Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Ziet er zeker strak en smooth uit! Helemaal niet op kracht maar lekker technisch met een flow en ritme.

Enige waardoor ik denk dat je af en toe een afzwaaier kan krijgen is doordat je worp al begint op het moment dat je je pijl uit je linker hand pakt.

Eigenlijk doe je al deze drie stappen in 1 beweging:
1. Pijl pakken, 2. met een boog naar je kin en vandaar 3. direct richting het bord.

Hierdoor vermoed ik dat je je pijl (of je elleboog) niet altijd dezelfde "startpositie" geeft van onder je kin. Als je je pijl maar iets scheef direct doorgooit heb je een kans dat de pijl idd in een 12 belandt.

Direct even gekeken hoe spelers als Lewis en MvG dit doen. Bij deze spelers zie je dat ze deze beweging in 2en doen, al is het maar met een minimale stop of "tikje" in de gehele beweging.

Deel 1:
- Pijl pakken
- Naar boven brengen naar start postitie (tikje)

Deel 2:
- Pijl naar kin
- Release

Barneveld zie je ook altijd even 1 tik met z'n punt doen voordat hij de worp uitvoert.

Zie deze beelden:
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

cookie schreefCOLONZiet er zeker strak en smooth uit! Helemaal niet op kracht maar lekker technisch met een flow en ritme.

Enige waardoor ik denk dat je af en toe een afzwaaier kan krijgen is doordat je worp al begint op het moment dat je je pijl uit je linker hand pakt.

Eigenlijk doe je al deze drie stappen in 1 beweging:
1. Pijl pakken, 2. met een boog naar je kin en vandaar 3. direct richting het bord.

Hierdoor vermoed ik dat je je pijl (of je elleboog) niet altijd dezelfde "startpositie" geeft van onder je kin. Als je je pijl maar iets scheef direct doorgooit heb je een kans dat de pijl idd in een 12 belandt.

Direct even gekeken hoe spelers als Lewis en MvG dit doen. Bij deze spelers zie je dat ze deze beweging in 2en doen, al is het maar met een minimale stop of "tikje" in de gehele beweging.

Deel 1:
- Pijl pakken
- Naar boven brengen naar start postitie (tikje)

Deel 2:
- Pijl naar kin
- Release

Barneveld zie je ook altijd even 1 tik met z'n punt doen voordat hij de worp uitvoert.

Zie deze beelden:
super bedankt voor de reactie.
Doet me goed om meer positieve reacties te horen!

Super bedankt voor de tip. Alleen lastig denk ik om dit zo even te veranderen?
Waar zou ik dat tikje kunnen doen? Om vanuit daar naar mn kin te gaan.

Ik merk trouwens wel direct als ik de pijl weg gooi, dat het een afzwaaier wordt, je hebt dus zeker gelijk met de begin positie..
Die is idd niet altijd lekker.

Ik kan precies merken als ik echt lekker rechtdoor aan het gooien ben, dan staat de punt van mn pijl in 1 lijn met de 20 en mn dominante oog (rechts).

Groetjes
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Zou het niet te bewust doen hoor, want het is nog niet eens een tikkie. Af en toe een trainingssessie van 10-20minuten dat je het bewust doet en daarna niet meer opletten bijv. En zeker niet overdrijven.

Als je kijkt naar de beelden doen ze het allemaal wanneer hun elleboog op de juiste plek zit. Dus zou hier zelf ook op focussen. Eigenlijk zijn de afzwaaiers de pijlen dat je gooit wanneer je elleboog nog niet op de juiste plek zit.
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

cookie schreefCOLONZou het niet te bewust doen hoor, want het is nog niet eens een tikkie. Af en toe een trainingssessie van 10-20minuten dat je het bewust doet en daarna niet meer opletten bijv. En zeker niet overdrijven.

