Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Bokkie
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2019, 11:00

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bokkie »

Ik heb niet zozeer een probleem, maar ik vraag me af of jullie me toch kunnen helpen. Als ik train, of ingooi, of onderling wat legjes speel, dan gooi ik stukken minder dan wanneer ik een competitiewedstrijd of op een toernooi gooi. Meestal is het andersom, dat mensen thuis Phil Taylor zijn en in het cafe niet meer zo.

Ik vraag me af waarom ik het wel onder druk kan, maar niet gewoon lekker thuis. Ik heb uiteraard wel geprobeerd om met een dartbot een wedstrijd na te bootsen, maar toch werkt dat niet. Het vervelende is dat ik trainen nu vooral saai en zinloos ga vinden.

Met ingooien kan ik gerust 60, 26, 11 en 43 gooien, maar zodra we echt beginnen valt alles in de (T)20 en dubbels. M'n lijst shortlegs past niet op een A4'tje, bij wijze van spreken, maar thuis gooi ik ze nooit.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

Bokkie schreefCOLON 10 Feb 2019, 21:15 Ik heb niet zozeer een probleem, maar ik vraag me af of jullie me toch kunnen helpen. Als ik train, of ingooi, of onderling wat legjes speel, dan gooi ik stukken minder dan wanneer ik een competitiewedstrijd of op een toernooi gooi. Meestal is het andersom, dat mensen thuis Phil Taylor zijn en in het cafe niet meer zo.

Ik vraag me af waarom ik het wel onder druk kan, maar niet gewoon lekker thuis. Ik heb uiteraard wel geprobeerd om met een dartbot een wedstrijd na te bootsen, maar toch werkt dat niet. Het vervelende is dat ik trainen nu vooral saai en zinloos ga vinden.

Met ingooien kan ik gerust 60, 26, 11 en 43 gooien, maar zodra we echt beginnen valt alles in de (T)20 en dubbels. M'n lijst shortlegs past niet op een A4'tje, bij wijze van spreken, maar thuis gooi ik ze nooit.
Beste Bokkie, je hebt een motivatie probleem. Je zegt niet gemotiveerd te zijn door je lage scores. Ik denk dat het juist andersom is. Je gooit lage scores omdat de motivatie ontbreekt. Als jij naar het cafe gaat heb je echt zin om te darten en haal je je eigen niveau. Mijn advies: Alleen darten als je er zin in hebt. Is dat alleen in het cafe, dan is dat ook prima!
Smidsy
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2019, 22:56

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Smidsy »

Even een vraagje...
Hoe gooien jullie de pijlen weg...
Geven jullie de pijl een soort draai mee?
Als ik een pijl zonder draai goou, zwabbert hij alle kanten op en komen de pijlen in iedere hoek maar denkbaar in t bord.
Als ik de pijlen een soort spin meegeef belanden ze allemaal wel rechter, met de achterkanten wat omhoog in t bord...
Ik zie alleen weinig professionals zo draaien met de pijl... alleen mervin king en ik dacht gary anderson, ik draai hem niet mega ofzo...??

Groet,
Erik.
jordysmeets93
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2019, 09:25

Werpstijl

Bericht door jordysmeets93 »

Beste darters,

Een aantal jaar geleden ben ik begonnen met darten. Vervolgens ben ik een tijd gestopt, waarna ik een aantal jaar weken geleden de draad weer heb opgepakt.

Helaas zit ik nu wel met het volgende probleem: ik denk te veel na over mijn werpstijl. Het lijkt ook alsof ik mijn darts nooit op dezelfde manier naar het bord gooi. Ik heb dus het idee dat mijn stijl geen automatisme wordt. Ik raak hier erg gefrustreerd van. Weet iemand van jullie hoe dit probleem verholpen kan worden?

Alvast bedankt!

