Vergeten darters

Topics over dartspelers
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Vergeten darters

Bericht door ybabl »

Het nieuwe dartseizoen staat weer voor de deur, wat betekent dat er helaas een aantal bekende namen gaat verdwijnen van de Pro Tour. Ik zat het rijtje even af te gaan en dan kom je toch vaak spelers tegen waarvan je denkt: o ja. Dit topic maak ik dan ook aan om over meerdere spelers tegelijk te kunnen bespreken waar het mis is gegaan en of er nog toekomst in zit (aangezien situaties vaak vergelijkbaar zijn, of juist niet).

Enkele spelers die hun kaart verliezen:
Christian Kist, Mark Webster, Alan Norris. Toch niet zo heel lang geleden nog prima spelers. Wat is er gebeurd? Webster is wellicht verklaarbaar door de darteritus, maar Kist en Norris, kunnen die zich weer omhoog werken?

Wat me ook meteen doet denken aan de grote talenten van weleer, wie het (nog) niet gelukt is om aan te haken. Jimmy Hendriks is inmiddels 25, heeft zijn belofte nog niet in kunnen lossen. Justin van Tergouw is pas 19, in principe alle tijd dus nog, maar daar hoor je ook niet heel veel meer van op het moment, toch? Gaat hij het nog redden?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Vergeten darters

Bericht door Choco115 »

Ook Ronny Huybrechts is na behoorlijk wat jaren zijn tourcard kwijtgeraakt. Van Norris valt het ook te begrijpen, zijn vrouw is begin 2019 overleden. Dus waren zijn gedachtes dit jaar natuurlijk wat minder bij het darten.
Laatst gewijzigd door 1 op Choco115, in totaal 10 keer gewijzigd.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Vergeten darters

Bericht door Jowinho »

ybabl schreefCOLON 10 Jan 2020, 14:53 Het nieuwe dartseizoen staat weer voor de deur, wat betekent dat er helaas een aantal bekende namen gaat verdwijnen van de Pro Tour. Ik zat het rijtje even af te gaan en dan kom je toch vaak spelers tegen waarvan je denkt: o ja. Dit topic maak ik dan ook aan om over meerdere spelers tegelijk te kunnen bespreken waar het mis is gegaan en of er nog toekomst in zit (aangezien situaties vaak vergelijkbaar zijn, of juist niet).

Enkele spelers die hun kaart verliezen:
Christian Kist, Mark Webster, Alan Norris. Toch niet zo heel lang geleden nog prima spelers. Wat is er gebeurd? Webster is wellicht verklaarbaar door de darteritus, maar Kist en Norris, kunnen die zich weer omhoog werken?

Wat me ook meteen doet denken aan de grote talenten van weleer, wie het (nog) niet gelukt is om aan te haken. Jimmy Hendriks is inmiddels 25, heeft zijn belofte nog niet in kunnen lossen. Justin van Tergouw is pas 19, in principe alle tijd dus nog, maar daar hoor je ook niet heel veel meer van op het moment, toch? Gaat hij het nog redden?
Norris heeft vorig jaar zijn vrouw verloren aan kanker.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Vergeten darters

Bericht door Fred Raket »

Kist heeft jicht ( al langer ) maar weet niet hoe het nu gaat. Als je dingen meemaakt als Alan Norris, of spelers met gezondheids ’problemen’ net vader geworden etc. Dat kan allemaal tegenwerken.
arjen438
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:14

Re: Vergeten darters

Bericht door arjen438 »

Collin Roelofs dan broer van Owen Roelofs? die won 5 jaar terug nog jeugd wk van Harry Ward.
Harry zagen we op het Pdc wk maar Collin in die 5 jaar weinig gezien.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Vergeten darters

Bericht door DeDeen »

arjen438 schreefCOLON 11 Jan 2020, 01:47 Collin Roelofs dan broer van Owen Roelofs? die won 5 jaar terug nog jeugd wk van Harry Ward.
Harry zagen we op het Pdc wk maar Collin in die 5 jaar weinig gezien.
Zijn maar weinig jeugdspelers die bij de grote jongens het ook redden.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Vergeten darters

Bericht door Jowinho »

Is Colin niet gestopt met darten?
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Vergeten darters

