Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Raymond van Barneveld

Bericht door bullieboy »

Raymond van Barneveld
Raymond-Van-Barneveld.jpg
Geboortedatum: 20-04-1967
Geboorteplaats: Den Haag, Nederland
Woonplaats: Den Haag, Nederland

Website: http://www.barney.nl/
Twitter: https://twitter.com/raybar180
Facebook: https://nl-nl.facebook.com/RaymondvanBarneveld

Bijnaam: The Man/Barney
Opkomstmuziek: Eye of the Tiger - Survivor
Lateralitiet: Rechtshandig
Sponsor: Unicorn
Pijlen: Raymond van Barneveld Phase 2a hybride 25 Gram

Aantal 9 Darters: 9
Favoriete Dubbel: D16

Organisatie
BDO: 1984 - 2006
PDC: 2006 - heden

WDF/BDO Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Winnaar in 1998, 1999, 2003 & 2005, Runner-up in 1995, 2006
World Championship: Runner-up in 1995 & 2006
World Masters: Winnaar in 2001 & 2005
Zuiderduin Masters: Winnaar in 1995, 2001, 2003 & 2004
World Cup Singles: Winnaar in 1997, 1999 & 2003
Europe Cup Singles: Winnaar in 2004

PDC Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Winnaar in 2007, Runner-up in 2009
World Matchplay: Runner-up in 2010
World Grand Prix: Runner-up in 2008 & 2009
Grand Slam Of Darts: Winnaar in 2012
Premier League: Winnaar in 2014
UK Open: Winnaar in 2006 & 2007
European Championship: Halve Finale in 2011 & 2014
Players Championship Finals: Kwart Finale in 2009, 2013, 2016, 2019
The Masters: Runner-up in 2015, 2018
World Series Finals: Halve Finale in 2018
World Cup of Darts: Winnaar in 2010, 2014, 2017, 2018

Oude Major Toernooien - Beste Prestaties
International Darts League: Winnaar in 2003, 2004 & 2006
Las Vegas Desert Classic: Winnaar 2007
Masters Of Darts: Winnaar in 2007
World Darts Trophy: Winnaar in 2003 & 2004
Champions League of Darts: Halve finale in 2017
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 15 op bullieboy, in totaal 12 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ranph »

Afbeelding

alle credits naar evertkwok
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door bullieboy »

RvB wint PL 2014.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 2 op bullieboy, in totaal 21 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Ik ben van Evertkwok beter gewend. Van van Barneveld trouwens ook...
TonMachine
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2014, 18:23

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door TonMachine »

jammer dat hij naar die bond van taylor is gegaan, het gaat niet best sindsdien
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

TonMachine schreefCOLONjammer dat hij naar die bond van taylor is gegaan, het gaat niet best sindsdien
Juist goed dat hij is gegaan. Gaf aan dat hij de strijd aandurfde!
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cancellara27 »

world cup of darts 2014 mist nog
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ranph »

8 tv-toernooien gewonnen waarvan 1x een finale die hij won van Taylor. En dat noem jij niet goed? :?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

TonMachine schreefCOLONjammer dat hij naar die bond van taylor is gegaan, het gaat niet best sindsdien
Met Raymond zijn kwaliteiten kun je niet anders dan naar de PDC te gaan.
Ranph schreefCOLON8 tv-toernooien gewonnen waarvan 1x een finale die hij won van Taylor. En dat noem jij niet goed? :?
Denk dat hij zijn huidige ranking bedoelt, maar men verwacht te veel van Raymond(ik ook) :)
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLON
TonMachine schreefCOLONjammer dat hij naar die bond van taylor is gegaan, het gaat niet best sindsdien
Met Raymond zijn kwaliteiten kun je niet anders dan naar de PDC te gaan.
Ranph schreefCOLON8 tv-toernooien gewonnen waarvan 1x een finale die hij won van Taylor. En dat noem jij niet goed? :?
Denk dat hij zijn huidige ranking bedoelt, maar men verwacht te veel van Raymond(ik ook) :)
Dan zal er bij Raymond wel het 1 en ander moeten veranderen.
In potentie is hij gewoon 1 van de beste darters ter wereld.
Alleen maakt hij in mijn ogen veel verkeerde keuzes
En dat is eigenlijk doodzonde
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Velen dachten dat Raymond en Phil constant om de nr:1 plek zouden vechten, helaas.
Raymond heeft geprofiteerd van de paar mindere periodes van Phil. Ik zie hem niet terugkomen in de top5 als bovengestelde vraag. maar tussen de 5 en 10 hoort ie zeker thuis.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ronn »

