Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

cookie schreefCOLON Laat je niet verleiden om na een positieve sessie op de 20 te gooien of toch even te mikken.
Dit is inderdaad misschien verstandig, wel moeilijk! Wil inderdaad vaak even proberen hoe het nu echt gaat.
Woensdagavond ook gewoon weer mee gedaan aan een lokale ranking. 3 partijen in de poule, in in de knock-out gespeeld. 1 leg gepakt (11 gespeeld).
Normaal gesproken had ik minimaal 2 partijen moeten winnen en in de andere goede kans gemaakt.

Eerste partij ging goed qua soepel loslaten, zonder resultaat. 2e partij wat meer haperingen, maar meer goede scores. Laatste partij wisselvallig, 5 tripples in 3 beurten in de laatste leg.

Knockout te veel haperingen, waarschijnlijk omdat ik die partij echt niet wilde verliezen. Dus focus op de prestatie ipv het soepel gooien.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Gaaf dat je nu bewust door hebt waar je op focust! Hierdoor kan je jezelf aanleren om de volgende keer dus op iets anders te focussen. Het is een proces waar je doorheen gaat.

Nu je weet wat je dit toernooi hebt gedaan, kan je de volgende keer kiezen voor een andere strategie tijdens het toernooi.

Het grote verschil zit in het focussen op korte termijn of langer termijn. Je kan op korte termijn focussen om een leg te winnen of 3 goede beurten te gooien, maar daar ga je niet mee van je haperingen afkomen.

Schrijf eens op waar je over 2 maanden wil staan. Door een langer termijn doel is het makkelijker om niet te laten afleiden door korte termijn doelen. (Dit is de reden waarom mensen Millionaire worden en andere altijd dagen over houden elke maand). Een Millionaire zet het als doel en wordt van dit doel zo vrolijk dat hij zich niet laat afleiden door spontane feestjes, facebooksessies en tv-avonden thuis op de bank.

Zie je de overeenkomst tussen focus op korte en lange termijn?

Je mag er echt op vertrouwen dat wanneer je eerst de ontspanning beheerst je niveau en de winstpotten echt weer volgen.

Dus waar wil je over 2 maanden staan? Wat doe je dan anders dan dat je afgelopen toernooi hebt gedaan? Hoe kan je dat concreet doen tijdens het eerstvolgende toernooi?

Een spiekbriefje werkt echt goed..een briefje met je doel waar je over 2 maanden wilt staan. (Zorg dat dit wel positieve doelen zijn zoals: ontspannen gooien, genieten van uitdaging ipv GEEN 5en gooien, NIET stressen, WEINIG druk maken)

Kijk elke wedstrijd even op je spiekbriefje zodat je tijdens een wedstrijd telkens kan kiezen om zo naïef mogelijk naar de 20 te gooien en te ontspannen en te genieten van het proces om weer heerlijk te gooien over 8 weken.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Belangrijkste is nu dus inderdaad het vertrouwen krijgen/hebben dat ontspannen gooien uiteindelijk weer goed gooien wordt.

Doel voor lange termijn: vanaf de start van de competitie zonder haperingen kunnen gooien en de wedstrijden winnend afsluiten of met het gevoel dat de tegenstander echt beter was.

Korte termijn: niet meer nadenken over resultaat of van wie ik wel niet verlies, gewoon lekker pijlen naar 't bord smijten :).

P.s. Ben jij al miljonair? ;)
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Ja denk dat plezier maken echt het aller belangrijkste is en dit niet aan scores te koppelen.

Vertrouwen is iets wat met tijd komt, dus zal zeker aanraden om alleen op vooruitgang te focussen. Dit zit idd niet in scores en resultaten maar in plezier en ontspanning. Probeer op dingen te focussen waar je wel direct invloed op kan uitoefenen zoals je focus en je eigen houding. Hoe serieus neem je jezelf met strenge reacties?

Ik ben nog geen miljonair maar heb dit wel als doel staan. Leer nu van de beste en waarom mensen succesvol zijn.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Bijzonder om dat als doel te stellen! Succes :).

Woensdag weer de wekelijkse ranking gegooid. Eigenlijk over de hele avond 100% soepel gegooid, dus dat is een enorme verbetering t.o.v. afgelopen week. Resultaat vergelijkbaar; 1e partij 1 leg gepakt (1 pijl op een dubbel gehad). Overige partijen in de poule met 2x 3-0 verloren. 1 kansloos, andere bleef ik net iets te veel achter om wat kans te maken.

