Stephen Bunting

Topics over dartspelers
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Stephen Bunting

Bericht door bullieboy »

Stephen Bunting
Stephen Bunting.jpg
Geboortedatum: 09-04-1985
Geboorteplaats: Liverpool, Engeland
Woonplaats: St. Helens, Engeland

Website: http://www.stephenbunting180.co.uk
Twitter: https://twitter.com/sbunting180

Bijnaam: The Bullet
Opkomstmuziek: Surfin' bird - The Trashmen
Lateraliteit: Rechtshandig
Sponsor: Target
Pijlen: Target "Stephen Bunting" 12 Gram

Aantal 9 Darters: 1

Organisatie
BDO: 2002 – 2014
PDC: 2014 – Heden

WDF/BDO Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Winnaar in 2014
World Masters: Winnaar in 2012 & 2013
Zuiderduin Masters: Winnaar in 2012
World Cup Singles: Finale in 2013

PDC Major Toernooien - Beste Prestaties
World Championship: Kwartfinale in 2015
World Matchplay: Laatste 16 in 2014
World Grand Prix: Halve Finale in 2014
Grand Slam Of Darts: Kwart Finale in 2014
Premier League: 8e plaats in 2015
UK Open: Halve finale in 2015
European Championship: Kwart Finale in 2014
Players Championship Finals: Laatste 16 in 2014, 2017
The Masters: Laatste 16 in 2016

Oude Major Toernooien - Beste Prestaties
International Darts League: Laatste 16 in 2005
World Darts Trophy: Laatste 32 in 2003, 2004 & 2005
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 11 op bullieboy, in totaal 8 keer gewijzigd.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Stephen Bunting

Bericht door cancellara27 »

zijn nieuwe nummer is The Trashmen - Surfin' Bird maar ik weet niet of hij toch nog terug gaat naar zijn oude nummer
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Stephen Bunting

Bericht door bullieboy »

cancellara27 schreefCOLONzijn nieuwe nummer is The Trashmen - Surfin' Bird maar ik weet niet of hij toch nog terug gaat naar zijn oude nummer
Thanx maar niets zo veranderlijker dan opkomstnummers. Dat nummer The Trashmen - Surfin' bird heeft hij al vaker gebruikt. Wel bedankt voor jouw bijdrage dat weet ik zeer te waarderen, zo houden we alles hier met elkaar up-to-date
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Xanthochroid
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2014, 16:53

Re: Stephen Bunting

Bericht door Xanthochroid »

Ik meen me te herinneren dat in het commentaar tijdens zijn partij werd gezegd dat zijn darts slechts 10,5 gram zijn ipv de 12 die hier staan vermeld.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Stephen Bunting

Bericht door Lookout »

Xanthochroid schreefCOLONIk meen me te herinneren dat in het commentaar tijdens zijn partij werd gezegd dat zijn darts slechts 10,5 gram zijn ipv de 12 die hier staan vermeld.
Hoe Stephen met zulke lichte pijlen zijn pijlen krijgt waar hij ze wilt hebben.
Ik heb ze zelf reeds getest de 12 grams,en ik kon de 20 er niet eens mee raken.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Stephen Bunting

Bericht door Fred Raket »

Frozzell
Lid
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:04

Re: Stephen Bunting

Bericht door Frozzell »

Als Bunting slim is dan pakt hij vanavond zijn oude pijlen weer op. Vanavond verliezen betekent vrijwel zeker exit
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Stephen Bunting

Bericht door ratm »

Frozzell schreefCOLONAls Bunting slim is dan pakt hij vanavond zijn oude pijlen weer op. Vanavond verliezen betekent vrijwel zeker exit
Mee eens. Heeft geen goeie pot gegooid met de nieuwe. Snel weer terug!
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Stephen Bunting

Bericht door Nadyse »

Ik denk dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
Als hij weer overstapt is het ook gedaan met de verkoop van de nieuwe pijlen...
En dat zal Target niet echt tof vinden, sterker nog ik denk dat Bunting het niet eens mag van Target
Hoppa
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Stephen Bunting

Bericht door Lookout »

Nadyse schreefCOLONIk denk dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
Als hij weer overstapt is het ook gedaan met de verkoop van de nieuwe pijlen...
En dat zal Target niet echt tof vinden, sterker nog ik denk dat Bunting het niet eens mag van Target
Het lijkt me niet dat Target ineens darts op de markt gaat brengen waar Bunting niet mee overweg kan.
Dit is echt wel in samenspraak met Bunting zelf gebeurd.
Waarschijnlijk hebben ze samen het design ontworpen(die gekke grip)en besloten om aan de barrel zelf (lengte etc etc) niets te veranderen.
Tijdens de testfase zal alles wel goed gevallen zijn kwa hoge scores,dubbels enzo en heeft Bunting nu een terugslag.

