Wesley Harms

Topics over dartspelers
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Wesley Harms

Bericht door bullieboy »

Wesley Harms
Wesley Harms.jpg
Geboortedatum: 11-06-1984
Geboorteplaats: Alkmaar, Nederland
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Website: http://www.wesleyharms.nl/index.php/nl/
Facebook: https://www.facebook.com/wesleyharms

Bijnaam: Sparky
Opkomstmuziek: It's My Life - Bon Jovi
Lateraliteit: Rechtshandig
Sponsor: Red Dragon Darts
Pijlen: Red Dragon "Wes Harms" 26 Gram

Organisatie:
BDO: 2008 - heden

WDF/BDO Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Halve Finale in 2012 & 2013
World Masters: Halve Finale in 2012
BDO World Trophy: Halve Finale in 2017
Zuiderduin Masters: Halve Finale in 2013
World Cup Singles: Winnaar in 2013
Europe Cup Singles: Laatste 16 in 2012 & 2014

PDC Major Toernooien - Beste Prestaties
Grand Slam Of Darts: Laatste 16 in 2012
UK Open: Laatste 96 in 2020
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 6 op bullieboy, in totaal 8 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Wesley Harms

Bericht door ybabl »

Ik heb het niet zo op deze jongen. Ik vind het qua spel al niet sprankelend, maar ook in zijn interviews en nu als analist zit er geen geur of kleur aan voor mij. Daar komt ook nog eens bij dat ik het vrij "bijzonder" vind dat hij vrijwel niks van zijn tegenstanders of de historie van het darten lijkt te weten.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Wesley Harms

Bericht door Ranph »

Harde werker. Voor de rest is er weinig spannends aan. Ook al 30 jaar. Nee, ik zie hem ook zeker niet als titel kandidaat voor het BDO wk volgende week,
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wesley Harms

Bericht door bullieboy »

Ranph schreefCOLONHarde werker. Voor de rest is er weinig spannends aan. Ook al 30 jaar. Nee, ik zie hem ook zeker niet als titel kandidaat voor het BDO wk volgende week,
Hier sluit ik me bij aan, beetje kleurloze jongen. Er is niets op aan te merken gewoon een aardige jongen. Ik denk ook niet dat hij het BDO WK gaat winnen. Al kan hij best meer dan aardig darten, kampioen wordt hij niet denk ik. Wat ik heel jammer vind refererend naar de post van yabi, dat hij weinig kennis heeft over het verleden van deze mooie sport
Let's Play Darts!
Analiticus
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2014, 15:48

Re: Wesley Harms

Bericht door Analiticus »

Intussen moet het eens gaan gebeuren voor Harms. Hij is nu de fase van beginner, talent en alle andere bewoordingen voorbij en behoort tot de meer ervaren spelers in de Lakeside Country Club. Als hij dit jaar niet ver (lees; minimaal kwart- of halve finales) komt, dan denk ik dat hij langzaam weg zakt en we over een paar jaar niets meer van hem horen.

Vond het vandaag inderdaad ook best verrassend dat hij nauwelijks tot geen kennis heeft over het verleden van de sport waar hij in actief heeft, is YouTube in zijn woonplaats niet te ontvangen? :D Erg jammer, dan zie ik nog liever een Braulio Roncero of Bert Vlaardingerbroek daar. Dat zorgt ook nog voor een verfrissende kijk en oude anekdotes.

Daarnaast zei Wesley dat hij geen overstap naar de PDC overweegt, voornamelijk omdat hij erg tevreden is met zijn sponsoren. Ik denk dat sponsoren het juist toe moeten juichen als iemand de overstap maakt? Puur kijkende naar het aantal TV-uren van de PDC. Echter als Harms realistisch is moet hij tot de conclusie komen dat hij (nog) niet mee kan komen met het geweld bij de PDC, zowel op de vloer als op podia.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Wesley Harms

Bericht door Lookout »

Als je naar al zijn gespeelde Major toernooien kijkt dan doet Wesley het zo slecht nog niet.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Wesley Harms

Bericht door Ranph »

1 kwartfinale dit jaar.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wesley Harms

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLONAls je naar al zijn gespeelde Major toernooien kijkt dan doet Wesley het zo slecht nog niet.
Dat ben ik helemaal met je eens! Absoluut niet slecht, maar ja er is nog wel wat werk aan de winkel voor Wesley, hij moet nu eens de sprong naar de absolute top gaan maken.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wesley Harms

Bericht door rproele »

