Dartpunten - grippunten

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Speedy180 »

Fred Raket schreefCOLON
knarf1988 schreefCOLONDank voor je reactie, begrijp ik goed dat het met zwarte pijlen minder zou moeten zijn?
Ik heb net andere pijlen van zelfde gewicht gepakt, die hebben zwarte punten, en die zittn er wel veel stroever in, en geen enkele pijl viel eruit!

Ik zal zo eens een schuurpapiertje pakken ;)
Hier zie je het verschil in de Target en Unicorn chrome punten. vorige pagina staat mijn uitleg

Afbeelding
In mijn gisteren aangeschafte Winmau Paul Nicholson-darts zitten ook hele spitse punten, vergelijkbaar met de onderste dus, en ik heb zelf nergens last van, afgezien van een bouncer op het ijzerwerk of op een andere pijl... Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat er zwarte punten in mijn Nicholson's zitten en ik vind dat heerlijk!
Mijn punten zitten zelfs erg diep in het bord, terwijl ik niks harder gooi, dan normaalgesproken...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Schiavoni »

Speedy180 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON
knarf1988 schreefCOLONDank voor je reactie, begrijp ik goed dat het met zwarte pijlen minder zou moeten zijn?
Ik heb net andere pijlen van zelfde gewicht gepakt, die hebben zwarte punten, en die zittn er wel veel stroever in, en geen enkele pijl viel eruit!

Ik zal zo eens een schuurpapiertje pakken ;)
Hier zie je het verschil in de Target en Unicorn chrome punten. vorige pagina staat mijn uitleg

Afbeelding
In mijn gisteren aangeschafte Winmau Paul Nicholson-darts zitten ook hele spitse punten, vergelijkbaar met de onderste dus, en ik heb zelf nergens last van, afgezien van een bouncer op het ijzerwerk of op een andere pijl... Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat er zwarte punten in mijn Nicholson's zitten en ik vind dat heerlijk!
Mijn punten zitten zelfs erg diep in het bord, terwijl ik niks harder gooi, dan normaalgesproken...
Zwarte punten blijven sowieso beter in het bord zitten dan normale punten. Dit komt door de zwarte coating op de punt, waarmee de pijl beter in het bord blijft zitten.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door The Runner »

Ik heb vandaag mijn storm grip punten laten vervangen door smooth stormpunten. Maakt voor mij geen verschil, voor mijn bord wel!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

The Runner schreefCOLONIk heb vandaag mijn storm grip punten laten vervangen door smooth stormpunten. Maakt voor mij geen verschil, voor mijn bord wel!
Als het beide dezelfde lengte is merk je ook geen verschil.
Gebruikers-avatar
Chr1st2aan
Lid
BerichtenCOLON 127
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 22:15

Re: Kwaliteit dartborden

Bericht door Chr1st2aan »

remcowaleboer schreefCOLON
Chr1st2aan schreefCOLONHeb nu een Blade 4 dual core, die is een stuk zachter dan mijn vorige One80 Gladiator 2. Tot nu toe prima bordje, kijken hoe lang hij mooi blijft.
Ik heb ook een dual core. Ik gooi er nu zo'n 2 maanden op met grippunten en het bord blijft prima.
Grippunten komen er bij mij niet in :)
8-) 180 - 2014 - 21

180 - 2015 - 14

180 - 2016 - 5

180 - 2017 - 11
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door The Runner »

Fred Raket schreefCOLON
The Runner schreefCOLONIk heb vandaag mijn storm grip punten laten vervangen door smooth stormpunten. Maakt voor mij geen verschil, voor mijn bord wel!
Als het beide dezelfde lengte is merk je ook geen verschil.
Klopt, en met de zwarte coating voelt hij al vrij stroef
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Beuk
Lid
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2015, 00:30

Re: Kwaliteit dartborden

Bericht door Beuk »

Chr1st2aan schreefCOLONGrippunten komen er bij mij niet in :)
Bij mij ook niet !!!
The Beech, fan van Gary Anderson, Kim Huybrechts en Simon Whitlock.
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Speedy180 »

Ook hier ZEKER geen grippunten! Geen Storm-grippoints en ook geen 'gewone' grip points!
In elk geval niet, zolang ik nog niet gesponsord word door een of ander groot dartsmerk, die mijn materiaal verzorgd.
Geef mij maar gewoon zwarte punten! Enige grippunten die in mijn ogen zeer weinig verschil maken met griploze punten (mbt. de schade aan je bord) zijn de Target Diamond Points. Die zou ik nog kunnen overwegen, maar voor de rest GEEN grippunten voor deze jongeman!

Iemand die hetzelfde idee heeft mbt Target Diamond Points en de schade die het aanbrengt aan je bord??
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Speedy180 schreefCOLON Iemand die hetzelfde idee heeft mbt Target Diamond Points en de schade die het aanbrengt aan je bord??
Die trekken ook af en toe je sisal uit het bord, zeker als ze nog nieuw zijn.