Groet,
Jordy
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Probeer eens op gevoel je pijlen te gooien
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
GinoVdB
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2021, 12:54

Probleem met dartspijlen

Bericht door GinoVdB »

Hallo,
Heb vroeger nog Darts beoefend in clubverband waardoor ik nog een set pijlen heb.
Nu heb ik me terug een dartbord aangeschaft ( Winmau blade 5 dual core ), maar gebruik nog mijn oude pijlen.
Ik heb 2 soorten shafts ( zie foto ).
- Aluminium ( langste )
- Soort PVC ( kortste )
Ik werp beter met die kortste ( pijl rechter, vaster enz...) maar heb veel als de pijl zich in de darts plaatst ( zit dan wel goed ) dat de Flight er gewoon uit schiet. Dit probleem heb ik niet met die shafts in Aluminium.

Nu door sluiting winkels door covid is het ook niet zo makkelijk om ergens darts te gaan uitproberen en vind het ook beetje onnozel om verschillende soorten shafts en flights te gaan online bestellen, misschien ligt het probleem wel aan iets anders en hebben jullie een goede raad.
Met vriendelijke groeten,
Gino
darts.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Probleem met dartspijlen

Bericht door Fred Raket »

GinoVdB schreefCOLON 08 Feb 2021, 13:31 Hallo,
Heb vroeger nog Darts beoefend in clubverband waardoor ik nog een set pijlen heb.
Nu heb ik me terug een dartbord aangeschaft ( Winmau blade 5 dual core ), maar gebruik nog mijn oude pijlen.
Ik heb 2 soorten shafts ( zie foto ).
- Aluminium ( langste )
- Soort PVC ( kortste )
Ik werp beter met die kortste ( pijl rechter, vaster enz...) maar heb veel als de pijl zich in de darts plaatst ( zit dan wel goed ) dat de Flight er gewoon uit schiet. Dit probleem heb ik niet met die shafts in Aluminium.

Nu door sluiting winkels door covid is het ook niet zo makkelijk om ergens darts te gaan uitproberen en vind het ook beetje onnozel om verschillende soorten shafts en flights te gaan online bestellen, misschien ligt het probleem wel aan iets anders en hebben jullie een goede raad.
Met vriendelijke groeten,
Gino

darts.jpg
Hi Gino, voor je een topic opent graag eerst lezen bij meer topics in deze sectie

Het is handig om verschillende setjes shafts en flights te bestellen, en zo de best combi te kiezen die bij jouw stijl en pijl past.
GinoVdB
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2021, 12:54

Re: Probleem met dartspijlen

Bericht door GinoVdB »

Fred Raket schreefCOLON 08 Feb 2021, 19:28
Hi Gino, voor je een topic opent graag eerst lezen bij meer topics in deze sectie

Het is handig om verschillende setjes shafts en flights te bestellen, en zo de best combi te kiezen die bij jouw stijl en pijl past.
[/quote]

Hoi,

Mijn vraag ging niet over welke set er bij mij past, maar enkel of jullie een idee hadden hoe het komt dat de flight uit de shaft schiet wanneer de pijl in het bord terechtkomt.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Wanneer je nylon shafts gebruikt, werkt het goed om een "flightpunch" aan te schaffen. Dit is een soort perferator die een gaatje in je flight maakt. Als je de flight dan openvouwt en er een ringetje doorheen doet, dan zit de flight stevig vast aan je shaft

Afbeelding
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
GinoVdB
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2021, 12:54

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door GinoVdB »

Thanks.

Ga daar eens voor kijken.

Met vriendelijke groet,
Gino
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

ipv die ring die te ver zit, kun je een springveertje gebruiken op nylon shafts. Van belang is dat de ring uit voorbeeld, of los springveertje goed stevig zit. Niet te ver zoals nu.
(excuus dat ik je bericht niet geheel goed heb gelezen)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Free2be »

Bij de Harrows spin shafts die ik gebruik, kan je helaas niets aanbrengen om je flights vast te klemmen. De ringetjes zijn veel te groot om te klemmen.
De flights zitten wel vast in het alu deel, soms prutsen om de flights erin te krijgen.
Harrows gyro spinning shafts.png
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Je kunt de opening een stukje wijder maken(niet te diep) met hobbymesje
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Free2be »

