Premier League 2019

DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Premier League 2019

Bericht door DanMan »

K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Premier League 2019

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 06 Feb 2019, 21:38
DanMan schreefCOLON 06 Feb 2019, 14:50
ratm schreefCOLON 06 Feb 2019, 10:46
Zeker, heel leuk voor hem maar de PL is nauwelijks nog serieus te nemen als dit soort spelers (en Henderson, Humphries enz) 1 dag mee mogen doen en de resultaten gewoon nog meetellen ook. Heeft niks meer met een topcompetitie tussen de beste spelers te maken. Blijkbaar neemt de PDC het toernooi niet meer helemaal serieus. Volgend jaar Lex Immers en prins Harry? Zou voor hun ook fantastisch zijn ;)
Volgens mij zijn deze 9 spelers voor de mensen in de zaal een prachtige oplossing. En om die mensen draait de Premier League in de eerste plaats.
Premier League is show. Dat weet je heel goed. En in die show zit een "competitie", waar de spelers een leuke som geld mee kunnen verdienen. Telt verder nergens voor mee.
Het is inderdaad aan de ene kant vreemd dat de resultaten meetellen, maar zo gaat het in ieder geval nog ergens om. De 9 spelers kunnen 1000 of 2500 pond verdienen (maximaal 12 legs darten he... ;) ) en de vaste PL spelers kunnen 1 of 2 punten winnen of niet. En doordat er niet één speler is, die het echt zou verdienen om door het uitvallen van Anderson de PL te spelen, vind ik dit een mooie en leuke oplossing. En de spelers zijn niet gewoon willekeurig op een avond ingedeeld, maar dus op basis van locatie. Prachtig voor het publiek toch?
Verder is het een uitgelezen mogelijkheid voor die 9 spelers om een extra stap te maken. Deze ene wedstrijd breekt geen carrières, maar kan ze wel helpen starten.
ratm schreefCOLON 06 Feb 2019, 10:46 Als ze dan 9 verschillende spelers doen, doe dan gewoon de 9 beste op de OOM. En als het puur om show gaat doe dan mensen als Wallace, George, Manley en Mardle. Maak er dan maar echt een zooitje van
Die beste 9 krijgen door hun positie op de OOM al kansen genoeg. Deze jongens (de meesten) hebben potentie voor de toekomst laten zien en daar wil de PDC in investeren. En Henderson kan in het korte format verrassen en is fantastisch voor het publiek. Alleen maar goed toch?

Je laatste zinnen in beide alinea's zijn veelzeggend...

Het glas is half leeg en erg zwart/wit... ;)
Het is niet half leeg en zwart/wit, ik vind dit gewoon geen goede oplossing. Ik vond de PL wel iets meer dan alleen show. Dat het niet met de OOM meetelt betekent niet dat het alleen show is. De spelers zagen dat ook niet zo (Anderson vind het bv het derde toernooi). Maar op deze manier maak je er wel een show van. Dat ze voor 9 spelers moesten gaan kan te maken hebben met het feit dat er geen vervanger was die nog alle avonden kon oid. Daar kan ik nog mee leven (dus niets zwart/wit ;) ) Maar deze 9 namen zijn echt random. Met de 9 beste bedoel ik de volgende 9 op de OOM. Mensen als Cullen, Webster en Clayton. Die verdienen het vele malen meer en hebben ook nog nooit meegedaan.
Enige voordeel is dat we ook eens wat andere gezichten zien in al die weken, das dan weer wel fijn
De premier league is eigenlijk niet meer of een exhibitie tornooi om de PDC kas te spijzen. Van dit tornooi en ook de World series ben ik totaal geen liefhebber. Ten eerste is er complete willekeur wie hier mag aan meedoen, ten tweede er is een enorm financieel voordeel voor deze spelers tegenover de andere en ten derde er is ook een enorm sportief voordeel want deze spelers mogen wekelijks een topmatch spelen terwijl anderen moeten toekijken.

