Raymond van Barneveld

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY

Komt Raymond van Barneveld terug in de top 5?

Peiling eindigt op 01 Jan 2015, 13:10

Nee, totaal afgeschreven
4
7%
Nee, de concurrentie is te goed
22
37%
Ja, zeker en vast
16
27%
Ja, maar dan moet er wel veel aan hem veranderen
16
27%
Geen mening
1
2%
 
Aantal stemmenCOLON 59

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Juist, RvB is niet meer 'De Barney' na overstap. zoals oa Colin Lloyd, heeft dit Barney ook niet goed gedaan. nu klooit ie zelfs met 21g, terwijl hij altijd met 25g heeft gegooid met dit barrelmodel. Hij is het echt kwijt.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Ronn »

bullieboy schreefCOLON 31 Mrt 2019, 00:35
K1990 schreefCOLON 30 Mrt 2019, 11:39 Mss zou dat nog het beste voor hem zijn, nog 1maal stunten en opladen. Ik heb Barney jaren niet meer zien spelen tot een jaar of 4 terug, en die man gooit gewoon totaal anders of vroeger. Ik weet niet of dat nog kan maar grijp terug naar die succesworp en naar dat materiaal. Het is mss ouderwets materiaal maar het kan mss terug dat goede gevoel geven.
Klinkt leuk maar al zijn successen heeft hij behaald met unicorn materiaal. Hij speelt nu voor target en kan dus onmogelijk naar het oude materiaal grijpen.
Heeft Barney nu écht veel gewonnen met Unicorn materiaal ? Buiten de wk voor landenteams niet echt veel denk ik. Zijn wereld titel in 2007 werd behaald met Bull's darts. 2014 de premier league kan ik me herinneren. En de Grand Slam of Darts in Wolverhampton in 2012. Volgens mij werd het in 2008 al minder.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

Ronn schreefCOLON 31 Mrt 2019, 16:44
bullieboy schreefCOLON 31 Mrt 2019, 00:35
K1990 schreefCOLON 30 Mrt 2019, 11:39 Mss zou dat nog het beste voor hem zijn, nog 1maal stunten en opladen. Ik heb Barney jaren niet meer zien spelen tot een jaar of 4 terug, en die man gooit gewoon totaal anders of vroeger. Ik weet niet of dat nog kan maar grijp terug naar die succesworp en naar dat materiaal. Het is mss ouderwets materiaal maar het kan mss terug dat goede gevoel geven.
Klinkt leuk maar al zijn successen heeft hij behaald met unicorn materiaal. Hij speelt nu voor target en kan dus onmogelijk naar het oude materiaal grijpen.
Heeft Barney nu écht veel gewonnen met Unicorn materiaal ? Buiten de wk voor landenteams niet echt veel denk ik. Zijn wereld titel in 2007 werd behaald met Bull's darts. 2014 de premier league kan ik me herinneren. En de Grand Slam of Darts in Wolverhampton in 2012. Volgens mij werd het in 2008 al minder.
Met welk merk speelde hij op lakeside al die jaren en ook eerste jaar bij de PDC ?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

K1990 schreefCOLON 02 Apr 2019, 15:23
Ronn schreefCOLON 31 Mrt 2019, 16:44
bullieboy schreefCOLON 31 Mrt 2019, 00:35
K1990 schreefCOLON 30 Mrt 2019, 11:39 Mss zou dat nog het beste voor hem zijn, nog 1maal stunten en opladen. Ik heb Barney jaren niet meer zien spelen tot een jaar of 4 terug, en die man gooit gewoon totaal anders of vroeger. Ik weet niet of dat nog kan maar grijp terug naar die succesworp en naar dat materiaal. Het is mss ouderwets materiaal maar het kan mss terug dat goede gevoel geven.
Klinkt leuk maar al zijn successen heeft hij behaald met unicorn materiaal. Hij speelt nu voor target en kan dus onmogelijk naar het oude materiaal grijpen.
Heeft Barney nu écht veel gewonnen met Unicorn materiaal ? Buiten de wk voor landenteams niet echt veel denk ik. Zijn wereld titel in 2007 werd behaald met Bull's darts. 2014 de premier league kan ik me herinneren. En de Grand Slam of Darts in Wolverhampton in 2012. Volgens mij werd het in 2008 al minder.
Met welk merk speelde hij op lakeside al die jaren en ook eerste jaar bij de PDC ?
Met verschillende merken. Grand Slam en Bulls.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

Met alle respect, maar Barney is nu gewoon een zeer middelmatige speler, dit weekend ook weer drama. 1 finale plek op een PC gaat hem niet redden denk ik. Het jaar duurt nog wel even, maar Barney zal toch echt wat verder moeten gaan komen op de vloertoernooien.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Jowinho »