Als je kijkt naar de beelden doen ze het allemaal wanneer hun elleboog op de juiste plek zit. Dus zou hier zelf ook op focussen. Eigenlijk zijn de afzwaaiers de pijlen dat je gooit wanneer je elleboog nog niet op de juiste plek zit.
Ah oke, nu snap ik trouwens ook beter wat je bedoeld!
Wat zeg je van mijn elleboog level dan?
Zoals Lewis, van Gerwen hebben vgm ook gewoon een laag level elbow of zie ik dat verkeerd?
Wayne Mardle zei eens in een filmpje als je een laag level elbow hebt dat het moeilijk wordt om alle 3 de pijlen strak te krijgen..
Misschien dat jij hier nog eens iets van dit filmpje kan verhelderen? Jij hebt het ongetwijfeld ook gezien!

Groetjes.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Lage elleboog zou ik niet teveel over druk maken. Lewis en MvG kunnen er prima mee gooien. Moet je deze zien!



Wat ik mooi vind aan jouw stijl is dat je ondanks een lagere elleboog niet op kracht gooit. Veel spelers doen dat namelijk en dan moet je die elleboog wat omhoog brengen om ze meer op techniek te laten gooien. In jouw geval zou ik gewoon lekker gaan speren!
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

cookie schreefCOLONLage elleboog zou ik niet teveel over druk maken. Lewis en MvG kunnen er prima mee gooien. Moet je deze zien!



Wat ik mooi vind aan jouw stijl is dat je ondanks een lagere elleboog niet op kracht gooit. Veel spelers doen dat namelijk en dan moet je die elleboog wat omhoog brengen om ze meer op techniek te laten gooien. In jouw geval zou ik gewoon lekker gaan speren!
Bedankt kerel voor je reactie.
Ga ik zeker doen =) Voornemen voor dit jaar is om echt veel fun te maken en stappen te maken.
2016 ben ik teveel met mn worp bezig geweest ipv lekker gooien.

Groetjes
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Robinjuuh »

Ik vraag me af wanneer je kunt weten of je de juiste set-up hebt. Is dit meer een gevoel of kun je dat ook uit dingen afleiden?
Ik heb eergisteren het clic system van harrows gekocht. Zowel normale als korte shafts en bij 1 setje draaien de flights en bij de anderen niet. Nu ben ik aan het testen wat het beste gooit maar de ene keer gooit de 1 fijner en de andere keer de ander.

Hoe testen jullie wat het beste voor je is?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Allerbelangrijkste is dat de pijl constant hetzelfde naar het bord gaat. Zo heb ik bijv. dat mijn pijlen echt anders in het bord staan wanneer ik dunnere flights op mijn set zet.

Het beste is dat je je pijlen direct en strak ziet gaan en met een fijne hoek in het bord terecht komen. Mijn aanpak is wel altijd geweest dat ik een "knock out" doe met materiaal.

Zo pak ik bijv. 8 setjes darts en dan telkens met 2 setjes gooien. De set die het beste gaat, gaat door naar de volgende ronde. Dit doe ik ook met flights en shafts.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

En een fijne hoek is dan een hoek die je zelf fijn vindt. Ik kan er bijvoorbeeld niet tegen als mn pijlen hangen, terwijl anderen dat juist graag willen om te kunnen stapelen. Dus zelf even aanvoelen wat je prettig vindt.
Jans-1987
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2014, 17:12

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jans-1987 »

IK Gooi sinds kort met kite flights vanavond 2 keer 180gegooid maar voor de rest allemaal scores van 41 en 45 hoe kan dit? Soms afzwaaiers in de 9 of 12
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

Jans-1987 schreefCOLONIK Gooi sinds kort met kite flights vanavond 2 keer 180gegooid maar voor de rest allemaal scores van 41 en 45 hoe kan dit? Soms afzwaaiers in de 9 of 12
Goedemorgen Jans, wat is precies je vraag? Gooide je hiervoor met andere flights constanter?
Jans-1987
Lid
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2014, 17:12

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jans-1987 »