Zo houdt je zeg maar makkelijk een dartselite in stand, en zijn andere tornooien ook wel het slachtoffer die wel voor de ranking meetellen. Want hoeveel european, players championships lieten Barney, Taylor, Anderson niet schieten voor deze exibitions waar het geld makkelijk te verdienen is terwijl anderen voor iedere pond moeten knokken.

Nu voor deze editie waren er toch genoeg alternatieven om Anderson te vervangen. Ik als PDC leek begrijp al niet dat men niet gewoon de top 10 na het wk de premier league laat spelen ( dan is er gewoon geen enkele vorm van discussie mogelijk). Dus men kon gewoon simpel op de ranglijst kijken en dan was het wrs Witlock die zou meedoen. Je kon het ook vervangen door Van de Berg als jeugd World champion, of Durrant als BDO World champion. Drie mogelijkheden die perfect te verantwoorden zijn. Nu heeft men denk ik voor de commercieel meest aantrekkelijke oplossing gekozen en of dit sportief terecht is daar zal de PDC denk ik niet van wakker liggen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Premier League 2019

Bericht door Dartmat »

Valse start :x

Hoeveel kansen wil je krijgen?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslagen 1e speelavond
James Wade 7-4 Raymond van Barneveld
Gerwyn Price 7-4 Daryl Gurney
Chris Dobey 6-6 Mensur Suljovic
Michael van Gerwen 7-5 Michael Smith
Peter Wright 6-6 Rob Cross
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

speelavond 2, do 14 febr
Peter Wright v Michael Smith
Rob Cross v James Wade
Raymond van Barneveld v Gerwyn Price
Daryl Gurney v Glen Durrant
Mensur Suljovic v Michael van Gerwen
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

Ik ben benieuwd hoe Durrant het doet vanavond.

uitzending is op RTL Z vanavond om 20u
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Premier League 2019

Bericht door Choco115 »

Pfiew, Barney pakt toch nog een punt, al denk ik niet dat hij op deze manier de 9de plaats zal blijven ontwijken maar gelukkig hebben we Ahoy nog.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslagen speelavond 2
Peter Wright 6-6 Michael Smith
Rob Cross 7-4 James Wade
Raymond van Barneveld 6-6 Gerwyn Price
Daryl Gurney 7-3 Glen Durrant
Mensur Suljovic 3-7 Michael van Gerwen
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Premier League 2019

Bericht door DanMan »

Heb het meest genoten van de opkomst van Durrant :)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2019

Bericht door ratm »

DanMan schreefCOLON 16 Feb 2019, 12:43 Heb het meest genoten van de opkomst van Durrant :)
Ook al ben ik het niet eens met de keuze van de PDC, ik heb ook het meest genoten van de opkomst van Durrant! Helaas wat minder van zijn wedstrijd maar oke. Het deed me denken aan de eerste opkomst van Barney in 2006. Het plezier dat Barney toen uitstraalde, de reactie van het publiek en het enthousiasme (van publiek, van Barney en van mezelf) om Barney de strijd tegen de PDC spelers (en vooral natuurlijk Taylor) te zien aangaan behoort nog steeds tot mijn favoriete darts momenten ooit. Bij de opkomst van Durrant kwam dat enthousiasme ook weer naar boven. Ik hoop echt dat hij slaagt bij de PDC en dat het fantastische partijen gaat opleveren.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

Speelavond 3 - donderdag 21 febr.
Gerwyn Price v James Wade
Steve Lennon v Peter Wright
Michael van Gerwen v Rob Cross
Michael Smith v Daryl Gurney
Mensur Suljovic v Raymond van Barneveld
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Premier League 2019

Bericht door DanMan »

Cross in vorm. Dus zeker naar zijn wedstrijd tegen Van Gerwen kijk ik uit.
Verder gevoelsmatig de laatste kans voor Van Barneveld om nog iets van zijn PL (en mogelijk rest van het jaar...) te maken.

