Verandering bdo

BUTTON_POST_REPLY
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Ik las dat de bdo een nieuwe voorzitter heeft, en hoop dat dit toch een paar verandering bijbrengt. Men zou een investeerders moeten vinden die jaarlijks een 500000 pond in de bdo investeerd. Met dit geld moet er dan keuzes gemaakt worden, ik zou persoonlijk 200000 dan bij de prijzenpot van lakeside doen 100k bij de winmau en 100k bij de world trophy. Met die andere 100k zou ik een masters tornooi doen met de top 16 na de lakeside. Zo kan je toch zorgen dat de top 16 goed kan leven van zijn sport en zelfs de top 8 er rijk kan van worden. Ik vind het bdo circuit goed in elkaar steken ( veel beter dan de pdc). Ik zou mss wel paar kleine veranderingen doen zoals bv bij A tornooien en A+ tornooien de top 16 pas laten instromen vanaf de laatste 64 en een seizoen van lakeside tot lakeside laten duren.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

Ik snap je punt, maar het is nogal wat kort door de bocht.

Ze kunnen wel investeerders gaan zoeken, maar wie wil dat in godsnaam op dit moment doen. Het moet een investeer wel wat opleveren, en ik denk dat dat met de huidige situatie te risicovol is. Laat ze eerst beginnen met het 'heroprichten' van de BDO. Of de nieuwe voorzitter van de BDO, Des Jacklin, daar geschikt voor is betwijfel ik, maar erger dan voorheen kan niet.

Zet een marketingteam op bestaande uit een aantal jonge gasten die weten hoe je met social media moet spelen. De laatste keer dat de BDO wat tweette is alweer twee maanden geleden, en het enige wat je op de FB-pagina leest gaat over een toernooi in Turkije waar de familie Jacklin aardig wat (financiële) belangen bij heeft. Het nu niet (goed) gebruiken van de social media draagt ook bij aan het punt wat ik hieronder verder beschrijf.

Daarnaast zijn er heel veel problemen met de tv-toernooien van de BDO dit moment. Op elk tv-toernooi wordt op dit moment dik verlies gedraaid. Met jouw oplossing, het prijzengeld verhogen, ga je dit dus niet verhelpen. Tickets worden er al amper verkocht en ook de wat serieuzere zenders in Engeland willen de BDO niet meer uitzenden, waardoor het nu op kleine zendertjes verschijnt waarvoor de BDO zelfs zelf voor moet betalen. Toernooien zoals de World Trophy afschaffen lijkt me ook een prima plan, zodat je gewoon drie tv-toernooien per jaar hebt. Zodra dat weer goed draait, dan kan er verder gekeken worden

Terugkomend op dat verhogen van het prijzengeld, hierdoor gaan er echt niet meer tickets verkocht worden. Hierin kan het marketing-team heel belangrijk in worden, die wel weten hoe ze dit soort dingen moeten promoten. Als dit dus het effect gaat hebben dat er meer tickets worden verkocht, dan komt de rest (tv-zenders, sponsoren en misschien ook wel wat jij zei, investeerders) er hopelijk weer achteraan. Ze zullen in ieder geval iets moeten proberen, want doorgaan met de huidige richting zal gaan resulteren in een snel faillissement.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Veel van je opmerkingen zijn terecht maar ik denk nog altijd dat kwaliteit de beste reclame is. Ik denk niet dat de zalen zullen vollopen omdat je wat meer tweet of op Facebook plaatst. De bdo moet zeker geen pdc light worden, maar als je er kan voor zorgen dat je top 16 kan leven van de sport zullen ze minder vlug de overstap maken. Ik denk niet dat goeie spelers als een Wilson, green, noppert, hughes etc... de overstap zouden gemaakt hebben want geef toe nu hebben ze een relatief anoniem bestaan. De enigste echte reden waarom de bdo zo achteruit gaat is volgens mij de ( overdreven) grote bedragen die te winnen zijn bij de pdc en de harde ( oneerlijke) strijd die er gestreden wordt tussen de beide bonden ( het nieuwe item van de vrouwen is hier een mooi vb van )
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Verandering bdo

Bericht door Fred Raket »



PRESS RELEASE:
BDO announce a lift on players restrictions
The BDO is set to remove all restrictions on PDC Tour Card holders as previously and currently placed upon them.
In a complete and radical U-turn, the new BDO Chairman/CEO Derek Jacklin and the current BDO Board of Directors have passed a resolution to remove the historic restrictions as placed on PDC players.
Mr Jacklin’s fresh approach is indicative of his declared intent to overhaul the current system and make positive changes for the better from within the organisation.
These changes will also demonstrate that players will no longer face any penalties relating to entry and participation at the PDC Q-School.
RULE 4.00 WILL NOW READ AS FOLLOWS
4.00 ELIGIBILITY TO PARTICIPATE IN QUALIFYING EVENTS
4.01 Conditions of participation in Qualifying Events
In order to participate in a Qualifying Event, a player;
a. Must be a member of the BDO or another member darts body of the World Darts Federation a list of which may be found at: Full and Associate Member BDO Darts Bodies
b. Must not be serving a period of ineligibility imposed by the BDO, the World Darts Federation or any member darts body of the World Darts Federation.
This decision will also serve to ensure that any women looking to enter the upcoming qualifiers into the Ladies Play Offs in the PDC World Championship will be free to participate without affecting their position within the BDO system and would take with them the BDO’s best wishes for success.
Mr Jacklin feels that this is now ‘the right time’ to implement these changes, putting further emphasis on the BDO’s ‘Darts For All’ ethos.
The new rule change will be applied equally across the Men’s and Ladies game and will come into effect on 1st October 2018.

Derek Jacklin
Chairman / CEO BDO
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Fred Raket schreefCOLON 22 Aug 2018, 20:20 PRESS RELEASE:
BDO announce a lift on players restrictions
The BDO is set to remove all restrictions on PDC Tour Card holders as previously and currently placed upon them.
In a complete and radical U-turn, the new BDO Chairman/CEO Derek Jacklin and the current BDO Board of Directors have passed a resolution to remove the historic restrictions as placed on PDC players.
Mr Jacklin’s fresh approach is indicative of his declared intent to overhaul the current system and make positive changes for the better from within the organisation.
These changes will also demonstrate that players will no longer face any penalties relating to entry and participation at the PDC Q-School.
RULE 4.00 WILL NOW READ AS FOLLOWS
4.00 ELIGIBILITY TO PARTICIPATE IN QUALIFYING EVENTS
4.01 Conditions of participation in Qualifying Events
In order to participate in a Qualifying Event, a player;
a. Must be a member of the BDO or another member darts body of the World Darts Federation a list of which may be found at: Full and Associate Member BDO Darts Bodies
b. Must not be serving a period of ineligibility imposed by the BDO, the World Darts Federation or any member darts body of the World Darts Federation.
This decision will also serve to ensure that any women looking to enter the upcoming qualifiers into the Ladies Play Offs in the PDC World Championship will be free to participate without affecting their position within the BDO system and would take with them the BDO’s best wishes for success.
Mr Jacklin feels that this is now ‘the right time’ to implement these changes, putting further emphasis on the BDO’s ‘Darts For All’ ethos.
The new rule change will be applied equally across the Men’s and Ladies game and will come into effect on 1st October 2018.

