Dartpunten - grippunten

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Schiavoni »

Bedankt voor de info. Dus als ik het goed begrijp, passen de zwarte punten van Red Dragon in mijn Thornton darts? Dus niet dat ze dan niet-passen, want dan heb ik er niks aan. Heb genoeg zwarte en zilveren punten thuis liggen, maar dus niet van Red Dragon.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Schiavoni schreefCOLONBedankt voor de info. Dus als ik het goed begrijp, passen de zwarte punten van Red Dragon in mijn Thornton darts? Dus niet dat ze dan niet-passen, want dan heb ik er niks aan. Heb genoeg zwarte en zilveren punten thuis liggen, maar dus niet van Red Dragon.
Pm me maar als je 1 setje wil. Komt wel dinsdag aan omdat maandag pas weer post verwerkt wordt
Jimmy_b
Lid
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2016, 04:14

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Jimmy_b »

Hallo, ik ben van plan om mijn punten van mijn MVG Masterdarts pijlen te verwisselen, maar welke punten kan ik er nu allemaal inzetten? Want ik begrijp dat niet alle punten in alle pijlen passen, maar weten jullie misschien welke punten er in de mvg masterdarts passen? Ik wil geen grippunten, ik ben meer van de 'standaard' punten. Ik wil ook dezelfde lengte als de punten nu hebben. Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
remcowaleboer
Lid
BerichtenCOLON 287
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:43

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door remcowaleboer »

Jimmy_b schreefCOLONHallo, ik ben van plan om mijn punten van mijn MVG Masterdarts pijlen te verwisselen, maar welke punten kan ik er nu allemaal inzetten? Want ik begrijp dat niet alle punten in alle pijlen passen, maar weten jullie misschien welke punten er in de mvg masterdarts passen? Ik wil geen grippunten, ik ben meer van de 'standaard' punten. Ik wil ook dezelfde lengte als de punten nu hebben. Alvast bedankt.
Bull's
Barney Army
RVB95
#BELIEVE
RaakNiX
Lid
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 00:39

Een paar vraagjes over punten

Bericht door RaakNiX »

Hoi,

Voor jullie waarschijnlijk iets simpels, maar ik kan het nergens vinden.

Hoe wordt de maat van losse punten gemeten ?
Als er staat 30mm, is de hele punt dan 30mm ? Of wat er uiteindelijk uit de barrel steekt ??
En hoeveel mm van de punt gaat er de barrel in ??

Ook vraag ik me af, of storm punten ook simpel zelf vervangen kunnen worden.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

RaakNiX schreefCOLON 08 Okt 2019, 22:38 Hoi,

Voor jullie waarschijnlijk iets simpels, maar ik kan het nergens vinden.

Hoe wordt de maat van losse punten gemeten ?
Als er staat 30mm, is de hele punt dan 30mm ? Of wat er uiteindelijk uit de barrel steekt ??
En hoeveel mm van de punt gaat er de barrel in ??

Ook vraag ik me af, of storm punten ook simpel zelf vervangen kunnen worden.
Losse punten meet men geheel, storm vanaf de rand waar het stukje begint wat in de barrel komt. verder staat veel al in dit bekende topic ;)
RaakNiX
Lid
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 00:39

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door RaakNiX »

THX Fred
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Free2be »

Beste,
Wat is jullie mening over de lengte van de punten, momenteel zitten er 26mm Target Swiss punten in. Ik kan deze gemakkelijk vervangen door de 30mm en natuurlijk nog de hele rits uitvoeringen.
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Ligt er aan hoe diep de pijl in het bord komt nu, en ook de balans zal iets veranderen bij langere punten. Pijlen met lange punten die niet diep in je bord gaan, vallen er eerder uit.
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Free2be »

Bedankt Fred voor je antwoord.
Ik hou het bij de 26mm punten, de gladde uitvoering om thuis te spelen en mocht ik aan meer gewaagde acties deel nemen, heb ik nog de punten met meer grip.
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

De meeste punten kun je ook opruwen, met p400/600 waterproof schuurpapier. Stukje schuurpapier tussen duim en wijsvinger en je punt/pijl er paar keer tussendoor draaien(x of 10), en je pijl blijft beter in het bord steken.
hansvdz
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2021, 18:51

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door hansvdz »

Sorry voor de vraag maar wat zijn precies grippunten? Zijn dat punten die je kunt aanbrengen op de pijl zodat je altijd je vingers op dezelfde positie kunt plaatsen?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Die kun je laten vervangen bij een dartshop. Je hebt er een gereedschap voor nodig, wat bijna geen darter zelf bezit. Er zijn ook punten met grip om je vinger op te laten rusten, maar ook voor grip in het bord. Tegen uitvallen.
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Free2be »

Ik heb een YT filmpje gezien die de dart punten eruit haalde met een klinknagel tang. En de nieuwe punten plaatste op een hard pvc bord en ter bescherming op de Shaft klopt met een pvc hamer tot de gewenste diepte. Zo kan het natuurlijk ook. Ander dien je al vlug een 140€ te spenderen aan een tool. Dit is nu net het voordeel van de Target Swiss punten, in een wip gewisseld. En het fabeltje dat ze breken, heb ik nog niet kunnen ondervinden, na toch behoorlijk wat gegooi..

https://www.youtube.com/watch?v=49Q5Fuw18Us

https://www.youtube.com/watch?v=KNHz1M8zeds
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Fred Raket »

Free2be schreefCOLONIk heb een YT filmpje gezien die de dart punten eruit haalde met een klinknagel tang. En de nieuwe punten plaatste op een hard pvc bord en ter bescherming op de Shaft klopt met een pvc hamer tot de gewenste diepte. Zo kan het natuurlijk ook. Ander dien je al vlug een 140€ te spenderen aan een tool. Dit is nu net het voordeel van de Target Swiss punten, in een wip gewisseld. En het fabeltje dat ze breken, heb ik nog niet kunnen ondervinden, na toch behoorlijk wat gegooi..
Leuk die filmpjes, maar je punt moet er ook recht in, en zelfde lengte. [emoji6]
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Dartpunten - grippunten

Bericht door Free2be »

Inderdaad, daar heb ik me ook wel vragen bij gesteld..Het zal niet zijn zoals mijn grootvader destijds zei: Je kan er beter scheef in zitten, dan er recht voor staan... :D
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
BUTTON_POST_REPLY