Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Ga eens naar een dartshop en probeer verschillende setjes in verschillende gewichten. Kijk naar wat prettig gooit en voelt en laat je ter plaatse goed adviseren. Verder zou je wat kunnen experimenteren met je huidige pijlen; kortere shaft/langere shaft etc. Wellicht voelt het één of het andere beter aan.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

Hoppema0180 schreefCOLONHallo iedereen,

Ik zit pas sinds kort op dit forum en ben aan het darten sinds november 2015.
Daarvoor al vaker wat pijltjes gegooid maar sinds paar maanden dus zelf een bord en pijlen gekocht en sta z'n beetje elke dag te gooien.

Begonnen met van gerwen pijlen.
Van 18 euro, wegen 23 gram en zijn erg dik.

Nu ging het steeds beter en goede regelmatig 140.
Maar die zat dan al aardig snel vol met 2 van die dikke pijlen. Van de week dus voor andere pijlen gaan kijken.
Als je pas 4 maanden dart is dat erg goed! Pas op met nu snel nog beter willen worden met het gevaar dat het niet lukt en je het plezier van het spelletje verliest. Regelmatig een 140 en met die pijlen dan waarschijnlijk ook nog lekker je dubbels kunnen raken, hoe fijn is dat!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Dan heb je een mooi lesje geleerd :)

Niet elke pijl is hetzelfde en de pijl met de verkeerde balans gaat niet goed naar het bord.
Snap helemaal dat je weg wilt van bommetjes.

Ga idd naar een grote dartwinkel neem beide setjes mee en koop een nieuw setje met de ervaring en kennis van de winkel.

Gebruik dit setje voor vrienden zonder pijlen en maak veel plezier!
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door PieBus »

Oef… Het lezen van dit topic zorgt bij mij voor een stukje rust. Heel wat zaken die ik lees herken ik erg bij mezelf. Yes… Ik ben niet de enige die hier last van heeft.

Waar ik het momenteel het moeilijkst mee heb: na heel wat weken intensiever trainen begint alles opeens zijn vruchten af te werpen en ga ik merkelijk beter gooien. Dan denk ik: “Eindelijk, we zijn vertrokken en dat gaan we eens bewijzen in een potje tegen iemand anders!”…. tot opeens ik niets meer ga raken!

Twijfel sluipt binnen en overmant me helemaal. Vragen als
  • Gooi ik wel goed?
    Focus ik voldoende?
    Is dit de juiste set – up?
    Moet ik geen andere pijlen gaan gebruiken?
    Wat sta ik hier te doen?
spoken steeds door mijn hoofd.

Mijn omgeving ‘lacht’ vaak met darts zijnde sport… Wel, mentaal is het echt topsport. Alles staat of valt met datgene tussen de oren.

En daar moet ik nog flink aan werken ;-)
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
Frag180
Lid
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2016, 13:56

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Frag180 »

PieBus schreefCOLONOef… Het lezen van dit topic zorgt bij mij voor een stukje rust. Heel wat zaken die ik lees herken ik erg bij mezelf. Yes… Ik ben niet de enige die hier last van heeft.

Waar ik het momenteel het moeilijkst mee heb: na heel wat weken intensiever trainen begint alles opeens zijn vruchten af te werpen en ga ik merkelijk beter gooien. Dan denk ik: “Eindelijk, we zijn vertrokken en dat gaan we eens bewijzen in een potje tegen iemand anders!”…. tot opeens ik niets meer ga raken!

Twijfel sluipt binnen en overmant me helemaal. Vragen als
  • Gooi ik wel goed?
    Focus ik voldoende?
    Is dit de juiste set – up?
    Moet ik geen andere pijlen gaan gebruiken?
    Wat sta ik hier te doen?
spoken steeds door mijn hoofd.

Mijn omgeving ‘lacht’ vaak met darts zijnde sport… Wel, mentaal is het echt topsport. Alles staat of valt met datgene tussen de oren.

