Brendan Dolan

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Brendan Dolan

Bericht door bullieboy »

Brendan Dolan
Brendan Dolan.jpg
Geboortedatum: 02-08-1973
Geboorteplaats: County Fermanagh, Noord-Ierland
Woonplaats: Belcoo, Noord-Ierland

Twitter: https://twitter.com/BrendanDolan180

Bijnaam: The History Maker
Opkomstmuziek: I'm Shipping Up To Boston - Dropkick Murphys
Lateraliteit: Rechtshandig
Sponsor: A180 Darts
Pijlen: A180 "Brendan Dolan" 24.5 Gram

Aantal 9 darters: 1 (Op 8 oktober 2011 tijdens de World Grand Prix)

Organisatie
PDC: 2002 - heden

WDF/BDO Major Toernooien - Beste Prestaties
WDF World Cup Singles: Laatste 128 in 2005

PDC Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Laatste 32 in 2010, 2011, 2013, 2014, 2015 en 2017
World Matchplay: Laatste 16 in 2013, 2015, 2016
World Grand Prix: Runner-up in 2011
Grand Slam Of Darts: Kwartfinale in 2016
UK Open: Kwart Finale in 2014
European Championship: Halve Finale in 2012
Players Championship Finals: Laatste 16 in 2012, 2013, 2014, 2016
The Masters: Laatste 16 in 2014
World Cup of Darts: Halve Finale in 2014, 2016

Historische 9 darter
Op 8 oktober 2011 gooide de Noord-Ier Brendan Dolan tijdens de World Grand Prix in Ierland in de halve finale tegen James Wade een 9-darter in de spelvariant dubbel-in-dubbel-uit. Dit was de eerste keer dat iemand op een televisietoernooi op die manier een 9-darter gooide. Dit was voor de Noord Ier Brendan Dolan de reden om zijn bijnaam "Armageddon" te veranderen in "The Historymaker" dit is overigens ook de enige 9 darter die Brendan Dolan heeft gegooid op TV
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 3 op bullieboy, in totaal 9 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Brendan Dolan

Bericht door Dartmat »

Mwoa, zitten niet veel mensen op te wachten denk ik. ;)
Zzzzzz Dolan staat voor mij gelijk aan spontane impotentie.
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Brendan Dolan

Bericht door cancellara27 »

Dartmat schreefCOLONMwoa, zitten niet veel mensen op te wachten denk ik. ;)
Zzzzzz Dolan staat voor mij gelijk aan spontane impotentie.
kunnen we al nomineren?? :D
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Brendan Dolan

Bericht door Fred Raket »

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Brendan Dolan

Bericht door Fred Raket »

Dat was niet slim om na zo'n lange tijd met dezelfde pijlen te hebben gegooid, nu te switchen .
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Brendan Dolan

Bericht door IvanTheDarts180 »

Fred Raket schreefCOLONDat was niet slim om na zo'n lange tijd met dezelfde pijlen te hebben gegooid, nu te switchen .
Kan zijn dat die al 2-3 maanden met de pijlen oefent he, maar dat die ze bewaart heeft tot het WK, in dit geval niet slim.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Brendan Dolan

Bericht door Schiavoni »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDat was niet slim om na zo'n lange tijd met dezelfde pijlen te hebben gegooid, nu te switchen .
Kan zijn dat die al 2-3 maanden met de pijlen oefent he, maar dat die ze bewaart heeft tot het WK, in dit geval niet slim.
Tijdens de wedstrijd werd verteld dat hij sinds enkele weken een nieuwe sponsor heeft en dat dit zijn nieuwe pijlen zijn. Lijkt me niet dat hij die pijlen dan al een aantal maanden heeft.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Brendan Dolano

Bericht door Fred Raket »

IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDat was niet slim om na zo'n lange tijd met dezelfde pijlen te hebben gegooid, nu te switchen .
Kan zijn dat die al 2-3 maanden met de pijlen oefent he, maar dat die ze bewaart heeft tot het WK, in dit geval niet slim.
Hij heeft nog maar net getekend bij Winmau. Lijkt me raar dan al wel met de pijlen te trainen, maar niet eerder te gebruiken in wedstrijden. Je merkt steeds vaker dar wisselen van pijlen zoal bij Deano,
Paul Nicholson etc niet goed uitpakt.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Brendan Dolano

Bericht door IvanTheDarts180 »

Fred Raket schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDat was niet slim om na zo'n lange tijd met dezelfde pijlen te hebben gegooid, nu te switchen .
Kan zijn dat die al 2-3 maanden met de pijlen oefent he, maar dat die ze bewaart heeft tot het WK, in dit geval niet slim.
Hij heeft nog maar net getekend bij Winmau. Lijkt me raar dan al wel met de pijlen te trainen, maar niet eerder te gebruiken in wedstrijden. Je merkt steeds vaker dar wisselen van pijlen zoal bij Deano,
Paul Nicholson etc niet goed uitpakt.
Klopt. Maar als die nog maar net getekend heeft kunnen ze toch niet binnen 2week een nieuwe pijl ontwikkelen zoals hij graag wil lijkt me.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Brendan Dolan

Bericht door IvanTheDarts180 »

Schiavoni schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDat was niet slim om na zo'n lange tijd met dezelfde pijlen te hebben gegooid, nu te switchen .
Kan zijn dat die al 2-3 maanden met de pijlen oefent he, maar dat die ze bewaart heeft tot het WK, in dit geval niet slim.
Tijdens de wedstrijd werd verteld dat hij sinds enkele weken een nieuwe sponsor heeft en dat dit zijn nieuwe pijlen zijn. Lijkt me niet dat hij die pijlen dan al een aantal maanden heeft.
Heb sky en geen Nederlands commentaar. Dus dat heb ik gemist.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Brendan Dolano

Bericht door Schiavoni »

Fred Raket schreefCOLON
IvanTheDarts180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLONDat was niet slim om na zo'n lange tijd met dezelfde pijlen te hebben gegooid, nu te switchen .
Kan zijn dat die al 2-3 maanden met de pijlen oefent he, maar dat die ze bewaart heeft tot het WK, in dit geval niet slim.
Hij heeft nog maar net getekend bij Winmau. Lijkt me raar dan al wel met de pijlen te trainen, maar niet eerder te gebruiken in wedstrijden. Je merkt steeds vaker dar wisselen van pijlen zoal bij Deano,
Paul Nicholson etc niet goed uitpakt
.
Ook voorbeelden van spelers waarbij het goed uitpakt: Wright, Anderson (Phase 3 nog niet heel lang), Wade (kleine aanpassing op zijn oude pijl), Smith, Huybrechts...
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Brendan Dolan

Bericht door Dartmat »

Hoe dan ook, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het erg vinden dat deze irritante man eruit ligt, of dat nu mét of zonder goed ingegooide pijlen is ;)
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Brendan Dolan

Bericht door Schiavoni »

Dartmat schreefCOLONHoe dan ook, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het erg vinden dat deze irritante man eruit ligt, of dat nu mét of zonder goed ingegooide pijlen is ;)
Ik hoor wel vaker van Jacques Nieuwlaat dat Dolan wel heel erg sympathiek is. Ik denk dat de meeste mensen zich storen aan het feit dat hij vaak even stil blijft staan, nadat hij zijn pijlen heeft gegooid.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Brendan Dolan

Bericht door Ronn »

Stel dat Dolan met zijn oude darts deze wedstrijd had verloren. Dan had hij waarschijnlijk gedacht "had ik nu toch maar mijn nieuwe darts gebruikt", Feit is dat Dolan zijn vertrouwen aan het verliezen is. Dan maakt het niet uit met welke darts je gooit. Het gaat dan toch niet zoals je wilt
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Brendan Dolan

Bericht door Fred Raket »