Eerste partij VR verloren, na 1-1 in de laatste leg geen kans.

Soepel gooien gaat echt veel beter! Heb er daardoor ook weer meer lol in, niet kunnen blijven staan en haperen is echt niet leuk. Nu het resultaat nog. Als ik iets meer focus op resultaat gooi ik beter. Wil echter nog minimaal een week volledig met soepel gooien als doel gaan spelen.
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Henk schreefCOLONBijzonder om dat als doel te stellen! Succes :).

Woensdag weer de wekelijkse ranking gegooid. Eigenlijk over de hele avond 100% soepel gegooid, dus dat is een enorme verbetering t.o.v. afgelopen week. Resultaat vergelijkbaar; 1e partij 1 leg gepakt (1 pijl op een dubbel gehad). Overige partijen in de poule met 2x 3-0 verloren. 1 kansloos, andere bleef ik net iets te veel achter om wat kans te maken.

Eerste partij VR verloren, na 1-1 in de laatste leg geen kans.

Soepel gooien gaat echt veel beter! Heb er daardoor ook weer meer lol in, niet kunnen blijven staan en haperen is echt niet leuk. Nu het resultaat nog. Als ik iets meer focus op resultaat gooi ik beter. Wil echter nog minimaal een week volledig met soepel gooien als doel gaan spelen.
Tnx! Verwacht het in 2020 te zijn.

100% soepel is echt heel goed! Gaaf dat je zelf ook de lol weer voelt en dit is de energie/vibe die je wilt hebben tijdens wedstrijden. Op zo'n moment ben je positief en sta je open en ben je in staat om te reageren op situaties, zonder dat je in vecht of vlucht modus komt.

Heb jij uitzicht hoeveel rankings je nog gaat gooien? Dan is het mooi om bijv over 3 weken te zeggen dat je doel is om .... punten gemiddeld te gooien tijdens een wedstrijd. En als dit lukt, dan is de kans groot dan win je. Vaak is 55 gooien al genoeg om pot te winnen. Zet dit doel gewoon al lekker in je agenda, want dat geeft je overzicht en de focus om tot dat toernooi lekker alleen op ontspannen te gooien.

De volgende stap is dat je dus lekker ontspannen gooit en elke pijl die raak gaat viert. Gewoon heel simpel door tegen jezelf "yes" te zeggen. Missers maken niet uit, je gaat alleen de rake pijlen benoemen met "yes" en blijft checken of je ontspannen bent. Elke goede beurt eindig je door te knijpen in je vuist.

Hou dit lekker 3 weken (21 dagen vol) en het resultaat volgt.

Onthou dat een resultaat niet het doel is maar het gevolg van waar jij op focust. De enige manier hoe MvG resultaat haalt is wanneer hij ontspannen is (zijn mond hangt dan).
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk »

Ja, daar was ik ook echt blij mee!

Het lijkt echt de goede kant op te gaan; gisteren eindelijk weer eens een partij gewonnen van n01 (level 4). 3-2 - 42+ gemiddeld.
Vandaag eerste leg slecht, 2e een 19-darter, 3e leg miste ik de 17e en 18e pijl op m'n dubbel om 73 uit te gooien.

Het leek wel even of ik geen tripples kon missen.

Uiteindelijk 3-1 gewonnen met een gemiddelde van net geen 51 (tov 53).
180's for Show, HF's for Dough - Groet, Henk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Nice, dat is het gevoel dat je wilt hebben! Dit klinkt wel echt als een flow. Super mooi om dat weer te ervaren. Daar krijg je die gave kick van, wat darten zo stoer maakt.

Op 13 augustus zal ik iedereen die er is ook dat gevoel van flow helpen te ervaren (zelfs zonder te darten).