Derek Jacklin
Chairman / CEO BDO
Het is een gewaagde verandering maar ik vrees niet de juiste keuze. Het was al zo moeilijk om de huidige toppers te houden nu valt elke rem weg. Ik denk dat men hoopt dat bepaalde pdc toppers lakeside wil spelen maar dat betwijfel ik sterk, ik zie mvg of anderson niet 5 dagen na hun wk finale starten in de lakeside voor 1/4 van het bedrag dat ze bij de pdc winnen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Dit is een historische stap in de dartswereld. Eindelijk opschudding, eindelijk verandering. Ik denk (samen met zo'n 95% van de mensen gok ik) dat het goed is voor het darten, eindelijk weer een stap naar alle goede spelers bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe veel spelers er nu gaan overstappen en/of bij beiden blijven.

Enneeee: Michael van Gerwen op de Dutch Open, het kan nu gewoon. :mrgreen:
(maar natuurlijk is er dan vast een PDC toernooi)
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Verandering bdo

Bericht door dunaart »

K1990 schreefCOLON 22 Aug 2018, 20:50
Fred Raket schreefCOLON 22 Aug 2018, 20:20 PRESS RELEASE:
BDO announce a lift on players restrictions
The BDO is set to remove all restrictions on PDC Tour Card holders as previously and currently placed upon them.
In a complete and radical U-turn, the new BDO Chairman/CEO Derek Jacklin and the current BDO Board of Directors have passed a resolution to remove the historic restrictions as placed on PDC players.
Mr Jacklin’s fresh approach is indicative of his declared intent to overhaul the current system and make positive changes for the better from within the organisation.
These changes will also demonstrate that players will no longer face any penalties relating to entry and participation at the PDC Q-School.
RULE 4.00 WILL NOW READ AS FOLLOWS
4.00 ELIGIBILITY TO PARTICIPATE IN QUALIFYING EVENTS
4.01 Conditions of participation in Qualifying Events
In order to participate in a Qualifying Event, a player;
a. Must be a member of the BDO or another member darts body of the World Darts Federation a list of which may be found at: Full and Associate Member BDO Darts Bodies
b. Must not be serving a period of ineligibility imposed by the BDO, the World Darts Federation or any member darts body of the World Darts Federation.
This decision will also serve to ensure that any women looking to enter the upcoming qualifiers into the Ladies Play Offs in the PDC World Championship will be free to participate without affecting their position within the BDO system and would take with them the BDO’s best wishes for success.
Mr Jacklin feels that this is now ‘the right time’ to implement these changes, putting further emphasis on the BDO’s ‘Darts For All’ ethos.
The new rule change will be applied equally across the Men’s and Ladies game and will come into effect on 1st October 2018.

Derek Jacklin
Chairman / CEO BDO
Het is een gewaagde verandering maar ik vrees niet de juiste keuze. Het was al zo moeilijk om de huidige toppers te houden nu valt elke rem weg. Ik denk dat men hoopt dat bepaalde pdc toppers lakeside wil spelen maar dat betwijfel ik sterk, ik zie mvg of anderson niet 5 dagen na hun wk finale starten in de lakeside voor 1/4 van het bedrag dat ze bij de pdc winnen.
Spelers die nu de Q-school niet overleven kunnen mee gaan doen met het bdo circuit en dat zijn er een hoop die afvallen.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

Dartmat schreefCOLON 22 Aug 2018, 22:27 Dit is een historische stap in de dartswereld. Eindelijk opschudding, eindelijk verandering. Ik denk (samen met zo'n 95% van de mensen gok ik) dat het goed is voor het darten, eindelijk weer een stap naar alle goede spelers bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe veel spelers er nu gaan overstappen en/of bij beiden blijven.

Enneeee: Michael van Gerwen op de Dutch Open, het kan nu gewoon. :mrgreen:
(maar natuurlijk is er dan vast een PDC toernooi)
Er is alleen een probleem. In het contract van de PDC-spelers met Tour Card staat dat zij geen wedstrijden op internet/tv via video (zowel live als opgenomen) mogen spelen buiten de PDC om. Dit hebben ze voornamelijk gedaan om het demo-circuit in te perken (oftewel het darten toe-eigenen). Denk niet dat de PDC voor de BDO dit gaat wijzigen, omdat zij hier denk weinig mee zullen bereiken voor het bedrijf zelf, al zag ik al ergens oplossingen voorbijkomen zoals het spelen met een PDC-badge op het shirt.

Zou dus inderdaad leuk zijn als Michael van Gerwen mee doet, alleen kan hij dan een dikke geldboete van de PDC verwachten zodra hij de podiumfinales haalt. Benieuwd of dat het waard is
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 10:20
Dartmat schreefCOLON 22 Aug 2018, 22:27 Dit is een historische stap in de dartswereld. Eindelijk opschudding, eindelijk verandering. Ik denk (samen met zo'n 95% van de mensen gok ik) dat het goed is voor het darten, eindelijk weer een stap naar alle goede spelers bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe veel spelers er nu gaan overstappen en/of bij beiden blijven.

Enneeee: Michael van Gerwen op de Dutch Open, het kan nu gewoon. :mrgreen:
(maar natuurlijk is er dan vast een PDC toernooi)
Er is alleen een probleem. In het contract van de PDC-spelers met Tour Card staat dat zij geen wedstrijden op internet/tv via video (zowel live als opgenomen) mogen spelen buiten de PDC om. Dit hebben ze voornamelijk gedaan om het demo-circuit in te perken (oftewel het darten toe-eigenen). Denk niet dat de PDC voor de BDO dit gaat wijzigen, omdat zij hier denk weinig mee zullen bereiken voor het bedrijf zelf, al zag ik al ergens oplossingen voorbijkomen zoals het spelen met een PDC-badge op het shirt.

