Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door cookie »

Enige tip: beoordeel niet je pijlen nav de scores die je gooit, maar nav van de stand van je pijlen. Even 3 pijlen op zelfde target als d20, t11, d13, t17 etc

Groeperen van pijlen is een skill die je kan aanleren :)

Dit ligt niet altijd aan je pijlen. Lichtere pijlen kan dit misschien iets makkelijker maken.
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Robinjuuh »

cookie schreefCOLONEnige tip: beoordeel niet je pijlen nav de scores die je gooit, maar nav van de stand van je pijlen. Even 3 pijlen op zelfde target als d20, t11, d13, t17 etc

Groeperen van pijlen is een skill die je kan aanleren :)

Dit ligt niet altijd aan je pijlen. Lichtere pijlen kan dit misschien iets makkelijker maken.
Nee i know, en lichtere pijlen heb ik gehad en daar kreeg ik best veel afzwaaiers mee dus daarom voor zwaardere gegaan.
Moest daar ook harder mee gooien en hier heb ik iets minder kracht voor nodig.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door cookie »

Is bij jou een afzwaaier wanneer deze strak in de 12 komt, of wanneer de pijl niet strak in een hoek in het bord staat?

Lichtere pijlen is idd iets technischer gooien. Een gram kan toch wel een hoop verschil maken.
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Robinjuuh »

cookie schreefCOLONIs bij jou een afzwaaier wanneer deze strak in de 12 komt, of wanneer de pijl niet strak in een hoek in het bord staat?

Lichtere pijlen is idd iets technischer gooien. Een gram kan toch wel een hoop verschil maken.
Afzwaaier dat ze alle kanten opvliegen en dat die in de lucht zwabbert, dus geen rechte boog of soepel naar het bord toe. De pijlen staan dan ook niet strak in het bord.

Hoe kun je leren ontspannen te darten zonder je te focussen op de techniek en je grip, Gewoon gaan staan en gooien maar?
En het groeperen is alleen maar oefenen oefenen oefenen?
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Bart »

Robinjuuh schreefCOLON
cookie schreefCOLONIs bij jou een afzwaaier wanneer deze strak in de 12 komt, of wanneer de pijl niet strak in een hoek in het bord staat?

Lichtere pijlen is idd iets technischer gooien. Een gram kan toch wel een hoop verschil maken.
Afzwaaier dat ze alle kanten opvliegen en dat die in de lucht zwabbert, dus geen rechte boog of soepel naar het bord toe. De pijlen staan dan ook niet strak in het bord.

Hoe kun je leren ontspannen te darten zonder je te focussen op de techniek en je grip, Gewoon gaan staan en gooien maar?
En het groeperen is alleen maar oefenen oefenen oefenen?
Hey Rob, dit filmpje is hier volgens mij al eens eerder voorbij gekomen maar leuk om te zien en gaat over groeperen.
Een lesje darts van Bobby George.

https://www.youtube.com/watch?v=6Zz_-wFF99Y" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door cookie »

Robinjuuh schreefCOLON
Afzwaaier dat ze alle kanten opvliegen en dat die in de lucht zwabbert, dus geen rechte boog of soepel naar het bord toe. De pijlen staan dan ook niet strak in het bord.

Hoe kun je leren ontspannen te darten zonder je te focussen op de techniek en je grip, Gewoon gaan staan en gooien maar?
En het groeperen is alleen maar oefenen oefenen oefenen?
Okay, gebeurd het vaak of regelmatig?

Ontspanning is eigenlijk leren gooien op gevoel. Beste aan te leren op grote vlakken. Bijv gooien binnen de ring van de triples.

Zeker in het begin hoort het er bij dat een pijl de 12, 18 of tops invliegt.

