Sets of legs?

Overige topics die met darts te maken hebben
HenkvandeTank
Lid
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 23:00

Sets of legs?

Bericht door HenkvandeTank »

Wat zien jullie het liefst? Ik heb na vanavond weer helemaal begrepen waarom ik sets boven de legs prefereer. Zoveel veelzijdigheid aan de wedstrijden, geen jojowedstrijden waarbij met de tegenstander wordt gespeeld. Er is kans om terug te keren in de wedstrijden

Ik noem maar wat voorbeelden.

Lewis 6-5 Wade
Anderson 4-3 Bowles
Anderson 3-4 Van Gerwen
King 4-6 van Gerwen
Anderson 4-3 Klaasen
Van Gerwen 5-4 Lewis

Allemaal geweldig.
Analiticus
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2014, 15:48

Re: Sets of legs?

Bericht door Analiticus »

De PDC is wat mij betreft wel wat doorgeslagen met het aantal toernooien waarbij in legs-format gespeeld wordt. Ik vind een paar toernooien in dat format niet erg, maar sets heeft inderdaad dat beetje extra sensatie en spanning.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sets of legs?

Bericht door Fred Raket »

Legs
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: Sets of legs?

Bericht door Tristan »

Sets...
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Sets of legs?

Bericht door bullieboy »

Legs
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Sets of legs?

Bericht door Ranph »

Sets
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Sets of legs?

Bericht door Schiavoni »

Het geef het WK net iets extra's dan de andere toernooien, omdat er in sets wordt gespeeld. Ik vind de verdeling tussen sets en legs nu goed verdeeld. Op de Grand Prix en het WK sets, de andere toernooien legs.
Gebruikers-avatar
Hodibeu
Lid
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 08:20

Re: Sets of legs?

Bericht door Hodibeu »

Legs.
Setup: Target Carrera C4 24g, Laro Shaft Short (black), Pentathlon Flight (red)
2013: 180 (25x) HF: 147
2014: 180 (62x) HF: 160
2015: 180 (11x) HF: 154
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sets of legs?

Bericht door Fred Raket »

Stel je verliest met 2-1 in sets (3-2)-(3-2)-(0-3) dan heb je in legs met 6-7 gewonnen
Gebruikers-avatar
Hodibeu
Lid
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 08:20

Re: Sets of legs?

Bericht door Hodibeu »

Fred Raket schreefCOLONStel je verliest met 2-1 in sets (3-2)-(3-2)-(0-3) dan heb je in legs met 6-7 gewonnen
Precies, daarom speel ik liever Legs :lol:
Gister avond Anderson - Klaasen 4-3 in sets, maar in legs was het gewoon 17-13 voor Anderson
Setup: Target Carrera C4 24g, Laro Shaft Short (black), Pentathlon Flight (red)
2013: 180 (25x) HF: 147
2014: 180 (62x) HF: 160
2015: 180 (11x) HF: 154
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Sets of legs?

Bericht door Fred Raket »

Maar in sets is het wel spannender ..... :lol:
Gebruikers-avatar
Hodibeu
Lid
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 08:20

Re: Sets of legs?

Bericht door Hodibeu »

Fred Raket schreefCOLONMaar in sets is het wel spannender ..... :lol:
haha indd, zat gister aan de buis gekluisterd
Setup: Target Carrera C4 24g, Laro Shaft Short (black), Pentathlon Flight (red)
2013: 180 (25x) HF: 147
2014: 180 (62x) HF: 160
2015: 180 (11x) HF: 154
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Sets of legs?

Bericht door Kos »

Ik vind sets spannender maar als ik zelf speel liever legs.
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Sets of legs?

Bericht door PennyLanee »

Voor beide valt wat te zeggen. Maar de comebacks bij sets, heerlijk die spanning!
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Sets of legs?

Bericht door Schiavoni »

Het kijken naar het aantal legs dat een speler heeft gewonnen, is een beetje appels met peren vergelijken. Het gaat om de sets/legs die je wint. Daarnaast is het makkelijker om de set van de tegenstander te laten lopen als het even niet gaat, dus kan het een vertekend beeld geven als je het aantal gewonnen legs gaat bekijken.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Sets of legs?

Bericht door bullieboy »

Dit wk maak maar weer eens duidelijk wat het verschil is tussen het spelen in legs en in sets. Toch blijf ik bij mijn mening ik vindt een partij toch mooier met legs dan met sets
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Sets of legs?

