Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Fred Raket schreefCOLONLookout, ik denk dat je onderbewust tijdens het darten toch je ademhaling naar je borst brengt.

Laat eens iemand met je meekijken ;)
http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven ... ademhalen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uw tip heeft me zeker aan het nadenken gezet.
Dit is een zeer interessant artikel.
180's '16 79x
DennisEgmond
Lid
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2014, 04:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DennisEgmond »

Goedemorgen,
Ik gooi nu al 3jaar met dezelfde pijlen(Target Perfect storm 24gr.) en ze lijken niet meer zo lekker te gooien als in het begin, het gaat niet meer zo vanzelf als toendertijd.
ben ik teveel aan mijn pijlen gewend? Of ben ik juist het gevoel helemaal kwijt en moet ik er een extra setje (andere) pijlen bij kopen om mischien af te gaan wisselen? Iemand die mij tips zou kunnen geven?
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

DennisEgmond schreefCOLONGoedemorgen,
Ik gooi nu al 3jaar met dezelfde pijlen(Target Perfect storm 24gr.) en ze lijken niet meer zo lekker te gooien als in het begin, het gaat niet meer zo vanzelf als toendertijd.
ben ik teveel aan mijn pijlen gewend? Of ben ik juist het gevoel helemaal kwijt en moet ik er een extra setje (andere) pijlen bij kopen om mischien af te gaan wisselen? Iemand die mij tips zou kunnen geven?
Je hebt last van een mindere periode,het beste kun je dat beter accepteren.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door bullieboy »

DennisEgmond schreefCOLONGoedemorgen,
Ik gooi nu al 3jaar met dezelfde pijlen(Target Perfect storm 24gr.) en ze lijken niet meer zo lekker te gooien als in het begin, het gaat niet meer zo vanzelf als toendertijd.
ben ik teveel aan mijn pijlen gewend? Of ben ik juist het gevoel helemaal kwijt en moet ik er een extra setje (andere) pijlen bij kopen om mischien af te gaan wisselen? Iemand die mij tips zou kunnen geven?
Als jij al 4 jaar met zelfde dart gooit, zou ik dat zeker ook blijven doen.
Niet wisselen, maar gewoon lekker doorgaan, het ging altijd toch lekker.
Je zit waarschijnlijk even in een dipje, hebben we allemaal wel eens.
Als het even niet loopt, ligt het doorgaans niet aan de dart.
Let's Play Darts!
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Kos »

Wie heeft de gouden tip?

Ik begon met darten met amberjacks 22 gr. Hele tijd mee gegooid en het ging daar goed mee. Omdat dat me eerste setje ooit was, was ik benieuwd naar andere darts. De amberjacks vond ik prima alleen de grip was niet zo geweldig. Toen ben ik een setje 23 gr MVG gaan gooien. Daar heb ik iets meer dan een half jaar mee gegooid. Het overswitchen van de amberjacks naar MVG was totaal geen probleem. Merkte niet echt een wenningsfase zeg maar. Maar ook hier vond ik de grip een stuk minder. Toen heb ik de phil taylor p2 aangeschaft, lekker veel grip, gooi er nu 2 maanden mee. In het begin ging het goed maar nu gaat het allemaal niet echt lekker. Heb het gevoel dat ik veel meer kracht moet zetten om te gooien en krijg ook last van mijn elleboog en schouder na een tijdje darten. Dit vind ik opzich niet echt een probleem maar waar ik met de mvg rond de 55 - 60 gemiddeld zat, en dat met de p2 in het begin ook, zit ik nu tussen 45-50 gemiddeld met soms wel uitschieters naar ineens een hele goede leg met 65-70 gemiddeld. Ik zelf zit er dus weer aan te denken om met de mvg te gaan gooien, omdat ik dan minder kracht moet leveren en een betere gemiddelde behaal. Aan de andere kant denk ik dat dit gewoon een vormdipje is en dat de gemiddelde uiteindelijk wel omhoog gaat.

Maar omdat ik weet wat ik ongeveer kan gooien en dat nu niet behaal begin ik te twijfelen over de p2 pijlen. Is dat een stukje mentale kwetsbaarheid? Moet ik terug naar de mvg? of gewoon nog een paar maanden doorgooien met de p2 en later pas de conclusie trekken omdat 2 maanden te kort is voor een conclusie?
Desperado
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2014, 20:09

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Desperado »

Hallo,

Ik weet het even niet meer, ik heb 3 setjes darts, met daarbij verschillende shafts.
Vanaf ik begon met darten begin 2013 ging alles redelijk goed, gooide leuk etc., maar nu lukt het totaal niet meer.
Soms gooi ik i.p.v op de 20 in de 9.

Ik heb 3 soorten pijlen:
-20 gr. normale bulls
-22 gr. Chisnall
-22 gr. M. King

Heeft iemand ook wel eens zo'n situatie meegemaakt en waar kun je het beste mee beginnen.

