training

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

training

Bericht door iamdave »

Vandaag eens zitten lezen wat jullie aan training doe en ik had ook al gemerkt dat je door je dubbels te missen hard achteruit kan gaan in gemiddelde.
Around the world speel ik meestal met mn vriendin daarvan had ik al zoiets van dat moet in ieder geval goed zijn om te leren gooien waar je op mik en nu ben ik net ook even bezig geweest met wat 301 double in double out.
Ik vond het zo verrassend leuk om te doen dat ik dacht laat ik het eens delen.
5 games gespeeld met een gemiddelde van iets boven de 30 en een beste van 67 gemiddeld, 2x 9 darts in de 20 zonder afzwaaiers en ongeveer 1 op 9 pijlen gingen de dubbels in.

Al met al vond ik het niet heel verkeerd gaan, vanmiddag nog maar eens een keertje 5 games spelen.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: training

Bericht door Jowinho »

Ik probeer zo'n uurtje per dag te gooien en heb zo'n 8 (eigenlijk 7) verschillende trainingsvormen naast het wedstrijdjes gooien tegen pc.

1) Dubbels (150 pijlen naar D16 en D20, 30 pijlen naar D18, D12, D10, D8, D4)
2) 40-32-36-24 (Je hebt drie pijlen de tijd om de finish te gooien) 50 pogingen voor de 40 en 32 finish. 25 voor de 36 en 24 finish.
3) 3 sessies Bullseye (30 pijlen op de bull. 1 punt voor Single Bull en 3 punten voor Dubbele Bull) - Around the World Dubbels
4) 5 sessies 61-90 finish. (3 pijlen om de finish te gooien
5) 170 (gewoon soort 501, maar dan van 170)
6) 121 ( 9 pijlen om uit te gooien. lukt het dan ga je naar 122, lukt het niet naar 120)
7) Cricket (tegen een AI tegenstander op een app op de smartphone)
En sinds vorige week is er daar een 8ste trainingsvorm bijgekomen en dat zijn wedstrijdjes spelen op Nakka.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: training

Bericht door Choco115 »

Die website nakka vind ik ook een aanrader, tegen echte mensen spelen, geeft (bij mij) ook meer druk, waardoor je een echte wedstrijd kan nabootsen. Al zijn er ook wel eens mensen die vals spelen :?
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

Re: training

Bericht door iamdave »

Ik ben nu begonnen met 301 zodat ik mijn dubbels een beetje kan oefenen ze gaan er in maar nou nog niet echt met enige regelmaat.
Als ik nu around the clock doubles zou spelen sta ik ook een tijdje op de 1 te gooien gaat de lol er ook snel af.
Ik probeer wel ook wat finishes uit te gooien zoals 42, dan gooi ik een 2 en tops of ik kom in de 20 ga ik naar dubbel 10 lukt dat niet begin ik weer opnieuw bij 42.
170 ga ik ook wel eens proberen lijk me ook leuk om te doen en 121 met 9 pijlen ook.
Nakka ga ik ook weleens naar kijken kan ook weleens grappig zijn, en is het daar dan ook mogelijk onderling met elkaar af te spreken?

Er is nu weinig te doen en speel ik ook wel minimaal een uurtje per dag, om echt competitie te spelen denk ik niet dat dat zal gebeuren misschien ooit eens een toernooitje ofzo.
Met de hond, mijn werk, karpervissen en comics denk ik niet dat er veel tijd over blijf zeker niet richting zomer tijd.
Het lijk me wel leuk om hier op zolder of bij iemand ander thuis onderling een klein toernooitje te houden ofzo.

