Jan Dekker

Topics over dartspelers
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Jan Dekker

Bericht door Fred Raket »

ybabl schreefCOLONIk vind het goed dat Speedy dit soort ervaringen deelt. Mag ook best over publieke figuren, ik ga er dan ook niet van uit dat Speedy liegt. Dit is een openbaar forum, bedoelt om meningen en ervaringen te delen. Had ie dan eerst even contact moeten zoeken met Jan Dekker of ie dit hier op het internet mocht delen? Kom op, zeg.

Anderzijds vind ik ook wel dat Speedy wel errug lichtgeraakt reageert, hoor. Rustig aan pik.

Trek het niet uit z'n verband, er is niemand die zegt dat Speedy dit niet mag posten. maar 1 verklaring is genoeg, en niet op elk moment weer erover beginnen.Het gaat mij om hoe het ontstaan is en het zit Speedy heel diep, je kunt er ook volwassen mee omgaan. en omdat 2 mensen zeggen wat is je ervaring dat je je zo gedraagt..? Hij heeft het duidelijk geen plekje kunnen geven... jammer. Hij zal nog wel meer (nare) dingen meemaken in zijn leven.

Zie me al dat ik mijn negatieve ervaringen met bepaalde spelers ga uiten hier.......

Life's a bitch, get used to it!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Jan Dekker

Bericht door ybabl »

Fred Raket schreefCOLON
ybabl schreefCOLONIk vind het goed dat Speedy dit soort ervaringen deelt. Mag ook best over publieke figuren, ik ga er dan ook niet van uit dat Speedy liegt. Dit is een openbaar forum, bedoelt om meningen en ervaringen te delen. Had ie dan eerst even contact moeten zoeken met Jan Dekker of ie dit hier op het internet mocht delen? Kom op, zeg.

Anderzijds vind ik ook wel dat Speedy wel errug lichtgeraakt reageert, hoor. Rustig aan pik.

Trek het niet uit z'n verband, er is niemand die zegt dat Speedy dit niet mag posten. maar 1 verklaring is genoeg, en niet op elk moment weer erover beginnen.Het gaat mij om hoe het ontstaan is en het zit Speedy heel diep, je kunt er ook volwassen mee omgaan. en omdat 2 mensen zeggen wat is je ervaring dat je je zo gedraagt..? Hij heeft het duidelijk geen plekje kunnen geven... jammer. Hij zal nog wel meer (nare) dingen meemaken in zijn leven.

Zie me al dat ik mijn negatieve ervaringen met bepaalde spelers ga uiten hier.......

Life's a bitch, get used to it!
Nouja, er wordt wel geïnsinueerd, o.a. door jou, dat dit niet op het internet hoort gezet hoort te worden. Maargoed, dat tweede was ik dus wel met je eens. Laat het lekker los als iemand een keer niet zo aardig is, joh.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Jan Dekker

Bericht door Ronn »

hallo mede forum leden, ik volg deze discussie nu al bijna 2 dagen. ieder zijn gedachte en ieder zijn mening. er is al meerdere keren gezegd "zullen we er nu mee stoppen?" laten we dit dan ook doen. alles is nu wel duidelijk. ik respecteer ieder zijn mening en weet dat je een discussie mag aangaan op een forum, maar zoals ik al aanhaalde en andere voor mij: laten we er nu mee stoppen ! ik ben mij er ten volle van bewust dat ik nu ook mee doe aan deze discussie, maar ik hoop echt dat ik de LAATSTE ben. verder wens ik een ieder veel dart plezier toe op ons mooie forum. m.v.g Ronn
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Jan Dekker

Bericht door Jowinho »

Om het toch maar on-topic te houden.