Bart schreefCOLON
Jans-1987 schreefCOLONIK Gooi sinds kort met kite flights vanavond 2 keer 180gegooid maar voor de rest allemaal scores van 41 en 45 hoe kan dit? Soms afzwaaiers in de 9 of 12
Goedemorgen Jans, wat is precies je vraag? Gooide je hiervoor met andere flights constanter?
Met de kite flights gooi ik mijn dubbels vele maler beter uit. Maar met standaard flights heb ik minder afzwaaiers
PimHuberts
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2017, 08:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door PimHuberts »

Ik ben een jonge darter (15 jaar) en wil nog beter worden in het darten, maar de dubbels lopen nog niet heel lekker en de scores kunnen ook beter (nu gemiddeld 48), weten jullie misschien trainingsoefeningen? En hoelang per dag moet ik trainen om resultaat te behalen? Dit weekend heb ik meegedaan met de jeugd op de Herveld Open, dit werd niet echt een succes, mede dankzij de aanwezigheid van bijna de gehele jeugdselectie van Nederland. Hebben jullie tips voor mij? Het volgende toernooi waar ik aan mee doe is de Dutch Open.
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

ha pim, als beginner zou ik beginnen met je worp ( gooi stijl )

ga eerst eens kijken hoe je gooit inplaats van wat je gooit !!

ga daarnaast experimenteren met je set up ( barrel,flight, shaft, punten ect...)

iedereen traint anders !!

ik doe altijd : bob 27 ( voor de dubbels ).
170 ( voor weg zetten en finishen )
501 ( voor scoren, wegzetten , en onderdrukken,finishen )


ook belangrijk : rekenwerk ( je kan er niet mee winnen , maar wel door verliezen)

ik ben zelf geen rekenwonder dus ik doe dingen op geheugen ! voorbeeld : je staat op 70 opties zijn : t10 d20 of t18 d8 , met 2 dart 20 bull of
t20 d5.
ik onthoud dus wat ik moet gooien , zodat ik dan niet hoef te rekenen ! maar het komt ook voor dat je wel moet rekenen , dit kun je goed leren door
te schrijven met stift en whiteboard ( dus niet met app of dartcalculator , want die rekenen voor je !)

tenslotte : het mentale gedeelte dit speelt heel vaak op bij het gooien op dubbels , ik gooi altijd soepel , maar bij dubbels begin ik , te verkrampen
en na te denken ik moet in de flow zitten ( na denken is bij mij fataal ) . vaak als het niet loopt kom je in een neerwaartse spiraal terecht en dan gooi
ik helemaal niks meer je kunt dan ff een uurtje stoppen of als het na een uur nog dramatisch is een hele dag !!

tips voor wedstrijden speel je eigen spel , je eigen ritme, heb vertrouwen in je favoriete dubbel , geef een leg nooit op ook al sta je ver achter,
en al verlies je hier leer je van !

zorg ook dat als je een favoriete dubbel hebt bijv. tops dat je ook traint op d10 en d5.


groetjes en succes nightcrawler
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Robinjuuh »

Ik dart meestal 2 avonden in de week met vrienden in de kroeg gewoon lekker van 501 of potje 'killer' en gisteren ging ik eens op hun stijlen letten met name de worp. Mede omdat ik daar problemen mee heb hoe ik nu het meeste rendement haal en hoe je het best kunt 'mikken'. Dus bij deze de vraag aan jullie dmv kleine enquete. Misschien wel leuk om ze de verschillende stijlen te leren kennen en ook van te leren :)

1. Sta je rechtop of voorover gebogen?
ik expirimenteer meestal wel voorover gebogen
2. Voorste voet naar voren of horizontaal?
naar voren
3. Haal je de pijl bij de worp terug voor je neus langs om te richten of langs je hoofd?
voor de neus langs
4. Wat is je beginpositie van je arm? (de standaard dus een hoek van 90 graden en pols iets gebogen of anders)
Bovenarm is niet recht omhoog maar wijst meer naar voren, pols wel gebogen
5. Als je op de dubbels mikt neem je dan een andere houding aan?
Dan sta ik altijd naar voren gebogen, ook als ik normaal rechtopstaand gooi
6. Wijs je de pijl na?
Dit probeer ik steeds meer te doen maar dat is nog best lastig omdat je er dan op let
7. Gooi je langzaam of snel?
Volgens mijn vrienden gooi ik heel erg snel
8. Hoe hou je de pijl vast?
2 vingers bovenop en de duim onder, als een pen