The Runner schreefCOLON 07 Apr 2019, 18:54 Met alle respect, maar Barney is nu gewoon een zeer middelmatige speler, dit weekend ook weer drama. 1 finale plek op een PC gaat hem niet redden denk ik. Het jaar duurt nog wel even, maar Barney zal toch echt wat verder moeten gaan komen op de vloertoernooien.
Barney staat virtueel op het WK. Staat op de 10de plaats van de geschoonde Pro Tour OOM stand voor het WK. Dus nu en dan eens een paar ponden pakken en paar keer op de ET komen en dat moet wel lukken. Barney is inderdaad geen topspeler meer, maar er zitten op de Tour nog veel spelers die zwakker zijn dan hij nu staat te spelen.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

https://www.dartfreakz.nl/blog/pdc2/van ... me-pdc-wk/

Barney overweegt (weer) niet mee te doen aan het wk, zegt hij. Dit keer niet vol emotie na een nederlaag in de PL.

Ben er wel een beetje klaar mee. Stop maar gewoon, met deze instelling heeft het geen zin meer. Dat een groot kampioen wegzakt qua ranking en niveau is pijnlijk om te zien maar dat hij wegzakt met deze instelling vind ik nog veel pijnlijker. Alles is volgens hem allemaal zo pijnlijk en vermoeiend enz enz. Als het allemaal zo lastig is, stop dan maar. Zoals Taylor in zijn laatste jaar alleen maar als een vervelend en respectloos mannetje overkwam, komt Barney op mij nu alleen maar als een ouwe zeur over.

En dan de tekst "wat heeft het dan nog voor zin om heel erg graag naar een WK te willen, daar twee potjes te winnen en dan afscheid te nemen?" Hoezo 2 potjes winnen? Van wie dan? Zorg nou maar eerst dat je je plaatst en überhaupt een potje wint want zo zeker is dat allemaal niet.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Samen met V Gerwen lekker op de Zwarte Cross een potje gooien :D
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 19 Jul 2019, 18:10 https://www.dartfreakz.nl/blog/pdc2/van ... me-pdc-wk/

Barney overweegt (weer) niet mee te doen aan het wk, zegt hij. Dit keer niet vol emotie na een nederlaag in de PL.

Ben er wel een beetje klaar mee. Stop maar gewoon, met deze instelling heeft het geen zin meer. Dat een groot kampioen wegzakt qua ranking en niveau is pijnlijk om te zien maar dat hij wegzakt met deze instelling vind ik nog veel pijnlijker. Alles is volgens hem allemaal zo pijnlijk en vermoeiend enz enz. Als het allemaal zo lastig is, stop dan maar. Zoals Taylor in zijn laatste jaar alleen maar als een vervelend en respectloos mannetje overkwam, komt Barney op mij nu alleen maar als een ouwe zeur over.

En dan de tekst "wat heeft het dan nog voor zin om heel erg graag naar een WK te willen, daar twee potjes te winnen en dan afscheid te nemen?" Hoezo 2 potjes winnen? Van wie dan? Zorg nou maar eerst dat je je plaatst en überhaupt een potje wint want zo zeker is dat allemaal niet.
Volledig mee eens, nu is het gewoon nog eventjes wat geld ophalen wat hij doet. Als je niet meer gemotiveerd bent stop dan. Als je het niet meer kan opbrengen om dagelijks je uurtjes te trainen en je wil toch nog blijven spelen doe dan mee bij de BDO en de tornooien georganiseerd door de Nederlandse federatie.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Het is niet netjes van Van Gerwen om zo te zeggen (en zegt veel over MvG zelf) maar hij heeft helemaal gelijk!

https://www.nu.nl/darts/5968888/van-ger ... jfels.html
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 23 Jul 2019, 21:23 Het is niet netjes van Van Gerwen om zo te zeggen (en zegt veel over MvG zelf) maar hij heeft helemaal gelijk!

https://www.nu.nl/darts/5968888/van-ger ... jfels.html
Dat laatste lijkt me toch echt niet mogelijk, dat hij gewoon zou doordoen na dit jaar ?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 23 Jul 2019, 23:20
ratm schreefCOLON 23 Jul 2019, 21:23 Het is niet netjes van Van Gerwen om zo te zeggen (en zegt veel over MvG zelf) maar hij heeft helemaal gelijk!