Zou dus inderdaad leuk zijn als Michael van Gerwen mee doet, alleen kan hij dan een dikke geldboete van de PDC verwachten zodra hij de podiumfinales haalt. Benieuwd of dat het waard is
Ja dat bedacht ik me ook, maar net zoals de BDO nu flink wat inschikt verwacht ik ook wel dat de PDC dit kleine beetje water bij de wijn zal doen. Zeker omdat zij nooit de boeman hebben willen zijn. Zelfs al hebben zij er nog minder bij te winnen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 23 Aug 2018, 11:00
Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 10:20
Dartmat schreefCOLON 22 Aug 2018, 22:27 Dit is een historische stap in de dartswereld. Eindelijk opschudding, eindelijk verandering. Ik denk (samen met zo'n 95% van de mensen gok ik) dat het goed is voor het darten, eindelijk weer een stap naar alle goede spelers bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe veel spelers er nu gaan overstappen en/of bij beiden blijven.

Enneeee: Michael van Gerwen op de Dutch Open, het kan nu gewoon. :mrgreen:
(maar natuurlijk is er dan vast een PDC toernooi)
Er is alleen een probleem. In het contract van de PDC-spelers met Tour Card staat dat zij geen wedstrijden op internet/tv via video (zowel live als opgenomen) mogen spelen buiten de PDC om. Dit hebben ze voornamelijk gedaan om het demo-circuit in te perken (oftewel het darten toe-eigenen). Denk niet dat de PDC voor de BDO dit gaat wijzigen, omdat zij hier denk weinig mee zullen bereiken voor het bedrijf zelf, al zag ik al ergens oplossingen voorbijkomen zoals het spelen met een PDC-badge op het shirt.

Zou dus inderdaad leuk zijn als Michael van Gerwen mee doet, alleen kan hij dan een dikke geldboete van de PDC verwachten zodra hij de podiumfinales haalt. Benieuwd of dat het waard is
Ja dat bedacht ik me ook, maar net zoals de BDO nu flink wat inschikt verwacht ik ook wel dat de PDC dit kleine beetje water bij de wijn zal doen. Zeker omdat zij nooit de boeman hebben willen zijn. Zelfs al hebben zij er nog minder bij te winnen.
Weinig bij te winnen ? Kijk eens in de top 20 van de pdc die begonnen zijn bij de bdo. De bdo is de kweekvijver voor de pdc dus een sterke bdo is in het voordeel van de pdc.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

K1990 schreefCOLON 23 Aug 2018, 12:32
Dartmat schreefCOLON 23 Aug 2018, 11:00
Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 10:20
Dartmat schreefCOLON 22 Aug 2018, 22:27 Dit is een historische stap in de dartswereld. Eindelijk opschudding, eindelijk verandering. Ik denk (samen met zo'n 95% van de mensen gok ik) dat het goed is voor het darten, eindelijk weer een stap naar alle goede spelers bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe veel spelers er nu gaan overstappen en/of bij beiden blijven.

Enneeee: Michael van Gerwen op de Dutch Open, het kan nu gewoon. :mrgreen:
(maar natuurlijk is er dan vast een PDC toernooi)
Er is alleen een probleem. In het contract van de PDC-spelers met Tour Card staat dat zij geen wedstrijden op internet/tv via video (zowel live als opgenomen) mogen spelen buiten de PDC om. Dit hebben ze voornamelijk gedaan om het demo-circuit in te perken (oftewel het darten toe-eigenen). Denk niet dat de PDC voor de BDO dit gaat wijzigen, omdat zij hier denk weinig mee zullen bereiken voor het bedrijf zelf, al zag ik al ergens oplossingen voorbijkomen zoals het spelen met een PDC-badge op het shirt.

Zou dus inderdaad leuk zijn als Michael van Gerwen mee doet, alleen kan hij dan een dikke geldboete van de PDC verwachten zodra hij de podiumfinales haalt. Benieuwd of dat het waard is
Ja dat bedacht ik me ook, maar net zoals de BDO nu flink wat inschikt verwacht ik ook wel dat de PDC dit kleine beetje water bij de wijn zal doen. Zeker omdat zij nooit de boeman hebben willen zijn. Zelfs al hebben zij er nog minder bij te winnen.
Weinig bij te winnen ? Kijk eens in de top 20 van de pdc die begonnen zijn bij de bdo. De bdo is de kweekvijver voor de pdc dus een sterke bdo is in het voordeel van de pdc.
De PDC heeft net een goede opzet gemaakt voor een eigen kweekvijver. De Challenge Tour is er al jaren voor de darters die (net) niet genoeg zijn voor een Tour Card en die kunnen dus nu weer alles spelen. Daarnaast heeft de PDC al de Youth Tour en werken ze ook goed samen met de JDC.

Nu het allemaal weer open is, kunnen deze spelers in theorie weer terug/weg lopen richting de BDO. Vooral in het geval van de Challenge Tour ben ik hier benieuwd naar, want bij de BDO is er qua prijzengeld hier geen verschil mee en valt er meer te verdienen in de trant van tv-toernooien. Al is het nog maar de vraag of je daar wel van kan spreken bij de BDO...
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 13:17
K1990 schreefCOLON 23 Aug 2018, 12:32
Dartmat schreefCOLON 23 Aug 2018, 11:00
Dartfantje schreefCOLON 23 Aug 2018, 10:20
Dartmat schreefCOLON 22 Aug 2018, 22:27 Dit is een historische stap in de dartswereld. Eindelijk opschudding, eindelijk verandering. Ik denk (samen met zo'n 95% van de mensen gok ik) dat het goed is voor het darten, eindelijk weer een stap naar alle goede spelers bij elkaar. Ik ben benieuwd hoe veel spelers er nu gaan overstappen en/of bij beiden blijven.

Enneeee: Michael van Gerwen op de Dutch Open, het kan nu gewoon. :mrgreen:
(maar natuurlijk is er dan vast een PDC toernooi)
Er is alleen een probleem. In het contract van de PDC-spelers met Tour Card staat dat zij geen wedstrijden op internet/tv via video (zowel live als opgenomen) mogen spelen buiten de PDC om. Dit hebben ze voornamelijk gedaan om het demo-circuit in te perken (oftewel het darten toe-eigenen). Denk niet dat de PDC voor de BDO dit gaat wijzigen, omdat zij hier denk weinig mee zullen bereiken voor het bedrijf zelf, al zag ik al ergens oplossingen voorbijkomen zoals het spelen met een PDC-badge op het shirt.