Vier je nu je goede beurten ook met een vuistje?
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door TheSorrow »

cookie schreefCOLON
Vier je nu je goede beurten ook met een vuistje?
image.jpg
:P :lol:
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Haha wordt even de meest effectieve tip voor flow om zeep geholpen
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

ik ben erg tevreden over mijn huidige darts , maar ik zit met een waarschijnlijk bekend probleem , het gooien van 180ers
ik gooide met mijn oude pijlen makkelijker 180ers maar mijn huidige pijlen zijn overall gewoon beter !!
ik heb kansen op 180 zat maar de laaste pijl wil er gewoon niet in !!!
hoe is dat bij jullie ??? :D :D
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door mr nervous »

Nightcrawler schreefCOLONik ben erg tevreden over mijn huidige darts , maar ik zit met een waarschijnlijk bekend probleem , het gooien van 180ers
ik gooide met mijn oude pijlen makkelijker 180ers maar mijn huidige pijlen zijn overall gewoon beter !!
ik heb kansen op 180 zat maar de laaste pijl wil er gewoon niet in !!!
hoe is dat bij jullie ??? :D :D
niet aan denken als de eerste 2 erin zitten ,gewoon in het zelfde tempo gooien , als ik ga nadenken van : ojaaaahhh ik ga 180 gooien of zovan : jaahh bijna 180, mis ik ook altijd de laatste pijl :lol:
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Der Kaiser »

Goedemiddag,

Hier een groot gooiprobleem...voor mezelf in ieder geval :D. Ik ben nu al ruim 2 jaar opzoek naar de voor mij "perfecte" pijl. Heb vroeger ( rond 2001 ) veel gedart, competitie o.a. en nu sinds 2 jaar weer wat met vrienden. Alleen ben het helemaal kwijt qua pijl.

Het zit in mijn hoofd dat ik met een pijl wil gooien van een pro player :). Nu heb ik echt al tientallen setjes gehad en toch mis ik steeds iets. Ik blijf ze maar kopen, vrouw is het nu ook onderhand wel zat haha. Ik blijf nu steeds haken bij de Newton pijl, die voelt voor mij goed in de hand, zeker qua grip. Ik begon zo'n 2 jaar terug met 26 gram maar ging steeds lager en zit nu rond de 22/23 gram. Ik gooi met een soort boogje dus niet hard in het bord. De Newton pijl weegt 22 gram, zou 24 gr misschien beter voor me zijn?

De laatste maanden heb ik met verschillende pijlen 180 gegooid maar ik wil een pijl die bij mijn worp past. Dus ik wil als het ware een pijl die past als ik zonder pijl mijn worp oefen...en dan lekker in het bord komt in de buurt van de T20 en niet bij de Bull. Volgen jullie het nog :D.

Nu heb ik 5 weken terug de Painters gekocht en al wat 180-ers meegegooid maar moet er vrij hard meegooien. Afgelopen woensdag de nieuwe Whitlock ontvangen en die van Martin Adams maar ook dit is het niet. Vandaar dat ze ook alle drie weer voor ruil of verkoop staan. En zo ga ik al 2 jaar door...wordt er doodmoe van :D.

Oh ja...ik blijf wel mijn Newton pijl houden, streep het lijstje verder af en selecteer door haha.

Dan ben ik ook nog in gevecht met het soort shaft. Wat een wereld is de dartwereld :D.

Maar misschien heeft iemand hier tips voor me...welke pijl past bijvoorbeeld prima bij een worp met een soort boogje? Of gooi ik niet hard genoeg voor een pijl van 22 gram? Zou ik naar 23 moeten gaan of nog lichter?

Verhaal is vrij lang geworden zie ik...sorry daarvoor :D

Alvast bedankt voor jullie hulp.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door mr nervous »

Der Kaiser schreefCOLONGoedemiddag,

Hier een groot gooiprobleem...voor mezelf in ieder geval :D. Ik ben nu al ruim 2 jaar opzoek naar de voor mij "perfecte" pijl. Heb vroeger ( rond 2001 ) veel gedart, competitie o.a. en nu sinds 2 jaar weer wat met vrienden. Alleen ben het helemaal kwijt qua pijl.

Het zit in mijn hoofd dat ik met een pijl wil gooien van een pro player :). Nu heb ik echt al tientallen setjes gehad en toch mis ik steeds iets. Ik blijf ze maar kopen, vrouw is het nu ook onderhand wel zat haha. Ik blijf nu steeds haken bij de Newton pijl, die voelt voor mij goed in de hand, zeker qua grip. Ik begon zo'n 2 jaar terug met 26 gram maar ging steeds lager en zit nu rond de 22/23 gram. Ik gooi met een soort boogje dus niet hard in het bord. De Newton pijl weegt 22 gram, zou 24 gr misschien beter voor me zijn?