Dit bericht las ik vanmorgen op AD.nl.

"Het WK staat vlak voor de deur maar Raymond van Barneveld heeft nog volop kopzorgen over zijn materiaal. De 47-jarige Hagenaar, die vorig jaar in de derde ronde werd uitgeschakeld door de Welsman Mark Webster, is er nog niet uit met welke pijlen hij gaat gooien.

,,Sinds ik een jaar of vijf bij Unicorn zit, ben ik aan het klooien met mijn materiaal. Ik gooi nu weer met 25 grams pijlen, maar ik blijf maar van set-up wisselen. Steeds andere flights, andere shafts, ander gewicht. Ik weet nog steeds niet wat ik ga kiezen voor het WK. Het spookt maar door mijn kop. Omdat het nog niet is wat ik graag wil.''

Ook beslist Van Barneveld pas op het laatste moment of hij met een bril gaat spelen, nu zijn gezichtsvermogen langzaam achteruit gaat. Het WK darts begint op 18 december."

Jammer dat iemand met zoveel talent zo twijfelt.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

25gram lijkt me het beste met standaard flights. de resultaten in the PL waren toch prima ?
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door bullieboy »

Ronn schreefCOLONDit bericht las ik vanmorgen op AD.nl.

"Het WK staat vlak voor de deur maar Raymond van Barneveld heeft nog volop kopzorgen over zijn materiaal. De 47-jarige Hagenaar, die vorig jaar in de derde ronde werd uitgeschakeld door de Welsman Mark Webster, is er nog niet uit met welke pijlen hij gaat gooien.

,,Sinds ik een jaar of vijf bij Unicorn zit, ben ik aan het klooien met mijn materiaal. Ik gooi nu weer met 25 grams pijlen, maar ik blijf maar van set-up wisselen. Steeds andere flights, andere shafts, ander gewicht. Ik weet nog steeds niet wat ik ga kiezen voor het WK. Het spookt maar door mijn kop. Omdat het nog niet is wat ik graag wil.''

Ook beslist Van Barneveld pas op het laatste moment of hij met een bril gaat spelen, nu zijn gezichtsvermogen langzaam achteruit gaat. Het WK darts begint op 18 december."

Jammer dat iemand met zoveel talent zo twijfelt.
Ja inderdaad heel erg jammer. Maar wel typisch de Raymond van de laatste jaren steeds maar weer wisselen van materiaal. Nooit spelen met een vaste setup. Wel lastig niet te weten wat je wil met het WK zo vlak voor de deur. Wat Fred al aangeeft gewoon met de setup van PL spelen, dat ging meer dan prima. Ik ben benieuwd wat het WK hem gaat brengen, hij zit niet echt in een makkelijke poule.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Watikjebrom
Lid
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Watikjebrom »

Ronn schreefCOLONDit bericht las ik vanmorgen op AD.nl.

"Het WK staat vlak voor de deur maar Raymond van Barneveld heeft nog volop kopzorgen over zijn materiaal. De 47-jarige Hagenaar, die vorig jaar in de derde ronde werd uitgeschakeld door de Welsman Mark Webster, is er nog niet uit met welke pijlen hij gaat gooien.

