nu al 192 spelers geplaatst met nog 1,5 maand te gaan en dan mag elk WDF land ook nog een bepaald aantal spelers een wildcard geven. Nou zullen niet al die 192 spelers gaan meedoen, een Phil Taylor of Rod Harrington heeft wel wat beters te doen en niet iedereen zal voor zo’n lage prijzenpot vanuit bijvoorbeeld Amerika of Nieuw Zeeland willen reizen. Maar zullen dus wel een hoop deelnemers worden. Als ik naar het huidige deelnemersveld voor Lakeside kijk word ik daar wel enthousiast van trouwens, alleen vind ik het wel erg lang duren tot er een datum bekend wordt gemaakt…
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 24 Okt 2022, 11:37
K1990 schreefCOLON 17 Okt 2022, 08:24 Eindelijk communicatie rond de world masters. Het tornooi gaat door in De Bonte Wever zaal in Asse. Hopelijk lokt het evenveel publiek als de dutch open.

Ik neem aan dat er 128 spelers mogen meedoen aan de groepsfase ? Ik lees ook dat tot aan de laatste 16 het format een best of 7 is. Wat toch heel kort is voor een major. De prijzenpot is 40 000 euro, wat ook zeer teleurstellend is ( dit zal dan nog mannen en vrouwen samen zijn). Als ik mij niet vergis kreeg de winnaar vroeger bij de winmau world masters al 25 000 pond, ik denk niet dat dit nu nog maar in de buurt zal komen.

Er zal ook nog een 2de ranking tornooi komen met de world open ( zilver tornooi) met ook ongeveer 40 000 euro prijzenpot. Ook iets vreemd dat een zilver tornooi evenveel prijzenpot heeft of een major. Het format is nog niet bekend.

Op maandag is er dan de lakeside qualifiers waarbij de 4 halve finalisten naar lakeside gaan. Het is nu al bijna 3 jaar het nieuwe wdf tijdperk, maar ik zie nog altijd weinig verandering eerlijk gezegd. Er zijn minder majors of vroeger en de majors die doorgaan hebben dan nog eens een lagere prijzenpot. Ik volg vaak ook de livestreams van de open tornooien en die lopen ook niet over van enthousiasme. Heel benieuwd of de lakeside nu wel vol geraakt maar ik zie geen enkele visie om hun toppers toch wat langer bij de wdf te houden. Geen herkenbare gezichten is jammer genoeg geen volk.
Prijzenpot is idd laag maar was te verwachten. Doen overigens meer dan 128 spelers mee, er hebben zich nu al 192 spelers geplaatst met nog 1,5 maand te gaan en dan mag elk WDF land ook nog een bepaald aantal spelers een wildcard geven. Nou zullen niet al die 192 spelers gaan meedoen, een Phil Taylor of Rod Harrington heeft wel wat beters te doen en niet iedereen zal voor zo’n lage prijzenpot vanuit bijvoorbeeld Amerika of Nieuw Zeeland willen reizen. Maar zullen dus wel een hoop deelnemers worden. Als ik naar het huidige deelnemersveld voor Lakeside kijk word ik daar wel enthousiast van trouwens, alleen vind ik het wel erg lang duren tot er een datum bekend wordt gemaakt…
En hoe hebben die zich geplaatst eigenlijk?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 24 Okt 2022, 20:03
Choco115 schreefCOLON 24 Okt 2022, 11:37
K1990 schreefCOLON 17 Okt 2022, 08:24 Eindelijk communicatie rond de world masters. Het tornooi gaat door in De Bonte Wever zaal in Asse. Hopelijk lokt het evenveel publiek als de dutch open.

Ik neem aan dat er 128 spelers mogen meedoen aan de groepsfase ? Ik lees ook dat tot aan de laatste 16 het format een best of 7 is. Wat toch heel kort is voor een major. De prijzenpot is 40 000 euro, wat ook zeer teleurstellend is ( dit zal dan nog mannen en vrouwen samen zijn). Als ik mij niet vergis kreeg de winnaar vroeger bij de winmau world masters al 25 000 pond, ik denk niet dat dit nu nog maar in de buurt zal komen.