Verschil moet je gaan maken als je bord grip punten wil of voor je vinger. vind het allemaal onzin dingen van de laatste paar jaar.
Commerciële **it
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Ronn »

Speedy180 schreefCOLONOok hier ZEKER geen grippunten! Geen Storm-grippoints en ook geen 'gewone' grip points!
In elk geval niet, zolang ik nog niet gesponsord word door een of ander groot dartsmerk, die mijn materiaal verzorgd.
Geef mij maar gewoon zwarte punten! Enige grippunten die in mijn ogen zeer weinig verschil maken met griploze punten (mbt. de schade aan je bord) zijn de Target Diamond Points. Die zou ik nog kunnen overwegen, maar voor de rest GEEN grippunten voor deze jongeman!

Iemand die hetzelfde idee heeft mbt Target Diamond Points en de schade die het aanbrengt aan je bord??
Target diamond points draaiend uit je bord halen. Ze slijten wel snel (worden glad) waarna je ze gewoon kunt gebruiken. De grip is dan zo goed als verdwenen, maar de "tekening" op de punt blijf je wel zien. Maar dan heeft het weer geen nut en kun je net zo goed weer normale punten gebruiken.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Dartpunten zetten;

Via PB werd me wel eens gevraagd hoe of wat, ik deel dit graag met jullie.

Er zijn verschillende lengtes punten. 31-34-35-36-38-41-44.
Unicorn heeft een gat wat redelijk diep is en hun 35mm punt gaat er ongeveer 7/8 mm in.
Red Dragon heeft een gat van ongeveer 5mm en hun 32mm punt gaat er vol in.
Storm punten kunnen maar 4.5mm in een barrel en hebben iets een verdikking.

Verder zitten er in de meeste pijlen 32mm punten die er +- 26mm uitsteken.

Meet even met een sate prikken of dergelijks of alle punten die je zet er gelijk in zitten. als je een schuifmaat hebt is dat ook goed natuurlijk.

Meer vragen....?
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Jozjo180 »

Het valt mij wel op dat mijn zoons Nodor punten veel beter het bord ingaan dan mijn Target :evil: De foto van Fred verklaart dat duidelijk. Hebben alle Targets zulke rare punten (standaard punten dus niet de storm)?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Jozjo180 schreefCOLONHet valt mij wel op dat mijn zoons Nodor punten veel beter het bord ingaan dan mijn Target :evil: De foto van Fred verklaart dat duidelijk. Hebben alle Targets zulke rare punten (standaard punten dus niet de storm)?
Zal morgen even een paar setjes bekijken, maar dacht het wel. Alle silver chromen zijn zo van Target.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Lookout »

Voor mij nooit meer grippunten,het heeft me hele blade 4 bord finaal kapot gemaakt.
Op plekken waar de darts amper terecht kwamen ontstaan allemaal bulten. :o
180's '16 79x
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door nig4nag »

Lookout schreefCOLONVoor mij nooit meer grippunten,het heeft me hele blade 4 bord finaal kapot gemaakt.
Op plekken waar de darts amper terecht kwamen ontstaan allemaal bulten. :o
ik heb nergs last van maar mijn grippunten gaan niet zo heel ver het bord in
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Lookout »

Op de plekken waar de grippunten terecht kwamen is het materiaal van het bord naar achteren gedrukt en op plekken waar de pijlen amper terecht kwamen is het gaan uitzetten....logisch natuurlijk want het materiaal moet ergens naar toe maar toch :lol:
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Fred Raket schreefCOLON
Jozjo180 schreefCOLONHet valt mij wel op dat mijn zoons Nodor punten veel beter het bord ingaan dan mijn Target :evil: De foto van Fred verklaart dat duidelijk. Hebben alle Targets zulke rare punten (standaard punten dus niet de storm)?
Zal morgen even een paar setjes bekijken, maar dacht het wel. Alle silver chromen zijn zo van Target.
Dus ook de punten in Masterdart MvG en meer Target sets.
Jozjo180
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015, 00:38

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Jozjo180 »

Dank je wel Fred
Vind dat letterlijk een minpunt van Target
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Punten opschuren : View My Video
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Cootje12 »

Als je stormpunten plaatst in een dart ipv standaardpunten gaat dan het gewicht ook wat meer naar voren? Ik weet niet hoeveel verschil er zit in gewicht.
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Dartmat »

Ik heb met hetzelfde setje pijlen gegooid met zowel standaard- als stormpunten (zonder de grip, de smooth) en ik heb er geen enkel verschil in balans in opgemerkt.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Cootje12 schreefCOLONAls je stormpunten plaatst in een dart ipv standaardpunten gaat dan het gewicht ook wat meer naar voren? Ik weet niet hoeveel verschil er zit in gewicht.
Omdat ze maar 4.45mm in de barrel gaan kan het iets schelen, gewicht is 0.03 verschil in zelfde lengte
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Cootje12 »

miniem verschil dus.
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Schiavoni »

Weet iemand of de punten van Red Dragon-darts iets dikker zijn. Ik probeerde andere punten in mijn Thorntons te zetten, maar dit was niet mogelijk, aangezien de orginele punten iets dikker zijn dan de standaard punten.

Afbeelding

Je ziet dat de punten rechts (Red Dragon) iets dikker zijn. Klopt het dat dit standaard is bij Red Dragon?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Nodor-Winmau-RedDragon punten zijn De punten in zwart 32mm. alle andere zoals Designa heb je 9 van de 10x lijm bij nodig.
Voor de rest gebruik ik alleen Unicorn en Bull's punten
BUTTON_POST_REPLY