Ik heb het zelf ook even ingevuld, maar ik ben dus nog zoekende en nog maar beginnend.
Doel hiervan is om te kijken wat je eventueel aan jezelf kunt verbeteren of hoe je wellicht ook kunt gooien
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

1. Sta je rechtop of voorover gebogen?
Ik leun op mijn voorste been wat naar voren
2. Voorste voet naar voren of horizontaal?
diagonaal
3. Haal je de pijl bij de worp terug voor je neus langs om te richten of langs je hoofd?
voor de neus langs
4. Wat is je beginpositie van je arm? (de standaard dus een hoek van 90 graden en pols iets gebogen of anders)
Bovenarm iets naar voren, hoek misschien 45 graden,pols gebogen
5. Als je op de dubbels mikt neem je dan een andere houding aan?
Nee
6. Wijs je de pijl na?
Ik maak de strek beweging helemaal af
7. Gooi je langzaam of snel?
over het algemeen redelijk snel
8. Hoe hou je de pijl vast?
nagenoeg helemaal op de punt met duim, wijsvinger, middelvinger en ringvinger (ja, dat past bij mij, ik hou mn vingers dus bij elkaar
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Jeremy1566
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2016, 20:25

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeremy1566 »

Tijdje terug een reactie geplaatst hier met mijn gooi probleem, ondertussen is het een en ander verandert qua pijl etc maar ben nog niet echt tevreden.

Ik gooi elke avond, dart dus regelmatig, maar zie echt 0 vooruitgang.. ik denk ook heel vaak na over mijn worp, en let daar heel erg op. Weet nog steeds niet hoe ik hem moet vasthouden, soms is de ene worp goed en dan de andere weer.. ik ben echt radeloos..
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Jeremy1566 schreefCOLONTijdje terug een reactie geplaatst hier met mijn gooi probleem, ondertussen is het een en ander verandert qua pijl etc maar ben nog niet echt tevreden.

Ik gooi elke avond, dart dus regelmatig, maar zie echt 0 vooruitgang.. ik denk ook heel vaak na over mijn worp, en let daar heel erg op. Weet nog steeds niet hoe ik hem moet vasthouden, soms is de ene worp goed en dan de andere weer.. ik ben echt radeloos..
Dat is meteen je probleem, je denkt na over hoe je je pijl vast moet houden, het moet natuurlijk gaan, je moet er juist niet over nadenken. Let eens op het bord, focus je op een vlak en verder niets
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Jeremy1566
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2016, 20:25

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeremy1566 »

Ja dat is een beetje mijn punt, ik kan me niet lodlaten van het focussen op mijn gooi...
The Runner schreefCOLON
Jeremy1566 schreefCOLONTijdje terug een reactie geplaatst hier met mijn gooi probleem, ondertussen is het een en ander verandert qua pijl etc maar ben nog niet echt tevreden.

Ik gooi elke avond, dart dus regelmatig, maar zie echt 0 vooruitgang.. ik denk ook heel vaak na over mijn worp, en let daar heel erg op. Weet nog steeds niet hoe ik hem moet vasthouden, soms is de ene worp goed en dan de andere weer.. ik ben echt radeloos..
Dat is meteen je probleem, je denkt na over hoe je je pijl vast moet houden, het moet natuurlijk gaan, je moet er juist niet over nadenken. Let eens op het bord, focus je op een vlak en verder niets
Jeremy1566
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2016, 20:25

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeremy1566 »

Ik heb afgelopen dagen erg gelet dat ik me focus op het bord in plaats van de pijl. Maar nog steeds gaat het absoluut niet goed, ik zie ook geen verbetering oid.. Ik twijfel nog steeds of ik wel de goede pijlen/chafts gebruik etc. Gister wisselde ik van short naar medium, en ging het ineens even beter, en daarna kakte het weer in.. Toen ging ik weer terug naar short, bleef het niet goed.. Ik probeer vanalles maar weet absoluut niet wat ik nou uiteindelijk wel goed is, de ene keer gooi ik met short goed, andere keer met medium, en andere keer met xshort.