Dekker gaat dus de European Tour Qualifiers, De UK Open Qualifiers en de Challenge Tours spelen dit jaar. Dit staat te lezen op zijn website.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Jan Dekker

Bericht door Ranph »

Ronn schreefCOLONhallo mede forum leden, ik volg deze discussie nu al bijna 2 dagen. ieder zijn gedachte en ieder zijn mening. er is al meerdere keren gezegd "zullen we er nu mee stoppen?" laten we dit dan ook doen. alles is nu wel duidelijk. ik respecteer ieder zijn mening en weet dat je een discussie mag aangaan op een forum, maar zoals ik al aanhaalde en andere voor mij: laten we er nu mee stoppen ! ik ben mij er ten volle van bewust dat ik nu ook mee doe aan deze discussie, maar ik hoop echt dat ik de LAATSTE ben. verder wens ik een ieder veel dart plezier toe op ons mooie forum. m.v.g Ronn
Waarom zou je op een forum niet mogen discussiëren?
TheAsset
Lid
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:08

Re: Jan Dekker

Bericht door TheAsset »

Dit is juist een onderwerp waarover goed gediscussieerd kan worden idd
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Jan Dekker

Bericht door Dartmat »

Jowinho schreefCOLONOm het toch maar on-topic te houden.

Dekker gaat dus de European Tour Qualifiers, De UK Open Qualifiers en de Challenge Tours spelen dit jaar. Dit staat te lezen op zijn website.
Veel meer keus buiten dit of terug naar de BDO is er denk ik ook niet. Goed dat hij het toch gaat proberen, maar als je met de Q-school al moeite hebt, zul je bij die andere toernooien toch ook echt moeten verbeteren...
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Jan Dekker

Bericht door Jowinho »

Vrijdag 23 januari ben ik afgereisd naar Münster om een sponsorcontract te tekenen met dartsfabrikant Bull's.
In de showroom bij Bull's ben ik tot overeenstemming gekomen met Hermann Stiens, de managing director bij Bull's.
Ik speel zelf al ruim 10 jaar met Bull's darts en het is een mooi extra steuntje in de rug aangezien ik nu bij de PDC speel.
Andere PDC-spelers zoals Max Hopp en Mensur Suljovic worden ook al gesponsord door dit dartsmerk.
Back to the practice board!

Jan Dekker.
Gaat lekker voor Dekker
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Jan Dekker

Bericht door bullieboy »

Jowinho schreefCOLON
Vrijdag 23 januari ben ik afgereisd naar Münster om een sponsorcontract te tekenen met dartsfabrikant Bull's.
In de showroom bij Bull's ben ik tot overeenstemming gekomen met Hermann Stiens, de managing director bij Bull's.
Ik speel zelf al ruim 10 jaar met Bull's darts en het is een mooi extra steuntje in de rug aangezien ik nu bij de PDC speel.
Andere PDC-spelers zoals Max Hopp en Mensur Suljovic worden ook al gesponsord door dit dartsmerk.
Back to the practice board!

Jan Dekker.
Gaat lekker voor Dekker
Zeker hij zat al een tijdje zonder hoofdsponsor, nu heeft hij eindelijk een hoofdsponsor. Nu maar hopen voor Jan dat het sportief ook allemaal wat beter gaat lopen.
Let's Play Darts!
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Jan Dekker

Bericht door DeDeen »

Bull's is niet zijn hoofdsponsor.
Die had hij al.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Jan Dekker

Bericht door Fred Raket »

Dekker wint vandaag de Unicorn challange tour event 5
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Jan Dekker

Bericht door Dartmat »

Verliest de finale van de WK qualifier. Ook einde tourkaart voor Dekker. Die eerlijk is eerlijk in de afgelopen twee jaar nauwelijks iets noemenswaardigs gepresteerd heeft.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Jan Dekker

Bericht door The Runner »

Dartmat schreefCOLONVerliest de finale van de WK qualifier. Ook einde tourkaart voor Dekker. Die eerlijk is eerlijk in de afgelopen twee jaar nauwelijks iets noemenswaardigs gepresteerd heeft.
Kan die lekker gaan analyseren op RTL7
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Jan Dekker

Bericht door ratm »

Is ook nooit een grote geweest natuurlijk. Stond ook nooit bekend als een groot talent. ik denk dat er ook niet veel meer in zit voor hem. Gewoon tussen net wel of net niet een tourcard schommelen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Jan Dekker

Bericht door Choco115 »

Ja met Jan Dekker weet ik het niet zo goed. Af en toe een mooi resultaat, maar veel te wisselvallig, en de laatste 2 jaar constant slecht. Zoals ratm al zei inderdaad zo’n speler die dan weer in de top 64 staat, dan weer net niet en naar Q-school moet. Een beetje net zoals Rowby-John en Matthew Edgar de laatste jaren.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Jan Dekker

Bericht door K1990 »

Jan Dekker is 1 van die spelers waar ik me toch bij afvraag of de overstap wel zo een goed idee was.