Bij veel afzwaaiers (lees: niet 9 pijlen op rij strak naar het bord) kan je beste een middagje inplannen om alle type flights en shafts uit te proberen!
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Robinjuuh »

Bedankt voor de tips mensen!
Ik heb nieuwe pijlen gehaald en na een keer of 20 gooien merk ik wel dat ze allemaal dicht bij elkaar zitten maar ze staan wel beetje scheef in het bord.

@cookie; wat bedoel je met niet 9 pijlen strak naar het bord? Dat je het bord niet raakt of dat ze langzaam naar het bord vliegen?

Dat filmpje ga ik zeker even kijken
Gebruikers-avatar
HarmDarts
Lid
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2015, 22:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door HarmDarts »

Ik vond dit wel interessant om te volgen en heb het filmpje met Bobby George bekeken. Nu ben ik ook zo gaan oefenen, heb vaak 2 pijlen mooi bij elkaar in de 20, alleen zit er bijna altijd een afzwaaier in de 5 of de 1. Is dit gewoon training om die ene afzwaaier ook netjes bij de andere 2 pijlen te krijgen?
Gary Anderson Phase 3 23g
Michael van Gerwen XQ Max 23g
180s 2017: 15
HF:109
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

HarmDarts schreefCOLONIk vond dit wel interessant om te volgen en heb het filmpje met Bobby George bekeken. Nu ben ik ook zo gaan oefenen, heb vaak 2 pijlen mooi bij elkaar in de 20, alleen zit er bijna altijd een afzwaaier in de 5 of de 1. Is dit gewoon training om die ene afzwaaier ook netjes bij de andere 2 pijlen te krijgen?
Is idd trainen. Wanneer je ook merkt welke pijl vaak de 5 of 1 in vliegt kan je gericht trainen. Bijv beter blijven staan na 3e pijl, of stabieler staan voordat je de 1e gooit of juist meer rust/ritme tussen 1 en 2.

@Robinjuhhh: gooi 9 pijlen (3 beurten) en tel hoeveel er anders in het bord staan dan de rest. Niet kijken naar punten maar naar stand (hoek) in het bord. Dit doe je het beste van de zijkant!
Kram
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2016, 16:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Kram »

cookie schreefCOLON
HarmDarts schreefCOLONIk vond dit wel interessant om te volgen en heb het filmpje met Bobby George bekeken. Nu ben ik ook zo gaan oefenen, heb vaak 2 pijlen mooi bij elkaar in de 20, alleen zit er bijna altijd een afzwaaier in de 5 of de 1. Is dit gewoon training om die ene afzwaaier ook netjes bij de andere 2 pijlen te krijgen?
Is idd trainen. Wanneer je ook merkt welke pijl vaak de 5 of 1 in vliegt kan je gericht trainen. Bijv beter blijven staan na 3e pijl, of stabieler staan voordat je de 1e gooit of juist meer rust/ritme tussen 1 en 2.

@Robinjuhhh: gooi 9 pijlen (3 beurten) en tel hoeveel er anders in het bord staan dan de rest. Niet kijken naar punten maar naar stand (hoek) in het bord. Dit doe je het beste van de zijkant!
Maar wat als je de ene keer 9 pijlen netjes in het bord gooit, en vervolgens er 9 allemaal op een andere manier in het bord staan. Ik ben toevallig vorige week naar een dartswinkel geweest vanwege mijn worp. Zij vertelden mij dat het niet aan de pijlen maar aan de worp, vorm van darteritus ligt. Ik heb het hier al vaker aangekaart maar op dit moment overweeg ik te stoppen omdat het gewoon niet gaat. Dit heb ik al jaren, en heb niet het gevoel dat ik ooit die rare knik/slinger uit mijn worp krijg. Het is automatisme geworden en ik kan oefenen wat ik wil maar die knik blijft er bij elke worp inzitten.
darterToms
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2017, 16:05

Pijlen naar links trekken

Bericht door darterToms »

Dag,

Ik heb nu al enkele maanden het probleem dat ik veel pijlen naar links trek (veel in de 12). Soms gooi ik en lijkt het alsof ik een constante afwijking naar links heb. Ook veel pijlen gaan er dan onder. Ik heb zelf het idee dat het dan komt omdat ik dan wellicht te gespannen gooi?