Mvg,
Jeremy
Jeremy1566 schreefCOLONJa dat is een beetje mijn punt, ik kan me niet lodlaten van het focussen op mijn gooi...
The Runner schreefCOLON
Jeremy1566 schreefCOLONTijdje terug een reactie geplaatst hier met mijn gooi probleem, ondertussen is het een en ander verandert qua pijl etc maar ben nog niet echt tevreden.

Ik gooi elke avond, dart dus regelmatig, maar zie echt 0 vooruitgang.. ik denk ook heel vaak na over mijn worp, en let daar heel erg op. Weet nog steeds niet hoe ik hem moet vasthouden, soms is de ene worp goed en dan de andere weer.. ik ben echt radeloos..
Dat is meteen je probleem, je denkt na over hoe je je pijl vast moet houden, het moet natuurlijk gaan, je moet er juist niet over nadenken. Let eens op het bord, focus je op een vlak en verder niets
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

hoi jeremy, ik weet niet of je een beginner bent want dit zijn typisch beginners problemen !
het zoeken naar de juiste set up , eigen stijl ontwikkelen , de juiste manier van training ect....
ik ben toen ik begon ook ,ook door deze fase gegaan !!
let op hoe je gooit niet op wat je raakt !!
Het gaat om de worp : je houding ( manier van staan) overpakken ( de pijl steeds op steeds op dezelfde manier vastpakken)
arm omhoog brengen dan richten ( focus) en dan de realease . ( pijl nawijzen follow through )
probeer hier op te letten ! kijk in welke fase waar het mis gaat !!
en nogmaals kijk naar hoe je gooit niet wat je gooit !!

succes nightcrawler. :evil:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Jeremy1566
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2016, 20:25

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeremy1566 »

Dankjewel voor je reactie!

Ik dart al wat langer, maar al heel lang verkeerd. Ben de laatste tijd juist echt aan het oefenen en oefenen en oefenen, vandaar die frustratie ook. Ik merk dat ik bij het overpakken bijvoorbeeld niet altijd dezelfde greep heb, dit komt ook omdat ik niet weet welke greep ik moet hebben omdat het telkens mis gaat. Daarnaast twijfel ik ook hoeveel ik moet nawijzen, overdreven, heel lang wachten, of heel kort, en hoe mijn hand houden. Daarnaast ook het feit hoe ik mijn arm moet houden, echt 90 graden? Of juist wat lager of hoger? Ik ben maar een klein ventje (1.72) en merk dat als ik 90 graden doe dat mn pijl boven mijn hoofd komt..

En, nog een ding, hoe gooi je dan als je niet moet mikken op iets wat je wilt gooien? Dat is voor mij ook lastig, ik moet ergens op mikken anders kan ik niet oefenen toch?

Nightcrawler schreefCOLONhoi jeremy, ik weet niet of je een beginner bent want dit zijn typisch beginners problemen !
het zoeken naar de juiste set up , eigen stijl ontwikkelen , de juiste manier van training ect....
ik ben toen ik begon ook ,ook door deze fase gegaan !!
let op hoe je gooit niet op wat je raakt !!
Het gaat om de worp : je houding ( manier van staan) overpakken ( de pijl steeds op steeds op dezelfde manier vastpakken)
arm omhoog brengen dan richten ( focus) en dan de realease . ( pijl nawijzen follow through )
probeer hier op te letten ! kijk in welke fase waar het mis gaat !!
en nogmaals kijk naar hoe je gooit niet wat je gooit !!

succes nightcrawler. :evil:
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

