Dartpunten - grippunten

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Hier graag alles bespreken over dartpunten zowel grip, storm, onderhoud.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re:Dartpunten - grippunten

Bericht door Lookout »

Die grip die Raymond op zijn punten heeft zitten heeft dat nou eigenlijk wel een werking?
Is het zo dat zijn middel/ringvinger er dan juist niet vanaf glijdt?

Ik sta te twijfelen om mijn normale punten te laten verwijderen door grip punten omdat ik sinds kort ook 2 vingers op de punt leg.
Maar dan moet het wel enige werking hebben anders begin ik er niet aan.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re:Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Lookout schreefCOLONDie grip die Raymond op zijn punten heeft zitten heeft dat nou eigenlijk wel een werking?
Is het zo dat zijn middel/ringvinger er dan juist niet vanaf glijdt?

Ik sta te twijfelen om mijn normale punten te laten verwijderen door grip punten omdat ik sinds kort ook 2 vingers op de punt leg.
Maar dan moet het wel enige werking hebben anders begin ik er niet aan.
Voor een paar jaar terug waren er geen grip punten, en gooide iedereen ook goed.
(Barney zelfs nog beter als nu)
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re:Dartpunten - grippunten

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLON Die grip die Raymond op zijn punten heeft zitten heeft dat nou eigenlijk wel een werking?
Is het zo dat zijn middel/ringvinger er dan juist niet vanaf glijdt?

Ik sta te twijfelen om mijn normale punten te laten verwijderen door grip punten omdat ik sinds kort ook 2 vingers op de punt leg. Maar dan moet het wel enige werking hebben anders begin ik er niet aan.
Fred Raket schreefCOLON Voor een paar jaar terug waren er geen grip punten, en gooide iedereen ook goed.
(Barney zelfs nog beter als nu)
Grippunten hebben ook een nadelige invloed op je bord
Als je dan toch wilt spelen met grippunten, haal ze er dan met draaiende beweging uit
Dit om schade die onvermijdelijk is met grippunten toch enigszins te minimaliseren,
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re:Dartpunten - grippunten

Bericht door DirtySanchez »

Lookout schreefCOLONDie grip die Raymond op zijn punten heeft zitten heeft dat nou eigenlijk wel een werking?
Is het zo dat zijn middel/ringvinger er dan juist niet vanaf glijdt?

Ik sta te twijfelen om mijn normale punten te laten verwijderen door grip punten omdat ik sinds kort ook 2 vingers op de punt leg.
Maar dan moet het wel enige werking hebben anders begin ik er niet aan.
Voor mij werkt het ideaal (gebruik dezelfde), maar dat is puur persoonlijk. Vinger heeft er meer gevoel en daardoor meer gevoel in mijn pijl. (ik kan niet meer zonder)

En wat het bord betreft... de grip raakt het bord niet eens, ook al zou de grip het bord raken wat eerdere grippunten van mij wel deden schaad het niet meer dan zonder. enkel als je jou pijlen als een malle uit het bord hengst! hahaha.
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re:Dartpunten - grippunten

Bericht door bullieboy »

DirtySanchez schreefCOLON
Lookout schreefCOLONDie grip die Raymond op zijn punten heeft zitten heeft dat nou eigenlijk wel een werking?
Is het zo dat zijn middel/ringvinger er dan juist niet vanaf glijdt?

Ik sta te twijfelen om mijn normale punten te laten verwijderen door grip punten omdat ik sinds kort ook 2 vingers op de punt leg.
Maar dan moet het wel enige werking hebben anders begin ik er niet aan.
Voor mij werkt het ideaal (gebruik dezelfde), maar dat is puur persoonlijk. Vinger heeft er meer gevoel en daardoor meer gevoel in mijn pijl. (ik kan niet meer zonder)

En wat het bord betreft... de grip raakt het bord niet eens, ook al zou de grip het bord raken wat eerdere grippunten van mij wel deden schaad het niet meer dan zonder. enkel als je jou pijlen als een malle uit het bord hengst! hahaha.
Bij mij komt de eerste ring van de fingergrip punt wel degelijk in het bord
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re:Dartpunten - grippunten

Bericht door Lookout »

DirtySanchez schreefCOLON
Lookout schreefCOLONDie grip die Raymond op zijn punten heeft zitten heeft dat nou eigenlijk wel een werking?
Is het zo dat zijn middel/ringvinger er dan juist niet vanaf glijdt?