,,Sinds ik een jaar of vijf bij Unicorn zit, ben ik aan het klooien met mijn materiaal. Ik gooi nu weer met 25 grams pijlen, maar ik blijf maar van set-up wisselen. Steeds andere flights, andere shafts, ander gewicht. Ik weet nog steeds niet wat ik ga kiezen voor het WK. Het spookt maar door mijn kop. Omdat het nog niet is wat ik graag wil.''

Ook beslist Van Barneveld pas op het laatste moment of hij met een bril gaat spelen, nu zijn gezichtsvermogen langzaam achteruit gaat. Het WK darts begint op 18 december."

Jammer dat iemand met zoveel talent zo twijfelt.
Het positieve van dit bericht is dat het getuigd van de nodige zelfkennis. Klooien met materiaal is niet goed maar hij krijgt het waarschijnlijk gewoon niet uit zijn hoofd, hoe graag Ray het ook zou willen. Hij weet dondersgoed dat het én niet goed is voor zijn spel én dat hij weer een hoop gezeik om zijn oren krijgt, maar kennelijk kan hij er gewoon niks aan doen. Dwangmatig op zoek naar beter materiaal en het verlies in het geloof in eigen kunnen?

Ik respecteer zijn staat van dienst en wat hij gedaan heeft voor onze sport enorm en vind het jammer te zien dat hij door alle twijfels en gemaal in zijn hoofd verder afglijdt op de ranglijsten. Maar dit is voer voor de profi-psych.

Als ik Ray dan toch een tipje mag geven: gewoon lekker de TripleB's weer oppakken, daar kom ik ook altijd op uit, wat ik ook probeer ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Ik vind het raar dat zulke ervaren spelers als van Barneveld twijfelen over hun materiaal. Ik weet dat het puur iets is wat tussen de oren zit, maar bekijk het nuchter en rationeel en kijk wanneer je je beste spel gegooid hebt en pak de pijlen/setup die je toen gebruikte. Je weet goed dat je prima kunt gooien, dus verander dan niet, ook al zit je met sponsorzaken. Zij hebben er alleen maar vast bij als je je beste spel laat zien.
Laatst gewijzigd door 1 op Dartmat, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cancellara27 »

We kunnen een hoop zeggen over Barney en bijna iedereen (waaronder ik) hebben hem aardig wat kritiek gegeven maar als het loopt kan niemand om hem heen. Dat hij snel van materiaal wisselt is jammer. Ik hoop dat hij een mooi setje vindt voor de eerste ronde en daar ook nog op 4 januari mee staat te gooien. En voor de grappenmakers, op 4 januari bedoel ik niet op zijn oefenbordje maar gewoon in Ally Pally. Op het podium
En dan de beker mee naar huis nemen :)




*wordt helaas wakker uit droom*
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Watikjebrom
Lid
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Watikjebrom »

Dartmat schreefCOLONIk vind het raar dat zulke ervaren spelers als van Barneveld twijfelen over hun materiaal. Ik weet dat het puur iets is wat tussen de oren zit, maar bekijk het nuchter en rationeel ......
Dat is nou net het probleem met mensen die in hun psyche iets niet helemaal lekker hebben zitten. Denken en doen zijn dan niet helemaal 'in-sync' ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Ik denk dat Unicorn er ook achter zit, Barney is hun ace nu. en RvB phase 6 zal ook wel uitkomen binnenkort. ;)
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ronn »

Fred Raket schreefCOLONIk denk dat Unicorn er ook achter zit, Barney is hun ace nu. en RvB phase 6 zal ook wel uitkomen binnenkort. ;)
Jij zegt het, ik dacht het.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door PennyLanee »

Tijdens de PL finale tegen MvG gooide hij met z'n Phase 2a Hybrid pijlen.
Ik bedoel dan ben je gewoon goed bezig, waarom niet terug naar dat materiaal? Je weet dat je het daarmee kan!
Gebruikers-avatar
dartfan
Site Admin
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014, 00:14

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door dartfan »