Bericht door Dartmat »

Andrew Gilding. Gelukkig net zo snel weer afgegleden als dat hij was opgekomen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Vergeten darters

Bericht door ratm »

Rowby John Rodriguez is hem ook kwijt toch? Hoort dan wat mij betreft in de categorie "had ik meer van verwacht".
Kist, Webster en Norris vind ik door fysieke of andere prive omstandigheden nog wel te verklaren. Al is het bij Webster wel bizar, van wereldkampioen naar bijna geen wedstrijd meer winnen. Maar is het bij Webster erger geworden? Hij kwam op een gegeven moment nog wel aardig terug ondanks zijn dartitus. Dus waarom zakt hij dan ineens toch heel ver weg?

Justin van Tergouw vind ik nog wel iets te jong om over te oordelen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Vergeten darters

Bericht door Choco115 »

Rodriguez raakte zijn tourcard vorig jaar al kwijt, maar door (volgens mij) de development tour kreeg hij hem gelijk weer terug. Rowby-John heeft dus nog een jaar om prijzengeld te verdienen, en te proberen terug in de top 64 te komen.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Vergeten darters

Bericht door Jowinho »

ratm schreefCOLON 11 Jan 2020, 14:00 Rowby John Rodriguez is hem ook kwijt toch? Hoort dan wat mij betreft in de categorie "had ik meer van verwacht".
Kist, Webster en Norris vind ik door fysieke of andere prive omstandigheden nog wel te verklaren. Al is het bij Webster wel bizar, van wereldkampioen naar bijna geen wedstrijd meer winnen. Maar is het bij Webster erger geworden? Hij kwam op een gegeven moment nog wel aardig terug ondanks zijn dartitus. Dus waarom zakt hij dan ineens toch heel ver weg?

Justin van Tergouw vind ik nog wel iets te jong om over te oordelen.
Webster was de laatste maanden terug wat beter, maar had te weinig verdiend in de periode daarvoor. Maar Q-school wordt toch een ander paar mouwen. Echt heel veel kwaliteit aanwezig. Er zijn zeker 20 namen die in pricipe wel een Tourkaart kunnen halen, maar er zijn maar een beperkt aantal tourkaarten natuurlijk. Je moet altijd een beetje geluk hebben, vraag maar aan Glen Durrant.

Zie trouwens net dat Wayne Jones zijn kaart ook opnieuw kwijt is. Ooit toch eens een finale op een major gehaald en top16 seler geweest.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Vergeten darters

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 11 Jan 2020, 14:18 Rodriguez raakte zijn tourcard vorig jaar al kwijt, maar door (volgens mij) de development tour kreeg hij hem gelijk weer terug. Rowby-John heeft dus nog een jaar om prijzengeld te verdienen, en te proberen terug in de top 64 te komen.
Aha oke. Wist niet dat hij hem al eens kwijt geraakt was
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Vergeten darters

Bericht door ybabl »

Ah, dat van Norris was mij even ontgaan. Vreselijk. Dat Kist een tijdje fysieke problemen had wist ik wel, alleen niet dat dat zolang speelde. Zonde, wordt nog een behoorlijke opgave om weer terug te vechten dan.

Rowby-John Rodriguez is inderdaad ook redelijk teleurstellend. Zou zijn broertje Rusty-Jake het wel kunnen gaan redden?
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Vergeten darters

Bericht door Dartfantje »

Jowinho schreefCOLON 11 Jan 2020, 10:07 Is Colin niet gestopt met darten?
Is inderdaad gestopt en blijkt volgens mij tegenwoordig ook een goed talent te hebben in karate o.i.d.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Vergeten darters

Bericht door ybabl »

https://dartinfo.nl/webster-gooit-handd ... -q-school/

Mark Webster kapt er zelfs helemaal mee (voor) nu. Zonde, 36 jaar ook pas.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Vergeten darters

Bericht door ratm »

Was een beetje een saaie speler om naar te kijken maar toch jammer voor hem dat het zo moet eindigen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Vergeten darters

Bericht door Fred Raket »

ybabl schreefCOLONhttps://dartinfo.nl/webster-gooit-handd ... -q-school/

Mark Webster kapt er zelfs helemaal mee (voor) nu. Zonde, 36 jaar ook pas.
IDL 2007 tegen Gary Anderson vergeet ik nooit meer.
(#dartsmemory Fred was ook in Nijmegen [emoji6])
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Vergeten darters