Er zal ook nog een 2de ranking tornooi komen met de world open ( zilver tornooi) met ook ongeveer 40 000 euro prijzenpot. Ook iets vreemd dat een zilver tornooi evenveel prijzenpot heeft of een major. Het format is nog niet bekend.

Op maandag is er dan de lakeside qualifiers waarbij de 4 halve finalisten naar lakeside gaan. Het is nu al bijna 3 jaar het nieuwe wdf tijdperk, maar ik zie nog altijd weinig verandering eerlijk gezegd. Er zijn minder majors of vroeger en de majors die doorgaan hebben dan nog eens een lagere prijzenpot. Ik volg vaak ook de livestreams van de open tornooien en die lopen ook niet over van enthousiasme. Heel benieuwd of de lakeside nu wel vol geraakt maar ik zie geen enkele visie om hun toppers toch wat langer bij de wdf te houden. Geen herkenbare gezichten is jammer genoeg geen volk.
Prijzenpot is idd laag maar was te verwachten. Doen overigens meer dan 128 spelers mee, er hebben zich nu al 192 spelers geplaatst met nog 1,5 maand te gaan en dan mag elk WDF land ook nog een bepaald aantal spelers een wildcard geven. Nou zullen niet al die 192 spelers gaan meedoen, een Phil Taylor of Rod Harrington heeft wel wat beters te doen en niet iedereen zal voor zo’n lage prijzenpot vanuit bijvoorbeeld Amerika of Nieuw Zeeland willen reizen. Maar zullen dus wel een hoop deelnemers worden. Als ik naar het huidige deelnemersveld voor Lakeside kijk word ik daar wel enthousiast van trouwens, alleen vind ik het wel erg lang duren tot er een datum bekend wordt gemaakt…
En hoe hebben die zich geplaatst eigenlijk?
halve finalisten gouden/platinum toernooien
Finalisten zilveren toernooien
Winnaars bronzen toernooien
Allemaal vanaf ik dacht september maar in elk geval eind 2019
En dan nog alle BDO/WDF Wereldkampioenen, jeugdwereldkampioenen, world masters en jeugd world masters ooit (waaronder dus iemand als Taylor of Harrington)
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

Winmau wordt opnieuw de sponsor, al vraag ik mij af of er wel voor betaald wordt. De winnaar krijgt 6000 euro :(

Toch even de vergelijking glen Durrant kreeg hiervoor 25 000 pond indertijd, toen kreeg de lakeside winnaar 100k in plaats van 50k. Er was toen ook nog een world trophy waar de winnaar 8000 pond kreeg en een zuiderduin waar er dacht ik 5000 euro te verdienen viel.

Enkel de vrouwen gaan er wat op vooruit, maar of greaves niet voor een tourkaart zal gaan voor 25k en 3000 euro dat betwijfel ik. Er is achteruitgang in plaats van vooruitgang.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

Morgen wordt 1 van de 2 majors van de WDF gespeeld. Ik heb eens rondgekeken op eurosport maar niks te vinden omtrent een uitzending.

Ik dacht dat de WDF met eurosport een deal had ? Het blijft toch vreemd dat er maar 50 000 euro prijzengeld is. Lakeside kost de wdf geen euro ( locatie + prijzengeld wordt door Potter betaald), de locatie van de masters wordt gesponsord door De Bonte Wever en er zijn dan nog de inkomsten van de world open en de lakeside qualifiers en het tv geld van eurosport + de sponsering van winmau.

Er zijn niet veel spelers om naar uit te kijken, maar ik ben toch benieuwd hoe Klaasen het zal doen als nummer 1. Verder kijk ik wel uit naar Baetens, Veentra, Tricole en Littler. Hopelijk zit de zaal volledig vol voor de podium wedstrijden.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 07 Dec 2022, 23:38 Morgen wordt 1 van de 2 majors van de WDF gespeeld. Ik heb eens rondgekeken op eurosport maar niks te vinden omtrent een uitzending.

Ik dacht dat de WDF met eurosport een deal had ? Het blijft toch vreemd dat er maar 50 000 euro prijzengeld is. Lakeside kost de wdf geen euro ( locatie + prijzengeld wordt door Potter betaald), de locatie van de masters wordt gesponsord door De Bonte Wever en er zijn dan nog de inkomsten van de world open en de lakeside qualifiers en het tv geld van eurosport + de sponsering van winmau.