https://www.nu.nl/darts/5968888/van-ger ... jfels.html
Dat laatste lijkt me toch echt niet mogelijk, dat hij gewoon zou doordoen na dit jaar ?
Kan me ook niet voorstellen dat hij dat doet nee
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartsjournalist »

ratm schreefCOLON 24 Jul 2019, 12:40
K1990 schreefCOLON 23 Jul 2019, 23:20
ratm schreefCOLON 23 Jul 2019, 21:23 Het is niet netjes van Van Gerwen om zo te zeggen (en zegt veel over MvG zelf) maar hij heeft helemaal gelijk!

https://www.nu.nl/darts/5968888/van-ger ... jfels.html
Dat laatste lijkt me toch echt niet mogelijk, dat hij gewoon zou doordoen na dit jaar ?
Kan me ook niet voorstellen dat hij dat doet nee
Tenzij je helft van je vermogen kwijtraakt bij een scheiding?
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door rproele »

Ach ja, uiteindelijk zegt van Gerwen wat wij hier op het forum al jaren roepen.
Ga gewoon spelen, vooral meer spelen en stop met je gezanik.
En zo niet, dan beter stoppen dan afgaan als een gieter.
Alleen komt dat van van Gerwen in een iets groter medium naar buiten dan dit forum.

Ik vind het oprecht jammer dat een ooit zo groot kampioen op deze manier zijn Waterloo gaat vinden.
Zonder hem was het darts in Nederland waarschijnlijk nooit zo snel zo groot worden, misschien de PDC zelfs nooit zo snel zo groot geworden.
Taylor vs Barneveld heeft de PDC gegeven wat geen enkele andere partijvorm ooit zal hebben kunnen bewerkstelligen.
Zijn natuurlijke talent legde het uiteindelijk af tegen zijn zwakke psyche, zeker met een meester in het bespelen daarvan als Taylor.
Een sterkere van Barneveld op mentaal vlak had na dat 1e WK jarenlang kunnen domineren, waren het niet dat dit simpel weg niet de realiteit is.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Ik lees hier https://www.dartfreakz.nl/blog/nederlan ... navond-af/ dat Barney veel dartspullen verkoopt waaronder zijn wk bekers. Als ik doorklik kom ik op de veilingsite waar ik inderdaad diverse gewonnen bekers zie staan. Weet iemand waarom hij dit doet? Heeft hij geld te kort (door de scheiding bijvoorbeeld), wil hij niet meer herinnerd worden aan zijn darts verleden of neemt het gewoon te veel ruimte in? Of klopt het bericht niet?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

ratm schreefCOLON 23 Feb 2020, 21:21 Ik lees hier https://www.dartfreakz.nl/blog/nederlan ... navond-af/ dat Barney veel dartspullen verkoopt waaronder zijn wk bekers. Als ik doorklik kom ik op de veilingsite waar ik inderdaad diverse gewonnen bekers zie staan. Weet iemand waarom hij dit doet? Heeft hij geld te kort (door de scheiding bijvoorbeeld), wil hij niet meer herinnerd worden aan zijn darts verleden of neemt het gewoon te veel ruimte in? Of klopt het bericht niet?
Van alles een beetje:
https://www.nu.nl/darts/6027709/van-bar ... eilen.html

Het is wel een typische van Barneveld actie. Ik hoop voor hem niet dat hij er over een tijdje spijt van gaat krijgen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 24 Feb 2020, 00:05
ratm schreefCOLON 23 Feb 2020, 21:21 Ik lees hier https://www.dartfreakz.nl/blog/nederlan ... navond-af/ dat Barney veel dartspullen verkoopt waaronder zijn wk bekers. Als ik doorklik kom ik op de veilingsite waar ik inderdaad diverse gewonnen bekers zie staan. Weet iemand waarom hij dit doet? Heeft hij geld te kort (door de scheiding bijvoorbeeld), wil hij niet meer herinnerd worden aan zijn darts verleden of neemt het gewoon te veel ruimte in? Of klopt het bericht niet?
Van alles een beetje:
https://www.nu.nl/darts/6027709/van-bar ... eilen.html

Het is wel een typische van Barneveld actie. Ik hoop voor hem niet dat hij er over een tijdje spijt van gaat krijgen.
Oke dank je, vind het nog al regelreus om alles meteen van de hand te doen. Ik had mijn wk bekers toch maar gehouden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

RvB wil deze zaken verkopen en het geld in een team steken. Het boeit hem vrij weinig al die bekers etc. Hij wil jeugd/talenten in zijn team die hij dan ondersteund
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Even een uit de oude doos.

https://youtu.be/wRBtkDzFuYw
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door The Runner »

Return of a legend?! https://dartsnieuws.com/pdc/vijfvoudig- ... dc-circuit

Ik denk dat hij het beter niet kan doen, lijkt gedoemd te mislukken, hopelijk zit ik er naast
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartmat »

Gedoemd te mislukken inderdaad. Hij moet het natuurlijk zelf weten maar ik denk dat het zinloos is.