En Dublin is altijd fantastisch. Zaal, publiek, alles gewoon.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslagen speelavond 3
Gerwyn Price 6-6 James Wade
Steve Lennon 5-7 Peter Wright
Michael van Gerwen 7-2 Rob Cross
Michael Smith 5-7 Daryl Gurney
Mensur Suljovic 6-6 Raymond van Barneveld
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2019

Bericht door ratm »

Ik begin steeds meer respect voor Smith te krijgen. Hij is volgens mij de enige speler die naar het publiek gebaard dat ze moeten stoppen met het uitjoelen van de tegenstander. Gister was niet de eerste keer dat hij dat deed. Het heeft niks geholpen maar het is een goed voorbeeld. De rest heeft het alleen maar over wat een fantastisch publiek het is (waar ze ook spelen) of zegt er achteraf iets van.

De lach van Van Barneveld kon ik niet waarderen. Het was geen lach van iemand die genoot, het was een cynische lag van iemand die vond dat alles weer eens tegen zat. Vooral wanneer Suljovic op een 100+ finish stond en de eerste triple er in gooide begon Barney harder te lachen zo van "haha kijk toch eens hoe iedereen altijd alles tegen mij gooit, wat zit het weer tegen".

Ik maak me ook steeds meer zorgen over het laatste jaar van Barney. In de PL heeft hij met moeite 2 gelijkspelen behaald, in de 2 Players Championship de laatste 32 niet gehaald, WK er uit in zijn eerste pot tegen nota bene Labanauskas. Tussendoor nog 3 demo potjes van Taylor verloren. Taylor is natuurlijk een grote naam maar ook een speler die al een jaar gestopt is. Sinds afgelopen zomer heeft hij maar 1 aansprekend resultaat behaald: de overwinning op MvG. Verder alleen maar 1e of 2e ronde exit.

Dit is niet bedoeld om hem even lekker naar beneden te halen maar ik maak me wel zorgen. De resultaten zijn zorgelijk maar het niveau is ook gewoon te laag. Gisteren onder de 92. Waar moet Van Barneveld nu vertrouwen uit putten? Welke recent resultaat kan hij aangrijpen om tegen zich zelf te zeggen "zie je wel ik kan het nog". Als hij verliest maar wel goed speelt kan hij daar nog iets uit halen maar dat is ook niet zo. Voor iemand die altijd al erg aan zichzelf twijfelt is het een hele lastige klus om hier uit te komen.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Premier League 2019

Bericht door DeDeen »

ratm schreefCOLON 22 Feb 2019, 11:55 Ik begin steeds meer respect voor Smith te krijgen. Hij is volgens mij de enige speler die naar het publiek gebaard dat ze moeten stoppen met het uitjoelen van de tegenstander. Gister was niet de eerste keer dat hij dat deed. Het heeft niks geholpen maar het is een goed voorbeeld. De rest heeft het alleen maar over wat een fantastisch publiek het is (waar ze ook spelen) of zegt er achteraf iets van.

De lach van Van Barneveld kon ik niet waarderen. Het was geen lach van iemand die genoot, het was een cynische lag van iemand die vond dat alles weer eens tegen zat. Vooral wanneer Suljovic op een 100+ finish stond en de eerste triple er in gooide begon Barney harder te lachen zo van "haha kijk toch eens hoe iedereen altijd alles tegen mij gooit, wat zit het weer tegen".

Ik maak me ook steeds meer zorgen over het laatste jaar van Barney. In de PL heeft hij met moeite 2 gelijkspelen behaald, in de 2 Players Championship de laatste 32 niet gehaald, WK er uit in zijn eerste pot tegen nota bene Labanauskas. Tussendoor nog 3 demo potjes van Taylor verloren. Taylor is natuurlijk een grote naam maar ook een speler die al een jaar gestopt is. Sinds afgelopen zomer heeft hij maar 1 aansprekend resultaat behaald: de overwinning op MvG. Verder alleen maar 1e of 2e ronde exit.