Hij verliest zijn zelfvertrouwen omdat het niet goed gaat met deze pijlen. Als er geen andere pijle beschikbaar gesteld worden door nieuwe sponsor is dat dus uitgesloten. Hij blijft wel met zelfde set up proberen, maar die moet je ook aanpassen aan de barre en zeker niet op een WK gaan proberen omdat je sponsor ze wil verkopen. Dat is dus mislukt. Whahahahaha
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Brendan Dolan

Bericht door Ronn »

Fred Raket schreefCOLONHij verliest zijn zelfvertrouwen omdat het niet goed gaat met deze pijlen. Als er geen andere pijle beschikbaar gesteld worden door nieuwe sponsor is dat dus uitgesloten. Hij blijft wel met zelfde set up proberen, maar die moet je ook aanpassen aan de barre en zeker niet op een WK gaan proberen omdat je sponsor ze wil verkopen. Dat is dus mislukt. Whahahahaha
Het gaat het hele jaar toch al niet echt goed? Niet alleen sinds hij deze pijlen heeft. Hij zakt denk ik langzaam weg net zoals Colin Loyd en Peter Manley. .
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Brendan Dolan

Bericht door Schiavoni »

Fred Raket schreefCOLONHij verliest zijn zelfvertrouwen omdat het niet goed gaat met deze pijlen. Als er geen andere pijle beschikbaar gesteld worden door nieuwe sponsor is dat dus uitgesloten. Hij blijft wel met zelfde set up proberen, maar die moet je ook aanpassen aan de barre en zeker niet op een WK gaan proberen omdat je sponsor ze wil verkopen. Dat is dus mislukt. Whahahahaha
Ben het ermee eens dat je op een WK niet moet lopen gaan testen met pijlen. Daar moet je met pijlen gooien waar je vertrouwen in hebt. Zeker in situaties waar er druk op staat, is het belangrijk vertrouwen te hebben. Met nieuwe pijlen heb je dit vertrouwen nog niet opgebouwd, dus je weet niet hoe het zal gaan.
Peter Wright is het wel gelukt tijdens het WK. Dan ook nog eens tijdens het WK van pijlen wisselen. Maargoed, Wright lijkt met alles te kunnen gooien. Bunting ging ook weer terug naar zijn oude pijlen. Zou Dolan dit ook gaan doen?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Brendan Dolan

Bericht door Fred Raket »

Ik denk dat ie snel de oude pijlen pakt thuis, zijn spel is niet slecht geweest afgelopen jaar. maar wat ik gister zag.. pijl die in de T18 moet onderin de T4 gooien en zo meer. Maar goed rouwig ben ik er niet om ;)
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Brendan Dolan

Bericht door DanMan »

Brendan Dolan...Vreemde speler...Je hoort van alle kanten, dat het een super gozer is, maar op het podium heeft hij een bepaalde air over zich heen.
Volgens mij kan ie er ook nog eens niks aan doen. Hij bedoelt het niet zo, maar straalt het wel uit.
Alsof hij de aller, aller, allerbeste van allemaal is.
Zelfoverschatting.
Maar dat is alleen uitstraling. Want hoe arrogant het ook kan overkomen, hij is volgens mij altijd sportief tijdens en na wedstrijden en praat alleen maar vol lof over anderen en klaagt eigenlijk nooit.

Hij lijkt het helemaal kwijt te zijn. Totaal geen vertrouwen en dan gaan andere pijlen hem niet helpen.
Al zag ik hem met zijn stijl sowieso niet lang in de subtop meedraaien. Ik zag daarin in ieder geval geen stijl, waar qua gemiddelden nog veel verbetering in te halen viel.
Heeft een paar redelijke jaren gehad met die 1e 9-darter dubbel in/dubbel uit als hoogtepunt, maar kan, denk ik, niet meegroeien met de rest.

Voor het WK is het alleen maar fijn als de langzame spelers afvallen en dat geldt door zijn uitstraling en zijn traagheid dus ook voor Dolan.

See you in 2016 :P
BUTTON_POST_REPLY