Niveau van Q School is niet een fluitje van een cent. Van dezelfde spelers verloor ie ook regelmatig Eurotour kwalificaties e.d.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Fred Raket »

Als dit mis gaat zinkt ie nog dieper weg.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door ratm »

Tja, ik weet niet waarom hij dit doet. Als het is om weer lekker om de prijzen te spelen dan kan hij het beter niet doen, die tijd is voorbij. Als hij accepteert dat hij toernooi opvulling is en lekker een pijltje wil gooien dan is het prima maar ik geloof niet dat hij die instelling heeft. Misschien heeft hij het geld nodig? Ik ben bang dat het dramatische einde van zijn carrière nu nog een nog naarder staartje gaat krijgen.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door Dartfantje »

Zoals hier op te maken is, speelt ook geld een rol. "Ben de Kok, eigenaar van Bengi BV en manager van Jeffrey de Zwaan, schotelde Van Barneveld een lucratief sponsorcontract voor."

Nu is dat natuurlijk geen gekke gedachte met zijn scheiding wat hem veel geld heeft gekost. Daarnaast zal zijn vriendin ook niet goedkoop zijn :P . Maar ik geloof er ook wel in dat hij nog echt het idee heeft mee te kunnen. Tis natuurlijk wel makkelijk praten als je net zo'n keuze mag toelichten voor de camera, maar misschien dat de manager van nu met de nieuwe omgeving hem wel op het goede pad kan zetten. Met Jeffrey de Zwaan is dat ook gelukt, dus waarom zou dat met Barney niet kunnen?

Enige waar ik wel bang voor ben is dat hij iets te makkelijk denkt over Q-School. Ondanks dat hij zegt geen uitnodiging voor een Tour Card te verwachten, vind ik hem ook soms overkomen alsof hij al door Q-School is gekomen. Met zo'n instelling gaat een eerste dag op Q-School heel belangrijk zijn, want daar op de kloten krijgen van een willekeurige passant gaat hem gelijk een tik geven.

Desondanks, hij heeft ook niks te verliezen denk. De manier waarop hij vorig jaar afscheid genomen had, kan natuurlijk niet erger. Hij beseft denk ook wel dat toernooien winnen niet zomaar meer kan tegenwoordig, ook als hij in topvorm is. Hopelijk geeft dit hem ook meer tevredenheid als hij op tv een halve finale ofzo haalt, maar dat zal de tijd leren
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Raymond van Barneveld

Bericht door DeDeen »

Dartfantje schreefCOLON 24 Sep 2020, 11:59 Zoals hier op te maken is, speelt ook geld een rol. "Ben de Kok, eigenaar van Bengi BV en manager van Jeffrey de Zwaan, schotelde Van Barneveld een lucratief sponsorcontract voor."

Nu is dat natuurlijk geen gekke gedachte met zijn scheiding wat hem veel geld heeft gekost. Daarnaast zal zijn vriendin ook niet goedkoop zijn :P . Maar ik geloof er ook wel in dat hij nog echt het idee heeft mee te kunnen. Tis natuurlijk wel makkelijk praten als je net zo'n keuze mag toelichten voor de camera, maar misschien dat de manager van nu met de nieuwe omgeving hem wel op het goede pad kan zetten. Met Jeffrey de Zwaan is dat ook gelukt, dus waarom zou dat met Barney niet kunnen?

Enige waar ik wel bang voor ben is dat hij iets te makkelijk denkt over Q-School. Ondanks dat hij zegt geen uitnodiging voor een Tour Card te verwachten, vind ik hem ook soms overkomen alsof hij al door Q-School is gekomen. Met zo'n instelling gaat een eerste dag op Q-School heel belangrijk zijn, want daar op de kloten krijgen van een willekeurige passant gaat hem gelijk een tik geven.

Desondanks, hij heeft ook niks te verliezen denk. De manier waarop hij vorig jaar afscheid genomen had, kan natuurlijk niet erger. Hij beseft denk ook wel dat toernooien winnen niet zomaar meer kan tegenwoordig, ook als hij in topvorm is. Hopelijk geeft dit hem ook meer tevredenheid als hij op tv een halve finale ofzo haalt, maar dat zal de tijd leren
Dan heb je het interview niet gelezen, hij heeft juist aangegeven de Q-School enorm zwaar te vinden en zelfs niet te verwachten dat ie even een tourcard pakt.
BUTTON_POST_REPLY