Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Rat »

Het slaat echt he-le-maaal nergens op !!!

Maar ik snap het wel hoor, ;-).

Nikszeggende titel, die van de wdf. Maar vind wel, als je toch mee doet, dan kan je hem maar beter winnen.

Denk dat Van Dijk zich voor eeuwig wereldkampioen voelt. En terecht!

:)
Gebruikers-avatar
Molosser
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2015, 19:19

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Molosser »

Calimero schreefCOLON
ratm schreefCOLON
Molosser schreefCOLON
Dartsjournalist schreefCOLONTja, en anders zou Dick van Dijk omgeroepen worden als eenvoudig wereldkampioen.
@ Pieter,

Waarom is dit dan niet zo? Dit is toch vreemd? Dick van Dijk, Roland Scholten en Wesley Harms zijn ook landgenoten die hem één keer hebben gewonnen (dus ook voormalig wereldkampioen). Rare is dus dat ze het 'officiële' wereldkampioenschap dus niet meetellen maar de officieuze van de BDO en PDC wel.
Niemand noemt de wdf wereldkampioen wereldkampioen. Ik vind daar niets vreemds aan. Heet ook world cup geen world championship volgens mij. En tja, wat is officieel....

Het grappige is dat dat dus het officiele en enige erkende wereldkampioenschap is!
Juist! Dat is juist het vreemde!
Dartspeler in team The Molossers (DBMN, NDB), eerste divisie.

Facebook: dennis.maas.10
Twitter: @dennismaas1989
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Calimero schreefCOLON Het grappige is dat dat dus het officiele en enige erkende wereldkampioenschap is!
Erkend door wie? Door "de massa dartsliefhebbers" niet iig. Volgens mij bestaat er niet zoiets als officieel en erkend. De WDF kan dat wel zo vinden maar de PDC zal de WDF helemaal niet bevoegd vinden om er iets over te zeggen, dus is hun ogen is het helemaal niet officieel. En wie heeft er dan gelijk? Naar mijn mening is het wk dat door de meeste mensen (en spelers) erkend wordt als hét wk met dé wereldkampioen het echte wk. En dat is dan dus niet de wdf.
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Calimero »

ratm schreefCOLON
Calimero schreefCOLON Het grappige is dat dat dus het officiele en enige erkende wereldkampioenschap is!
Erkend door wie? Door "de massa dartsliefhebbers" niet iig. Volgens mij bestaat er niet zoiets als officieel en erkend. De WDF kan dat wel zo vinden maar de PDC zal de WDF helemaal niet bevoegd vinden om er iets over te zeggen, dus is hun ogen is het helemaal niet officieel. En wie heeft er dan gelijk? Naar mijn mening is het wk dat door de meeste mensen (en spelers) erkend wordt als hét wk met dé wereldkampioen het echte wk. En dat is dan dus niet de wdf.
Wel door het olympisch commite
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Calimero schreefCOLON Wel door het olympisch commite
Wat ik juist probeer te zeggen is dat dat niet zo heel veel uitmaakt. Het gaat er namelijk niet om wat een of andere organisatie vindt, het gaat er om wat “we” vinden. Dus spelers, sponsers, media, publiek enz. Officieel is de krim een deel van de Oekraïne, toch weten wij allen dat dat anders is, ongeacht wat de VN ook zegt. De wdf kan iemand wel wereldkampioen noemen maar als niemand dat serieus neemt is dat dus niet zo. Als van barneveld zelf al zijn wdf wereldtitels niet mee telt omdat hij ze niet als wereldtitel ziet, en wij ze ook nooit meetellen en de media ook niet, tja, dan kan je moeilijk blijven volhouden dat dat het wk is....