Ik sta te twijfelen om mijn normale punten te laten verwijderen door grip punten omdat ik sinds kort ook 2 vingers op de punt leg.
Maar dan moet het wel enige werking hebben anders begin ik er niet aan.
Voor mij werkt het ideaal (gebruik dezelfde), maar dat is puur persoonlijk. Vinger heeft er meer gevoel en daardoor meer gevoel in mijn pijl. (ik kan niet meer zonder)

En wat het bord betreft... de grip raakt het bord niet eens, ook al zou de grip het bord raken wat eerdere grippunten van mij wel deden schaad het niet meer dan zonder. enkel als je jou pijlen als een malle uit het bord hengst! hahaha.
Met name bij zilveren punten heb ik het idee dat mijn beide vingers micrometers verschuiven op de punt.
180's '16 79x
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Jurgen »

PennyLanee schreefCOLONHallo Darts-Talkers,
Ik dart al geruime tijd. Weliswaar niet in competitie verband (ben wel voor teams gevraagd maar enfin). Alleen nu heb ik een vraag over de regels van dit wonderschone spel. Ik gebruik momenteel 21 gr Stephen Bunting pijlen (heerlijke set btw), en soms is het zo dat mijn pijlen uit het bord vallen als ik bijvoorbeeld klaar ben met mijn beurt. Dus ik loop naar het bord om mijn pijlen eruit te halen en onderweg naar het bord valt er een pijl uit die klaarblijkelijk niet diep genoeg in het bord zat. Het is niet zo dat ik een slecht bord heb (Blade 4). De vraag is: Telt de score dan nog wel? Of wat als mijn eerste pijl uit het bord valt terwijl ik mijn 3e pijl nog aan het gooien ben?

Even een tip, schuur je punten even met fijn schuurpapier. Worden ze niet echt mooier van, maar ze vallen er niet meer uit ;)
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door PennyLanee »

Ik heb wel een pulletje om ze te slijpen. Maar gek genoeg zijn ze nu al superscherp.
Met mijn eige Blade 4/Eclipse pro heb ik het probleem nagenoeg niet.. Heel zelden valt er een pijl uit.
Maar bij een vriend van me hangt een Bulls advantage 3 (erg gebruikt bord) en daar vallen mijn pijlen er wel om de haverklap uit.

Wel fijn dat ik nu de regeling hiervoor weet
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Jurgen schreefCOLONEven een tip, schuur je punten even met fijn schuurpapier. Worden ze niet echt mooier van, maar ze vallen er niet meer uit ;)
En dit, dus niet scherp maken maar opschuren met een stukje waterprooof schuurpapier
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door PennyLanee »

Fred Raket schreefCOLONEn dit, dus niet scherp maken maar opschuren met een stukje waterprooof schuurpapier
Dit kan ook met een speciaal pulletje? Of is schuurpapier echt beter hiervoor?
Jurgen
Lid
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2014, 13:17

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Jurgen »

Ik weet niet wat een pulletje is, maar gewoon even ruw maken. maakt niet zoveel uit wat je hiervoor gebruikt
frikadel xl
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 22:45

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door frikadel xl »

Een pulletje is volgens mij zo'n soort rond slijpsteentje. Kan ook, het gaat erom dat je over zowat de hele lengte van de punt de boel lichtjes opschuurt (dus niet alleen het uiterste puntje scherp maken).
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Jowinho »

frikadel xl schreefCOLONEen pulletje is volgens mij zo'n soort rond slijpsteentje. Kan ook, het gaat erom dat je over zowat de hele lengte van de punt de boel lichtjes opschuurt (dus niet alleen het uiterste puntje scherp maken).
Ah, dat is iets nieuws voor mij. Want bij ons is een pulletje gewoon een trui. Dacht al dat dit niet kon kloppen :D
Je bent nooit te oud om te leren.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door cancellara27 »

Volgens mij hebben de meeste darters een ander begrip bij een pul
Afbeelding
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door bullieboy »

PennyLanee schreefCOLONIk heb wel een pulletje om ze te slijpen. Maar gek genoeg zijn ze nu al superscherp.
Met mijn eige Blade 4/Eclipse pro heb ik het probleem nagenoeg niet.. Heel zelden valt er een pijl uit.
Maar bij een vriend van me hangt een Bulls advantage 3 (erg gebruikt bord) en daar vallen mijn pijlen er wel om de haverklap uit.