En daar moet ik nog flink aan werken ;-)
Heel herkenbaar lijstje, ik ben een aantal jaar geleden volledig gestopt met darten, nadat ik ook nog eens mijn pijlen niet meer kon loslaten (de ergste van allemaal) dit kwam denk ik vooral omdat ik competitie ging gooien, en de druk dan wat hoger word ten aanzien van je teamgenoten, dus uiteindelijk helemaal gestopt met darten.
Maar een tijdje geleden toch weer begonnen, en gewoon voor de lol, scores maken me niet uit. Ik realiseer me heel goed dat ik geen pro ben. Dus ik was bang dat ik nog steeds mijn pijlen niet meer kon loslaten, maar kennelijk is het in 8 jaar tijd rust helemaal verdwenen :) Ik ben een 6 tal maanden geleden weer begonnen, en het gaat redelijk goed, ik heb geen last meer van druk waardoor ik mijn pijlen niet kan loslaten, sterker nog, het gaat zeer vloeiend.
Ik probeer natuurlijk wel mijn eigen spel constant te verbeteren, maar het moet wel leuk blijven. Natuurlijk baal ik als ik net even die 3e triple mis, maar 140 is ook een leuke score. Ik wil uiteindelijk wel weer competitie gaan spelen, maar het moet niet ten kostte gaan van het plezier in het spelletje, en nu vind ik het vooral leuk om de beste set up uit te zoeken voor mijzelf, en weer lekker oefenen om weer op het oude niveau te komen. Het ligt vaak niet aan de pijlen die je gooit, maar aan diegene die de pijlen gooit, dus als je een setje hebt die lekker in de hand ligt, en waar je lekker mee staat te gooien, dan moet je daar op verder gaan. Het is inderdaad een spelletje tussen de oren, en zolang je niet op je tegenstander focust maar op je eigen spel tegen het bord dan komt het vaak wel goed.
Son, we live in a world that has walls, and those walls have to be guarded by men with darts.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Arkasius »

PieBus schreefCOLONOef… Het lezen van dit topic zorgt bij mij voor een stukje rust. Heel wat zaken die ik lees herken ik erg bij mezelf. Yes… Ik ben niet de enige die hier last van heeft.

Waar ik het momenteel het moeilijkst mee heb: na heel wat weken intensiever trainen begint alles opeens zijn vruchten af te werpen en ga ik merkelijk beter gooien. Dan denk ik: “Eindelijk, we zijn vertrokken en dat gaan we eens bewijzen in een potje tegen iemand anders!”…. tot opeens ik niets meer ga raken!

Twijfel sluipt binnen en overmant me helemaal. Vragen als
  • Gooi ik wel goed?
    Focus ik voldoende?
    Is dit de juiste set – up?
    Moet ik geen andere pijlen gaan gebruiken?
    Wat sta ik hier te doen?
spoken steeds door mijn hoofd.

Mijn omgeving ‘lacht’ vaak met darts zijnde sport… Wel, mentaal is het echt topsport. Alles staat of valt met datgene tussen de oren.

En daar moet ik nog flink aan werken ;-)
Mijn rot kop blijft ook maar malen.
Maar ja dat heb je met een angst en paniekstoornis. Zo nu en dan heb ik ook een pijl die uit mijn hand schiet omdat ik door de spanning te veel knijp.
Toch wil ik het darten niet opgeven.
Ik probeer nu ook door middel van ademhalingstechniek mij zelf rustiger te krijgen en meer ontspannen.
Van mezelf weet ik dat ik het kan vorig jaar in de competitie ook meer dan 50% van mijn single partijen gewonnen en dat kan niet in eens weg zijn.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Haha zo herkenbaar dit.. Ik heb dit ook nog steeds wanneer ik tegen goede spelers ga gooien. Dan zie ik ze veel in 18darts uitgooien en dan ga ik lopen miepen waardoor ik mijn niveau niet haal. Wanneer regelmatig ik na afloop zie dat er gewoon 18 darters van mezelf ook tussen zaten.