Ranph schreefCOLON1 kwartfinale dit jaar.
Maar wereldkampioen.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Wesley Harms

Bericht door Ranph »

rproele schreefCOLON
Ranph schreefCOLON1 kwartfinale dit jaar.
Maar wereldkampioen.
Dat was vorig jaar.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wesley Harms

Bericht door Fred Raket »

Wesley staat 8e bij de BDO nu. Noris voor hem en Wilson die verdwijnen
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Wesley Harms

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONWesley staat 8e bij de BDO nu. Noris voor hem en Wilson die verdwijnen
Die 2 kunnen dan wel verdwijnen, maar er blijft nog 1 station over, Martin Adams. Als hij in vorm is denk ik niet dat Wesley hem pakt.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wesley Harms

Bericht door rproele »

Ranph schreefCOLON
rproele schreefCOLON
Ranph schreefCOLON1 kwartfinale dit jaar.
Maar wereldkampioen.
Dat was vorig jaar.
Jou stelling was idd alleen dit jaar, maar je reageerde op toernooien in het algemeen.
Maar dit jaar dan heb je gelijk ja.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wesley Harms

Bericht door ratm »

Heeft al vrij veel halve finales gehaald op de Majors en inderdaad de World Cup gewonnen. Zie niet in waarom hij met zijn leeftijd de komende jaren niet in de top van de BDO kan blijven of een top 32 speler bij de PDC kan worden.
Bolle
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2014, 16:15

Re: Wesley Harms

Bericht door Bolle »

Gaan Norris en Wilson overstappen?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Wesley Harms

Bericht door K1990 »

Harms wint de english classic 5-4 Van Jim Williams met finishes van 135 en 161
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Wesley Harms

Bericht door Ronn »

Ik heb altijd het gevoel gehad dat Wesley Harms niet alles uit zijn carrière heeft gehaald dan wat hij zou kunnen. Is op een bepaald moment blijven hangen op zijn niveau of zelfs wel minder geworden. (Ondanks dit mooie succes)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wesley Harms

Bericht door ratm »

Dat idee heb ik ook. Is veelbelovend gekomen maar ondanks dat hij op de ranking al jaren vrij hoog staat (en al jaren blijft staan) zie ik het op de grote toernooien niet meer terug. Zelfde geldt min of meer voor Kist. Rond dezelfde tijd opgekomen. Alleen bij Kist speelt zijn gezondheid nog een rol. Weet niet wat het bij Harms is. Misschien verandering van spijs nodig? Toch een keer PDC proberen?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Wesley Harms

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 13 Sep 2018, 17:58 Dat idee heb ik ook. Is veelbelovend gekomen maar ondanks dat hij op de ranking al jaren vrij hoog staat (en al jaren blijft staan) zie ik het op de grote toernooien niet meer terug. Zelfde geldt min of meer voor Kist. Rond dezelfde tijd opgekomen. Alleen bij Kist speelt zijn gezondheid nog een rol. Weet niet wat het bij Harms is. Misschien verandering van spijs nodig? Toch een keer PDC proberen?
IK volg de bdo toch vrij intensief en harms is dit seizoen toch echt wel goed bezig. Heb hem toch al redelijk wat matchen zien spelen waar hij rond die 100 gemiddeld zat. Indien hij een beetje geluk heeft zal hij ver geraken op lakeside en hij plaatst zich voor de grandslam, hopelijk kan hij daar op zijn maximum spelen dan zit er mee een laatste 16 in.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wesley Harms

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 13 Sep 2018, 21:49
ratm schreefCOLON 13 Sep 2018, 17:58 Dat idee heb ik ook. Is veelbelovend gekomen maar ondanks dat hij op de ranking al jaren vrij hoog staat (en al jaren blijft staan) zie ik het op de grote toernooien niet meer terug. Zelfde geldt min of meer voor Kist. Rond dezelfde tijd opgekomen. Alleen bij Kist speelt zijn gezondheid nog een rol. Weet niet wat het bij Harms is. Misschien verandering van spijs nodig? Toch een keer PDC proberen?
IK volg de bdo toch vrij intensief en harms is dit seizoen toch echt wel goed bezig. Heb hem toch al redelijk wat matchen zien spelen waar hij rond die 100 gemiddeld zat. Indien hij een beetje geluk heeft zal hij ver geraken op lakeside en hij plaatst zich voor de grandslam, hopelijk kan hij daar op zijn maximum spelen dan zit er mee een laatste 16 in.
Ik zie buiten de Lakeside, Winmau, World Trophy en Finder geen bdo darts maar op deze toernooien heeft hij het dit jaar niet goed gedaan. Verders de westfries open gewonnen. Leuk natuurlijk maar daar mag hij niet tevreden mee zijn. Qua gemiddelde zie ik hem (op dartsdatabase) regelmatig laag in de 90 staan. Dat deed hij enkele jaren geleden ook al en toen haalde hij halve finales op Lakeside en de Winmau. Ik zie die vooruitgang dus niet. Wellicht op de toernooien die ik niet zie en waar ik geen gegevens van kan vinden maar op de toernooien die er toe doen niet.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Wesley Harms