Het is me toch weer gelukt om een pijl tussen de flight en de schaft te planten met als gevolg dat er een lipje fel gebogen zit.. :oops:
Di heb ik ook al voorgehad met gewone schafts, je pijl tussen het metalen ringtje! Ik denk als ik de juiste setup voor me gevonden heb, er een voorraadje van in te gaan doen.
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Sim0nsk1
Lid
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2021, 07:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Sim0nsk1 »

Beste mensen

Ik speelde vroeger af en toe op café. Met de hype en het vele thuiszitten heb ik mij een bord aangeschaft. Nu merk ik dat mijn pijlen steeds horizontaal schuin in het bord zitten. De pijl gaat dus steeds links wijzend het bord in. Ligt dit aan mijn techniek? Zoja wat moet ik proberen? Of passen de pijlen niet bij mij?

Groeten.
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Free2be »

Meestal een hand coördinatie, als je de pijl bij het gooien nog een ongewenste beweging meegeeft..Heb hier ook last van.
Verder ben ik nog steeds aan 't klooien om een manier van richten te vinden waar ik me kan aan vasthouden..Ook de follow trough lukt me ook niet..Als ik er op let, gaat de pijl gewoon z'n gang, maar niet waar ik hem naar toe wil hebben. Probeer ik weer wat anders, vasthouden, gooien, enz...lukt het enkele keren en dan weer een fiasco..Zo blijven we klooien.. :mrgreen:
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
hansvdz
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2021, 18:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door hansvdz »

Als je die profs bezig ziet op tv dan valt er mij namelijk iets op. Als ze mikken en ze brengen het pijltje naar het hoofd dan draaien de meeste daar nog eens aan voor dat ze het dan weggooien. Is dat iets wat je moet doen of moet aanleren om het een betere spin te geven?
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Ik denk dat het meer is zodat ze de pijl dan goed beet hebben voor ze gooien
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Free2be
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2021, 10:47

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Free2be »

Je dient wel de juiste perforator aan te schaffen, want de Harrows perforator, kan je niet gebruiken met flights en het spiraalringetje. En zo blijf je nog wel effe klooien..De massieve ringen van Harrows, kan je dan weer niet gebruiken bij gewone flights zonder perforatorgaatje..en dan bij dunnere shafts, past er geen enkel ringetje..enz..enz..Maar je kan altijd je frustratie nog van je af gooien! ;)
Target Swiss 90% Dartpijlen SP03 21gr. Harrow's roterende shafts, medium. Standaard Flights.
Hansvg
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2021, 11:51

pijlen schuin in bord

Bericht door Hansvg »

Geachte,

Ik ben sinfds fabruari beginnen darten....heb een Blade 5 en Winmau Steve Beaton Special Edition 90% 24 gr pijlen.Nu merk ik,dat m'n pijlen altijd beetje schuin in het bord gaan.Wat doe ik verkeerd,of is het gewicht niet goed...naar 22 gr gaan,of iets meer gram gaan.

grtjs
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Hansvg schreefCOLON 03 Aug 2021, 12:17 Geachte,

Ik ben sinfds fabruari beginnen darten....heb een Blade 5 en Winmau Steve Beaton Special Edition 90% 24 gr pijlen.Nu merk ik,dat m'n pijlen altijd beetje schuin in het bord gaan.Wat doe ik verkeerd,of is het gewicht niet goed...naar 22 gr gaan,of iets meer gram gaan.

grtjs
Andere flights en of shafts proberen
Hansvg
Lid
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2021, 11:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Hansvg »

Fred Raket schreefCOLON 03 Aug 2021, 17:40
Hansvg schreefCOLON 03 Aug 2021, 12:17 Geachte,

Ik ben sinfds fabruari beginnen darten....heb een Blade 5 en Winmau Steve Beaton Special Edition 90% 24 gr pijlen.Nu merk ik,dat m'n pijlen altijd beetje schuin in het bord gaan.Wat doe ik verkeerd,of is het gewicht niet goed...naar 22 gr gaan,of iets meer gram gaan.

grtjs
Andere flights en of shafts proberen
welke shafts en flights raad je aan,nu staan er vecta shafts op,en de flights van Gary Anderson
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door The Runner »

Probeer eens pear, kite of slim vorm flights
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_POST_REPLY