Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door De Beste »

Zo'n trainingsbordje....loont dat nou echt de moeite?
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Snakebitemaster »

De Beste schreefCOLON 12 Okt 2017, 20:17 Zo'n trainingsbordje....loont dat nou echt de moeite?
Ik ken mensen die er baat bij hebben zelf vind ik het niks.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door De Beste »

Waarom vind je het niks?
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door De Beste »

Ik heb nu een blade4 aan de muur hangen, er zit ondertussen aardig slijt op (Sinterklaas en de Kerstman komen er weer aan) dus het wordt tegen december weleens tijd voor een nieuw bordje. Ik kan een blade5 op de muur clicken maar ik overweeg ook een blade traningsbordje. Ben benieuwd naar jullie ervaringen (positief en negatief) met trainen op een bordje met kleinere triples/dubbels.

Ik raak nu vrij gemakkelijk de triples/dubbels....met een trainingsbordje hoop ik dit verder te perfectioneren.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Snakebitemaster »

De Beste schreefCOLON 12 Okt 2017, 20:37 Ik heb nu een blade4 aan de muur hangen, er zit ondertussen aardig slijt op (Sinterklaas en de Kerstman komen er weer aan) dus het wordt tegen december weleens tijd voor een nieuw bordje. Ik kan een blade5 op de muur clicken maar ik overweeg ook een blade traningsbordje. Ben benieuwd naar jullie ervaringen (positief en negatief) met trainen op een bordje met kleinere triples/dubbels.

Ik raak nu vrij gemakkelijk de triples/dubbels....met een trainingsbordje hoop ik dit verder te perfectioneren.
Ik raak dus ook vrij goed dubbels en triples, maar met zo'n bord werd het voor mij niet beter. Ik heb het 2 maand gebruikt, maar ik merkte geen verschil met en zonder zo'n bord. Ik zelf denk dat het heel verschillend is per persoon. Ik gooi ook zonder zo'n bord prima. De blade 5 is trouwens wel een echte aanrader.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door De Beste »

Is het realistisch om in 2 maand een beter rendement te verwachten?

(Alles hangt er vanaf hoelang je per dag staat te trainen, je kunt een jaar lang 2 uurtjes per week trainen, of een maand lang 3 uur per dag...dat is een heel verschil)

Dat het een blade gaat worden dat is overigens de discussie niet - het wordt of een blade 5 (dual core) of een blade trainingsbord.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Snakebitemaster »

De Beste schreefCOLON 12 Okt 2017, 21:11 Is het realistisch om in 2 maand een beter rendement te verwachten?

(Alles hangt er vanaf hoelang je per dag staat te trainen, je kunt een jaar lang 2 uurtjes per week trainen, of een maand lang 3 uur per dag...dat is een heel verschil)

Dat het een blade gaat worden dat is overigens de discussie niet - het wordt of een blade 5 (dual core) of een blade trainingsbord.
Ik deed het inderdaad 2 maand en dan 4 uur per dag.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Ik heb er toenmaals baat bij gehad, net ff scherper op de triple en dubbel. Ik zag het ook als een nieuwe uitdaging om op zo'n smalle dubbel en triple te scoren. Als je gewoon random blijft gooien, zal er weinig verbeteren.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door The Runner »

De Beste schreefCOLON 12 Okt 2017, 20:37 Ik heb nu een blade4 aan de muur hangen, er zit ondertussen aardig slijt op (Sinterklaas en de Kerstman komen er weer aan) dus het wordt tegen december weleens tijd voor een nieuw bordje. Ik kan een blade5 op de muur clicken maar ik overweeg ook een blade traningsbordje. Ben benieuwd naar jullie ervaringen (positief en negatief) met trainen op een bordje met kleinere triples/dubbels.