1 overpakken : pak een pen eens vast en schrijf iets zoals je een pen pakt zo pak je nu ook je darts , dit is je natuurlijke grip
uitzonderingen daar gelaten !!
wat je nu doet is de dart elke keer op deze manier over te pakken daar moet je in het begin bij nadenken later zal dit automatisch gaan !!
2 nawijzen ( follow through) bij het loslaten arm volledig uitstrekken in het begin overdreven nawijzen arm dus paar seconden uitgestrekt laten
ook hier komt uiteindelijk automatisme in en gaat het vanzelf !
3 gooi altijd in een hoek van 90 graden ( is de meest natuurlijke manier) ik begrijp alleen niet hoe je boven je hoofd uitkomt ???!
gewoon pijl naast het hoofd vasthouden en uitstrekken !
4 lengte is niet van belang of je nou 1.60 bent of 2.10 !!
5 tenslotte wat ik bedoel met kijk naar hoe je gooit niet wat je gooit , natuurlijk moet je wel mikken !! maar wat je krijgt is dat als het loopt je
vertrouwen krijgt in set up en gooi stijl maar loopt het niet ga je weer wat anders proberen ( andere flight of shaft etc...)
dus kijk hoe je pijlen in het bord staan en of je lekker staat te gooien probeer het goeie gevoel te krijgen en plezier !!
hou vast aan 1 setup ook als het even minder gaat als je straks een goede stijl en set up hebt zal je zeker vooruit gaan !!

groetjes nightcrawler :twisted:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door PieBus »

Nightcrawler schreefCOLON.... 1 overpakken : pak een pen eens vast en schrijf iets zoals je een pen pakt zo pak je nu ook je darts , dit is je natuurlijke grip
uitzonderingen daar gelaten !!.....
Ik ben zo'n uitzondering :D . Ik schrijf linkshandig, maar gooi rechtshandig. Niet te vergelijken dus. Maar een goeie grip VOELT gewoon goed aan. Het voelt comfortabel en stabiel...

Ik dart nu iets meer dan een jaar en heb er zelf ook een tijdje naar gezocht. En nu nog merk ik af en toe dat ik die grip niet onmiddellijk vind. Dan stop ik even met gooien en probeer het wat later die dag opnieuw. Ik probeer daardoor die frustratiefase te vermijden.
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Jeremy1566
Lid
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2016, 20:25

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Jeremy1566 »

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik ga dit vanavond toepassen. Ik had gister een filmpje gemaakt van mijn worp, waar ik dus nog niets aan heb gedaan. Kun je eens kijken?


https://youtu.be/myOEl79_ny8" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
Jeremy

Nightcrawler schreefCOLON1 overpakken : pak een pen eens vast en schrijf iets zoals je een pen pakt zo pak je nu ook je darts , dit is je natuurlijke grip
uitzonderingen daar gelaten !!
wat je nu doet is de dart elke keer op deze manier over te pakken daar moet je in het begin bij nadenken later zal dit automatisch gaan !!
2 nawijzen ( follow through) bij het loslaten arm volledig uitstrekken in het begin overdreven nawijzen arm dus paar seconden uitgestrekt laten
ook hier komt uiteindelijk automatisme in en gaat het vanzelf !
3 gooi altijd in een hoek van 90 graden ( is de meest natuurlijke manier) ik begrijp alleen niet hoe je boven je hoofd uitkomt ???!
gewoon pijl naast het hoofd vasthouden en uitstrekken !
4 lengte is niet van belang of je nou 1.60 bent of 2.10 !!
5 tenslotte wat ik bedoel met kijk naar hoe je gooit niet wat je gooit , natuurlijk moet je wel mikken !! maar wat je krijgt is dat als het loopt je
vertrouwen krijgt in set up en gooi stijl maar loopt het niet ga je weer wat anders proberen ( andere flight of shaft etc...)
dus kijk hoe je pijlen in het bord staan en of je lekker staat te gooien probeer het goeie gevoel te krijgen en plezier !!
hou vast aan 1 setup ook als het even minder gaat als je straks een goede stijl en set up hebt zal je zeker vooruit gaan !!

groetjes nightcrawler :twisted:
BUTTON_POST_REPLY