Verlichting

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Verlichting

Bericht door Parappo »

Afbeelding

En deze wil ik jullie ook niet onthouden. Exclusief te koop bij een nieuwe dartszaak in Leiden. Echt perfect zero (0) schaduw! Geen moeilijk gedoe met spotjes, stekker erin en klaar.
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Verlichting

Bericht door Calimero »

Parappo schreefCOLONAfbeelding

En deze wil ik jullie ook niet onthouden. Exclusief te koop bij een nieuwe dartszaak in Leiden. Echt perfect zero (0) schaduw! Geen moeilijk gedoe met spotjes, stekker erin en klaar.
Heeft naar mijn mening geen meerwaarde zolang ze die verlichting niet op wedstrijdlocaties gebruiken
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Verlichting

Bericht door Tim »

Calimero schreefCOLON
Parappo schreefCOLON En deze wil ik jullie ook niet onthouden. Exclusief te koop bij een nieuwe dartszaak in Leiden. Echt perfect zero (0) schaduw! Geen moeilijk gedoe met spotjes, stekker erin en klaar.
Heeft naar mijn mening geen meerwaarde zolang ze die verlichting niet op wedstrijdlocaties gebruiken
Ik vind het een erg mooi strak ding! Een beetje schaduw vind ik ook niet zo'n ramp maar deze verlichtingsring is inderdaad makkelijk en overal op te hangen.

Volgende maand ga ik verhuizen en wil het bord in de woonkamer hebben. Ben nu al aan het uitdenken hoe ik de verlichting en bedrading netjes ga maken. Waar ik het bord + spotjes wil hebben zit namelijk geen lichtpunt in het plafond...

Ik vraag me af hoe andere forummers dit opgelost hebben. Hoe hebben jullie de verlichting voor het bord gemaakt? Zou graag voorbeelden zien zodat ik misschien op een goed idee kom. ;)

Thanx..!
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Verlichting

Bericht door Parappo »

Calimero schreefCOLON
Parappo schreefCOLONAfbeelding

En deze wil ik jullie ook niet onthouden. Exclusief te koop bij een nieuwe dartszaak in Leiden. Echt perfect zero (0) schaduw! Geen moeilijk gedoe met spotjes, stekker erin en klaar.
Heeft naar mijn mening geen meerwaarde zolang ze die verlichting niet op wedstrijdlocaties gebruiken
Ze hebben ze op wedstrijdlocaties bij ons in de bond... Maar snap je gehele beredenering niet als ik eerlijk ben.... Het bord blijft het bord met of zonder licht en me pijlen blijven me pijlen... die gaan echt niet anders naar het bord doordat ik een bepaald lichtsysteem heb :) Bij jou wel???
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Verlichting

Bericht door Calimero »

Parappo schreefCOLON
Calimero schreefCOLON
Parappo schreefCOLONAfbeelding

En deze wil ik jullie ook niet onthouden. Exclusief te koop bij een nieuwe dartszaak in Leiden. Echt perfect zero (0) schaduw! Geen moeilijk gedoe met spotjes, stekker erin en klaar.
Heeft naar mijn mening geen meerwaarde zolang ze die verlichting niet op wedstrijdlocaties gebruiken
Ze hebben ze op wedstrijdlocaties bij ons in de bond... Maar snap je gehele beredenering niet als ik eerlijk ben.... Het bord blijft het bord met of zonder licht en me pijlen blijven me pijlen... die gaan echt niet anders naar het bord doordat ik een bepaald lichtsysteem heb :) Bij jou wel???
Het is een prachtig ding... alleen wil ik qua baan zoveel mogelijk de situatie zoals in een speellocatie nabootsen.

anders heb je thuis een mooie strakke verlichting en moet je in de kroeg weer wennen aan schaduw.
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Verlichting

Bericht door Calimero »

Tim schreefCOLON
Calimero schreefCOLON
Parappo schreefCOLON En deze wil ik jullie ook niet onthouden. Exclusief te koop bij een nieuwe dartszaak in Leiden. Echt perfect zero (0) schaduw! Geen moeilijk gedoe met spotjes, stekker erin en klaar.
Heeft naar mijn mening geen meerwaarde zolang ze die verlichting niet op wedstrijdlocaties gebruiken
Ik vind het een erg mooi strak ding! Een beetje schaduw vind ik ook niet zo'n ramp maar deze verlichtingsring is inderdaad makkelijk en overal op te hangen.

Volgende maand ga ik verhuizen en wil het bord in de woonkamer hebben. Ben nu al aan het uitdenken hoe ik de verlichting en bedrading netjes ga maken. Waar ik het bord + spotjes wil hebben zit namelijk geen lichtpunt in het plafond...