Bericht door Lookout »

bullieboy schreefCOLONDit wk maak maar weer eens duidelijk wat het verschil is tussen het spelen in legs en in sets. Toch blijf ik bij mijn mening ik vindt een partij toch mooier met legs dan met sets
Dan was Barney uitgeschakeld geweest :(
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Sets of legs?

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLON
bullieboy schreefCOLONDit wk maak maar weer eens duidelijk wat het verschil is tussen het spelen in legs en in sets. Toch blijf ik bij mijn mening ik vindt een partij toch mooier met legs dan met sets
Dan was Barney uitgeschakeld geweest :(
Ja maar dat kun je niet zomaar zeggen. Misschien was wedstrijd dan toch anders gelopen.
Let's Play Darts!
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Sets of legs?

Bericht door Kos »

Bij legs heb je wel eerder dat sommige spelers al heel snel beginnen te schudden met hun hoofd en soort van 'opgeven' als ze 4 of 5 legs achterstaan. Terwijl bij sets zou het dan nog steeds maar 1-0 zijn en kan hij ondanks 4 a 5 legs te verloren hebben toch snel weer vertrouwen krijgen en 1-1 maken
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Sets of legs?

Bericht door bullieboy »

Kos schreefCOLONBij legs heb je wel eerder dat sommige spelers al heel snel beginnen te schudden met hun hoofd en soort van 'opgeven' als ze 4 of 5 legs achterstaan. Terwijl bij sets zou het dan nog steeds maar 1-0 zijn en kan hij ondanks 4 a 5 legs te verloren hebben toch snel weer vertrouwen krijgen en 1-1 maken
JA dat klopt ook wel maar ik heb ook geweldig mooie come backs gezien in het leg systeem. Zo heeft natuurlijk alles zijn voor en tegens. Toch denk ik dat het systeem met legs wel eerlijker is. Je hebt nu een paar partijen gezien dat spelers in legs hebben verloren maar door setsysteem winnen.
Let's Play Darts!
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Sets of legs?

Bericht door Kos »

bullieboy schreefCOLON
Kos schreefCOLONBij legs heb je wel eerder dat sommige spelers al heel snel beginnen te schudden met hun hoofd en soort van 'opgeven' als ze 4 of 5 legs achterstaan. Terwijl bij sets zou het dan nog steeds maar 1-0 zijn en kan hij ondanks 4 a 5 legs te verloren hebben toch snel weer vertrouwen krijgen en 1-1 maken
JA dat klopt ook wel maar ik heb ook geweldig mooie come backs gezien in het leg systeem. Zo heeft natuurlijk alles zijn voor en tegens. Toch denk ik dat het systeem met legs wel eerlijker is. Je hebt nu een paar partijen gezien dat spelers in legs hebben verloren maar door setsysteem winnen.
Ja dat klopt en idd die inhaalraces zijn ook leuk en spannend zoals die wade tegen king pas geleden. Al was dat btw wel het beetje falen van king
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Sets of legs?

Bericht door ratm »

Ik vind het set systeem toch mooier. Meer beslissende momenten en wedstrijd darters komen beter tot hun recht. Bij legs is een wedstrijd al gauw gespeeld
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Sets of legs?

Bericht door Schiavoni »

Je zag het gisteren wel bij van Barneveld. Je eigen legs in je eigen set houden en de sets van Lewis 'laten lopen'. Wachten op die ene breakkans in een set van Lewis en de wedstrijd is al bijna binnen.
Syren
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2014, 16:55

Re: Sets of legs?

Bericht door Syren »

Doe mij maar sets. Die spanning die je met sets kan hebben zie je zelden bij legs!
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Sets of legs?

Bericht door bullieboy »

Schiavoni schreefCOLONJe zag het gisteren wel bij van Barneveld. Je eigen legs in je eigen set houden en de sets van Lewis 'laten lopen'. Wachten op die ene breakkans in een set van Lewis en de wedstrijd is al bijna binnen.
Precies daarom heb ik ook liever legs dan sets, maar ik geef toe ook met sets gebeuren er leuke dingen. Ik denk wel dat als wk was gespeeld op basis van legs dat wk dan wel anders was verlopen
Let's Play Darts!
BUTTON_POST_REPLY