Groetjes Desperado
Gebruikers-avatar
cancellara27
Lid
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:01

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cancellara27 »

kijk wat goed voelt. Wil je lange shafts of korte. Staan je pijlen goed in het bord voor jouw.
Ga dan niet wisselen en blijf bij 1 setje darts en set-up.
King darts kunnen een groot voordeel hebben omdat je altijd op dezelfde plek je dart vast moet houden.

succes!
Unicorn Terry Jenkins 21g met deflecta nylon short shafts en poly standard flights
180'ers in 2015: 11
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door bullieboy »

Desperado schreefCOLONHallo,

Ik weet het even niet meer, ik heb 3 setjes darts, met daarbij verschillende shafts.
Vanaf ik begon met darten begin 2013 ging alles redelijk goed, gooide leuk etc., maar nu lukt het totaal niet meer.
Soms gooi ik i.p.v op de 20 in de 9.

Ik heb 3 soorten pijlen:
-20 gr. normale bulls
-22 gr. Chisnall
-22 gr. M. King

Heeft iemand ook wel eens zo'n situatie meegemaakt en waar kun je het beste mee beginnen.

Groetjes Desperado
Dit is een periode waar vrijwel elke darter mee te maken krijgt.
Ook ik heb hier mee te maken gehad, je denkt het gaat goed
En dan opeens denk je dat het minder gaat.
Maar wees gerust ik zei het al, je bent niet de enige.
Ga na wat lekker voelt, kijk hoe je darts in het bord staan.
Hieraan kun je zien wat er eventueel te veranderen is in je set-up

succes
Let's Play Darts!
Desperado
Lid
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2014, 20:09

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Desperado »

Ik sta vooral niet lekker voor het bord. Ik staan i.p.v vooruit leunend juist een beetje achteruit leunend en ik sta er voor mijn gevoel er niet lekker voor de T20. De T19 gaat gewoon redelijk, maar de 20 allemaal afzwaaiers en ik zit maar te tobben hoe ik er goed voor sta. Recht voor beetje schuin etc.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Ups en Downs had ik ook zo'n 1,5 jaar lang.
Je bent zoekende naar de juiste materiaal,houding en grip.
Frustrerende tijden waren het :)
180's '16 79x
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Ik heb zoveel verschillende manieren grip geprobeerd de afgelopen 2 jaar en bij vrijwel elke grip gooide ik 2 dagen goed en daarna raakte ik er helemaal niets meer mee.
Honderden verschillende barrels geprobeerd.

Maar sinds kort gebruik ik de pen grip en hiermee gooi ik al een langere tijd constant en hoge gemiddeldes en lijk ik de juiste barrel gevonden te hebben met de grip op de juiste plek waardoor ik de barrel iedere keer op dezelfde plek vast pak.

Zou ik dan bij toeval de juiste grip hebben gevonden?
Ik bedoel na 2 jaar zoeken naar het juiste materiaal en houvast van de barrel.
Persoonlijk denk ik dat dit het belangrijkste is om een goede darter te worden.
A.De juiste barrel
B.De juiste grip(houvast van de pijl)

De rest wijst zich vanzelf.
Hoe denken jullie hierover?
180's '16 79x
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door PennyLanee »

Ik ben het wel eens met Lookout.
De goede pijl/shaft/flights vinden. Goede grip vinden.

Het enige wat je in mijn opinie nog vergeet is de goede gooi en follow through.
Altijd dezelfde beweging die je het beste ligt.

Je krijgt het steeds meer onder de knie. Je verbert de techniek steeds een beetje en de gemiddeldes zullen omhoog gaan. Bij mij althans.
arjen438
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:14

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door arjen438 »

Lookout schreefCOLONIk heb zoveel verschillende manieren grip geprobeerd de afgelopen 2 jaar en bij vrijwel elke grip gooide ik 2 dagen goed en daarna raakte ik er helemaal niets meer mee.
Honderden verschillende barrels geprobeerd.

Maar sinds kort gebruik ik de pen grip en hiermee gooi ik al een langere tijd constant en hoge gemiddeldes en lijk ik de juiste barrel gevonden te hebben met de grip op de juiste plek waardoor ik de barrel iedere keer op dezelfde plek vast pak.