Ik vraag me af hoe andere forummers dit opgelost hebben. Hoe hebben jullie de verlichting voor het bord gemaakt? Zou graag voorbeelden zien zodat ik misschien op een goed idee kom. ;)

Thanx..!


ik heb een stroomdraad met een stekker aan een plafond lamp (4 spots) gekoppeld... deze met kabel gootjes strak langs plafond & wand richting stopcontact geleid
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Verlichting

Bericht door Tim »

@Calimero:
Zo had ik het in mijn vorige woning ongeveer ook gemaakt:

Afbeelding

Rechts op de foto zit het stopcontact met stekker. Vanaf daar de bedrading door een kabelgoot naar de plint, links richting het bord en weer door een kabelgoot naar boven. Dan de bedrading achter de surround en het bord door en via een aan/uit schakelaar door kabelgootjes richting de spotjes.

Ik weet even niet meer waar de stopcontacten in de nieuwe woning zitten maar denk dat ik weer zoiets zal moeten gaan maken...
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Verlichting

Bericht door The Runner »

Zojuist even naar de wc geweest, dat gaf ook verlichting :D

Maar ziet er mooi uit, Parappo!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Verlichting

Bericht door rproele »

Dartbord op de oude plek had ik ook geen stroompunt op het plafond zitten.
Net als hierboven kan je de kabel naar de spots toe wegwerken met plakgootjes.
Deze zijn zelfs in verschillende maatvoering en kleur verkrijgbaar.
Naar het stopcontact kun je op meerdere manieren oplossen.
Je kan een schakelaar in het snoer verwerken, ik had destijds een stekker met ingebouwde schakelaar.
Zet je hem dus daarop gewoon aan/uit en hoeft je niet een onderbreking te maken in het snoer.
Voordeel van geen vast punt is dat je natuurlijk dan ook vrij bent om de ideale afstand ten opzichte van je bord te bepalen in verhouding met de hoogte en aantal punten.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Verlichting

Bericht door Tim »

rproele schreefCOLONDartbord op de oude plek had ik ook geen stroompunt op het plafond zitten.
Net als hierboven kan je de kabel naar de spots toe wegwerken met plakgootjes.
Deze zijn zelfs in verschillende maatvoering en kleur verkrijgbaar.
Naar het stopcontact kun je op meerdere manieren oplossen.
Je kan een schakelaar in het snoer verwerken, ik had destijds een stekker met ingebouwde schakelaar.
Zet je hem dus daarop gewoon aan/uit en hoeft je niet een onderbreking te maken in het snoer.
Voordeel van geen vast punt is dat je natuurlijk dan ook vrij bent om de ideale afstand ten opzichte van je bord te bepalen in verhouding met de hoogte en aantal punten.
Ik wist niet dat er stekkers bestonden met ingebouwde schakelaar. Dat is handig!

Weet jij/iemand misschien ook wat de beste afstand van de verlichting ten opzichte van het bord is? Ik heb geloof ik ooit een gelezen dat dat ongeveer halverwege de oche en het bord zou zijn. Maar dat lijkt me ook afhankelijk van de hoogte van het plafond.

De nieuwe woning heeft gemiddeld hoge plafonds. In de woonkamer ongeveer 240-250 hoog, dacht ik...
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Verlichting

Bericht door rproele »

Als ik eerlijk ben weet ik het zelf niet precies, maar daar moeten vast ergens tabelletjes voor zijn.
Alleen zal er dan op meerdere punten gekeken moeten worden.
Idd de hoogte, maar ook het type verlichting in aantal lichtpunten en soort van de lamp.
En dan bedoel ik oa naast halogeen of led ook diameter van de lamp en gradenbundel.
Gebruikers-avatar
Tim
Lid
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 02:15

Re: Verlichting

Bericht door Tim »

Met dank aan rproele:

Afbeelding

Een tabel mbt verlichting die als leidraad gebruikt kan worden.

Ik heb in het verleden ook wat geëxperimenteerd tussen LED spotjes en halogeen spotjes. Ondanks het lagere verbruik van de LEDs koos ik toch voor 50 Watt halogeen lampen. Deze hadden een veel geconcentreerdere lichtbundel. Met de LEDs was niet alleen het bord maar gelijk de halve woonkamer verlicht.... :D
Unicorn Barneveld W.C. Golden 23 gr. 8-)
(Op dit moment althans... :D )
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Verlichting

Bericht door Parappo »

The Runner schreefCOLONZojuist even naar de wc geweest, dat gaf ook verlichting :D

Maar ziet er mooi uit, Parappo!
hahahahahaha, ik ken het gevoel... net als die laatste dubbel(tje op zijn kant :P)
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Verlichting

Bericht door Parappo »

Calimero schreefCOLON
Parappo schreefCOLON
Calimero schreefCOLON
Parappo schreefCOLONAfbeelding

