dartpijlen

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

dartpijlen

Bericht door iamdave »

We hebben nu andere pijlen gehaald zelf werp ik nu met de Harrows Rapide 22gr.
Zijn er verder dan tungsten en of je ze fijn vind werpen nog wezelijke verschillen als je naar duurdere pijlen ga kijken?
Ik robin hood regelmatig en heb na nog geen week 1 van mn shafts al weer gesloopt, ik heb bulk shafts liggen maar ik heb het idee dat die alleen nog maar sneller stuk gaan zijn aluminium shafts dan een idee?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: dartpijlen

Bericht door Choco115 »

iamdave schreefCOLON 25 Mei 2020, 21:58 We hebben nu andere pijlen gehaald zelf werp ik nu met de Harrows Rapide 22gr.
Zijn er verder dan tungsten en of je ze fijn vind werpen nog wezelijke verschillen als je naar duurdere pijlen ga kijken?
Sinds ik ‘professionele’ Rob Cross pijlen heb gooi ik wel een stuk beter, maar over specifieke verschillen tussen goedkope en dure pijlen weet ik niet veel.
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

Re: dartpijlen

Bericht door iamdave »

Vanaf ik met de Harrows gooi komen er ineens 140er met net geen 180ers voorbij, ik zal niet zeggen dat het regelmatig voorkom maar met mn andere pijlen kwam ik daar niet eens in de buurt van.
Ik kan me voorstellen dat je meer ingewikkeldere grip patronen kan maken op duurdere pijlen die perfect aan sluiten op je voorkeuren.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: dartpijlen

Bericht door Fred Raket »

Er zijn vele modellen dartpijlen met veel verschillende grip, maar dat is vaak gewoon voor commercieel nut. Je gaat niet beter gooien omdat oa Rob Cross zulke pijlen gebruikt. van belang is dat je pijlen vind die voor jou fijn zijn. dat kunnen net zo goed goedkoper 80% Tungsten pijlen zijn.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: dartpijlen

Bericht door Choco115 »

Fred Raket schreefCOLON 26 Mei 2020, 06:16 Er zijn vele modellen dartpijlen met veel verschillende grip, maar dat is vaak gewoon voor commercieel nut. Je gaat niet beter gooien omdat oa Rob Cross zulke pijlen gebruikt. van belang is dat je pijlen vind die voor jou fijn zijn. dat kunnen net zo goed goedkoper 80% Tungsten pijlen zijn.
Ja, nou met de Rob Cross pijlen gooi ik anders toch echt beter dan de goedkope pijltjes die ik eerst had. Maar ik had ook bewust het goede gewicht gekozen, dus misschien dat het ook daaraan ligt.
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

Re: dartpijlen

Bericht door iamdave »

Fred Raket schreefCOLON 26 Mei 2020, 06:16 Er zijn vele modellen dartpijlen met veel verschillende grip, maar dat is vaak gewoon voor commercieel nut. Je gaat niet beter gooien omdat oa Rob Cross zulke pijlen gebruikt. van belang is dat je pijlen vind die voor jou fijn zijn. dat kunnen net zo goed goedkoper 80% Tungsten pijlen zijn.
Dat was inderdaad mijn gedachte vandaar dat ik voor deze had gekozen, is een online bestelling geweest blijf toch lastig en nog nooit tungsten pijlen gekocht wilde daarom ook niet te veel er aan uit geven.
Volgende keer eens in een dart shop wat pijlen proberen dan maak de prijs ook niet veel meer uit.

Choco115 schreefCOLON 26 Mei 2020, 08:54
Ja, nou met de Rob Cross pijlen gooi ik anders toch echt beter dan de goedkope pijltjes die ik eerst had. Maar ik had ook bewust het goede gewicht gekozen, dus misschien dat het ook daaraan ligt.
Mijn scores liggen ook hoger met deze pijlen dan met mn brass pijlen, maar dat lig er voornamelijk aan dat het tungsten pijlen en dus dunner liggen beter in de hand en ik krijg ze een stuk makkelijker naast elkaar.
Dat is in ieder geval mijn ervaring met de overstap van brass naar tungsten.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: dartpijlen

Bericht door Fred Raket »

Tungsten is beter gebalanceerd dan brass, is ook dunner.
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: dartpijlen

Bericht door santa »

Hoi. Weet iemand misschien of er verschil is tussen de Danny Noppert pijlen. De oude heb ik al een tijdje niet meer, die helemaal onyx black waren. Vandaag de nieuwere versie gekocht, zit er een klein verschil in de neus of in de grip. De 1 zeg van wel de andere weer van niet.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: dartpijlen

Bericht door The Runner »

Wat ik heb begrepen is dat Noppert het idee had dat de Onyx coating niet voldoende grip had voor hem. Daarom zijn deze aangepast met alleen de coating in de groeven. Wanneer ik op google de pijlen vergelijk zie ik op het oog geen verschillen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: dartpijlen

Bericht door Free2be »

Buiten het persoonlijk aanvoelen wat grip van de dart betreft, stel ik me de vraag, vermits dat je je dart niet te vast mag houden om de pijl niet te beïnvloeden, krijg ik de indruk dat er met het meer grip begrip aangegeven wordt dat de dart wel stevig vast gehouden wordt. Wat is jullie mening hierover?
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
BUTTON_POST_REPLY