Er zijn niet veel spelers om naar uit te kijken, maar ik ben toch benieuwd hoe Klaasen het zal doen als nummer 1. Verder kijk ik wel uit naar Baetens, Veentra, Tricole en Littler. Hopelijk zit de zaal volledig vol voor de podium wedstrijden.
Nee is idd niet op Eurosport. Wel streams op Youtube en (volgens mij voor het eerst) alle wedstrijden te volgen via dartconnect
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

Een speler waar ik trouwens ook naar uitkijk en hoop dat ie het goed doet, is voormalig Lakeside Wereldkampioen Christian Kist. Doet het dit jaar erg goed op de Challenge Tour, hopen dat ie dat spel deze week ook kan laten zien!
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 08 Dec 2022, 08:10 Een speler waar ik trouwens ook naar uitkijk en hoop dat ie het goed doet, is voormalig Lakeside Wereldkampioen Christian Kist. Doet het dit jaar erg goed op de Challenge Tour, hopen dat ie dat spel deze week ook kan laten zien!
Dat zou idd een leuke comeback zijn :) een mooie toevoeging voor lakeside ook. 2 ex winnaars die zouden deelnemen dat geeft toch wat meer uitstraling ( gesteld dat ze meedoen want de wdf gaat het wk opnieuw na q school organiseren :roll: ).
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 08 Dec 2022, 10:51
Choco115 schreefCOLON 08 Dec 2022, 08:10 Een speler waar ik trouwens ook naar uitkijk en hoop dat ie het goed doet, is voormalig Lakeside Wereldkampioen Christian Kist. Doet het dit jaar erg goed op de Challenge Tour, hopen dat ie dat spel deze week ook kan laten zien!
Dat zou idd een leuke comeback zijn :) een mooie toevoeging voor lakeside ook. 2 ex winnaars die zouden deelnemen dat geeft toch wat meer uitstraling ( gesteld dat ze meedoen want de wdf gaat het wk opnieuw na q school organiseren :roll: ).
Dat zeker! Ook mooi dat Paul Lim door is naar de L128, al had ie wel mazzel met z’n groep.

Ook wel opmerkelijk dat Lakeside finalist Thibault Tricole, Nummer 3 geplaatst James Hurrell en top 16 speler Moreno Blom allemaal hun groep niet doorkomen en dus niet de L128 halen!
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

Tja dat krijg je natuurlijk een groepjes van 4 a 5 spelers met matchen naar 4 legs. Wat was er verkeerd met het set systeem ?

Laat de top 16 toch geplaatst zijn voor de laatste 32 en nodig 256 spelers uit en niet over de 300. De WDF degradeert zijn eigen tour en major. Wat heb je eraan dat je als eerste geplaats bent ? Wat heb je eigenlijk in het algemeen aan je ranking ?

Deze ochtend was er een leg bij de vrouwen die naar 50 pijlen ging :shock: dat is toch allemaal geen goeie reclame vind ik.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

Nederland boven op de world masters. Nog weinig toppers in het tornooi.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

Gaat zeker lekker met 4 Nederlanders in de kwartfinales:

Nick Kenny (WAL) - Danny Lauby (USA)
Davy Proosten (NED - Wesley Plaisier (NED)
Kai Fan Leung (HKN) - Owen Roelofs (NED)
Kay Smeets (NED) - Barry Copeland (NIR)

Naast Plaisier maakte Leung misschien wel de meeste indruk, won oa met boven de 95 gemiddeld van Jelle Klaasen (die eerder Neil Duff versloeg). Ik hoop tuurlijk op een Nederlander, maar ben ook wel Danny Lauby fan die heeft een heerlijke speelstijl. Plaisier verdient het wel het meest met hoe ie dit jaar gooit, maar hoe gaat zou het zijn als een talent als Owen Roelofs de titel pakt! Wordt vast een leuke laatste dag zondag!
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

Ondanks veel verrassingen (De Graaf verliest van Sharon Straatsma-Pul, Suzuki van Almudeno Fajardo en Hedman van Natalie Gilbert) vind ik het vrouwentoernooi wat minder interessant geworden, simpelweg omdat Beau Greaves sowieso wel wint, heeft nog geen leg verloren en de andere 3 dames zijn gewoon duidelijk een niveau of meer lager dan haar. Wel leuk om een Japanse en Spaanse halve finalist te hebben:

Beau Greaves (ENG) - Maymu Ouchi (JAP)
Natalie Gilbert (ENG) - Almudeno Fajardo (SPA)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: World masters 2022

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 09 Dec 2022, 22:45 Gaat zeker lekker met 4 Nederlanders in de kwartfinales:

Nick Kenny (WAL) - Danny Lauby (USA)
Davy Proosten (NED - Wesley Plaisier (NED)
Kai Fan Leung (HKN) - Owen Roelofs (NED)
Kay Smeets (NED) - Barry Copeland (NIR)

Naast Plaisier maakte Leung misschien wel de meeste indruk, won oa met boven de 95 gemiddeld van Jelle Klaasen (die eerder Neil Duff versloeg). Ik hoop tuurlijk op een Nederlander, maar ben ook wel Danny Lauby fan die heeft een heerlijke speelstijl. Plaisier verdient het wel het meest met hoe ie dit jaar gooit, maar hoe gaat zou het zijn als een talent als Owen Roelofs de titel pakt! Wordt vast een leuke laatste dag zondag!
Is Owen familie van Collin?
Wel jammer dat dit niet op tv is en zoals K1900 al zei, ze kunnen de toppers beter later laten instromen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: World masters 2022

Bericht door Fred Raket »

Owen is het broertje van Collin.

Leuke finale met Nederlandse titel voor Wesley Plaisier🇳🇱
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 11 Dec 2022, 15:37
Choco115 schreefCOLON 09 Dec 2022, 22:45 Gaat zeker lekker met 4 Nederlanders in de kwartfinales:

Nick Kenny (WAL) - Danny Lauby (USA)
Davy Proosten (NED - Wesley Plaisier (NED)
Kai Fan Leung (HKN) - Owen Roelofs (NED)
Kay Smeets (NED) - Barry Copeland (NIR)

Naast Plaisier maakte Leung misschien wel de meeste indruk, won oa met boven de 95 gemiddeld van Jelle Klaasen (die eerder Neil Duff versloeg). Ik hoop tuurlijk op een Nederlander, maar ben ook wel Danny Lauby fan die heeft een heerlijke speelstijl. Plaisier verdient het wel het meest met hoe ie dit jaar gooit, maar hoe gaat zou het zijn als een talent als Owen Roelofs de titel pakt! Wordt vast een leuke laatste dag zondag!
Is Owen familie van Collin?
Wel jammer dat dit niet op tv is en zoals K1900 al zei, ze kunnen de toppers beter later laten instromen.
Niet op tv nee maar gelukkig heb ik youtube op m’n tv :D

Was leuke finaledag! Plaisier terechte winnaar (ondanks 7 matchdarts overleefd in de halve finale tegen Lauby), gooide gewoon het beste van alle spelers met regelmatig boven de 95 gemiddeld! Copeland gooide echter ook beter dan ik hem ooit heb zien gooien!

Bij de dames was Greaves weer eens dominant, alleen legs verloren in haar moeizame halve finale tegen Japanse Ouchi. Fajardo uit Spanje ook knap finale gehaald, de Spanjaarden kunnen wel weer wat goede darters gebruiken! Jongens finale was ook zeer vermakelijk, Luke Littler natuurlijk geweldig talent maar ook Amerikaan Peter Stewart Jr stond lekker te gooien. Verder meisjes winnaar Paige Pauling ook talentje, won zowel World Open als World Masters bij de meisjes, waar gemiddeldes boven de 70 gewoon echt goed zijn.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

Idd een leuke finale, Nederland heeft er nieuw talent bij ( al lijkt hij niet zo jong meer). Hopelijk verkiest hij lakeside boven q school.

Ik ben wel een fan van Littler, al is het toch moeilijk te geloven dat hij nog maar 15 is. Voor mij de topfavoriet op lakeside. Waar is trouwens Bennent gebleven ? Werd verkondigd als de nieuwe Taylor, maar is plots verdwenen aan de top.

Beau Greaves is voor mij de beste vrouwelijke dartster ooit. Ze kijkt ook niet neer op de WDF, wat alleen al mijn sympathie heeft. Waar waren Ashton, Suzuki, Sherrock en co ? Is het zo dat ze vrouwendarts willen promoten ? Ik geloof nooit dat de beste vrouw ter wereld even goed wordt als de beste man, dus promoot vooral het dames darts en geloof niet in iets wat niet kan.