En deze wil ik jullie ook niet onthouden. Exclusief te koop bij een nieuwe dartszaak in Leiden. Echt perfect zero (0) schaduw! Geen moeilijk gedoe met spotjes, stekker erin en klaar.
Heeft naar mijn mening geen meerwaarde zolang ze die verlichting niet op wedstrijdlocaties gebruiken
Ze hebben ze op wedstrijdlocaties bij ons in de bond... Maar snap je gehele beredenering niet als ik eerlijk ben.... Het bord blijft het bord met of zonder licht en me pijlen blijven me pijlen... die gaan echt niet anders naar het bord doordat ik een bepaald lichtsysteem heb :) Bij jou wel???
Het is een prachtig ding... alleen wil ik qua baan zoveel mogelijk de situatie zoals in een speellocatie nabootsen.

anders heb je thuis een mooie strakke verlichting en moet je in de kroeg weer wennen aan schaduw.
Snap wat je zegt. Ieder zijn ding. Thuis kun je je optimaal voorbereiden mi. Daaruit krijg je het vertrouwen en eigenlijk kan ik me dan niet meer zo druk maken om hoe een baan is op een locatie als ik eerlijk ben.... Als het thuis matig is om te trainen qua licht en/ of ruimte merk je dat. Maar het is ook een keer goed genoeg zeg maar. Dit is haast perfect mi 8-)
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Verlichting

Bericht door RonG »

Dit systeem hangt al tig jaren in cafe Barrier in Eindhoven. Niks nieuws dus.

Hier is gewoon iemand met andermans idee vandoor gegaan.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Verlichting

Bericht door Fred Raket »

RonG schreefCOLONDit systeem hangt al tig jaren in cafe Barrier in Eindhoven. Niks nieuws dus.

Hier is gewoon iemand met andermans idee vandoor gegaan.
Mooi toch dat het nu te koop is en niet alleen in Café ergens hangt
Gebruikers-avatar
RonG
Lid
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:20

Re: Verlichting

Bericht door RonG »

Fred Raket schreefCOLON
RonG schreefCOLONDit systeem hangt al tig jaren in cafe Barrier in Eindhoven. Niks nieuws dus.

Hier is gewoon iemand met andermans idee vandoor gegaan.
Mooi toch dat het nu te koop is en niet alleen in Café ergens hangt
Mwah enigste wat mij tegenstaat is dat het gepresenteerd word al het ei van Columbus en nu "exclusief" verkocht word terwijl het al jaren geleden door een kroegbaasje uitgedacht en gemaakt is. Is gewoon een exacte kopie.
Game on....
Target RVB95 25gr.
Target Daytona Fire DF-03 24gr
Reserve sets:
Target Phil Taylor Power 9FIVE GEN 3 24gr
Target Phil Taylor 8Zero Titanium Black 24gr
Unicorn Contender Black-Devon Petersen 22gram
Hi-Tec Winners, 22 gram
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Show je dartbaan

Bericht door PennyLanee »

Nieuwe Led surround
Afbeelding

Close up
Afbeelding
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Wat vind je er van?
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re:

Bericht door PennyLanee »

Henk schreefCOLONWat vind je er van?
Als je op de ledverlichting doelt: ik vind het persoonlijk geweldig.
0 Schaduw, het is alleen even wennen aangezien het zo licht is.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Re:

Bericht door IvanTheDarts180 »

PennyLanee schreefCOLON
Henk schreefCOLONWat vind je er van?
Als je op de ledverlichting doelt: ik vind het persoonlijk geweldig.
0 Schaduw, het is alleen even wennen aangezien het zo licht is.
Is dit een eigen creatie of officieel target systeem?
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Re:

Bericht door PennyLanee »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
PennyLanee schreefCOLON
Henk schreefCOLONWat vind je er van?
Als je op de ledverlichting doelt: ik vind het persoonlijk geweldig.
0 Schaduw, het is alleen even wennen aangezien het zo licht is.
Is dit een eigen creatie of officieel target systeem?
Nee dit is niet het Target systeem. Wij (een dartwinkel waar ik werk) kopen het in belgie bij een firma die ze maken.
Bij dit systeem met ring en al erbij kijkt de schrijver ook niet in het licht. Bij Target is dit wel het geval.
Ik ben hier in ieder geval fan van!
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Duidelijk, dank je wel!
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Show je dartbaan

Bericht door Jozjo180 »

Ziet er mooi uit, hoe duur?
Gebruikers-avatar
Beuk
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2015, 00:30

Re: Verlichting

Bericht door Beuk »

Hier hangen 6 halogeenspots ... zo goed als geen schaduw.

Afbeelding

Afbeelding
The Beech, fan van Gary Anderson, Kim Huybrechts en Simon Whitlock.
BUTTON_POST_REPLY