Er zijn nog zo van die spelers zoals een Norris, Wilson, Robbie Green, Bunting etc... Je kan nu niet zeggen dat het sportief een succes is geweest. Ze waren meer opvulling dan toegevoegde waarde. Dit terwijl ze bij de BDO/WDF dit wel waren. Ik herinner mij een zeer sterke halve finale tussen Norris en Dekker op lakeside.

Je speelt soms beter aan de top dan veranderen en in de middenmoot te spelen. Want het zijn weldegelijk goeie spelers maar dat zijn alle 128 tourkaarthouders.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Jan Dekker

Bericht door The Runner »

Financieel zijn ze er zeker beter op geworden
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Jan Dekker

Bericht door ybabl »

The Runner schreefCOLON 12 Jan 2021, 17:47 Financieel zijn ze er zeker beter op geworden
Waarom ben je daar zo zeker van? Heb je daar wellicht cijfers van?
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Jan Dekker

Bericht door The Runner »

Daar heb ik geen cijfers van, maar aangezien de PDC veel meer toernooien organiseert dan de BDO deed, kan ik me zo voorstellen dat ze meer verdiend hebben dan ze bij de BDO hadden kunnen doen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Jan Dekker

Bericht door ratm »

Bunting verdiende bij de BDO iets minder dan 250.000 en bij de PDC +/-787.000
Norris; BDO 100.000 PDC 437.000
Green: BDO 90.000 PDC 137.000
Wilson: BDO 80.000 PDC 300.000
Dekker: BD) 70.000 PDC 200.000

Dat is hoe het er ongeveer voor staat als ik even op dartsdatabase kijk. Alleen houden die niets meer bij sinds afgelopen zomer dus met name bij Bunting komt er nog wat PDC geld bij.
Maar goed, misschien maken ze ook wel meer kosten door het vele reizen ed.
Al met al denk ik dat Bunting, Norris en Wilson zeer zeker tevreden zullen zijn met hun keuze en Dekker waarschijnlijk ook. Als Green een topspelers was geworden bij de BDO had hij wellicht meer kunnen verdienen dus die is twijfelachtig. Maar dat had hij wel betere resultaten moeten halen dan dat hij deed bij de BDO.

Maar geld is natuurlijk niet het enige op basis waarvan een overstap succesvol was, er is ook een sportieve kant.
Van Bunting wordt vaak gezegd dat hij niet echt geslaagd is maar wanneer ben je geslaagd? Zijn eerste jaar was erg prima en hij staats sindsdien constant in de top 25 en meestal top 20. Dat vind ik best geslaagd. Niet iedereen kan in de top 10 staan en wellicht komt dat nog.
Bij Wilson en Norris denk ik dat ze ook wel klaar waren voor de overstap. Ze hebben nu veel meer verdient en meten zich met de absolute top. Daar zijn ze niet goed genoeg voor maar uiteindelijk ligt wel daar je uitdaging, om je met die spelers te meten. En af en toe ging dat best aardig.

Het is ook niet zo dat Green, Norris en Dekker nou constant finales haalde bij de BDO. Ook daar was het succes incidenteel.

Wat Dekker betreft denk ik dat hij beter nog wat verder had kunnen rijpen bij de BDO. Eigenlijk denk ik dat hij nooit goed genoeg was en zal zijn voor de PDC.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Jan Dekker

Bericht door ybabl »

Bedankt voor dit overzicht. Qua verdiensten zijn ze er dus inderdaad op vooruit gegaan (als dit over een gelijke tijdspanne verdeeld is?), dus zullen ze er zeker tevreden over zijn. Als je echter in het Challenge Tour-circuit terechtkomt, zal je alleen enigszins verdienen als je de toernooien wint. Dus dan is het afwachten hoelang het financieel vol te houden is.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Jan Dekker

Bericht door K1990 »

Uiteraard als we puur naar het prijzengeld kijken zal het bij de PDC altijd meer zijn. Maar je moet wel rekenen dat de kosten veel hoger zijn en dat je ( normaal gezien) geen inkomen hebt uit arbeid.

