Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Enig idee hoe?

Ik krijg de beweging enkel goed door naar mijn arm te kijken of mijn linker hand op mijn rechter bovenarm te leggen.
Doe ik het op gevoel gaat het mis..

Door de massage voelen de spieren ook nog stijf, ik hoop dat binnen 2 weken ik in ieder geval weer wel soepele spieren heb. En dat het dan makkelijker wordt.

Ben wel blij dat ik de oorzaak nu weet. Kan ik tenminste verder.
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Arkasius »

Henk van Dijk schreefCOLONEnig idee hoe?

Ik krijg de beweging enkel goed door naar mijn arm te kijken of mijn linker hand op mijn rechter bovenarm te leggen.
Doe ik het op gevoel gaat het mis..

Door de massage voelen de spieren ook nog stijf, ik hoop dat binnen 2 weken ik in ieder geval weer wel soepele spieren heb. En dat het dan makkelijker wordt.

Ben wel blij dat ik de oorzaak nu weet. Kan ik tenminste verder.
Heel bewust gaan trainen.
Dus niet op de scores letten of waar de pijlen terecht komen maar puur bewust bezig zijn met je worp en hoe je deze uitvoert.
Dit kan echt wel een hele tijd duren je moet als het ware opnieuw je muscle memory gaan trainen.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Het klinkt saai maar uren maken is wel het sleutelword.
Ik heb ook een paar slechte jaren achter de rug maar eenmaal een streepje licht aan de horizon gezien weet je dat je eigenlijk opnieuw mag beginnen.

Ik heb op advies van Cookie ook de basis van het darten weer opgezocht en langzaam ga ik weer vooruit.
En je hebt momenten dat je beter gaat gooien en momenten dat het minder gaat maar de stijgende lijn heb je te pakken.

En het kost nu eenmaal tijd om een aangeleerde stijl te veranderen maar je doet het niet voor niets
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

thedartist schreefCOLONHet klinkt saai maar uren maken is wel het sleutelword.
Ik heb ook een paar slechte jaren achter de rug maar eenmaal een streepje licht aan de horizon gezien weet je dat je eigenlijk opnieuw mag beginnen.

Ik heb op advies van Cookie ook de basis van het darten weer opgezocht en langzaam ga ik weer vooruit.
En je hebt momenten dat je beter gaat gooien en momenten dat het minder gaat maar de stijgende lijn heb je te pakken.

En het kost nu eenmaal tijd om een aangeleerde stijl te veranderen maar je doet het niet voor niets
Hoe heb jij dit getraind?
Als ik het blind doe zonder na mijn arm te kijken of mijn andere arm op mijn rechter bovenarm te leggen gaat het mis. Moet ik eerst deze beweging vaak maken met behulp van mijn andere arm of om er naar te kijken om de juiste spieren aan te maken?
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Henk van Dijk schreefCOLON
thedartist schreefCOLONHet klinkt saai maar uren maken is wel het sleutelword.
Ik heb ook een paar slechte jaren achter de rug maar eenmaal een streepje licht aan de horizon gezien weet je dat je eigenlijk opnieuw mag beginnen.

Ik heb op advies van Cookie ook de basis van het darten weer opgezocht en langzaam ga ik weer vooruit.
En je hebt momenten dat je beter gaat gooien en momenten dat het minder gaat maar de stijgende lijn heb je te pakken.

En het kost nu eenmaal tijd om een aangeleerde stijl te veranderen maar je doet het niet voor niets
Hoe heb jij dit getraind?
Als ik het blind doe zonder na mijn arm te kijken of mijn andere arm op mijn rechter bovenarm te leggen gaat het mis. Moet ik eerst deze beweging vaak maken met behulp van mijn andere arm of om er naar te kijken om de juiste spieren aan te maken?
Dan eerst een tijd oefenen door naar je arm te kijken en als je het idee hebt dat het er goed inzit dan proberen om zonder te kijken alleen het bord te raken en niet naar de scores kijken.
Het blijft toch een muscle memory sport dat darts
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Ha Henk,

Mijn advies is om even te gaan ontspannen.. Je klinkt redelijk in paniek en dat je alleen kan gooien wanneer je je bovenarm stil houdt met je linker arm.