Iemand die dit ook ervaren heeft en tips hiervoor heeft?
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

Beste Forumleden, Zoals een aantal van jullie misschien is opgevallen ben ik ongeveer een half jaar afwezig geweest op het forum. Door iets wat je denk ik een vorm van Darteritus kunt noemen had ik er helemaal geen zin meer in. Inmiddels sta ik weer met veel plezier achter het bord en gaat het beter dan ooit! Ik wil met jullie delen (en misschien kan iemand er hoop uit putten) hoe dit is ontstaan.

De problemen begonnen tijdens lange dartsessies of bij spanning tijdens toernooitjes. Vlak voor het moment van loslaten had ik geen grip meer op de barrel. Ik liet de barrel dus te vroeg los en met veel moeite kreeg ik de pijlen nog wel in het bord maar echt zonder enige richting. Frustratie, frustratie en het werd steeds erger. Na een tijdje trad dit verschijnsel al op als ik helemaal fris achter mijn eigen bord stond. En maar blijven proberen, blijven gooien, het gevoel komt wel terug dacht ik. Op een gegeven moment was het zo erg dat de barrel soms voor mijn voeten op de grond viel. Het gevoel kwam dus niet terug. Ik zat in een neerwaartse spiraal. Zoals je zult begrijpen vond ik er op deze manier dus gaan zak meer aan. Pijlen in de kast gelegd en 6 maanden niet meer aan darten gedacht, en dat was ook even prima.

Tot ik een tijdje geleden zomaar mijn pijlen weer eens pakte. Ik gooide nog steeds even slecht maar mijn frustratie was verdwenen door de lange pauze denk ik. Toen ben ik eens gaan bekijken wat er nou eigenlijk fout ging (dat had ik dus veel eerder moeten doen maar ik dacht alleen maar aan blijven gooien en het komt wel goed). Ik merkte dat ik de barrel tijdens het aanleggen van de worp anders vast hield dan ik hem vast wil hebben vlak voor het loslaten. Ik realiseerde me dat ik voorheen een draaibeweging met mijn vingers maakte tussen de aanleg en release die voor de juiste grip zorgde. Die draaibeweging is dus op een of andere manier uit mijn automatisme verdwenen.

Ok dacht ik, hoe wil ik de pijl vasthouden vlak voor de release, dan houd ik hem ook al zo vast als ik hem vanuit mijn linkerhand overpak. En de eerste pijl die ik toen gooide was echt zon bevrijding. Natuurlijk ging het niet direct heel goed maar opeens besefte ik me dat het probleem was opgelost. De eerste paar weken zorgde deze manier van gooien voor kramp in mijn pols na ongeveer 15 min gooien. Maar het kon me niks schelen, de pijlen gingen weer daar waar ik ze wilde hebben! En inmiddels, ik ben nu een aantal maanden verder, gaat het gooien weer super lekker. Geen kramp in mijn pols, worp voelt heel natuurlijk, en mijn gemiddelde is hoger dan ooit.

En mocht het probleem ooit terugkomen dan ben ik ervan overtuigd dat ik het weer kan oplossen!
darter180
Lid
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2014, 17:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darter180 »

Hallo iedereen

Ik heb een enorm probleem met het darten. Vaak heb ik ineens een soort van spasme waardoor ik de pijl in de 3 gooi in plaats van de 20. Of ik gooi hem in de 13.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
darterToms
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2017, 16:05

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterToms »

Dag,

Ik heb nu al enkele maanden het probleem dat ik veel pijlen naar links trek (veel in de 12). Soms gooi ik en lijkt het alsof ik een constante afwijking naar links heb. Ook veel pijlen gaan er dan onder. Ik heb zelf het idee dat het dan komt omdat ik dan wellicht te gespannen gooi?