Edit: overigens zie ik de wdf helemaal niet staan op de lijst van sportorganisaties die door de ioc worden erkend, maar dat terzijde
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ronn »

Vlak voor het afgelopen WK vertelde Raymond dat hij in het nieuwe jaar zijn ogen ging laseren. Heeft hij dit al gedaan? Weet iemand dit? Het lijkt mij dat hij dit i.v.m. de a.s premier league al had moeten doen, of hij gaat gewoon door met soms wel en soms geen bril op. :roll: :arrow: :geek:
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Karsiemen123
Lid
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 23:31

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Karsiemen123 »

Kijn net op de pdc site.
Doet Raymond van Barneveld niet mee met Gibraltar Darts Throphy,German Darts Championship?
Zou wel jammer zijn als hij dit jaar niet mee doet.
http://www.pdc.tv/news/article/1sbtnzvq ... ophy-field" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pdc.tv/news/article/10wzosdy ... ship-field" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Peter66
Lid
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:46

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Peter66 »

Raymond was ziek en heeft dus de kwalificatietoernooien niet kunnen gooien...staat op zijn Facebookpagina
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Raymond heeft al een poosje last van griepverschijnselen, waardoor hij een paar PDC evenementen heeft moeten missen. hoop op spoedig herstel en dat zijn team hem snel weer in vorm krijgt.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Henk »

Omroep West schreefCOLONDEN HAAG – Darter Raymond van Barneveld is sinds enkele jaren diabetespatiënt en is daarom bewuster en gezonder gaan leven. 'Het is geen fabeltje dat je van diabetes blind kan worden', zegt 'Barney' in een openhartig gesprek met acteur Bas Muijs.
Muijs bezocht de bekendste darter van Nederland afgelopen week met een bos bloemen om hem een hart onder de riem te steken. Zo vroeg Muijs onder andere hoe bang Van Barneveld is dat diabetes mogelijk het einde van zijn carrière betekent. 'Behoorlijk. Het zijn geen fabeltjes en sprookjes dat je van diabetes gewoon blind kan worden. Dat kan gewoon. Je moet er wel degelijk goed mee omgaan', gaat Van Barneveld verder.

De ziekteverschijnselen van diabetes zijn voor de 47-jarige Van Barneveld moeilijk in te schatten. 'Op sommige momenten sta je op het podium en heb je nergens last van en een minuut later begin je te transpireren, word je moe en gaat je gezichtsvermogen achteruit', vertelt dat Hagenaar. 'Het zal je niet ontgaan zijn dat ik tegenwoordig een bril draag tijdens het spelen. Dat heeft daar allemaal mee te maken. Ik ben 27 kilo afgevallen. Ik moest wel. Je lichaam is gewoon ziek. Dat klinkt heel naar, maar er is goed mee te leven.'
Bron: http://www.omroepwest.nl/sport/26-01-20 ... 3%A8re-nie
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONRaymond heeft al een poosje last van griepverschijnselen, waardoor hij een paar PDC evenementen heeft moeten missen. hoop op spoedig herstel en dat zijn team hem snel weer in vorm krijgt.
Dat hoop ik ook, zonde als je zo loopt te modderen met dat soort zaken. Ik hoop dat hij gauw weer volledig op de been is
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door rproele »

Biedt toch wel weer iets aan positieve perspectief dit interview.

http://www.nusport.nl/overig/3983464/va ... odium.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door remcowaleboer »

Dit lijkt mij een kleine aanpassibg aan de voorkant van de phase 2a. Ook zitten er zwarte punten in. En gripper 3 shafts.
Screenshot_2015-02-01-13-22-35.png
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
Watikjebrom
Lid
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Watikjebrom »

Goed gezien, ik zag gisteren ook al dat er iets veranderd was aan de darts. Het lijkt alsof ook de grip wat anders is, minder micro, meer afgeronde ringen
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door remcowaleboer »

Watikjebrom schreefCOLONGoed gezien, ik zag gisteren ook al dat er iets veranderd was aan de darts. Het lijkt alsof ook de grip wat anders is, minder micro, meer afgeronde ringen
De barrel leek me ook ietsje korter en dikker. Kan ook aan de kortere shaft en de zwarte punt liggen.
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cancellara27 »