Ik geef niet vaak het advies.. maar in dit geval wel. Ga eens oefenen met een pingpong bal of een ander licht balletje met hetzelfde gewicht ongeveer als een dartpijl. Je mag er echt op vertrouwen dat jij dit gewoon kan.. Steun jezelf erin door positief te zijn, heb er echt geloof in dat als je constant gooit met de intentie om het goed te doen, dat het echt vanzelf gaat. Zoals eerder hier gezegd.. Er gaat wat tijd overheen!
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Heeft kijken naar mijn arm bijvoorbeeld ook niet het gewenste effect?
Dat is voor mij praktischer.

Aan wat voor tijdsperiode moet ik denken?

3 maand, half jaar, jaar?


Dat in paniek raken klopt idd. Ik zie iedereen om mij heen beter worden.
In plaats daarvan zit ik nu met een stijve elleboog door middel van een "verkeerde" techniek. (ben nu dus ver van huis)

Inmiddels heb ik wel de rust weer om goed na te denken en niet nog meer domme dingen te gaan doen.
Wat ik ook al heb aangegeven is dat ik nu ook hulp haal van buitenaf. Zo ben ik nu ook al na de fysio geweest. En ook filmpjes laten zien
van mijn worp, daar werd idd gezegd dat mn elleboog continue een behoorlijke klap krijgt.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Henk van Dijk schreefCOLONHeeft kijken naar mijn arm bijvoorbeeld ook niet het gewenste effect?
Dat is voor mij praktischer.

Aan wat voor tijdsperiode moet ik denken?

3 maand, half jaar, jaar?


Dat in paniek raken klopt idd. Ik zie iedereen om mij heen beter worden.
In plaats daarvan zit ik nu met een stijve elleboog door middel van een "verkeerde" techniek. (ben nu dus ver van huis)

Inmiddels heb ik wel de rust weer om goed na te denken en niet nog meer domme dingen te gaan doen.
Wat ik ook al heb aangegeven is dat ik nu ook hulp haal van buitenaf. Zo ben ik nu ook al na de fysio geweest. En ook filmpjes laten zien
van mijn worp, daar werd idd gezegd dat mn elleboog continue een behoorlijke klap krijgt.
Nee gewoon met veel positiviteit heb je aan een paar weken al echt wel verbetering! Nu een paar weken en je kan straks jaren vooruit. Geef je zelf echt lekker de tijd ervoor. Zie het als zwemmen met de flippers op je rug. Je moet eerst even stoppen en ze aantrekken voordat je echt verder kan. Veel spelers gunnen zichzelf die paar weken niet omdat ze bang zijn geen resultaat te krijgen. Je ziet ook niet altijd wat anderen doen voordat ze beter worden. Daarom dus goed dat je hier op dit forum zit ;)

Laat ik ook maar direct eerlijk zijn.. Zo bewust bezig zijn met je arm gaat je niet helpen. Je merkt het zelf eigenlijk al, en daarom raak je denk ook meer in paniek.. want je ziet zo geen vooruitgang.

Zie het als:
- Ik ga minder taarten eten..

Je neemt je dat voor en uiteindelijk doordat je dat doet ben je continue bezig met taart eten, wanneer je dat juist niet wilt! De meest eenvoudige manier om te verbeteren is om je focus te verleggen.
Je hebt nu getraind terwijl je focust op je bovenarm, met als resultaat dat je gefrustreerd raakt.

Ga nu eens focussen op de zwaai die je maakt met je onderarm. Je bovenarm mag echt wel bewegen!