Iemand die dit ook ervaren heeft en tips hiervoor heeft?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

darterToms schreefCOLONDag,

Ik heb nu al enkele maanden het probleem dat ik veel pijlen naar links trek (veel in de 12). Soms gooi ik en lijkt het alsof ik een constante afwijking naar links heb. Ook veel pijlen gaan er dan onder. Ik heb zelf het idee dat het dan komt omdat ik dan wellicht te gespannen gooi?

Iemand die dit ook ervaren heeft en tips hiervoor heeft?
Het is ook logisch. Hou je arm maar eens in een 90 graden hoek en laat je onder arm maar eens vallen totdat je gestrekt ben. Je ziet dat je altijd naar links afwijkt door de scharnierfunctie van je elleboog.

Een tip die ik van Wayne Mardle heb opgepikt: Probeer je pijlen meer weg te duwen ipv weg te trekken naar het bord. Hierdoor zullen ze eerder bij de 1 terecht komen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Bart schreefCOLONBeste Forumleden, Zoals een aantal van jullie misschien is opgevallen ben ik ongeveer een half jaar afwezig geweest op het forum. Door iets wat je denk ik een vorm van Darteritus kunt noemen had ik er helemaal geen zin meer in. Inmiddels sta ik weer met veel plezier achter het bord en gaat het beter dan ooit! Ik wil met jullie delen (en misschien kan iemand er hoop uit putten) hoe dit is ontstaan.

De problemen begonnen tijdens lange dartsessies of bij spanning tijdens toernooitjes. Vlak voor het moment van loslaten had ik geen grip meer op de barrel. Ik liet de barrel dus te vroeg los en met veel moeite kreeg ik de pijlen nog wel in het bord maar echt zonder enige richting. Frustratie, frustratie en het werd steeds erger. Na een tijdje trad dit verschijnsel al op als ik helemaal fris achter mijn eigen bord stond. En maar blijven proberen, blijven gooien, het gevoel komt wel terug dacht ik. Op een gegeven moment was het zo erg dat de barrel soms voor mijn voeten op de grond viel. Het gevoel kwam dus niet terug. Ik zat in een neerwaartse spiraal. Zoals je zult begrijpen vond ik er op deze manier dus gaan zak meer aan. Pijlen in de kast gelegd en 6 maanden niet meer aan darten gedacht, en dat was ook even prima.

Tot ik een tijdje geleden zomaar mijn pijlen weer eens pakte. Ik gooide nog steeds even slecht maar mijn frustratie was verdwenen door de lange pauze denk ik. Toen ben ik eens gaan bekijken wat er nou eigenlijk fout ging (dat had ik dus veel eerder moeten doen maar ik dacht alleen maar aan blijven gooien en het komt wel goed). Ik merkte dat ik de barrel tijdens het aanleggen van de worp anders vast hield dan ik hem vast wil hebben vlak voor het loslaten. Ik realiseerde me dat ik voorheen een draaibeweging met mijn vingers maakte tussen de aanleg en release die voor de juiste grip zorgde. Die draaibeweging is dus op een of andere manier uit mijn automatisme verdwenen.

Ok dacht ik, hoe wil ik de pijl vasthouden vlak voor de release, dan houd ik hem ook al zo vast als ik hem vanuit mijn linkerhand overpak. En de eerste pijl die ik toen gooide was echt zon bevrijding. Natuurlijk ging het niet direct heel goed maar opeens besefte ik me dat het probleem was opgelost. De eerste paar weken zorgde deze manier van gooien voor kramp in mijn pols na ongeveer 15 min gooien. Maar het kon me niks schelen, de pijlen gingen weer daar waar ik ze wilde hebben! En inmiddels, ik ben nu een aantal maanden verder, gaat het gooien weer super lekker. Geen kramp in mijn pols, worp voelt heel natuurlijk, en mijn gemiddelde is hoger dan ooit.