Raymond heeft alsnog een beker ookntvangen voor zijn tweede plek in de masters :lol:
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Chr1st2aan »

Liever laat dan nooit. Is ook weer een leermoment voor de organisatie.
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

Chr1st2aan schreefCOLONLiever laat dan nooit. Is ook weer een leermoment voor de organisatie.
Het is toch niet het eerste toernooi dat de PDC organiseerde...
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Jammer, de laatste UK open pot en gister de PL nog geen 90 gem. gooien..
Denk stellig dat hij terug moet naar de phase 1/2. Back to basic. hij heeft daar toch de beste partijen mee gegooid
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONJammer, de laatste UK open pot en gister de PL nog geen 90 gem. gooien..
Denk stellig dat hij terug moet naar de phase 1/2. Back to basic. hij heeft daar toch de beste partijen mee gegooid
Hij moet zijn focus verleggen. Weet niet waar hij naar op zoek is tijdens zijn wedstrijden? Vroeger ging het vanzelf omdat hij beste wilde zijn. Nu lijkt het of hij alleen maar op zoek is waarom het niet gaat..
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

cookie schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONJammer, de laatste UK open pot en gister de PL nog geen 90 gem. gooien..
Denk stellig dat hij terug moet naar de phase 1/2. Back to basic. hij heeft daar toch de beste partijen mee gegooid
Hij moet zijn focus verleggen. Weet niet waar hij naar op zoek is tijdens zijn wedstrijden? Vroeger ging het vanzelf omdat hij beste wilde zijn. Nu lijkt het of hij alleen maar op zoek is waarom het niet gaat..
Ik denk dat Unicorn hem liever met de phase 5 ziet gooien... zal me niets verbazen als zij daar achter zitten
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

The Runner schreefCOLON Ik denk dat Unicorn hem liever met de phase 5 ziet gooien... zal me niets verbazen als zij daar achter zitten
Dat hoop ik en denk ik niet. Barney wisselt zo vaak van bestaande darts dat me dat niet lijkt. Bunting lijkt me wel gevoelig voor zoiets maar Raymond beslist zelf wel wat hem ligt
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door rproele »

Fred Raket schreefCOLON
The Runner schreefCOLON Ik denk dat Unicorn hem liever met de phase 5 ziet gooien... zal me niets verbazen als zij daar achter zitten
Dat hoop ik en denk ik niet. Barney wisselt zo vaak van bestaande darts dat me dat niet lijkt. Bunting lijkt me wel gevoelig voor zoiets maar Raymond beslist zelf wel wat hem ligt
En als je de ene dag Lewis met 9-3 veegt en de volgende dag met 9-1 vernederd wordt door Wright, met dezelfde dart, zal het niet aan de dart alleen liggen neem ik aan.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

rproele schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
The Runner schreefCOLON Ik denk dat Unicorn hem liever met de phase 5 ziet gooien... zal me niets verbazen als zij daar achter zitten
Dat hoop ik en denk ik niet. Barney wisselt zo vaak van bestaande darts dat me dat niet lijkt. Bunting lijkt me wel gevoelig voor zoiets maar Raymond beslist zelf wel wat hem ligt
En als je de ene dag Lewis met 9-3 veegt en de volgende dag met 9-1 vernederd wordt door Wright, met dezelfde dart, zal het niet aan de dart alleen liggen neem ik aan.
Hij kan het niet constant houden. In de PL 2015 moet je constant 100 of beter gooien anders eindig je niet bij de laatste 4.
Als je vanf het begin al je bekkie vertrekt en begint te schudden met je hoofd dan....
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Chr1st2aan »

Maakt hij nog wel een kans om tot de volgende ronde te komen in de Premier League?

Triest hoor, van winnaar naar absoluut niets het jaar erop.
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
BUTTON_POST_REPLY