Bericht door Jowinho »

ratm schreefCOLON 14 Jan 2020, 19:54 Was een beetje een saaie speler om naar te kijken maar toch jammer voor hem dat het zo moet eindigen.
Zal natuurlijk nog niet eindigen, doet gewoon zoals Nicholson vorig seizoen gedaan heeft. Wat geld verdienen met demo tornooien en commentaar geven en volgend seizoen opnieuw richting Q-school.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Vergeten darters

Bericht door ratm »

Jowinho schreefCOLON 14 Jan 2020, 21:21
ratm schreefCOLON 14 Jan 2020, 19:54 Was een beetje een saaie speler om naar te kijken maar toch jammer voor hem dat het zo moet eindigen.
Zal natuurlijk nog niet eindigen, doet gewoon zoals Nicholson vorig seizoen gedaan heeft. Wat geld verdienen met demo tornooien en commentaar geven en volgend seizoen opnieuw richting Q-school.
Ze zullen het vast nog wel proberen maar of het lukt? Maar we zien wel
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Vergeten darters

Bericht door DeDeen »

Dartfantje schreefCOLON 13 Jan 2020, 11:03
Jowinho schreefCOLON 11 Jan 2020, 10:07 Is Colin niet gestopt met darten?
Is inderdaad gestopt en blijkt volgens mij tegenwoordig ook een goed talent te hebben in karate o.i.d.
Colin staat zondag met Ryan de Vreede in de koppel finale van de Dutch Open.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Vergeten darters

Bericht door Dartmat »

Toch een opmerkelijke manier van gestopt zijn :lol:
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Vergeten darters

Bericht door Jowinho »

Is dan ook de tijd van de comebacks. Zag op Q-school dat James Hubbard ook opnieuw begonnen is.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Vergeten darters

Bericht door rproele »

Ik vind toch nog altijd dat een Lloyd als voormalig nummer 1 van de OoM zo snel na zijn overstap in het niets verdwenen is. Moest weg bij Unicorn na de komst van Barney en vanaf zijn tijd bij Target was het drama.
Zelfs toen ze zijn originele model mochten namaken niet meer in de buurt geweest.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Vergeten darters

Bericht door Dartfantje »

DeDeen schreefCOLON 31 Jan 2020, 20:31
Dartfantje schreefCOLON 13 Jan 2020, 11:03
Jowinho schreefCOLON 11 Jan 2020, 10:07 Is Colin niet gestopt met darten?
Is inderdaad gestopt en blijkt volgens mij tegenwoordig ook een goed talent te hebben in karate o.i.d.
Colin staat zondag met Ryan de Vreede in de koppel finale van de Dutch Open.
Hahaha, ik moest hier ook gelijk aan denken. Van alles wat ik heb gezien van hem was het nog niet al te geweldig, maar goed, heeft uiteindelijk wel gewoon de finale bereikt. Hopelijk gaan we hem weer meer zien in de toekomst, want sinds hij geen junior meer is heb ik geen beter talent meer gezien dan hem.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Vergeten darters

Bericht door DeDeen »

Dartfantje schreefCOLON 03 Feb 2020, 10:35
DeDeen schreefCOLON 31 Jan 2020, 20:31
Dartfantje schreefCOLON 13 Jan 2020, 11:03
Jowinho schreefCOLON 11 Jan 2020, 10:07 Is Colin niet gestopt met darten?
Is inderdaad gestopt en blijkt volgens mij tegenwoordig ook een goed talent te hebben in karate o.i.d.
Colin staat zondag met Ryan de Vreede in de koppel finale van de Dutch Open.
Hahaha, ik moest hier ook gelijk aan denken. Van alles wat ik heb gezien van hem was het nog niet al te geweldig, maar goed, heeft uiteindelijk wel gewoon de finale bereikt. Hopelijk gaan we hem weer meer zien in de toekomst, want sinds hij geen junior meer is heb ik geen beter talent meer gezien dan hem.
Van Tergouw was natuurlijk nog een veel groter talent.
BUTTON_POST_REPLY