PennyLanee schreefCOLONTijdens de PL finale tegen MvG gooide hij met z'n Phase 2a Hybrid pijlen.
Ik bedoel dan ben je gewoon goed bezig, waarom niet terug naar dat materiaal? Je weet dat je het daarmee kan!
Probleem zit niet in het materiaal maar het koppie, Barney heeft een talent waardoor hij in principe met iedere pijl toernooien kan winnen. Bij wijze van spreken zou hij met een paar Intertoys pijlen wereldkampioen kunnen worden. Zelfde is overigens op alle talenten van toepassing, de ene dart ligt wat beter dan de andere. Zodra een speler vertrouwen in zijn set-up heeft komt zijn/haar beste spel boven.

Vertrouwen is het keyword bij van Barneveld, hij kan 3 legs vertrouwen hebben en zowat blind 180ers gooien en na een pauze 3 beurten geen triple raken waardoor het vertrouwen ook meteen weg is..

Als het in het koppie goed zit is hij in staat wereldkampioen te worden. Talent is er genoeg, nu nog uren willen maken, levensstijl aanpassen en het allerbelangrijkste het brein even een maandje uitzetten. :mrgreen:
------------------------------------------------------------------------------
:arrow: http://www.darts-talk.nl Het darts forum van de Benelux!
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door PennyLanee »

dartfan schreefCOLON
PennyLanee schreefCOLONTijdens de PL finale tegen MvG gooide hij met z'n Phase 2a Hybrid pijlen.
Ik bedoel dan ben je gewoon goed bezig, waarom niet terug naar dat materiaal? Je weet dat je het daarmee kan!
Probleem zit niet in het materiaal maar het koppie, Barney heeft een talent waardoor hij in principe met iedere pijl toernooien kan winnen. Bij wijze van spreken zou hij met een paar Intertoys pijlen wereldkampioen kunnen worden. Zelfde is overigens op alle talenten van toepassing, de ene dart ligt wat beter dan de andere. Zodra een speler vertrouwen in zijn set-up heeft komt zijn/haar beste spel boven.

Vertrouwen is het keyword bij van Barneveld, hij kan 3 legs vertrouwen hebben en zowat blind 180ers gooien en na een pauze 3 beurten geen triple raken waardoor het vertrouwen ook meteen weg is..

Als het in het koppie goed zit is hij in staat wereldkampioen te worden. Talent is er genoeg, nu nog uren willen maken, levensstijl aanpassen en het allerbelangrijkste het brein even een maandje uitzetten. :mrgreen:
Klopt helemaal, ben het echt volledig met je eens. Maar ik doelde ook vooral op het artikel in het ad wat hier gepost werd over zijn materiaal. Dat er van alles in het koppie van Barney rondspookt klopt zeker. Als hij een keer een triple of dubbel mist staat de beste man met een heel zuur gezicht op het podium en vergooit hij alles waar hij een jaar lang voor getraind heeft.

Als het even niet meezit met hem en hij zoals je al zegt, het vertrouwen verliest. Is hij niks waard en staat hij te gooien alsof het een straf is. Heel storend aan Barney vind ik zelf.
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door eikie »

Ik heb maar eens mijn mening gegeven. Als die lui van het AD dat nou eens door willen geven aan de man zelf..

Beste Raymond, . . Mijn advies: met bril spelen en het allerbelangrijkste natuurlijk met de juiste setup. De laatste 19 jaar jou gevolgd te hebben, kom ik maar tot 1 conclusie: dat jouw beste prestaties bereikt zijn met medium nylon shafts 48mm en standaard flights. Je zou eens kunnen overwegen om met de Unicorn Big Wings te gooien. Als barrel niet moeilijk doen gewoon je phase 2a pakken. . Deze setup is perfect om weer wereldkamioen te worden. Zodra het loopt komt het Haagse vertrouwen wel terug!
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ranph »

Allemaal de schuld van Unicorn. :D
BUTTON_POST_REPLY