En mocht het probleem ooit terugkomen dan ben ik ervan overtuigd dat ik het weer kan oplossen!
Goed nieuws man!

Even afstand nemen maakt het zeker makkelijker om niet meer gefrustreerd een bepaalde situatie te benaderen. Je hebt even jezelf lucht gegeven om de situatie opnieuw te benaderen met succes!

Mocht het weer voorkomen in vroeg stadium, dan kan ik je wel altijd direct er mee supporten. Maar ga er vanuit dat je nu lekker de lijn door trekt :)
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

cookie schreefCOLON Goed nieuws man!

Even afstand nemen maakt het zeker makkelijker om niet meer gefrustreerd een bepaalde situatie te benaderen. Je hebt even jezelf lucht gegeven om de situatie opnieuw te benaderen met succes!

Mocht het weer voorkomen in vroeg stadium, dan kan ik je wel altijd direct er mee supporten. Maar ga er vanuit dat je nu lekker de lijn door trekt :)
Thanks! Ja ik ga er ook vanuit maar anders weet ik je te vinden.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Rat »

Edit

Laat maar zitten. U hoort het wel als het ooit goed komt, :lol: .
Laatst gewijzigd door 1 op Rat, in totaal 6 keer gewijzigd.
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door nig4nag »

hoi ik heb best wel een heel groot probleem dat probleem houd me ook tegen op competitie te gaan darten
ik kan namelijk heel moeilijk terug rekenen en ook met het uitgooien boven de 100 dan weet ik niet hoe ik het snelst de dubbel of trippel moet gooien om uit te komen wie kan me daar bij helpen of wie weet hoe ik het makkelijk onder de knie krijg gr
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Rat »

Daar heb je lijsten voor nignag, hang die naast je bord, uit printen, lekker groot zodat je het kan lezen vanuit je oche.

En dan ga je steeds 170 uitgooien. Bij wedstrijden kan je in het begin een klein kaartje mee nemen of op je gsm. Maar dat heb je na een tijdje oefenen niet meer nodig denk ik.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door De Beste »

nig4nag schreefCOLONhoi ik heb best wel een heel groot probleem dat probleem houd me ook tegen op competitie te gaan darten
ik kan namelijk heel moeilijk terug rekenen en ook met het uitgooien boven de 100 dan weet ik niet hoe ik het snelst de dubbel of trippel moet gooien om uit te komen wie kan me daar bij helpen of wie weet hoe ik het makkelijk onder de knie krijg gr
Er is altijd wel iemand die je wil helpen en je even toeroept wat je moet gooien.
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

Laatste tijd gaat het redelijk goed met mijn arm, geen last meer en de beweging gaat goed.
Echter bevind ik vaak last van mijn grip. Ik probeer er niet over na te denken maar gewoon te gooien.

Maar ik merk gewoon dat ik de pijl niet altijd even lekker strak in de hand heb liggen dan de andere keer.
Wanneer ze goed liggen kan ik zo strakke 140s gooien. Liggen ze wat slapper of niet goed in de hand dan vliegen ze alle kanten weer op. 18s, 12s nog eerder dan 5 en 1. Voornamelijk kan ik dan geen kracht mee geven. Ze vliegen dan zo uit de hand.

Vooral met dit weer heb ik ook nog droge handen en dan is het helemaal dramatisch. Dan moet ik echt even 3 kwartier gooien om wat vochtige
vingers te krijgen en dan gaat het alweer wat beter. Maar dan nog ligt de pijl regelmatig niet even strak in de hand waardoor ze nog regelmatig alle kanten op vliegen.

Mijn vraag is.. Is dit gewoon oefenen? Of heeft wellicht een andere pijl met andere grip hier ook nog invloed op.

Ik gooi met barney's phase 3, deze hebben goede shark grip dus opzicht de grip van de pijl zou goed moeten zijn.