Zou ik dan bij toeval de juiste grip hebben gevonden?
Ik bedoel na 2 jaar zoeken naar het juiste materiaal en houvast van de barrel.
Persoonlijk denk ik dat dit het belangrijkste is om een goede darter te worden.
A.De juiste barrel
B.De juiste grip(houvast van de pijl)

De rest wijst zich vanzelf.
Hoe denken jullie hierover?
ik heb nu ook zon beetje de goede grip gevonden wil binnenkort nog wel een andere barrel proberen omdat ik nu al een half jaar met de zelfde gooi.
probeer zo af en toe een andere flight of shaft. maar ben er van over tuigd dat dit het moet worden Unicorn gripper 2 met short/medium shaft en een slim flight er op.
180 gooien komt denk ik wel want 140/ 2 tripples vinden is geen probleem.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Ik speelde altijd met lange shaft's totdat ik er reeds achter kwam dat een kleine shaft me veel beter ligt.
Heb wel vaker getest met kleine shaft's maar nooit kwam het er echt uit,waarschijnlijk heeft dit ook te maken gehad met het type barrel en de manier waarop ik de set vasthield,verkeerd dus.
180's '16 79x
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Eric B »

Mijn mening is dat je op een gegeven moment ongeveer weet welke set-up jouw worp het beste past.

Echter als je eenmaal bent ingegooid en vervolgens een langere sessie gooit en het gaat effe minder, wissel ik voor zeg 12/15 pijlen even de set-up met een andere lengte shaft en type flight. Als je dan terugkeert bij je standaard set-up voorkomt dit meestal dat ik door de ondergrens van mijn gemiddelde zak.

Belangrijkste is volgens mij de juiste keuze voor barrel en gewicht. En niet te snel een nieuwe set(s) aanschaffen. Oeps. :mrgreen:
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Eric B schreefCOLONMijn mening is dat je op een gegeven moment ongeveer weet welke set-up jouw worp het beste past.

Echter als je eenmaal bent ingegooid en vervolgens een langere sessie gooit en het gaat effe minder, wissel ik voor zeg 12/15 pijlen even de set-up met een andere lengte shaft en type flight. Als je dan terugkeert bij je standaard set-up voorkomt dit meestal dat ik door de ondergrens van mijn gemiddelde zak.

Belangrijkste is volgens mij de juiste keuze voor barrel en gewicht. En niet te snel een nieuwe set(s) aanschaffen. Oeps. :mrgreen:
Ik heb al eerder gegooid met korte shaft's zonder resultaat.
Dat kwam omdat de verhouding barrel en shaft niet de juiste was.
Nu heb ik de juiste combinatie gevonden van barrel,grip,en shaft.
180's '16 79x
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Eric B »

Lookout schreefCOLON
Eric B schreefCOLONMijn mening is dat je op een gegeven moment ongeveer weet welke set-up jouw worp het beste past.

Echter als je eenmaal bent ingegooid en vervolgens een langere sessie gooit en het gaat effe minder, wissel ik voor zeg 12/15 pijlen even de set-up met een andere lengte shaft en type flight. Als je dan terugkeert bij je standaard set-up voorkomt dit meestal dat ik door de ondergrens van mijn gemiddelde zak.

Belangrijkste is volgens mij de juiste keuze voor barrel en gewicht. En niet te snel een nieuwe set(s) aanschaffen. Oeps. :mrgreen:
Ik heb al eerder gegooid met korte shaft's zonder resultaat.
Dat kwam omdat de verhouding barrel en shaft niet de juiste was.
Nu heb ik de juiste combinatie gevonden van barrel,grip,en shaft.
Met de tijdelijk wissel van set-up gooi ik niet beter, maar gaat het daarna meestal weer prima met mijn vertrouwde set-up.

Wat ook handig is effe een kwartiertje iets anders doen.

Vwb je MvG darts heb ik hier een informatieve link. Onvoorstelbaar het verschil in gewicht van de barrels:

http://www.dartsnutz.net/showthread.php?tid=10162" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht effe aanmelden zodat je de plaatjes krijgt te zien!

Succes.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Eric B schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Eric B schreefCOLONMijn mening is dat je op een gegeven moment ongeveer weet welke set-up jouw worp het beste past.

Echter als je eenmaal bent ingegooid en vervolgens een langere sessie gooit en het gaat effe minder, wissel ik voor zeg 12/15 pijlen even de set-up met een andere lengte shaft en type flight. Als je dan terugkeert bij je standaard set-up voorkomt dit meestal dat ik door de ondergrens van mijn gemiddelde zak.

Belangrijkste is volgens mij de juiste keuze voor barrel en gewicht. En niet te snel een nieuwe set(s) aanschaffen. Oeps. :mrgreen:
Ik heb al eerder gegooid met korte shaft's zonder resultaat.
Dat kwam omdat de verhouding barrel en shaft niet de juiste was.
Nu heb ik de juiste combinatie gevonden van barrel,grip,en shaft.
Met de tijdelijk wissel van set-up gooi ik niet beter, maar gaat het daarna meestal weer prima met mijn vertrouwde set-up.

Wat ook handig is effe een kwartiertje iets anders doen.