Ik raak nu vrij gemakkelijk de triples/dubbels....met een trainingsbordje hoop ik dit verder te perfectioneren.
Ik heb ooit ook eens zo'n bord gehad. Het zorgt er wel voor dat je meer moet focussen, dat is wel een voordeel. Ik raad wel aan om niet de hele tijd op dat bord te gooien, maar het regelmatig af te wisselen. Je zal merken dat wanneer je een tijdje op een Champions Choice bord gooit, de vakjes op het gewone bord ineens enorm groot zijn voor je gevoel. Het is een goede manier om jezelf uit te dagen lijkt me, zeker de moeite waard!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door De Beste »

Fred Raket schreefCOLON 12 Okt 2017, 21:56 Ik heb er toenmaals baat bij gehad, net ff scherper op de triple en dubbel. Ik zag het ook als een nieuwe uitdaging om op zo'n smalle dubbel en triple te scoren. Als je gewoon random blijft gooien, zal er weinig verbeteren.
Precies, dat was ook mijn gedachten. Ik denk dat ik het gewoon eens een tijd moet proberen.
The Runner schreefCOLON 12 Okt 2017, 22:00
De Beste schreefCOLON 12 Okt 2017, 20:37 Ik heb nu een blade4 aan de muur hangen, er zit ondertussen aardig slijt op (Sinterklaas en de Kerstman komen er weer aan) dus het wordt tegen december weleens tijd voor een nieuw bordje. Ik kan een blade5 op de muur clicken maar ik overweeg ook een blade traningsbordje. Ben benieuwd naar jullie ervaringen (positief en negatief) met trainen op een bordje met kleinere triples/dubbels.

Ik raak nu vrij gemakkelijk de triples/dubbels....met een trainingsbordje hoop ik dit verder te perfectioneren.
Ik heb ooit ook eens zo'n bord gehad. Het zorgt er wel voor dat je meer moet focussen, dat is wel een voordeel. Ik raad wel aan om niet de hele tijd op dat bord te gooien, maar het regelmatig af te wisselen. Je zal merken dat wanneer je een tijdje op een Champions Choice bord gooit, de vakjes op het gewone bord ineens enorm groot zijn voor je gevoel. Het is een goede manier om jezelf uit te dagen lijkt me, zeker de moeite waard!
Waarom is dat afwisselen belangrijk? Dat gaat wel lastig in mijn situatie, ik heb momenteel geen plaats voor twee borden en omdat ik zo'n target-vision geval aan het bord heb hangen wissel ik ze ook niet gemakkelijk om. Maar goed, ik gooi ook genoeg buiten de deur....als dat ook als voldoende afwisseling gezien kan worden dan zit het wel goed.

Ik moet het gewoon maar eens proberen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Idd, Ik heb toen ook een Champions Choise gehad en later nog eens een Bull's Advantage Trainer. De 1e heeft nog echt dik draad, (tenminste Vroegah) :lol: Gebaseerd op Pro SFB
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door The Runner »

Waarom het afwisselen verstandig is, is zodat je niet teveel went aan het CC bord, en elke keer dag je deze ophangt je weer op scherp wordt gezet. Maar ik begrijp het wel dat het ook niet ideaal is om steeds het bord te wisselen. Ik zou het bord ook zeker aanraden! Ik had ook die met ronde ijzers, maar nu is hij er ook in blade dualcore versie
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door De Beste »

Omdat de normale blades top zijn dacht ik voor het trainingsbord ook aan de blade versie. Of zijn er andere aanraders?
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door The Runner »

Nodor Champions Choice of Unicorn Eclipse Trainer HD of die van Bulls. Moet je maar even googlen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door De Beste »

Welke is het beste qua levensduur, de blade? Prijs is totaal niet van belang.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

De Beste schreefCOLON 13 Okt 2017, 11:11 Welke is het beste qua levensduur, de blade? Prijs is totaal niet van belang.
Met Bull's of Winmau zit je altijd goed.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Snakebitemaster »

Fred Raket schreefCOLON 13 Okt 2017, 11:18
De Beste schreefCOLON 13 Okt 2017, 11:11 Welke is het beste qua levensduur, de blade? Prijs is totaal niet van belang.
Met Bull's of Winmau zit je altijd goed.
Ik zelf heb beste ervaring met blade5
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door De Beste »