Zou dus inderdaad leuk zijn als Michael van Gerwen mee doet, alleen kan hij dan een dikke geldboete van de PDC verwachten zodra hij de podiumfinales haalt. Benieuwd of dat het waard is
Ja dat bedacht ik me ook, maar net zoals de BDO nu flink wat inschikt verwacht ik ook wel dat de PDC dit kleine beetje water bij de wijn zal doen. Zeker omdat zij nooit de boeman hebben willen zijn. Zelfs al hebben zij er nog minder bij te winnen.
Weinig bij te winnen ? Kijk eens in de top 20 van de pdc die begonnen zijn bij de bdo. De bdo is de kweekvijver voor de pdc dus een sterke bdo is in het voordeel van de pdc.
De PDC heeft net een goede opzet gemaakt voor een eigen kweekvijver. De Challenge Tour is er al jaren voor de darters die (net) niet genoeg zijn voor een Tour Card en die kunnen dus nu weer alles spelen. Daarnaast heeft de PDC al de Youth Tour en werken ze ook goed samen met de JDC.

Nu het allemaal weer open is, kunnen deze spelers in theorie weer terug/weg lopen richting de BDO. Vooral in het geval van de Challenge Tour ben ik hier benieuwd naar, want bij de BDO is er qua prijzengeld hier geen verschil mee en valt er meer te verdienen in de trant van tv-toernooien. Al is het nog maar de vraag of je daar wel van kan spreken bij de BDO...
IK vind die challenge tour toch maar relatief, ten eerste het zijn maar 5 weekends in een seizoen, ten tweede het prijzengeld is heel laag ( t.o.v. het hele budget van de pdc), ten derde er wordt niks van media aandacht aan besteed. De grootste toestroom van talenten blijft de bdo en er zijn er nog een aantal op komst ( mckinstry, baker, Day, paletti, Williams, reynolds, van tergouw etc... De challenge tour wordt ook enkel in Engeland gespeeld, dus voor Europese spelers heel oninteressant.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

Goede beslissing van de bdo denk ik. Al zitten er wel wat haken en ogen aan zoals hierboven al staat beschreven. De rechter had ook ooit eens bepaald dat een speler wel aan toernooien van beide bonden moet mogen meedoen maar maar aan 1 wk mag mee doen dus de optie dat MvG na het PDC WK nog Lakeside gaat spelen valt dan af (tenzij de bonden besluiten het oordeel uit 1997 naast zich neer te leggen natuurlijk).

Hoe dan ook, het opent duren voor spelers als Durrant om toch een tourcard te halen en voor spelers die het pdc wk net niet dreigen te halen om bij de bdo eens een poging te wagen. Of voor spelers om gewoon eens rond te kijken waar ze zich beter voelen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Maarre, K1990, heel even puur uit nieuwsgierigheid en om de kaders te bepalen waar vanuit te reageren: je posts komen op mij over als iemand die een aversie heeft jegens de PDC en met hand en tand de BDO verdedigt. Helemaal prima uiteraard, maar mijn vraag is of jij enig belang hebt in een BDO of NDB of daar een functie hebt? Want zulke reacties als de jouwe zie je eigenlijk vooral bij mensen met een functie binnen de bonden en eigenlijk niet tot nauwelijks bij de gewone supporter, fan of dartsspeler.

Ik denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg dat niemand hier ook maar iets persoonlijks tégen de BDO heeft, los van het gevoerde beleid natuurlijk, en iedereen graag zou zien dat het top gaat met de BDO. Al is het maar uit nostalgie. Dat de BDO het in ieder vergelijk aflegt tegen de PDC is daarom niet iets wat leuk is ofzo, maar als je er onbevoordeeld naar kijkt is het wel gewoon zo.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 23 Aug 2018, 16:53 Maarre, K1990, heel even puur uit nieuwsgierigheid en om de kaders te bepalen waar vanuit te reageren: je posts komen op mij over als iemand die een aversie heeft jegens de PDC en met hand en tand de BDO verdedigt. Helemaal prima uiteraard, maar mijn vraag is of jij enig belang hebt in een BDO of NDB of daar een functie hebt? Want zulke reacties als de jouwe zie je eigenlijk vooral bij mensen met een functie binnen de bonden en eigenlijk niet tot nauwelijks bij de gewone supporter, fan of dartsspeler.

Ik denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg dat niemand hier ook maar iets persoonlijks tégen de BDO heeft, los van het gevoerde beleid natuurlijk, en iedereen graag zou zien dat het top gaat met de BDO. Al is het maar uit nostalgie. Dat de BDO het in ieder vergelijk aflegt tegen de PDC is daarom niet iets wat leuk is ofzo, maar als je er onbevoordeeld naar kijkt is het wel gewoon zo.
IK ben idd een fan van de bdo maar ik ben puur een dartliefhebber, ik zit in geen enkele dartclub of wat dan ook. Kijk ik kwam als kleine jonge in contact met darts via de bbc en de lakeside. Ik wist jaren zelfs niet dat de pdc bestond ( hier in België wordt nauwelijks aandacht aan darts gegeven). Mijn grootte idool was wolfie, een gentleman, mooie stijl van gooien een enorme persoonlijkheid. Ik ben het allemaal beginnen volgen toen er strijd werd geleverd tussen barney, hankey, wolfie,king, fordham etc..Naarmate ik ouder werd en met internet in aanraking kwam merkte ik dat er ook een andere bond nog was ( ik had bv nooit van Taylor gehoord) en begon dit via internet ook wat te volgen. Het eerste wat mij opviel was niet zozeer het niveau verschil maar wel het arrogante gedrag van de spelers en irritante gedrag van het publiek ( wat je op de lakeside niet gewoon was want daar moest er een very best of order zijn). Nu ik vind 2 bonden eigenlijk prima voor de dartswereld met elk zijn eigen manier dat is top. Ik heb het persoonlijk meer voor de bdo, heb ik morgen zin om aan een open tornooi mee te doen schrijf ik me in en kan ik tegen durrant spelen eventueel. Maar ik vind dat de pdc zich niet helemaal als de profbond gedraagt. Er zijn veel goeie zaken, maar als je met tourkaarten werkt dan vind ik dat je ook alleen maar mensen met een tourkaart mag laten meedoen aan je tornooien. Dit is concurrentie vervalsing naar de bdo voor mij is het duidelijk geen tourkaart geen pdc en dan moet je bdo spelen. In het verleden hebben ze dan ook spelers gewoon een tourkaart gegeven om ze weg te lokken bij de bdo etc...Ik vind de 2 bonden goed ( zou eigenlijk niet meer naar 1 bond willen ) want dan heb je een bredere top. De situatie voor de overstap van barney was perfect je had de pdc met haar manier van darten en je had de bdo met haar manier. Beide bonden hadden een aantal tv tornooien en de top was aan elkaar gewaagd.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Verandering bdo

Bericht door The Runner »