De organisatie leek mij vrij ok, al zag ik op dag 1 toch een lange onderbreking omwille van het scorebord. Ik herkende wel totaal niet de sfeer van de dutch open, waar ik toch wat op gehoopt had. Is het geen idee om in plaats van de world open, de dutch open samen met de masters te organiseren ? De reeks dartborden waar spelers een partijtje aan het gooien zijn op de achtergrond komt ook niet echt proffesioneel over.

Hopelijk volgend jaar terug op tv en terug in Nederland maar met een ander format. Ik zou zeggen verander de slechte zaken van vroeger en niet de goede. Liefst ook dan met prijzenpot die minstens verdubbeld is. Durf nu toch eens aan de nationale bonden een kleine extra bijdrage vragen om een deftige prijzenpot te krijgen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 12 Dec 2022, 00:51 Idd een leuke finale, Nederland heeft er nieuw talent bij ( al lijkt hij niet zo jong meer). Hopelijk verkiest hij lakeside boven q school.

Ik ben wel een fan van Littler, al is het toch moeilijk te geloven dat hij nog maar 15 is. Voor mij de topfavoriet op lakeside. Waar is trouwens Bennent gebleven ? Werd verkondigd als de nieuwe Taylor, maar is plots verdwenen aan de top.

Beau Greaves is voor mij de beste vrouwelijke dartster ooit. Ze kijkt ook niet neer op de WDF, wat alleen al mijn sympathie heeft. Waar waren Ashton, Suzuki, Sherrock en co ? Is het zo dat ze vrouwendarts willen promoten ? Ik geloof nooit dat de beste vrouw ter wereld even goed wordt als de beste man, dus promoot vooral het dames darts en geloof niet in iets wat niet kan.

De organisatie leek mij vrij ok, al zag ik op dag 1 toch een lange onderbreking omwille van het scorebord. Ik herkende wel totaal niet de sfeer van de dutch open, waar ik toch wat op gehoopt had. Is het geen idee om in plaats van de world open, de dutch open samen met de masters te organiseren ? De reeks dartborden waar spelers een partijtje aan het gooien zijn op de achtergrond komt ook niet echt proffesioneel over.

Hopelijk volgend jaar terug op tv en terug in Nederland maar met een ander format. Ik zou zeggen verander de slechte zaken van vroeger en niet de goede. Liefst ook dan met prijzenpot die minstens verdubbeld is. Durf nu toch eens aan de nationale bonden een kleine extra bijdrage vragen om een deftige prijzenpot te krijgen.
Suzuki was er wel hoor, die verloor al vrij snel van die Spaanse dame die de finale haalde. Bennett haalde de finale van de World Open, maar haalt idd z’n niveau niet meer van 2 jaar terug.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

De world masters winnaar doet mee aan q school. De kans is dus reëel dat we de winnaar van de winmau niet op lakeside zien :?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: World masters 2022

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 12 Dec 2022, 17:37 De world masters winnaar doet mee aan q school. De kans is dus reëel dat we de winnaar van de winmau niet op lakeside zien :?
Gelukkig toch wel :)
Voor een eventuele World Masters 2023 komt deze maand nieuws gaf Nick Rolls aan. Er wordt gewerkt aan een samenwerking (ik denk dan vooral met een locatie) om zekerheid te krijgen voor een world masters in de komende jaren.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: World masters 2022

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 05 Jun 2023, 17:24
K1990 schreefCOLON 12 Dec 2022, 17:37 De world masters winnaar doet mee aan q school. De kans is dus reëel dat we de winnaar van de winmau niet op lakeside zien :?
Gelukkig toch wel :)
Voor een eventuele World Masters 2023 komt deze maand nieuws gaf Nick Rolls aan. Er wordt gewerkt aan een samenwerking (ik denk dan vooral met een locatie) om zekerheid te krijgen voor een world masters in de komende jaren.
De WDF is een scheet in een fles zoals we in België zeggen ;) ze zijn al ruim 3 jaar bezig en het is veel slechter dan de BDO ( zelfs onder Jacklin ).
BUTTON_POST_REPLY