De beste tip is om jezelf weer complimenten te geven over alle dingen die wel goed gaan tijdens je spel. En ja.. alleen een single of een 5 strak naast de 20 raken is ook een compliment. Hierdoor ga je weer open staan en zal je meer relaxen. Dat is de enige truc die bij mij zelf in een korte tijd werkt om een negatieve of onzekere vibe in 3 beurten om te draaien zonder dat ik een hoge finish nodig had of een leg pak na achterstand.

Daarnaast is het ook zo dat je jezelf gewoon echt wel even mag voorbereiden op het gooien van een beurt. Wat ga je doen die beurt, hoe ga je die gooien.. wat ga je anders doen dan de beurten ervoor. Dit zie je vaak gebeuren bij spelers die daarna toch een versnelling bij kunnen vinden.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DanMan »

Heel herkenbaar inderdaad.
Héél erg kritisch op mezelf bij bv een 26, 41 of 45 score, maar als anderen die gooien, valt het me vaak niet eens op.
Het zou voor mij heel goed zijn om één of twee divisies lager te gooien, maar we gooien met een paar man al zo'n 17 jaar in één (heel gezellig) team en dat geef je natuurlijk ook niet zo gemakkelijk op. Dus dan maar gewoon de situatie accepteren en erop vertrouwen, dat het ooit weer beter gaat.
En als niet, dan niet. Eigenlijk vind ik die berusting héél erg, maar op dit moment (ondertussen al ongeveer 10 jaar...) houd ik zelf het meeste plezier in het darten door te proberen me niet te veel aan mezelf te ergeren.

Ik lees alle tips in dit topic en dat zijn heel goede tips, maar als ik echt moet gaan oefenen met die tips, vind ik het spelletje al minder leuk dan vroeger. Toen gooide ik heel vloeiend, snel en gemakkelijk. Nu gaat dat ook heel langzaamaan steeds weer wat beter en daarom heb ik ervoor gekozen om gewoon door te gaan als nu en te accepteren, dat het misschien nooit meer wordt als vroeger. En als dat wel gebeurt, is dat alleen maar meegenomen en weet ik, dat ik nog meer plezier heb in darts dan ik ooit gehad heb.
Hoppema0180
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2016, 01:58

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Hoppema0180 »

ik ga vrijdag even terug naar de winkel.

Heb ondertussen al verschillende shafts geprobeerd.
Ben meer van de small shafts maar ook dat helpt niet, ik krijg totaal geen gevoel met de pijl.

Die oude bommetjes blijven toch wel erg lekker gooien.
Dubbels gaan ook gewoon goed met die pijlen.

heb ondertussen ook de winkel een mailtje gestuurd.
Die zeggen dat het soms weken kan duren tot je gewend bent aan de pijlen.
en als ze niet beschadigd zijn en met bon dat ik mag ruilen.

Helaas is beide niet het geval dus zal voor nieuwe moeten gaan.
maar om te voorkomen dat ik dalijk dan weer verkeerde koop ga ik eerst wat meer testen en proberen.

denk dat ik de grove pijl toch wat fijner vind.
heb zojuist nog even gegooid en gevoeld.

Ik werp heel traag met mijn hand, alsof er een gewichtje aan mijn hand hangt.
en laat gewoon langzaam mijn hand naar beneden vallen en gooi met een boogje waardoor mijn pijlen nooit heel diep zitten.
Als ik deze techniek doe met de nieuwe pijlen werkt dat total niet, en daarom gooi is dus wat harder en maakt mijn pijl geen boogje meer.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

@Danman Ga niet lager gooien.. Dit heb ik gedaan na paar succesvolle jaren op hoog niveau en toen kreeg ik helemaal geen pijl meer uit mijn handen. Op lager niveau zijn er ook genoeg spelers die redelijk goed gooien en omdat het lager is vind je dat je wel even moet winnen. Je kan beter nu met goed spel een spannende pot hebben met je vrienden.