Jij vond zo'n trainingsbordje helemaal niks, toch?
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: PDC World Darts Championship 2018

Bericht door Ronn »

Ik heb net even rtl darts inside terug gekeken. De uitzending met v Gerwen en vd Voort.
Er werd een vraag gesteld dat als ze een ding mochten veranderen bij de PDC wat dat dan zou zijn ?
Andere dart borden zei v Gerwen en vd Voort beaamde dat. (Behoorlijk beroerd zei vd Voort er over)
Het ligt dus niet alleen aan de grippunten dat de borden snel slijten. ( al versnelt dit het proces wel), maar zijn de unicorn borden qualitatief gewoon niet al te goed.
Vorig WK viel me al op dat er bij het andere WK (BDO) veel minder uitvallende of loshangende darts waren (op de Winmau borden)
Unicorn zal wel goed betalen !!!!!!!!!
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

Zoals je weet zijn de spelers (professioneler) bij de PDC. daar is het gebruik van grip punten en opruwen van punten een normaal gebruik geworden.
Met normale zwarte of chromen punten, is slijtage aan het bord stukken minder. Daadwerkelijk uit een test zou moeten blijken welk bord meer slijtage toont. dit dan onder dezelfde gebruiksomstandigheden
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

one80 gladiator gen.3

Bericht door Nightcrawler »

hoi, heeft iemand ervaring met de one80 generatie 3 !?
ik twijfel tussen dit bord of de winmau blade 5 ( dual core mischien?)
graag jullie mening !?

groetjes,n.c :D
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: one80 gladiator gen.3

Bericht door DanMan »

Nightcrawler schreefCOLON 30 Mei 2018, 12:09 hoi, heeft iemand ervaring met de one80 generatie 3 !?
ik twijfel tussen dit bord of de winmau blade 5 ( dual core mischien?)
graag jullie mening !?

groetjes,n.c :D
Mij bevalt de One80 Gen 3 perfect.
Winmau borden zijn nooit mijn favoriete geweest en die probeer ik dus niet eens meer. Net als Unicorn.
De One80 borden bevallen mij prima en de Gen 3 stelt ook wat dat betreft mij niet teleur.

Dus het zijn in ieder geval goede borden als je niveau niet al te hoog is ;)
Gebruikers-avatar
Hunneman180
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2015, 20:16

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Hunneman180 »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuw bord te kopen. Momenteel heb ik de Blade 4, maar ik wil graag wat anders. Zelf gooi ik niet zo hard en ik krijg nu dan ook het probleem dat pijlen uit het bord vallen. Aangezien ik sowieso niet super hard gooi, wil ik graag een wat zachter bord hebben. Ik twijfel tussen de Nodor Supamatch II en de Bull's Advantage 3.

Mijn vraag is: welke van de twee zou voor mij het meest geschikt zijn? Of is er een ander bord die ik beter kan kiezen?

Ik hoor graag jullie expertise!

Bij voorbaat dank.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door Fred Raket »

@Hunneman180, Dat zijn beide goede borden. De Bull's is vaak wat harder
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Kwaliteit Dartborden - Welk bord zal ik kopen ?

Bericht door DeDeen »

Hunneman180 schreefCOLON 06 Jun 2018, 22:00 Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuw bord te kopen. Momenteel heb ik de Blade 4, maar ik wil graag wat anders. Zelf gooi ik niet zo hard en ik krijg nu dan ook het probleem dat pijlen uit het bord vallen. Aangezien ik sowieso niet super hard gooi, wil ik graag een wat zachter bord hebben. Ik twijfel tussen de Nodor Supamatch II en de Bull's Advantage 3.

Mijn vraag is: welke van de twee zou voor mij het meest geschikt zijn? Of is er een ander bord die ik beter kan kiezen?

Ik hoor graag jullie expertise!

Bij voorbaat dank.
Als je niet hard gooit, zou ik sowieso geen Bull's doen. Dan ben je de helft aan het rapen...
BUTTON_POST_REPLY