De laatste maanden heb ik met verschillende pijlen 180 gegooid maar ik wil een pijl die bij mijn worp past. Dus ik wil als het ware een pijl die past als ik zonder pijl mijn worp oefen...en dan lekker in het bord komt in de buurt van de T20 en niet bij de Bull. Volgen jullie het nog :D.

Nu heb ik 5 weken terug de Painters gekocht en al wat 180-ers meegegooid maar moet er vrij hard meegooien. Afgelopen woensdag de nieuwe Whitlock ontvangen en die van Martin Adams maar ook dit is het niet. Vandaar dat ze ook alle drie weer voor ruil of verkoop staan. En zo ga ik al 2 jaar door...wordt er doodmoe van :D.

Oh ja...ik blijf wel mijn Newton pijl houden, streep het lijstje verder af en selecteer door haha.

Dan ben ik ook nog in gevecht met het soort shaft. Wat een wereld is de dartwereld :D.

Maar misschien heeft iemand hier tips voor me...welke pijl past bijvoorbeeld prima bij een worp met een soort boogje? Of gooi ik niet hard genoeg voor een pijl van 22 gram? Zou ik naar 23 moeten gaan of nog lichter?

Verhaal is vrij lang geworden zie ik...sorry daarvoor :D

Alvast bedankt voor jullie hulp.
ik denk dat je meer gewicht nodig hebt , dus misschien 23,24 of zelfs 25 , en spelers met een boogje gooien vaak met korte shafts ,(ik ben daarin een uitzondering , maar gooi ook met lichtere pijlen ) maar goed.dit zou ik proberen in ieder geval , ik weet ook niet wat de lengte van jouw shafts zijn.?
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door mr nervous »

Der Kaiser schreefCOLONGoedemiddag,

Hier een groot gooiprobleem...voor mezelf in ieder geval :D. Ik ben nu al ruim 2 jaar opzoek naar de voor mij "perfecte" pijl. Heb vroeger ( rond 2001 ) veel gedart, competitie o.a. en nu sinds 2 jaar weer wat met vrienden. Alleen ben het helemaal kwijt qua pijl.

Het zit in mijn hoofd dat ik met een pijl wil gooien van een pro player :). Nu heb ik echt al tientallen setjes gehad en toch mis ik steeds iets. Ik blijf ze maar kopen, vrouw is het nu ook onderhand wel zat haha. Ik blijf nu steeds haken bij de Newton pijl, die voelt voor mij goed in de hand, zeker qua grip. Ik begon zo'n 2 jaar terug met 26 gram maar ging steeds lager en zit nu rond de 22/23 gram. Ik gooi met een soort boogje dus niet hard in het bord. De Newton pijl weegt 22 gram, zou 24 gr misschien beter voor me zijn?

De laatste maanden heb ik met verschillende pijlen 180 gegooid maar ik wil een pijl die bij mijn worp past. Dus ik wil als het ware een pijl die past als ik zonder pijl mijn worp oefen...en dan lekker in het bord komt in de buurt van de T20 en niet bij de Bull. Volgen jullie het nog :D.

Nu heb ik 5 weken terug de Painters gekocht en al wat 180-ers meegegooid maar moet er vrij hard meegooien. Afgelopen woensdag de nieuwe Whitlock ontvangen en die van Martin Adams maar ook dit is het niet. Vandaar dat ze ook alle drie weer voor ruil of verkoop staan. En zo ga ik al 2 jaar door...wordt er doodmoe van :D.

Oh ja...ik blijf wel mijn Newton pijl houden, streep het lijstje verder af en selecteer door haha.

Dan ben ik ook nog in gevecht met het soort shaft. Wat een wereld is de dartwereld :D.

Maar misschien heeft iemand hier tips voor me...welke pijl past bijvoorbeeld prima bij een worp met een soort boogje? Of gooi ik niet hard genoeg voor een pijl van 22 gram? Zou ik naar 23 moeten gaan of nog lichter?