Wie heeft dat niet je koopt nieuwe barrels alles valt op zijn plek en na een paar dagen wordt het ineens minder zonder dat je er een goede verklaring voor hebt.
Tevens denk ik dat het hoge niveau wat er bij de PDC gespeeld wordt ook meespeelt,als je bij de BDO alles wint en bij de PDC veel verliest dan gaat dat toch mee spelen in je hoofd.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Nadyse
Lid
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2015, 09:40

Re: Stephen Bunting

Bericht door Nadyse »

De PL zit nu ( denkik ) zeker in Bunting zn hoofd.
Het niveau in de PL is naar mijn mening ook hoger dan de BDO. Want hoeveel toernooien wint Bunting nu buiten de PL ? Volgens mij geen.
Bunting kan echt wel gooien, hij is te snel in het diepe gegooid, had hem lekker een jaartje laten wennen in het PDC circuit, iedereen leren kennen, een plekje laten vinden qua niveau ( ben ik top 5, top 10 of top 20 ? ).
Maar ook denkik dat Target na de BDO titel mee wilde liften op dat succes, Onze sterspeler is BDO kampioen, maakt een goede indruk op het wk bij de PDC en mag meedoen bij de grote jongens ( PL ), laten wij daarom maar eens nieuwe pijlen uitbrengen. En Bunting moest daar natuurlijk in mee want hij heeft een contract. en daar kom je niet onderuit.
het gevolg : Bunting heeft nog geen successen met deze pijlen, mentaal geen binding bij de pijlen, Bunting is nieuw, nog niet zeker van zijn positie in het spelersveld, spelers weten van Bunting nog niks, moet direct op het allerhoogste niveau speler, en dat elke week voor een publiek wat "geluid" maakt. Het hele media circus er omheen. Alle ogen zijn op de "nieuwkomer" gericht want hij is wel BDO kampioen dus MOET hij dat weer waarmaken.
Al met al lijkt het me een samenspel van alle bovenstaande factoren waarom hij naar mijn mening ondermaats presteert. Het zit echt in zn hoofd, kijk maar naar zijn reactie in zijn laatste partij tegen RvB, zijn handen cynisch omhoog na een gewonnen leg ( volgens mij de 4 of 5 -1 )
Hoppa
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Stephen Bunting

Bericht door cookie »

Nadyse schreefCOLONDe PL zit nu ( denkik ) zeker in Bunting zn hoofd.
Het niveau in de PL is naar mijn mening ook hoger dan de BDO. Want hoeveel toernooien wint Bunting nu buiten de PL ? Volgens mij geen.
Bunting kan echt wel gooien, hij is te snel in het diepe gegooid, had hem lekker een jaartje laten wennen in het PDC circuit, iedereen leren kennen, een plekje laten vinden qua niveau ( ben ik top 5, top 10 of top 20 ? ).
Maar ook denkik dat Target na de BDO titel mee wilde liften op dat succes, Onze sterspeler is BDO kampioen, maakt een goede indruk op het wk bij de PDC en mag meedoen bij de grote jongens ( PL ), laten wij daarom maar eens nieuwe pijlen uitbrengen. En Bunting moest daar natuurlijk in mee want hij heeft een contract. en daar kom je niet onderuit.
het gevolg : Bunting heeft nog geen successen met deze pijlen, mentaal geen binding bij de pijlen, Bunting is nieuw, nog niet zeker van zijn positie in het spelersveld, spelers weten van Bunting nog niks, moet direct op het allerhoogste niveau speler, en dat elke week voor een publiek wat "geluid" maakt. Het hele media circus er omheen. Alle ogen zijn op de "nieuwkomer" gericht want hij is wel BDO kampioen dus MOET hij dat weer waarmaken.
Al met al lijkt het me een samenspel van alle bovenstaande factoren waarom hij naar mijn mening ondermaats presteert. Het zit echt in zn hoofd, kijk maar naar zijn reactie in zijn laatste partij tegen RvB, zijn handen cynisch omhoog na een gewonnen leg ( volgens mij de 4 of 5 -1 )
Dat zijn idd meerdere factoren en uitdagingen die zijn vertrouwen op de proef stellen. Het verhaal van nieuwe darts, is ook iets waarbij hij voor zijn volle verstand heeft getekend. Zo'n merk heeft toch ook wel dat het alleen werkt wanneer een speler succes heeft, dus daarbij draait het meer om de speler dan om het merk lijkt me? Het zou ook zo maar kunnen dat hij het geheel heeft onderschat en nu het op zijn vertrouwen aankomt de darts de schuld krijgen.
Een ander aspect wat er nog niet tussen staat is het vele reizen wat hij nu heeft. Wekelijks toernooien van Duitsland, Dubai en Engeland. Zal zijn vriendin ook vast leuk vinden..