Dit is niet bedoeld om hem even lekker naar beneden te halen maar ik maak me wel zorgen. De resultaten zijn zorgelijk maar het niveau is ook gewoon te laag. Gisteren onder de 92. Waar moet Van Barneveld nu vertrouwen uit putten? Welke recent resultaat kan hij aangrijpen om tegen zich zelf te zeggen "zie je wel ik kan het nog". Als hij verliest maar wel goed speelt kan hij daar nog iets uit halen maar dat is ook niet zo. Voor iemand die altijd al erg aan zichzelf twijfelt is het een hele lastige klus om hier uit te komen.
Het begint er elke week meer op te lijken dat hij een jaar te laat gestopt is en dat hij het WK gewoon niet gaat halen.
Triest en absoluut geen verdiend einde van zijn carrière...
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Premier League 2019

Bericht door The Runner »

Het is gewoon jammer dat Barney zichzelf niet voldoende kan motiveren om alles er nog uit te halen, momenteel is hij gewoon een zeer middelmatige speler en is zijn positie op de ranglijst niet eens vertekend. Ik hoop echt dat hij het beste in zichzelf naar boven kan halen, maar ben er een beetje bang voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Premier League 2019

Bericht door DanMan »

Het is natuurlijk niet gezegd dat het dan anders zou zijn gegaan, maar wat mij betreft was hij beter bij Unicorn gebleven.
Met de Targets gooit Raymond toch anders. Ik vond de Unicorns veel beter bij zijn worp passen.
Denk dat dat zijn vertrouwen ook niet goed doet.
Misschien horen we over een tijdje wat Raymond zelf achteraf van de overstap vindt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

Speelavond 4
Luke Humphries (C) v Gerwyn Price
Daryl Gurney v Rob Cross
Mensur Suljovic v Peter Wright
Michael van Gerwen v James Wade
Michael Smith v Raymond van Barneveld
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Premier League 2019

Bericht door Jowinho »

Price 9-darter gemist op D12
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Premier League 2019

Bericht door Dartmat »

Stop nu maar alvast gewoon Raymond. Als je niet eens meer kunt winnen van een geblesseerde speler... :|
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslagen speelavond 4
Luke Humphries (C) 6-6 Gerwyn Price
Daryl Gurney 1-7 Rob Cross
Mensur Suljovic 7-4 Peter Wright
Michael van Gerwen 3-7 James Wade
Michael Smith 7-4 Raymond van Barneveld
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League 2019

Bericht door ratm »

Over het interview met MvG kun je veel zeggen, bijvoorbeeld dat hij wat meer credits mag geven aan Wade. We weten inmiddels we dat MvG de beste is, dat hoeft hij niet in ieder interview te zeggen. Maar wat ik vooral interessant vond is dat hij vertelde dat de PL voor hem een stuk minder waarde heeft dan een paar jaar geleden. Dat is best zorgelijk als spelers een toernooi minder interessant gaan vinden. Dat veel spelers niet in vorm zijn en dat Taylor en Anderson niet mee doen waren dingen die hij noemde. Maar hij beet op zijn tong alsof hij meer wilde zeggen. Ik denk dat het feit dat de nummer 29 van de wereld mee doet en er 9 contenders zijn ook meetelt.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Premier League 2019

Bericht door Buel »

ratm schreefCOLON 01 Mrt 2019, 11:02 Over het interview met MvG kun je veel zeggen, bijvoorbeeld dat hij wat meer credits mag geven aan Wade. We weten inmiddels we dat MvG de beste is, dat hoeft hij niet in ieder interview te zeggen. Maar wat ik vooral interessant vond is dat hij vertelde dat de PL voor hem een stuk minder waarde heeft dan een paar jaar geleden. Dat is best zorgelijk als spelers een toernooi minder interessant gaan vinden. Dat veel spelers niet in vorm zijn en dat Taylor en Anderson niet mee doen waren dingen die hij noemde. Maar hij beet op zijn tong alsof hij meer wilde zeggen. Ik denk dat het feit dat de nummer 29 van de wereld mee doet en er 9 contenders zijn ook meetelt.
Ben het volledig eens met deze analyse!

Ben benieuwd naar het vervolg!
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

Premier League Speelavond 5, 7 maart
Michael Smith v Rob Cross
Daryl Gurney v James Wade
Mensur Suljovic v Gerwyn Price
Raymond van Barneveld v Peter Wright
Michael van Gerwen v John Henderson

via tv te volgen: 20:00u RTL Z
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League 2019

Bericht door Fred Raket »

Wade is goed op dreef
BUTTON_POST_REPLY