Ik vergelijk het een beetje met een voetbalspeler die bij Ajax speelt en jaarlijks kan meedoen voor de prijzen in de eredivisie of naar bv een Southampton gaan in Engeland en daar middenmoot spelen. Je zal meer verdienen in Engeland maar of dat interessanter is, dat is nog maar de vraag. Een speler van Ajax kan zich ook jaarlijks meten met de top in de champions league wat de grand slam zeg maar is dan voor de WDF spelers.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Jan Dekker

Bericht door Choco115 »

K1990 schreefCOLON 13 Jan 2021, 15:52 Uiteraard als we puur naar het prijzengeld kijken zal het bij de PDC altijd meer zijn. Maar je moet wel rekenen dat de kosten veel hoger zijn en dat je ( normaal gezien) geen inkomen hebt uit arbeid.

Ik vergelijk het een beetje met een voetbalspeler die bij Ajax speelt en jaarlijks kan meedoen voor de prijzen in de eredivisie of naar bv een Southampton gaan in Engeland en daar middenmoot spelen. Je zal meer verdienen in Engeland maar of dat interessanter is, dat is nog maar de vraag. Een speler van Ajax kan zich ook jaarlijks meten met de top in de champions league wat de grand slam zeg maar is dan voor de WDF spelers.
Maar je speelt toch veel liever continu topniveau, dan alleen een keer per jaar op de grand slam waar maar 8 BDO/WDF spelers mee mogen doen?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Jan Dekker

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 13 Jan 2021, 16:02
K1990 schreefCOLON 13 Jan 2021, 15:52 Uiteraard als we puur naar het prijzengeld kijken zal het bij de PDC altijd meer zijn. Maar je moet wel rekenen dat de kosten veel hoger zijn en dat je ( normaal gezien) geen inkomen hebt uit arbeid.

Ik vergelijk het een beetje met een voetbalspeler die bij Ajax speelt en jaarlijks kan meedoen voor de prijzen in de eredivisie of naar bv een Southampton gaan in Engeland en daar middenmoot spelen. Je zal meer verdienen in Engeland maar of dat interessanter is, dat is nog maar de vraag. Een speler van Ajax kan zich ook jaarlijks meten met de top in de champions league wat de grand slam zeg maar is dan voor de WDF spelers.
Maar je speelt toch veel liever continu topniveau, dan alleen een keer per jaar op de grand slam waar maar 8 BDO/WDF spelers mee mogen doen?
Om players championships te spelen ? Dan liever de eigen kalender kiezen en de 4 toenmalige tv tornooien spelen voor de prijzen en je klaarstomen om de uitdaging aan te gaan om te stunten in de grand slam. Dan speel je 5 tv tornooien en heb je ook nog eens helemaal geen drukke kalender.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Jan Dekker

Bericht door DeDeen »

K1990 schreefCOLON 13 Jan 2021, 16:24
Choco115 schreefCOLON 13 Jan 2021, 16:02
K1990 schreefCOLON 13 Jan 2021, 15:52 Uiteraard als we puur naar het prijzengeld kijken zal het bij de PDC altijd meer zijn. Maar je moet wel rekenen dat de kosten veel hoger zijn en dat je ( normaal gezien) geen inkomen hebt uit arbeid.

Ik vergelijk het een beetje met een voetbalspeler die bij Ajax speelt en jaarlijks kan meedoen voor de prijzen in de eredivisie of naar bv een Southampton gaan in Engeland en daar middenmoot spelen. Je zal meer verdienen in Engeland maar of dat interessanter is, dat is nog maar de vraag. Een speler van Ajax kan zich ook jaarlijks meten met de top in de champions league wat de grand slam zeg maar is dan voor de WDF spelers.
Maar je speelt toch veel liever continu topniveau, dan alleen een keer per jaar op de grand slam waar maar 8 BDO/WDF spelers mee mogen doen?
Om players championships te spelen ? Dan liever de eigen kalender kiezen en de 4 toenmalige tv tornooien spelen voor de prijzen en je klaarstomen om de uitdaging aan te gaan om te stunten in de grand slam. Dan speel je 5 tv tornooien en heb je ook nog eens helemaal geen drukke kalender.
Uhm, om die 4 toenmalige tv toernooien te kunnen spelen moet je half Europa door om genoeg punten te verzamelen. Je kiest niet om je alleen daar even voor in te schrijven.
BUTTON_POST_REPLY