Ik denk dat de volgende stap voor de BDO zal worden het vinden van sponsors en TV stations om het prijzengeld te kunnen verhogen zodat het voor spelers weer aantrekkelijker wordt om voor de BDO te gooien. Hoe mooi zou het zijn dat bijvoorbeeld op termijn op 1 van de SBS zenders de grote BDO toernooien te zien zou den zijn
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

The Runner schreefCOLON 24 Aug 2018, 08:36 Ik denk dat de volgende stap voor de BDO zal worden het vinden van sponsors en TV stations om het prijzengeld te kunnen verhogen zodat het voor spelers weer aantrekkelijker wordt om voor de BDO te gooien. Hoe mooi zou het zijn dat bijvoorbeeld op termijn op 1 van de SBS zenders de grote BDO toernooien te zien zou den zijn
Na het gezeik met de BDO rond 2007 heeft SBS daar niet veel zin meer in denk. Kunnen ze beter iets gaan proberen met de World Series o.i.d. wat RTL niet uitzend, zoals Eurosport Benelux dat ook deed toen het hele World Series gebeuren begon
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 23 Aug 2018, 23:57 IK ben idd een fan van de bdo maar ik ben puur een dartliefhebber, ik zit in geen enkele dartclub of wat dan ook. Kijk ik kwam als kleine jonge in contact met darts via de bbc en de lakeside. Ik wist jaren zelfs niet dat de pdc bestond ( hier in België wordt nauwelijks aandacht aan darts gegeven). Mijn grootte idool was wolfie, een gentleman, mooie stijl van gooien een enorme persoonlijkheid. Ik ben het allemaal beginnen volgen toen er strijd werd geleverd tussen barney, hankey, wolfie,king, fordham etc..Naarmate ik ouder werd en met internet in aanraking kwam merkte ik dat er ook een andere bond nog was ( ik had bv nooit van Taylor gehoord) en begon dit via internet ook wat te volgen.
Zegt ook iets over de bdo in die tijd. Die zwegen alles wat pdc was dood. Als ze er echt niet onderuit kwamen dat er nog een andere bond bestond dan noemde ze de PDC een bond met oudere darters die niet zo goed meer zijn. SBS deed daar in Nederland ook aan mee. Heeft me erg gestort in die tijd.
K1990 schreefCOLON 23 Aug 2018, 23:57 Ik heb het persoonlijk meer voor de bdo, heb ik morgen zin om aan een open tornooi mee te doen schrijf ik me in en kan ik tegen durrant spelen eventueel. Maar ik vind dat de pdc zich niet helemaal als de profbond gedraagt. Er zijn veel goeie zaken, maar als je met tourkaarten werkt dan vind ik dat je ook alleen maar mensen met een tourkaart mag laten meedoen aan je tornooien. Dit is concurrentie vervalsing naar de bdo voor mij is het duidelijk geen tourkaart geen pdc en dan moet je bdo spelen. In het verleden hebben ze dan ook spelers gewoon een tourkaart gegeven om ze weg te lokken bij de bdo etc...Ik vind de 2 bonden goed ( zou eigenlijk niet meer naar 1 bond willen ) want dan heb je een bredere top.
Wat is er concurrentie vervalsing aan dan? Het zijn toch gewoon concurrenten van elkaar? De bdo probeert toch ook de profs haar kant op te krijgen? Ze noemen Lakeside niet voor niets het professionele wk. Waarom zou de pdc dan niet profs en amateurs mogen binnentrekken en de bdo wel?

Als supermarkt A eieren verkoopt en supermarkt B gaat dat ook doen dat is dat toch geen concurrentie vervalsing maar gewoon concurrentie? Als de overheid besluit om supermarkt B subsidie voor de eieren te geven en supermarkt A niet (waardoor B goedkoper kan verkopen dan A) dan wel.
Maar in dit geval zijn er gewoon 2 bonden die elkaars concurrenten zijn en allebei in hun eigen belang denken.

Dus concurrentie vervalsing lijkt het me niet. Je kan alleen vinden dat het lullig is voor de bdo. Maar ja, de bdo heeft jaren lang geprobeerd de pdc en haar spelers kapot te maken toen de bdo nog de grootste was. Moet de pdc nu uit medelijden de bdo met rust laten?

Ik geniet overigens nog steeds van Lakeside en de Zuiderduin hoor. Maar het wordt wel steeds minder,
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 24 Aug 2018, 18:18
K1990 schreefCOLON 23 Aug 2018, 23:57 IK ben idd een fan van de bdo maar ik ben puur een dartliefhebber, ik zit in geen enkele dartclub of wat dan ook. Kijk ik kwam als kleine jonge in contact met darts via de bbc en de lakeside. Ik wist jaren zelfs niet dat de pdc bestond ( hier in België wordt nauwelijks aandacht aan darts gegeven). Mijn grootte idool was wolfie, een gentleman, mooie stijl van gooien een enorme persoonlijkheid. Ik ben het allemaal beginnen volgen toen er strijd werd geleverd tussen barney, hankey, wolfie,king, fordham etc..Naarmate ik ouder werd en met internet in aanraking kwam merkte ik dat er ook een andere bond nog was ( ik had bv nooit van Taylor gehoord) en begon dit via internet ook wat te volgen.
Zegt ook iets over de bdo in die tijd. Die zwegen alles wat pdc was dood. Als ze er echt niet onderuit kwamen dat er nog een andere bond bestond dan noemde ze de PDC een bond met oudere darters die niet zo goed meer zijn. SBS deed daar in Nederland ook aan mee. Heeft me erg gestort in die tijd.
K1990 schreefCOLON 23 Aug 2018, 23:57 Ik heb het persoonlijk meer voor de bdo, heb ik morgen zin om aan een open tornooi mee te doen schrijf ik me in en kan ik tegen durrant spelen eventueel. Maar ik vind dat de pdc zich niet helemaal als de profbond gedraagt. Er zijn veel goeie zaken, maar als je met tourkaarten werkt dan vind ik dat je ook alleen maar mensen met een tourkaart mag laten meedoen aan je tornooien. Dit is concurrentie vervalsing naar de bdo voor mij is het duidelijk geen tourkaart geen pdc en dan moet je bdo spelen. In het verleden hebben ze dan ook spelers gewoon een tourkaart gegeven om ze weg te lokken bij de bdo etc...Ik vind de 2 bonden goed ( zou eigenlijk niet meer naar 1 bond willen ) want dan heb je een bredere top.
Wat is er concurrentie vervalsing aan dan? Het zijn toch gewoon concurrenten van elkaar? De bdo probeert toch ook de profs haar kant op te krijgen? Ze noemen Lakeside niet voor niets het professionele wk. Waarom zou de pdc dan niet profs en amateurs mogen binnentrekken en de bdo wel?