Verhaal is vrij lang geworden zie ik...sorry daarvoor :D

Alvast bedankt voor jullie hulp.
en welke flights gebruik je eigenlijk? kan ook nog van invloed zijn.
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Der Kaiser »

Meeste gooi ik met de Unicorn Gripper 3 ( 44mm ) maar ik heb een doos vol verschillende shafts dus wissel nog wel eens. Als ik met de Newton gooi en een korte shaft gebruik gaat mijn pijl schuin staan. Ook heb ik verschillende flights, van dun naar dik. Het fijnste vind ik de 75 micron gooien.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Denk dat deze snel naar een ander topic verplaatst word, maar om alvast een antwoord te geven:

Wanneer je met een boogje gooit, dan gooi je niet echt hard of heel "technisch". Een gram verschil kan je al het gevoel geven dat je hard moet gooien. Niet in je eerste beurten, maar wel over een hele avond.

Zou zeker kijken naar een gram zwaarder en gewoon lekker zelfde grip en balans uitzoeken.

Je kan ook bij deze pijl blijven en jezelf proberen te trainen meer door te zwaaien of juist iets verder terug te halen. Je krijgt dan de oude natuurkunde wetten, dat je meer snelheid kan maken en daardoor dus met dezelfde kracht harder gooit. Vergelijk het gooien van een tennisbal, wanneer je een hond uitlaat, waar je je arm verlengd met zo'n plastic stok.

Time being beetje bijschaven, en gewoon lekker kijken of er iets beters is dan de Newtons. Misschien een aanrader om keer naar goede dartwinkel te gaan? Hier heb je meer keus en hoef je ze niet elke keer op te sturen ;) Sowieso niks mis mee om dat even eens per jaar te doen en te kijken of er iets beter past.

Mocht je nog een mooier 23 gram willen testen dan zou ik deze proberen:
Afbeelding

Mocht het niks zijn dan wil ik wel kijken of dit m'n nieuwe pijl kan worden.
Gebruikers-avatar
Der Kaiser
Lid
BerichtenCOLON 352
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2015, 11:44

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Der Kaiser »

cookie schreefCOLONDenk dat deze snel naar een ander topic verplaatst word, maar om alvast een antwoord te geven:

Wanneer je met een boogje gooit, dan gooi je niet echt hard of heel "technisch". Een gram verschil kan je al het gevoel geven dat je hard moet gooien. Niet in je eerste beurten, maar wel over een hele avond.

Zou zeker kijken naar een gram zwaarder en gewoon lekker zelfde grip en balans uitzoeken.

Je kan ook bij deze pijl blijven en jezelf proberen te trainen meer door te zwaaien of juist iets verder terug te halen. Je krijgt dan de oude natuurkunde wetten, dat je meer snelheid kan maken en daardoor dus met dezelfde kracht harder gooit. Vergelijk het gooien van een tennisbal, wanneer je een hond uitlaat, waar je je arm verlengd met zo'n plastic stok.

Time being beetje bijschaven, en gewoon lekker kijken of er iets beters is dan de Newtons. Misschien een aanrader om keer naar goede dartwinkel te gaan? Hier heb je meer keus en hoef je ze niet elke keer op te sturen ;) Sowieso niks mis mee om dat even eens per jaar te doen en te kijken of er iets beter past.

Mocht je nog een mooier 23 gram willen testen dan zou ik deze proberen:
Afbeelding

Mocht het niks zijn dan wil ik wel kijken of dit m'n nieuwe pijl kan worden.
Ik zwaai ook helemaal door met mijn arm alleen niet hard maar rustig. Dat bedoel ik met een soort boogje, kan het moeilijk uitleggen zo :D. De Waites pijlen staan nog op mijn lijstje :D. Misschien ook weer eens kijken naar de Anderson P3 maar dan 23 ipv 21 gram. Heb graag een pijl met veel grip.
180's 2015: 29
180's 2016: 74
180's 2017: 71
Twitter: @Marceldekeyzer
plomp1977
Lid
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2015, 17:17

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door plomp1977 »

Afbeelding

Probeer deze eens. Kan je 22 of 24 gram proberen. Ik heb zelf ook een tijd gesukkeld en ben bij deze gekomen. Lekkere grove grip. Ik gebruik een korte shaft icm 100 micron flights. De keuze voor de shaft en flight hang ik af van de balans van de barrel icm met jouw manier van gooien. Ik gooi ook rustig, met een boogie, gevoelsmatig lijkt op de worp van Barney. Ik heb andere pijlen, kortere barrel, maar dan met een medium shaft en 75 micron flights.
Heb dus geen voorkeur voor de shaft en flight, als de balans van de pijl maar goed is toch?
Succes!
Pijlen: Unicorn Global Krzysztof Kciuk 20 gram
180: 26 (2015) 27 (2016) 37 (2017) 36 (2018)
HF: 160
Beste leg gemiddelde: 100.2 (15 darter)
3-darts gemiddelde: 50.40 (2017) 51.30 (2018)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Dan maakt een gram of 2 gram het wel makkelijker
Gebruikers-avatar
mr nervous
Lid
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2016, 10:09