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 16 Sep 2018, 15:30
K1990 schreefCOLON 13 Sep 2018, 21:49
ratm schreefCOLON 13 Sep 2018, 17:58 Dat idee heb ik ook. Is veelbelovend gekomen maar ondanks dat hij op de ranking al jaren vrij hoog staat (en al jaren blijft staan) zie ik het op de grote toernooien niet meer terug. Zelfde geldt min of meer voor Kist. Rond dezelfde tijd opgekomen. Alleen bij Kist speelt zijn gezondheid nog een rol. Weet niet wat het bij Harms is. Misschien verandering van spijs nodig? Toch een keer PDC proberen?
IK volg de bdo toch vrij intensief en harms is dit seizoen toch echt wel goed bezig. Heb hem toch al redelijk wat matchen zien spelen waar hij rond die 100 gemiddeld zat. Indien hij een beetje geluk heeft zal hij ver geraken op lakeside en hij plaatst zich voor de grandslam, hopelijk kan hij daar op zijn maximum spelen dan zit er mee een laatste 16 in.
Ik zie buiten de Lakeside, Winmau, World Trophy en Finder geen bdo darts maar op deze toernooien heeft hij het dit jaar niet goed gedaan. Verders de westfries open gewonnen. Leuk natuurlijk maar daar mag hij niet tevreden mee zijn. Qua gemiddelde zie ik hem (op dartsdatabase) regelmatig laag in de 90 staan. Dat deed hij enkele jaren geleden ook al en toen haalde hij halve finales op Lakeside en de Winmau. Ik zie die vooruitgang dus niet. Wellicht op de toernooien die ik niet zie en waar ik geen gegevens van kan vinden maar op de toernooien die er toe doen niet.
Hij speelde toch wel al een aantal goeie matchen tegen durrant bv en zeker vorig weekend bij de england classics. Natuurlijk als je 2 maal achter elkaar de halve finale haalt vak het wk verwacht je meer. Een lakeside winnaar zie ik er niet direct in maar hij kan zeker nog eens de halve finale halen, en een aantal mooie a+ tornooien winnen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Wesley Harms

Bericht door K1990 »

Harms verlies de finale vàde british classics, hierdoor zo goed als zeker op de grand slam.

Harms (95) - Veenstra (102) 5-6
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Wesley Harms

Bericht door Ronn »

Harms is toch weer leuk bezig na de Lakeside. Eerst Schotland en nu Slowakije. Toch knap. Overigens in Slowakije tegen Smith-Neale die dus op de weg terug is na zijn ongeluk.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Wesley Harms

Bericht door K1990 »

Ronn schreefCOLON 24 Feb 2019, 14:53 Harms is toch weer leuk bezig na de Lakeside. Eerst Schotland en nu Slowakije. Toch knap. Overigens in Slowakije tegen Smith-Neale die dus op de weg terug is na zijn ongeluk.
Idd Wesley harms de nieuwe nummer 1 bij de BDO en dit seizoen al twee A tornooien gewonnen. Ik denk dat het van Raymond Van Barneveld geleden is dat er nog eens een Nederlandse nummer 1 is bij de BDO.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wesley Harms

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 05 Mrt 2019, 17:26
Ronn schreefCOLON 24 Feb 2019, 14:53 Harms is toch weer leuk bezig na de Lakeside. Eerst Schotland en nu Slowakije. Toch knap. Overigens in Slowakije tegen Smith-Neale die dus op de weg terug is na zijn ongeluk.
Idd Wesley harms de nieuwe nummer 1 bij de BDO en dit seizoen al twee A tornooien gewonnen. Ik denk dat het van Raymond Van Barneveld geleden is dat er nog eens een Nederlandse nummer 1 is bij de BDO.
Volgens mij wel inderdaad. Wel leuk!
BUTTON_POST_REPLY