Als supermarkt A eieren verkoopt en supermarkt B gaat dat ook doen dat is dat toch geen concurrentie vervalsing maar gewoon concurrentie? Als de overheid besluit om supermarkt B subsidie voor de eieren te geven en supermarkt A niet (waardoor B goedkoper kan verkopen dan A) dan wel.
Maar in dit geval zijn er gewoon 2 bonden die elkaars concurrenten zijn en allebei in hun eigen belang denken.

Dus concurrentie vervalsing lijkt het me niet. Je kan alleen vinden dat het lullig is voor de bdo. Maar ja, de bdo heeft jaren lang geprobeerd de pdc en haar spelers kapot te maken toen de bdo nog de grootste was. Moet de pdc nu uit medelijden de bdo met rust laten?

Ik geniet overigens nog steeds van Lakeside en de Zuiderduin hoor. Maar het wordt wel steeds minder,
IK probeer alles te volgen via YouTube kan dit nog goed. Tuurlijk mag je elkaar concurreren, maar waarom met tourkaarten werken als je spelers toelaat op het wk zonder ?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:01 IK probeer alles te volgen via YouTube kan dit nog goed. Tuurlijk mag je elkaar concurreren, maar waarom met tourkaarten werken als je spelers toelaat op het wk zonder ?
Maar dat is toch geen concurrentie vervalsing oid. Verder, een tourcard is voor de pro-tour. Het wk is gewoon weer iets anders. Net zoals de UK open bijvoorbeeld. Prima toch?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:28
K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:01 IK probeer alles te volgen via YouTube kan dit nog goed. Tuurlijk mag je elkaar concurreren, maar waarom met tourkaarten werken als je spelers toelaat op het wk zonder ?
Maar dat is toch geen concurrentie vervalsing oid. Verder, een tourcard is voor de pro-tour. Het wk is gewoon weer iets anders. Net zoals de UK open bijvoorbeeld. Prima toch?
Daarin verschillen we van mening :) een labanauskas zou altijd geplaatst zijn voor lakeside moest hij niet naar het pdc wk gaan. Vorige jaar rataski hetzelfde, men speelt bij de bdo maar kan zich toch kwalificeren voor pdc wk ik vind dat niet correct.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 23:02
ratm schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:28
K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:01 IK probeer alles te volgen via YouTube kan dit nog goed. Tuurlijk mag je elkaar concurreren, maar waarom met tourkaarten werken als je spelers toelaat op het wk zonder ?
Maar dat is toch geen concurrentie vervalsing oid. Verder, een tourcard is voor de pro-tour. Het wk is gewoon weer iets anders. Net zoals de UK open bijvoorbeeld. Prima toch?
Daarin verschillen we van mening :) een labanauskas zou altijd geplaatst zijn voor lakeside moest hij niet naar het pdc wk gaan. Vorige jaar rataski hetzelfde, men speelt bij de bdo maar kan zich toch kwalificeren voor pdc wk ik vind dat niet correct.
Je kan er in mening van verschillen, maar zo is het ook gewoon in de reglementen aangegeven. Met een Tour Card heb je toegang tot alle Pro Tour evenementen van de periode waarin jij de Tour Card hebt. TV-toernooien vallen hier dus buiten, want dan kan je je aanmelden bij de PDPA als je zonder Tour Card jezelf plaatst voor een TV-toernooi (wat overigens bij bijv. het WK weer niet zo is, dan hoeft dit niet).

En je weet waar het WK voor staat toch? Bij een wereldkampioenschap moet je niet alleen maar Britten, Nederlanders en een paar Australiërs hebben, maar zo veel mogelijk nationaliteiten. Dat het dan qua niveau niet allemaal even goed is, so be it. Als je je als Tour Card houder nu nog niet weet te plaatsen voor het WK, dan ben je in mijn ogen ook gewoon niet goed genoeg (+- top-62 Pro Tour). Uiteindelijk dient het allemaal als opvulling, waarbij een onbekende Filipijn denk voor meer verrassingen kan zorgen dan een nummer 84 van de Pro Tour die zich op de valreep plaatst omdat alleen Tour Card houders mee mogen doen. Of dat dan niet eerlijk is, dat kan, maar zo werkt dat nou eenmaal bij een commercieel bedrijf. Die willen verkopen en geld verdienen en doen dat beter met veel nationaliteiten.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je redenatie van alleen tourkaart-houders mogen PDC spelen, maar dit gebeurt niet -> concurrentie-vervalsing BDO. Ik zie de logica hier niet echt in en het punt van weglokken is ook onzin. Veel top-spelers van nu bij de PDC zijn al overgestapt voordat het hele Tour Card gebeuren werd opgezet en je gewoon kon overstappen zonder iets te moeten doen.Bij invoering van dit systeem kregen de halve finalisten van Lakeside idd een Tour Card aangeboden, maar volgens mij heeft alleen Bunting hier gebruik van gemaakt (wat ook trouwens de enige is waarbij ik je nog wel gelijk kan geven)
Eigenlijk heeft de PDC het met de invoering van het Tour Card systeem de BDO spelers eigenlijk afgeraden om over te stappen, wat voornamelijk kwam door de regels van de BDO zelf. Dus wie doet er eigenlijk aan competitie-vervalsing als je het zo beredeneerd?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartfantje schreefCOLON 25 Aug 2018, 11:18
K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 23:02
ratm schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:28
K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:01 IK probeer alles te volgen via YouTube kan dit nog goed. Tuurlijk mag je elkaar concurreren, maar waarom met tourkaarten werken als je spelers toelaat op het wk zonder ?
Maar dat is toch geen concurrentie vervalsing oid. Verder, een tourcard is voor de pro-tour. Het wk is gewoon weer iets anders. Net zoals de UK open bijvoorbeeld. Prima toch?
Daarin verschillen we van mening :) een labanauskas zou altijd geplaatst zijn voor lakeside moest hij niet naar het pdc wk gaan. Vorige jaar rataski hetzelfde, men speelt bij de bdo maar kan zich toch kwalificeren voor pdc wk ik vind dat niet correct.
Je kan er in mening van verschillen, maar zo is het ook gewoon in de reglementen aangegeven. Met een Tour Card heb je toegang tot alle Pro Tour evenementen van de periode waarin jij de Tour Card hebt. TV-toernooien vallen hier dus buiten, want dan kan je je aanmelden bij de PDPA als je zonder Tour Card jezelf plaatst voor een TV-toernooi (wat overigens bij bijv. het WK weer niet zo is, dan hoeft dit niet).