Het duurt idd weken.. Alleen is dat aan te raden wanneer de pijl wel bij je stijl past.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DanMan »

cookie schreefCOLON@Danman Ga niet lager gooien.. Dit heb ik gedaan na paar succesvolle jaren op hoog niveau en toen kreeg ik helemaal geen pijl meer uit mijn handen. Op lager niveau zijn er ook genoeg spelers die redelijk goed gooien en omdat het lager is vind je dat je wel even moet winnen. Je kan beter nu met goed spel een spannende pot hebben met je vrienden.

Het duurt idd weken.. Alleen is dat aan te raden wanneer de pijl wel bij je stijl past.
Bedankt voor de tip. Klinkt inderdaad logisch...

Zo erg val ik dit seizoen sowieso niet op. Het hele team heeft een baggerseizoen :mrgreen:
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

DanMan schreefCOLON
Bedankt voor de tip. Klinkt inderdaad logisch...

Zo erg val ik dit seizoen sowieso niet op. Het hele team heeft een baggerseizoen :mrgreen:
Enige mogelijkheid zou zijn wanneer je een team van meerdere jonge gasten vindt dat elke dag bezig is om beter te worden, waarbij je kan verwachten dat ze 2 keer gaan promoveren. Spelers in lagere teams die hebben meestal zo weinig mentaliteit dat je straks en minder gaat gooien en een mindere mentaliteit krijgt. 60 lijkt op eens alleen voor de PL mogelijk.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door DanMan »

cookie schreefCOLON Enige mogelijkheid zou zijn wanneer je een team van meerdere jonge gasten vindt dat elke dag bezig is om beter te worden, waarbij je kan verwachten dat ze 2 keer gaan promoveren. Spelers in lagere teams die hebben meestal zo weinig mentaliteit dat je straks en minder gaat gooien en een mindere mentaliteit krijgt. 60 lijkt op eens alleen voor de PL mogelijk.
Ik hou het wel bij de gezelligheid... :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Ik gooi de laatste dagen echt heel slecht. Teveel net aan de verkeerde kant van het ijzer, heel vaak in de T5 of T1. Dubbels raak ik of met 2 pijlen of gewoon niet. Zeer frustrerend, en zodra de frustratie erbij komt gaat het ook niks meer worden en kan ik net zo goed ophouden.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Alles op het ijzer is maar tijdelijk.. Het is niet dat je talent ineeens kwijt is. Zelfde geld voor alle t1 en t5.

Probeer eens 60 en t20 te tellen voor 20 min. Waarschijnlijk lukt het dan iets beter..
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

cookie schreefCOLONAlles op het ijzer is maar tijdelijk.. Het is niet dat je talent ineeens kwijt is. Zelfde geld voor alle t1 en t5.

Probeer eens 60 en t20 te tellen voor 20 min. Waarschijnlijk lukt het dan iets beter..
Ergens weet ik dat je gelijk hebt......
De T1 en de T5 zitten op dezelfde hoogtelijn als de T20, alleen gooi ik dus wel te wijd. Ik moet meer op het centrum van de T20 komen want dan is een pijl aan de verkeerde kant van het ijzer tenminste nog 20 punten waard.
Als pijlen keer op keer, op keer verkeerd vallen dan ga ik me toch afvragen wat ik fout doe/anders doe dan toen het nog wel goed viel.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Weetje wat het meer is..

Hoe meer je reageert op een 5 of een 1 hoe groter de kans is dat de pijl erna ook in een 5 of een 1 gaat. Ga maar eens fietsen.. kijk naar een paal langs de kant van de weg en ontdek hoe je lichaam automatisch je naar die paal laat fietsen.
Dit is precies wat je doet wanneer je aandacht geeft aan een 5 of een 1. Of zegt.. Geen 5 of geen 1.

Dat is hetzelfde als dat ik nu tegen je zeg.. Niet aan Gordon denken..

Aan welk artiest denk je nu?