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door mr nervous »

Je kunt ook gewoon big wing flight nemen, schijnen ook erg goed te zijn voor spelers die gooien met boogje
180, 2013 : 150
180 , 2014 : 144
180 , 2015 : 199
180,2016: 210
9 darters 3, 17-5-2016 (174-171-156) 1-6-16 (180-174-147) 28-6-16(180-177-144)
Favoriete spelers , MVG, Klaasen,Hankey,Lewis,Ricky Evans , Michael smith , Peter Wright
Marciiano
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2015, 14:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Marciiano »

Ik heb zelf de laatste tijd weer echt ups en downs gehad met het gooien, maar na een beetje doorlezen hier op t forum onder andere de dingen die cookie gezegd heeft ben ik anders gaan denken en gaan gooien waar ik de laatste tijd moeite had met raken van de dubbels onder andere echt kilometers er naast te zitten begon ik te denken van nee niet weer missen die dubbel, negatieve gedachtes dan gaat t dus ook niet lekker.

Ik ben daarna gaan staan en gaan denken van ga lekker gooien gaat ie mis jammer volgende is raak ook bij de dubbel tegen mezelf dan zeggen kom op die is voor jou en ik merk vooruit gang de laatste tijd ik probeer de negatieve gedachtes te vermijden en gewoon positief blijven tijdens het gooien. De knop omzetten is best lastig en soms een kleine terugval maar ik merk de vooruit gang die er weer is en sta de pijlen weer lekker te smijten
180's 2016: 53
Hoogste Finish 2016: 152
Marciiano
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2015, 14:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Marciiano »

dubbel post :lol:
180's 2016: 53
Hoogste Finish 2016: 152
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Marciiano schreefCOLONIk heb zelf de laatste tijd weer echt ups en downs gehad met het gooien, maar na een beetje doorlezen hier op t forum onder andere de dingen die cookie gezegd heeft ben ik anders gaan denken en gaan gooien waar ik de laatste tijd moeite had met raken van de dubbels onder andere echt kilometers er naast te zitten begon ik te denken van nee niet weer missen die dubbel, negatieve gedachtes dan gaat t dus ook niet lekker.

Ik ben daarna gaan staan en gaan denken van ga lekker gooien gaat ie mis jammer volgende is raak ook bij de dubbel tegen mezelf dan zeggen kom op die is voor jou en ik merk vooruit gang de laatste tijd ik probeer de negatieve gedachtes te vermijden en gewoon positief blijven tijdens het gooien. De knop omzetten is best lastig en soms een kleine terugval maar ik merk de vooruit gang die er weer is en sta de pijlen weer lekker te smijten
Top dat je zo aan de slag gaat ermee!

Mensen zijn met dubbels zoveel strenger op zichzelf dan op een trippel. Hierdoor creëren we echt nog meer druk dan nodig is.

Premier league dubbels is een gaaf spel om te doen.

Verder werkt het goed om voor het aanleggen te zeggen:
- ik weet waar die zit
- dit heb ik vaker gedaan
- statistisch gezien gaat de volgende er in
Etc

Ook goed om je brein te bedanken voor de negatieve mogelijkheden. Gewoon denken "thanks voor de gedachte maar ik ga dit positief doen".

Zorg vooral dat je elke rake pijl ook met een vuistje viert. Hierdoor krijg je momentum.

Nu je positief kan focussen is het ook een meerwaarde om naar je doel te kijken totdat deze groter wordt. De kleur van de dubbel benoemen helpt heel simpel..

Ben je er 13 augustus ook bij?
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

Hey

Ben nu een tijdje bezig om mijn worp af te maken. Gaat super goed, het is 99% automatisme
Het voelt stukke fijner aan nu alleen gaan er wel heel veel pijlen onder nu. :shock: :shock:

Als ik de worp niet afmaak heb ik er niks geen last van. Enig idee hoe dit komt?
BUTTON_POST_REPLY