En je weet waar het WK voor staat toch? Bij een wereldkampioenschap moet je niet alleen maar Britten, Nederlanders en een paar Australiërs hebben, maar zo veel mogelijk nationaliteiten. Dat het dan qua niveau niet allemaal even goed is, so be it. Als je je als Tour Card houder nu nog niet weet te plaatsen voor het WK, dan ben je in mijn ogen ook gewoon niet goed genoeg (+- top-62 Pro Tour). Uiteindelijk dient het allemaal als opvulling, waarbij een onbekende Filipijn denk voor meer verrassingen kan zorgen dan een nummer 84 van de Pro Tour die zich op de valreep plaatst omdat alleen Tour Card houders mee mogen doen. Of dat dan niet eerlijk is, dat kan, maar zo werkt dat nou eenmaal bij een commercieel bedrijf. Die willen verkopen en geld verdienen en doen dat beter met veel nationaliteiten.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je redenatie van alleen tourkaart-houders mogen PDC spelen, maar dit gebeurt niet -> concurrentie-vervalsing BDO. Ik zie de logica hier niet echt in en het punt van weglokken is ook onzin. Veel top-spelers van nu bij de PDC zijn al overgestapt voordat het hele Tour Card gebeuren werd opgezet en je gewoon kon overstappen zonder iets te moeten doen.Bij invoering van dit systeem kregen de halve finalisten van Lakeside idd een Tour Card aangeboden, maar volgens mij heeft alleen Bunting hier gebruik van gemaakt (wat ook trouwens de enige is waarbij ik je nog wel gelijk kan geven)
Eigenlijk heeft de PDC het met de invoering van het Tour Card systeem de BDO spelers eigenlijk afgeraden om over te stappen, wat voornamelijk kwam door de regels van de BDO zelf. Dus wie doet er eigenlijk aan competitie-vervalsing als je het zo beredeneerd?
IK vond bepaalde bdo regels toch correct al was het maar voor zichzelf te beschermen. Dat de halve finalisten ( die een mooie prijzenpot kregen, plus een ticket voor de volgende editie) bij de bdo moesten blijven vond ik een correcte regel. De regels waarvan bv darryl fitton slachtoffer werd vond ik dan weer niet correct. Ik vind gewoon dat je als pdc moet weten wat je wil of wel werk je met een open circuit ofwel met een gesloten ( zoals het bij worldsnooker is die ook in handen is van Barry hearn, daar mag je enkel meedoen indien je een tourkaart hebt behalve 3 open tornooien) maar niet iets tussen de 2. Ik vind dit ook niet correct tegenover de spelers die wel een kaart halen, neem nu durrant stel je voor dat hij zich inschrijft voor q school. Indien hij dan kiest voor enkel 3 challenge tour tornooien te spelen kan het al genoeg zijn om naar het wk te mogen, terwijl iemand die alle kwalificaties afloopt en een tourkaart heeft er niet zou bijzijn.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartsjournalist »

K1990 schreefCOLON 25 Aug 2018, 12:26
Dartfantje schreefCOLON 25 Aug 2018, 11:18
K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 23:02
ratm schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:28
K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:01 IK probeer alles te volgen via YouTube kan dit nog goed. Tuurlijk mag je elkaar concurreren, maar waarom met tourkaarten werken als je spelers toelaat op het wk zonder ?
Maar dat is toch geen concurrentie vervalsing oid. Verder, een tourcard is voor de pro-tour. Het wk is gewoon weer iets anders. Net zoals de UK open bijvoorbeeld. Prima toch?
Daarin verschillen we van mening :) een labanauskas zou altijd geplaatst zijn voor lakeside moest hij niet naar het pdc wk gaan. Vorige jaar rataski hetzelfde, men speelt bij de bdo maar kan zich toch kwalificeren voor pdc wk ik vind dat niet correct.
Je kan er in mening van verschillen, maar zo is het ook gewoon in de reglementen aangegeven. Met een Tour Card heb je toegang tot alle Pro Tour evenementen van de periode waarin jij de Tour Card hebt. TV-toernooien vallen hier dus buiten, want dan kan je je aanmelden bij de PDPA als je zonder Tour Card jezelf plaatst voor een TV-toernooi (wat overigens bij bijv. het WK weer niet zo is, dan hoeft dit niet).

En je weet waar het WK voor staat toch? Bij een wereldkampioenschap moet je niet alleen maar Britten, Nederlanders en een paar Australiërs hebben, maar zo veel mogelijk nationaliteiten. Dat het dan qua niveau niet allemaal even goed is, so be it. Als je je als Tour Card houder nu nog niet weet te plaatsen voor het WK, dan ben je in mijn ogen ook gewoon niet goed genoeg (+- top-62 Pro Tour). Uiteindelijk dient het allemaal als opvulling, waarbij een onbekende Filipijn denk voor meer verrassingen kan zorgen dan een nummer 84 van de Pro Tour die zich op de valreep plaatst omdat alleen Tour Card houders mee mogen doen. Of dat dan niet eerlijk is, dat kan, maar zo werkt dat nou eenmaal bij een commercieel bedrijf. Die willen verkopen en geld verdienen en doen dat beter met veel nationaliteiten.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je redenatie van alleen tourkaart-houders mogen PDC spelen, maar dit gebeurt niet -> concurrentie-vervalsing BDO. Ik zie de logica hier niet echt in en het punt van weglokken is ook onzin. Veel top-spelers van nu bij de PDC zijn al overgestapt voordat het hele Tour Card gebeuren werd opgezet en je gewoon kon overstappen zonder iets te moeten doen.Bij invoering van dit systeem kregen de halve finalisten van Lakeside idd een Tour Card aangeboden, maar volgens mij heeft alleen Bunting hier gebruik van gemaakt (wat ook trouwens de enige is waarbij ik je nog wel gelijk kan geven)
Eigenlijk heeft de PDC het met de invoering van het Tour Card systeem de BDO spelers eigenlijk afgeraden om over te stappen, wat voornamelijk kwam door de regels van de BDO zelf. Dus wie doet er eigenlijk aan competitie-vervalsing als je het zo beredeneerd?
IK vond bepaalde bdo regels toch correct al was het maar voor zichzelf te beschermen. Dat de halve finalisten ( die een mooie prijzenpot kregen, plus een ticket voor de volgende editie) bij de bdo moesten blijven vond ik een correcte regel. De regels waarvan bv darryl fitton slachtoffer werd vond ik dan weer niet correct. Ik vind gewoon dat je als pdc moet weten wat je wil of wel werk je met een open circuit ofwel met een gesloten ( zoals het bij worldsnooker is die ook in handen is van Barry hearn, daar mag je enkel meedoen indien je een tourkaart hebt behalve 3 open tornooien) maar niet iets tussen de 2. Ik vind dit ook niet correct tegenover de spelers die wel een kaart halen, neem nu durrant stel je voor dat hij zich inschrijft voor q school. Indien hij dan kiest voor enkel 3 challenge tour tornooien te spelen kan het al genoeg zijn om naar het wk te mogen, terwijl iemand die alle kwalificaties afloopt en een tourkaart heeft er niet zou bijzijn.
San Marino speelt evenveel kwalificatiewedstrijden voor eventuele plaatsing voetbal WK/EK. Zullen we ze daarom maar een wildcard geven omdat ze net zoveel spelen als Nederland, Duitsland en België?