Misschien even mooi om mijn ervaring te delen:
Toen ik zelf volledig blokkeerde: lees in paar weken tijd van 21-24 darts standaard naar 56 darts omdat ik ze niet meer los kreeg en omviel zoals hier:
Afbeelding

Doel was om mijn achterste been stil te houden. 4 teammaten gingen op mijn tenen staan.. etc etc..

Uiteindelijk is dit niet opgelost door op mijn been te gaan letten, maar door juist op de ontspanning in mijn worp te letten. Te focussen op waar ik mijn pijl los laat.. Niet hoe ik mijn pijl los laat..

Leer hiervan en probeer op iets compleet anders te letten.. Een liedje zingen werkt goed, tegen een ander praten zonder bezig te zijn wat er met je pijlen of arm gebeurd werkt goed. Dus pak gewoon lekker een headset en bel iemand waar je vrolijk van wordt en ga over vrouwen, bier en mooie dingen hebben. Zoek in ieder geval een ander focus punt dan je boven arm.

Je weet nu hoe je kan gooien met je elleboog als scharnier. Ga dit gewoon doen en al doe je het maar 1 op de 35x goed, je moet even momentum krijgen. Het begint met 1 uit 35 en binnen een paar dagen is het 22 uit 35 mits je positief en ontspannen kan zijn en de lol er van inziet.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart »

En ben jij dat op het filmpje Cookie?
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Lees even mijn nieuwe reactie. Er is iets mis gegaan waardoor het als bruin is gemarkeerd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Henk van Dijk schreefCOLONLees even mijn nieuwe reactie. Er is iets mis gegaan waardoor het als bruin is gemarkeerd.
L
Het is beter niet een Multi Quote nogmaals te quoten, dat word onduidelijk.
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Ik ben sinds vandaag begonnen. Gister na de fysio geweest.
Ik heb veel last van stijfheid door mijn worp. Heb mn worp ook laten zien en idd het klappen met de elleboog is vrij ernstig.
Elke keer na een avondje gooien kon ik de dag erna de eerste 10 minuten mijn pijl niet meer boven de bull krijgen door stijfheid.

aankomende weken wordt mijn elleboog gemasseerd en los gemaakt. Zodat het straks niet meer stijf aanvoelt.
Ondertussen kon ik van de fysio al wel beginnen met mijn worp veranderen.

Ik ben dus net vandaag begonnen. Heeft het dan geen zin om te kijken naar mijn arm?.
Al is het om nieuwe spieren te gebruiken en al wat muscle memory op te bouwen (wat ik hierboven las).

Groetjes
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Arkasius »

Henk van Dijk schreefCOLONIk ben sinds vandaag begonnen. Gister na de fysio geweest.
Ik heb veel last van stijfheid door mijn worp. Heb mn worp ook laten zien en idd het klappen met de elleboog is vrij ernstig.
Elke keer na een avondje gooien kon ik de dag erna de eerste 10 minuten mijn pijl niet meer boven de bull krijgen door stijfheid.

aankomende weken wordt mijn elleboog gemasseerd en los gemaakt. Zodat het straks niet meer stijf aanvoelt.
Ondertussen kon ik van de fysio al wel beginnen met mijn worp veranderen.

Ik ben dus net vandaag begonnen. Heeft het dan geen zin om te kijken naar mijn arm?.
Al is het om nieuwe spieren te gebruiken en al wat muscle memory op te bouwen (wat ik hierboven las).

Groetjes
Wanneer je je worp moet aanpassen zoals je zelf aan geeft moet je juist op je worp en dus ja arm letten maar niet zo zeer op je scores.
Scores gewoon niet op letten probeer een goede worp te krijgen en focus je daarop.
Je moet alleen niet meteen verwachten dat met je nieuwe stijl je scores ook meteen top zijn.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Arkasius schreefCOLON
Henk van Dijk schreefCOLONIk ben sinds vandaag begonnen. Gister na de fysio geweest.
Ik heb veel last van stijfheid door mijn worp. Heb mn worp ook laten zien en idd het klappen met de elleboog is vrij ernstig.
Elke keer na een avondje gooien kon ik de dag erna de eerste 10 minuten mijn pijl niet meer boven de bull krijgen door stijfheid.

aankomende weken wordt mijn elleboog gemasseerd en los gemaakt. Zodat het straks niet meer stijf aanvoelt.
Ondertussen kon ik van de fysio al wel beginnen met mijn worp veranderen.