Nu ga ik eerst de hond even uit laten en dan ga ik nog een paar pijlen werpen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: training

Bericht door Fred Raket »

Trainen op puur dubbels, of vaak voorkomende realistische checks. Maar ook belangrijk is switch over het bord T20,T19
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

Re: training

Bericht door iamdave »

Ik speel nu around the world tegen mn vriendin ook alleen op dubbels en zij mag ook singles gooien, op mn telefoon heb ik een app waarmee je finishes kan gooien en die past hij aan zoals je instel als je raak of mis.
Als ik dat aan het doen ben gooi ik mn derde pijl ook altijd op de dubbel die ik voor ogen had ook al heb ik de rest singles of triples niet geraakt heb.
We spelen samen ook cricket dat vind mn vriendin ook leuk om te doen.
Zelf speel ik regelmatig een potje 301 als ik alleen ben.
Ik merk ook wel dat de pijlen steeds dichterbij elkaar komen te staan.
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

Re: training

Bericht door iamdave »

inmiddels gooi ik toch wel elke dag een uur of 2 wat pijltjes en dat cricket, around the world, 501, 301 en wat dubbel training.
Dit heeft toch wel aardige resultaten geboekt zo ben ik van veel 26 naar 41/45 gegaan met geregeld 60 en af en toe eens 100 tussen door.
Hoogste uit gooi tot nu toe is 65 en mijn gemiddelde is van rond de 25 naar rond de 50 gegaan.
Ik ga nu ook maar eens kijken naar nieuwe pijlen en hopen dat deze ellende snel voorbij is zodat ik in de winkel eens wat uit kan proberen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: training

Bericht door Choco115 »

iamdave schreefCOLON 17 Apr 2020, 12:02 inmiddels gooi ik toch wel elke dag een uur of 2 wat pijltjes en dat cricket, around the world, 501, 301 en wat dubbel training.
Dit heeft toch wel aardige resultaten geboekt zo ben ik van veel 26 naar 41/45 gegaan met geregeld 60 en af en toe eens 100 tussen door.
Hoogste uit gooi tot nu toe is 65 en mijn gemiddelde is van rond de 25 naar rond de 50 gegaan.
Ik ga nu ook maar eens kijken naar nieuwe pijlen en hopen dat deze ellende snel voorbij is zodat ik in de winkel eens wat uit kan proberen.
Netjes, je gemiddelde is nu al gelijk aan dat van mij :lol:
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

Re: training

Bericht door iamdave »

En nu nog vast zien te houden, als je dan zie dat je van die 501 toch wel snel naar een finish ga word de druk toch wel in eens een stuk hoger.
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

Re: training

Bericht door iamdave »

Nu al een paar maandjes een dartbord in huis en veeeel tijd gehad om een pijltje te gooien.
Ook al willen de dubbels niet altijd lekker vallen komen er steeds meer avondjes voor waarbij het wel gebeurd.
Gemiddelde lig rond de 40 en triples vallen ook steeds vaker, 180 scheelde vandaag 2x maar een haartje en kwam ik uit op 160 en 155.
Wie weet neem ik nog weleens de stap om ergens een potje tegen andere te gooien.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: training

Bericht door Choco115 »

iamdave schreefCOLON 15 Jun 2020, 17:19 Nu al een paar maandjes een dartbord in huis en veeeel tijd gehad om een pijltje te gooien.
Ook al willen de dubbels niet altijd lekker vallen komen er steeds meer avondjes voor waarbij het wel gebeurd.
Gemiddelde lig rond de 40 en triples vallen ook steeds vaker, 180 scheelde vandaag 2x maar een haartje en kwam ik uit op 160 en 155.
Wie weet neem ik nog weleens de stap om ergens een potje tegen andere te gooien.
Gaat prima! Via de app dartcounter kan je nu bijvoorbeeld ook ‘online’ tegen anderen gooien. Er zijn ook nog andere websites aan te raden op internet waarmee je tegen andere kan spelen zoals nakka of lidarts.
iamdave
Lid
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2020, 08:21

Re: training

Bericht door iamdave »

Choco115 schreefCOLON 15 Jun 2020, 18:27Gaat prima! Via de app dartcounter kan je nu bijvoorbeeld ook ‘online’ tegen anderen gooien. Er zijn ook nog andere websites aan te raden op internet waarmee je tegen andere kan spelen zoals nakka of lidarts.
Dartcounter zal ik eens opzoeken, ik heb inmiddels de tablet van mn vriendin "geleend" voor bij mn dart station.
BUTTON_POST_REPLY