Ander voorbeeld. Phil Taylor speelde in 2016 maar één Euro Tour-toernooi, die hij ook nog won. Hierdoor plaatste hij zich voor het European Championship in Hasselt. Is toch niks mis mee? Heeft kwalificatie op basis van kwaliteit afgedwongen. Met één toernooi meer prijzengeld gewonnen dan spelers die dat gedurende tien Euro Tour-toernooien had kunnen doen.
Twitter: @PVDarts180
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartsjournalist schreefCOLON 25 Aug 2018, 14:56
K1990 schreefCOLON 25 Aug 2018, 12:26
Dartfantje schreefCOLON 25 Aug 2018, 11:18
K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 23:02
ratm schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:28
K1990 schreefCOLON 24 Aug 2018, 19:01 IK probeer alles te volgen via YouTube kan dit nog goed. Tuurlijk mag je elkaar concurreren, maar waarom met tourkaarten werken als je spelers toelaat op het wk zonder ?
Maar dat is toch geen concurrentie vervalsing oid. Verder, een tourcard is voor de pro-tour. Het wk is gewoon weer iets anders. Net zoals de UK open bijvoorbeeld. Prima toch?
Daarin verschillen we van mening :) een labanauskas zou altijd geplaatst zijn voor lakeside moest hij niet naar het pdc wk gaan. Vorige jaar rataski hetzelfde, men speelt bij de bdo maar kan zich toch kwalificeren voor pdc wk ik vind dat niet correct.
Je kan er in mening van verschillen, maar zo is het ook gewoon in de reglementen aangegeven. Met een Tour Card heb je toegang tot alle Pro Tour evenementen van de periode waarin jij de Tour Card hebt. TV-toernooien vallen hier dus buiten, want dan kan je je aanmelden bij de PDPA als je zonder Tour Card jezelf plaatst voor een TV-toernooi (wat overigens bij bijv. het WK weer niet zo is, dan hoeft dit niet).

En je weet waar het WK voor staat toch? Bij een wereldkampioenschap moet je niet alleen maar Britten, Nederlanders en een paar Australiërs hebben, maar zo veel mogelijk nationaliteiten. Dat het dan qua niveau niet allemaal even goed is, so be it. Als je je als Tour Card houder nu nog niet weet te plaatsen voor het WK, dan ben je in mijn ogen ook gewoon niet goed genoeg (+- top-62 Pro Tour). Uiteindelijk dient het allemaal als opvulling, waarbij een onbekende Filipijn denk voor meer verrassingen kan zorgen dan een nummer 84 van de Pro Tour die zich op de valreep plaatst omdat alleen Tour Card houders mee mogen doen. Of dat dan niet eerlijk is, dat kan, maar zo werkt dat nou eenmaal bij een commercieel bedrijf. Die willen verkopen en geld verdienen en doen dat beter met veel nationaliteiten.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je redenatie van alleen tourkaart-houders mogen PDC spelen, maar dit gebeurt niet -> concurrentie-vervalsing BDO. Ik zie de logica hier niet echt in en het punt van weglokken is ook onzin. Veel top-spelers van nu bij de PDC zijn al overgestapt voordat het hele Tour Card gebeuren werd opgezet en je gewoon kon overstappen zonder iets te moeten doen.Bij invoering van dit systeem kregen de halve finalisten van Lakeside idd een Tour Card aangeboden, maar volgens mij heeft alleen Bunting hier gebruik van gemaakt (wat ook trouwens de enige is waarbij ik je nog wel gelijk kan geven)
Eigenlijk heeft de PDC het met de invoering van het Tour Card systeem de BDO spelers eigenlijk afgeraden om over te stappen, wat voornamelijk kwam door de regels van de BDO zelf. Dus wie doet er eigenlijk aan competitie-vervalsing als je het zo beredeneerd?
IK vond bepaalde bdo regels toch correct al was het maar voor zichzelf te beschermen. Dat de halve finalisten ( die een mooie prijzenpot kregen, plus een ticket voor de volgende editie) bij de bdo moesten blijven vond ik een correcte regel. De regels waarvan bv darryl fitton slachtoffer werd vond ik dan weer niet correct. Ik vind gewoon dat je als pdc moet weten wat je wil of wel werk je met een open circuit ofwel met een gesloten ( zoals het bij worldsnooker is die ook in handen is van Barry hearn, daar mag je enkel meedoen indien je een tourkaart hebt behalve 3 open tornooien) maar niet iets tussen de 2. Ik vind dit ook niet correct tegenover de spelers die wel een kaart halen, neem nu durrant stel je voor dat hij zich inschrijft voor q school. Indien hij dan kiest voor enkel 3 challenge tour tornooien te spelen kan het al genoeg zijn om naar het wk te mogen, terwijl iemand die alle kwalificaties afloopt en een tourkaart heeft er niet zou bijzijn.
San Marino speelt evenveel kwalificatiewedstrijden voor eventuele plaatsing voetbal WK/EK. Zullen we ze daarom maar een wildcard geven omdat ze net zoveel spelen als Nederland, Duitsland en België?

Ander voorbeeld. Phil Taylor speelde in 2016 maar één Euro Tour-toernooi, die hij ook nog won. Hierdoor plaatste hij zich voor het European Championship in Hasselt. Is toch niks mis mee? Heeft kwalificatie op basis van kwaliteit afgedwongen. Met één toernooi meer prijzengeld gewonnen dan spelers die dat gedurende tien Euro Tour-toernooien had kunnen doen.
Maar daar haal je een juist punt aan je geeft het voorbeeld van san Marino. Ik lees hier dat iemand zegt ja een wk is voor heel de wereld en niet alleen voor Engelsen en Nederlanders en Australiërs dus gaan we maar spelers toelaten uit exotischere landen die helemaal die kwaliteit niet hebben. Vorig jaar zag ik iemand spelen die op een gegeven moment maar 68 gemiddeld stond te gooien. Ik vind er zijn 128 tourkaarthouders als ik me niet vergist, dan moet je spelen om in de top 64 te komen en die gaan naar het wk ( ben bij de bdo trouwens ook niet zo een fan van de regionale tabellen)
BUTTON_POST_REPLY