Vwb je MvG darts heb ik hier een informatieve link. Onvoorstelbaar het verschil in gewicht van de barrels:

http://www.dartsnutz.net/showthread.php?tid=10162" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht effe aanmelden zodat je de plaatjes krijgt te zien!

Succes.
20.8 - 21.2 - 21.6 verschil is redelijk, tegenwoordig hoort het strakker te zijn, maar voor een paar jaar terug was dit normaal.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Fred Raket schreefCOLON
Eric B schreefCOLON
Lookout schreefCOLON
Eric B schreefCOLONMijn mening is dat je op een gegeven moment ongeveer weet welke set-up jouw worp het beste past.

Echter als je eenmaal bent ingegooid en vervolgens een langere sessie gooit en het gaat effe minder, wissel ik voor zeg 12/15 pijlen even de set-up met een andere lengte shaft en type flight. Als je dan terugkeert bij je standaard set-up voorkomt dit meestal dat ik door de ondergrens van mijn gemiddelde zak.

Belangrijkste is volgens mij de juiste keuze voor barrel en gewicht. En niet te snel een nieuwe set(s) aanschaffen. Oeps. :mrgreen:
Ik heb al eerder gegooid met korte shaft's zonder resultaat.
Dat kwam omdat de verhouding barrel en shaft niet de juiste was.
Nu heb ik de juiste combinatie gevonden van barrel,grip,en shaft.
Met de tijdelijk wissel van set-up gooi ik niet beter, maar gaat het daarna meestal weer prima met mijn vertrouwde set-up.

Wat ook handig is effe een kwartiertje iets anders doen.

Vwb je MvG darts heb ik hier een informatieve link. Onvoorstelbaar het verschil in gewicht van de barrels:

http://www.dartsnutz.net/showthread.php?tid=10162" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht effe aanmelden zodat je de plaatjes krijgt te zien!

Succes.
20.8 - 21.2 - 21.6 verschil is redelijk, tegenwoordig hoort het strakker te zijn, maar voor een paar jaar terug was dit normaal.



Resultaat zilveren set 25 gram weeg ik later even na.
180's '16 79x
Eric B
Lid
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:21

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Eric B »

Als de deviatie ( :shock: ) bij jouw set ook zo groot/groter is, zou daarin ook het probleem kunnen zitten.

Ben benieuwd naar de weegresultaten.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Ranph »

Ook ik heb ondertussen wel behoefte om in dit topic te posten.

Sinds 1 maand weer serieus begonnen met darten, voor die tijd af en toe (15+ minuutjes af en toe voor de fun gegooid).
Ondertussen merk ik dat het steeds beter gaat, er zit zeker wel verbetering in mijn spel.
Ik heb alleen een probleem.
In iedere beurt die ik gooi zitten vaak wel 2 afzwaaiers in.
Dit zijn 'herkenbare' beurten voor mij.

48, 50,11,22, 60, 41, 95, 33.

Het is best vervelend om te zien dat je pijlen steeds lekkerder/vlotter het bord in komen, maar dat je iedere keer afzwaaiers hebt.

Heeft hier iemand tips/oplossingen voor? misschien uit eigen ervaring?
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Doorgaan met gooien! Toen ik begon gooide ik van de 12 tot de 18, nu beperken de afzwaaiers zich tot de naastgelegen nummers.

Daarnaast niet alleen op de 20 trainen, maar over het hele bord. Of juist op de bull. Zorg eerst dat je darts iedere beurt gegroepeerd zitten.
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Kos »

Darten is inderdaad oefenen, proberen en volhouden. Alhoewel als het niet lukt frustraties kan opleveren en je gaat twijfelen.. maar als je veel oefent komt het vanzelf goed. De 1 lukt het binnen 2 maanden en de ander kan het na 2 jaar nog niet.

Belangrijkste is plezier
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Ranph schreefCOLONOok ik heb ondertussen wel behoefte om in dit topic te posten.

Sinds 1 maand weer serieus begonnen met darten, voor die tijd af en toe (15+ minuutjes af en toe voor de fun gegooid).
Ondertussen merk ik dat het steeds beter gaat, er zit zeker wel verbetering in mijn spel.
Ik heb alleen een probleem.
In iedere beurt die ik gooi zitten vaak wel 2 afzwaaiers in.
Dit zijn 'herkenbare' beurten voor mij.

48, 50,11,22, 60, 41, 95, 33.

Het is best vervelend om te zien dat je pijlen steeds lekkerder/vlotter het bord in komen, maar dat je iedere keer afzwaaiers hebt.

Heeft hier iemand tips/oplossingen voor? misschien uit eigen ervaring?
Wat ben ik blij dat ik die tijd achter me kan laten. :)
Ik gooi nu structureel vrijwel iedere beurt minimaal 60.
Daar heb ik ook keihard voor moeten trainen.
180's '16 79x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Hamvraag: hoe?
BUTTON_POST_REPLY