Ik vermoed toch dat hij de boel onderschat heeft en met teveel vertrouwen zijn pijlen heeft gewisseld. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat Target vraagt of je een nieuwe variant van je dart wilt uitbrengen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Stephen Bunting

Bericht door Fred Raket »

Bekende verhaal weer, wie weet wat er overeengekomen is in zijn contract ?

Bunting gooide al soft en reist de hele wereld rond, of hij dat nu nog doet weet ik niet.

Bunting loopt snel de top 25 binnen dus wint ie ook wel wat
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Stephen Bunting

Bericht door ratm »

Mensen roepen wel dat het niveau van de PDC zo veel hoger is dan de BDO (waar ik het wel mee eens ben) maar Bunting is in rap tempo de top 25 in gekomen en als hij een zelfde jaar als vorig jaar heeft staat hij na het wk 6e(!). Dus het niveau kan hij echt wel aan. Hij zit alleen wel in een mindere fase. En of dat nou wel of niet door de pijlen komt, dat het begonnen is met deze nieuwe pijlen zit natuurlijk wel in zijn hoofd. Lekker terug gaan zou ik zeggen.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Stephen Bunting

Bericht door Lookout »

ratm schreefCOLONMensen roepen wel dat het niveau van de PDC zo veel hoger is dan de BDO (waar ik het wel mee eens ben) maar Bunting is in rap tempo de top 25 in gekomen en als hij een zelfde jaar als vorig jaar heeft staat hij na het wk 6e(!). Dus het niveau kan hij echt wel aan. Hij zit alleen wel in een mindere fase. En of dat nou wel of niet door de pijlen komt, dat het begonnen is met deze nieuwe pijlen zit natuurlijk wel in zijn hoofd. Lekker terug gaan zou ik zeggen.
Met deze info kunnen we inderdaad wel concluderen dat Stephen het best aardig heeft gedaan :lol:
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Stephen Bunting

Bericht door Fred Raket »

Bunting wint met 7-3 van Lewis tijdens de PL week 5
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Stephen Bunting

Bericht door Lookout »

Opnieuw weer een geweldige prestatie van Stephen met een UK open kwartfinale plek.
180's '16 79x
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Stephen Bunting

Bericht door ratm »

Eindelijk heeft hij zijn 1e PDC major en dik verdient ook. Hij was dit weekend gewoon de beste. 2 oud werelkampioenen verslagen + de regerend wereldkampioen + de regerend World matchplay kampioen. 4 top 10 en PL spelers. Scorend en finischend was hij dit weekend de beste. De nieuwe pijlen en begeleiding hebben hem geholpen zo lijkt het want sindsdien speelt hij een stuk beter.

Ik ben benieuwd wat hij nu kan. Toen hij bij de BDO het vertrouwen kreeg was hij niet meer te stoppen. Ik heb altijd het idee gehad dat hij bij de PDC ook om de titels mee kan strijden als dat vertrouwen er maar is.
BUTTON_POST_REPLY