Vergelijk dit met.. niet aan een paal denken.. je denkt dus toch aan de paal dus fietst automatisch daar heen. Niet aan 20 missen denken.. en je bent dus meer bezig met 20 missen dan met 20 raken.

Tuurlijk kunnen er missers de 5 of de 1 in gaan.. Het verschil tussen top en middelmatig is wel dat de toppers geen aandacht aan 5en geven en de middelmaat dit wel doet. Daarom de tip om meer 20s te tellen. :)

De top maakt vaak gebruik van de pijlen die de 5 of de 1 in gaan. Kijk maar naar MvG gister. Zijn eerste pijlen gingen ook vaak de t5 in, maar dit leverde hem wel 135 op.

Leer frustratie te vermijden en echt te focussen op wat je wel wil.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

Tsjaa er valt wat van te zeggen Cookie maar ook zonder frustratie gooi ik regelmatig 81,85,45,41 scores :lol:
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Hahaha ja soms is het ook gewoon een afwijking van minimaal 1,5 cm. Soms kan je met strak spel non-stop 33 gooien en dan met allemaal dwarrelpijlen 100.

Je kan ook een oefening doen door een paar weken nonstop te scoren op t6 en t11. Minder frustrerend want je mag er links of rechts naast gooien om het juiste getal te raken.

Een cricket bijv, maar dan met:
beurt 1: 14
beurt 2: 11
beurt 3: 8
beurt 4: 13
beurt 5: 6
beurt 6: 10
beurt 7: Bull

Elke triple telt als 3, single telt als 1, dubbel als 2. Probeer zo over 7 beurten 20+ punten te halen als beginner en 24+ als meer ervaren. Speel zo een pot tegen jezelf. Wanneer je je doel niet haalt, sta je 0-1 achter. Lukt het daarna wel 1-1. En doe dit bo 5 of bo7.

Met deze oefening zal je met minder frustratie je pijlen gaan herstellen van links naar rechts. Speel het gewoon elke training een keer. Weet zeker dat je beter wordt!
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Bedankt voor de tips Cookie. Ik zal er eens mee aan de slag.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Diesel schreefCOLONBedankt voor de tips Cookie. Ik zal er eens mee aan de slag.
Keep us updated!

Doe eens een test met 99 pijlen op de 20. Hoeveel pijlen gaan de 20 in?

Dan 2 weken deze training en over 2 weken nog een keer 99 pijlen.

Denk dat er veel je willen volgen..
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door TheSorrow »

Nu snap ik dus waarom Ronnie Baxter altijd zo vrolijk kijkt als hij z'n pijltjes gooit! ;)
vond 't altijd een plezier/genot om hem te zien gooien :D
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Haha hij was altijd aan het genieten idd..
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

hallo, ik heb misschien een herkenbaar probleem , de ene dag haal ik mijn standaard gem. van ongeveer 50, de andere dag raak ik
niks en lopen dubbels ook niet en gooi ik niet meer als 40 of soms zelfs 30.
ik denk dan van gewoon door gooien het wordt vanzelf weer beter maar dat wordt het dus niet !!??
heeft iemand hier een paar leuke tips voor om dit te verbeteren ?? :evil:
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Nightcrawler schreefCOLONhallo, ik heb misschien een herkenbaar probleem , de ene dag haal ik mijn standaard gem. van ongeveer 50, de andere dag raak ik
niks en lopen dubbels ook niet en gooi ik niet meer als 40 of soms zelfs 30.
ik denk dan van gewoon door gooien het wordt vanzelf weer beter maar dat wordt het dus niet !!??
heeft iemand hier een paar leuke tips voor om dit te verbeteren ?? :evil:
Niks wordt vanzelf beter.. Dus stop hopen en verander iets. Niet je style of je techniek, maar ga eens een ander spel spelen. Vaak is het een kwestie van minder enthousiast gooien en ze maar laten vallen.
Daag je zelf uit met een ander spel en dan gaat het vaak wel weer stromen. Zoek op youtube videos van Mardle om lekker te trainen of highlights van MvG.
BUTTON_POST_REPLY