Wel fijn dat ik nu de regeling hiervoor weet
Het gaat er niet om dat punt scherp is, dat moet natuurlijk ook. Maar als je de punt lichtjes opschuurt wordt de hel punt wat ruwer en valt hij niet meer zomaar uit het bord (als het goed is :D )
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Dit word wel een schuur pulletje genoemd
Afbeelding
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door PennyLanee »

Jo thanks voor de antwoorden! Ik weet genoeg. En met pulletje bedoelde ik inderdaad wat Fred Raket zei. Als ik met een bierpul ga lopen schuren ben ik morgen nog steeds bezig denk ik.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re:Dartpunten - grippunten

Bericht door Dartsjournalist »

PennyLanee schreefCOLON Ik gebruik momenteel 21 gr Stephen Bunting pijlen (heerlijke set btw), en soms is het zo dat mijn pijlen uit het bord vallen als ik bijvoorbeeld klaar ben met mijn beurt.
Ik heb eergisteren mijn Bunting pijlen ontvangen, en had zo ongeveer dezelfde problemen! Even de punten schuren en het probleem was opgelost!
Twitter: @PVDarts180
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Lookout »

Lookout schreefCOLON
DirtySanchez schreefCOLON
Lookout schreefCOLONDie grip die Raymond op zijn punten heeft zitten heeft dat nou eigenlijk wel een werking?
Is het zo dat zijn middel/ringvinger er dan juist niet vanaf glijdt?

Ik sta te twijfelen om mijn normale punten te laten verwijderen door grip punten omdat ik sinds kort ook 2 vingers op de punt leg.
Maar dan moet het wel enige werking hebben anders begin ik er niet aan.
Voor mij werkt het ideaal (gebruik dezelfde), maar dat is puur persoonlijk. Vinger heeft er meer gevoel en daardoor meer gevoel in mijn pijl. (ik kan niet meer zonder)

En wat het bord betreft... de grip raakt het bord niet eens, ook al zou de grip het bord raken wat eerdere grippunten van mij wel deden schaad het niet meer dan zonder. enkel als je jou pijlen als een malle uit het bord hengst! hahaha.
Met name bij zilveren punten heb ik het idee dat mijn beide vingers micrometers verschuiven op de punt.
Ik speel nu 2 dagen met grip punten omdat ik me middel en ring vinger allebei op de punt leg,ik wilde eens onderzoeken of dit effect zou hebben op me worp.
Mijn gemiddelde is ruim een 10 de omhoog gegaan en lijkt constant te blijven(meerdere 501's gespeeld over 2 dagen)en de 1 & 5 zijn voor 50% verdwenen.
Ook de dubbels gooi ik makkelijker met als resultaat een hoger gemiddelde.
Mijn gevoel is toch de juiste geweest want zonder die grip gleden me vingers micrometers van de punt af met als resultaat een afzwaaier.
Met deze grip blijven de vingers netjes op zijn plek zitten.

Het enige nadeel is wat ''Bullieboy'' hier al eerder aanhaalde dat het je hele bord vernielt.
Gooi ik vlak langs het ijzer dan zit de pijl muurvast en moet je de pijl er met kracht uitdraaien.
Met als resultaat dat je een gaatje in je bord heb zitten.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Het vervelende bij Target punten is dat ze de verkeerde vorm hebben. het 1e deel is te spits waardoor pijlen niet ver genoeg in het bord komen, dus de chrome vallen er dan sneller uit.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Hodibeu
Lid
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 08:20

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Hodibeu »

Afbeelding

Iemand ervaring met deze grippunten?
Maakt dit je dartbord sneller stuk?
Setup: Target Carrera C4 24g, Laro Shaft Short (black), Pentathlon Flight (red)
2013: 180 (25x) HF: 147
2014: 180 (62x) HF: 160
2015: 180 (11x) HF: 154
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Hodibeu schreefCOLONAfbeelding

Iemand ervaring met deze grippunten?
Maakt dit je dartbord sneller stuk?

Het deel wat in contact komt met het sisal, kan extra schade veroorzaken. Ik gebruik geen grippunten, maar het komt wel eens voor dat ze in geruilde waar zitten.
Gebruikers-avatar
Hodibeu
Lid
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 08:20

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Hodibeu »

Fred Raket schreefCOLON
Het deel wat in contact komt met het sisal, kan extra schade veroorzaken. Ik gebruik geen grippunten, maar het komt wel eens voor dat ze in geruilde waar zitten.
ook met de knurled punten?
Setup: Target Carrera C4 24g, Laro Shaft Short (black), Pentathlon Flight (red)
2013: 180 (25x) HF: 147
2014: 180 (62x) HF: 160
2015: 180 (11x) HF: 154
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Hodibeu schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
Het deel wat in contact komt met het sisal, kan extra schade veroorzaken. Ik gebruik geen grippunten, maar het komt wel eens voor dat ze in geruilde waar zitten.
ook met de knurled punten?

Het is niet glad. mocht je ze gaan gebruiken om welke reden ook, dan draaiend uit het bord halen.
BUTTON_POST_REPLY