Ik zou het graag horen.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

nig4nag schreefCOLONhoi ik heb best wel een heel groot probleem dat probleem houd me ook tegen op competitie te gaan darten
ik kan namelijk heel moeilijk terug rekenen en ook met het uitgooien boven de 100 dan weet ik niet hoe ik het snelst de dubbel of trippel moet gooien om uit te komen wie kan me daar bij helpen of wie weet hoe ik het makkelijk onder de knie krijg gr
Andere vraag.. Hoeveel tijd heb jij nou echt besteed aan het rekenwerk? Gewoon lekker een app downloaden en oefenen met rekenen, terwijl je op de bus staat te wachten en alles.

Verder ook heel vaak het spelletje spelen van 41 en elke keer als je uitgooit dan tel je er 3 bij op. Soms moet je dan wel 12x dezelfde finish gooien dat je deze leert of dat je nieuwe oplossingen gaat zoeken.
Later start je dit met 42 en 43.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

darterMessi schreefCOLONLaatste tijd gaat het redelijk goed met mijn arm, geen last meer en de beweging gaat goed.
Echter bevind ik vaak last van mijn grip. Ik probeer er niet over na te denken maar gewoon te gooien.

Maar ik merk gewoon dat ik de pijl niet altijd even lekker strak in de hand heb liggen dan de andere keer.
Wanneer ze goed liggen kan ik zo strakke 140s gooien. Liggen ze wat slapper of niet goed in de hand dan vliegen ze alle kanten weer op. 18s, 12s nog eerder dan 5 en 1. Voornamelijk kan ik dan geen kracht mee geven. Ze vliegen dan zo uit de hand.

Vooral met dit weer heb ik ook nog droge handen en dan is het helemaal dramatisch. Dan moet ik echt even 3 kwartier gooien om wat vochtige
vingers te krijgen en dan gaat het alweer wat beter. Maar dan nog ligt de pijl regelmatig niet even strak in de hand waardoor ze nog regelmatig alle kanten op vliegen.

Mijn vraag is.. Is dit gewoon oefenen? Of heeft wellicht een andere pijl met andere grip hier ook nog invloed op.

Ik gooi met barney's phase 3, deze hebben goede shark grip dus opzicht de grip van de pijl zou goed moeten zijn.

Ik zou het graag horen.
Herkenbaar hoor..

Enige oplossing die ik heb gevonden: Eerst sporten/fietsen/springen etc. om zo je lichaam op te warmen en dus ook de spieren van je vingers.

Andere oplossing: even googlen op oefeningen voor piano spelen. Snelste manier is wel om doorbloeding in je handen opgang te brengen door veel te bewegen. Hierdoor gaan ze ook sneller weer nieuw zweet aanmaken en zo krijg je weer meer grip. Van alleen gooien worden je handen niet snel warm idd.
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Nieuwe pijlen kopen, welke ?

Bericht door Robinjuuh »

cookie schreefCOLON
Robinjuuh schreefCOLON
Afzwaaier dat ze alle kanten opvliegen en dat die in de lucht zwabbert, dus geen rechte boog of soepel naar het bord toe. De pijlen staan dan ook niet strak in het bord.

Hoe kun je leren ontspannen te darten zonder je te focussen op de techniek en je grip, Gewoon gaan staan en gooien maar?
En het groeperen is alleen maar oefenen oefenen oefenen?
Okay, gebeurd het vaak of regelmatig?

Ontspanning is eigenlijk leren gooien op gevoel. Beste aan te leren op grote vlakken. Bijv gooien binnen de ring van de triples.

Zeker in het begin hoort het er bij dat een pijl de 12, 18 of tops invliegt.

Bij veel afzwaaiers (lees: niet 9 pijlen op rij strak naar het bord) kan je beste een middagje inplannen om alle type flights en shafts uit te proberen!
Ik heb even 9 pijlen gegooid en zo komen ze in het bord te staan: (uiteraard verschilt het per keer wel)
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
BUTTON_POST_REPLY