Ik ben dus net vandaag begonnen. Heeft het dan geen zin om te kijken naar mijn arm?.
Al is het om nieuwe spieren te gebruiken en al wat muscle memory op te bouwen (wat ik hierboven las).

Groetjes
Wanneer je je worp moet aanpassen zoals je zelf aan geeft moet je juist op je worp en dus ja arm letten maar niet zo zeer op je scores.
Scores gewoon niet op letten probeer een goede worp te krijgen en focus je daarop.
Je moet alleen niet meteen verwachten dat met je nieuwe stijl je scores ook meteen top zijn.
Ik gooi ze momenteel blind naar het bord omdat ik naar mijn bovenarm kijk.
Als ik dat doe gaat de worp goed.

Dus kijken naar scores doe ik 0,0. Het gaat mij puur om de worp. Die moet eerst goed zijn voordat ik uberhaupt weer ga mikken op de 20 of wat dan ook.

Het struikelpunt bij mij is dus dat ik continue naar mijn bovenarm moet kijken. Probeer ik dom op het bord te gooien.
Met mijn ogen gericht op het bord, komt de bovenarm ook weer veel mee!
Mijn worp (beetje zoals Wesley Hurrebrink, zie youtube) moet ook van echt drukken naar mee trekken. Die kant moet het meer op.
Beetje zoals wayne mardle
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Je hebt wel een moderne fysiotherapeut. 9 van de 10 kijken niet hoe je gooit met darten ;)
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Dit heb ik laten zien of het daar aan kon liggen.
De techniek heb ik mezelf verkeerd aangeleerd.. Nu proberen af te leren.
Ik ben bereid om daar heel wat uren "nutteloos" voor te gaan gooien.

Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Vandaar mijn reacties hier
Gebruikers-avatar
Arkasius
Lid
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 11:33

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Arkasius »

Henk van Dijk schreefCOLONDit heb ik laten zien of het daar aan kon liggen.
De techniek heb ik mezelf verkeerd aangeleerd.. Nu proberen af te leren.
Ik ben bereid om daar heel wat uren "nutteloos" voor te gaan gooien.

Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Vandaar mijn reacties hier
Voor je gaat gooien kijken hoe je arm staat en dan proberen een goede worp te maken dus totaal gefocust op HOE je gooit terwijl je naar het bord kijkt.
Negeren waar de pijlen terecht komen op het bord. ook al gooi je continu 1en of voor mijn part 3en etc negeren. Puur bezig zijn met je worp op een gegeven moment ga je merken dat je wel verbetering maakt met je worp.
Ik krijg juist het idee dat je meer nadenkt over het negatieve en dat moet je uit zien te sluiten.
Wat ik probeer te zeggen is dat het niet alleen een fysiek probleem voor je aan het worden is maar ook een mentaal probleem.
Winmau Danny Noppert 23 gram. Medium black nylon shafts. Zwart/wit Pentathlon flights standard.

2018: Aantal 180's: 7 | HF: 86
Henk van Dijk
Lid
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2016, 09:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Henk van Dijk »

Arkasius schreefCOLON
Henk van Dijk schreefCOLONDit heb ik laten zien of het daar aan kon liggen.
De techniek heb ik mezelf verkeerd aangeleerd.. Nu proberen af te leren.
Ik ben bereid om daar heel wat uren "nutteloos" voor te gaan gooien.

Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Vandaar mijn reacties hier
Voor je gaat gooien kijken hoe je arm staat en dan proberen een goede worp te maken dus totaal gefocust op HOE je gooit terwijl je naar het bord kijkt.
Negeren waar de pijlen terecht komen op het bord. ook al gooi je continu 1en of voor mijn part 3en etc negeren. Puur bezig zijn met je worp op een gegeven moment ga je merken dat je wel verbetering maakt met je worp.
Ik krijg juist het idee dat je meer nadenkt over het negatieve en dat moet je uit zien te sluiten.
Wat ik probeer te zeggen is dat het niet alleen een fysiek probleem voor je aan het worden is maar ook een mentaal probleem.
Mentaal heb ik me erover kunnen zetten dat dit tijd gaat kosten dus dat is het niet.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit aan moet pakken.

Ik kijk gewoon naar de bull en waar die komt maakt me niet uit.. Het gaat me idd puur om de worp.
Ik merk wel dat ik steeds makkelijker en sneller gooi naar mate ik een tijdje mn worp doe terwijl ik kijk.
Dan probeer ik idd kijken hoe mijn arm staat, naar het bord te kijken en dan voel ik weer dat mijn bovenarm weer net zo hard meekomt!

Kzal blijven proberen :)
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Bart schreefCOLONEn ben jij dat op het filmpje Cookie?
Nee haha ik heb een gifje gemaakt uit dit filmpje van Youtube. Niet geschikt voor gevoelige kijkers ;) https://youtu.be/kUt2pokRuL0" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijk er niet op ;)

@henk: Hierbij dan je stappenplan. Je gaat pas een "level" verder wanneer het goed voelt en je relaxed en ontspannen gooit. Kan 2 of 3 dagen duren. Stel je bent over 3 dagen bij level 4, gebruik dan level 1,2 etc als warming up.

LEVEL 1: GEVOEL KWEKEN - Hang een a4 horizontaal op en gooi richting dit vak. Focus vooral op je scharnier.. Doe dit een uur, maar wel relaxed aan. Niet als een bezetene veel beurten maken. Lekker ontspannen, alles komt goed. Muziekje, cappucino.. je kent het wel. Doel is om alleen te ervaren hoe het is vanuit je scharnier te gooien.

LEVEL 2: GEVOEL EN MIKKEN - Hang een a4 horizontaal op, maar vouw deze eerst in vieren. Mik eerst 3 pijlen op de linkerhelft (2 linker vakken), daarna 3 pijlen op de rechterhelft. Daarna bovenste helft, daarna onderste helft. Wederom focus je alleen op je scharnier, nu wil je alleen ook juiste doel raken. Veel groeperen wederom. Doel is om nu te mikken en vanuit je scharnier te gooien terwijl je grof op gevoel moet mikken

LEVEL 3: MIKKEN GROTE DOELEN OVER HET HELE BORD - Pak 5 bierviltjes, schrijf daar de getallen 1-5 op en hang die random op je bord. Lekker hoog, laag etc. Gooi weer veel gegroepeerd, maar ook af en toe een beurt die waar je elke keer een pijl gooit naar een ander bierviltje. Ontdek nu welke super goed gaan en welke misschien nog iets meer oefening nodig hebben. Nu gaat je focus meer naar het bord bij het mikken.

LEVEL 4: MIKKEN KLEINE DOELEN OVER HET HELE BORD - Pak wederom 5 bierviltjes en teken op elk bierviltje 3 cirkels met ongeveer 3-5 cm diameter. Gooi elke beurt 3 pijlen op hetzelfde viltje. Probeer in dezelfde cirkel, maar ook 3 pijlen los in 1 cirkel. Nu gaat het meer om op kleine afstanden te corrigeren

LEVEL 5: AROUND THE BOARD SINGLES - Gooi op elk getal 3 pijlen en tel het aantal pijlen dat raak gaat

LEVEL 6: CRICKET

Wanneer je merkt dat je ets meer oefening nodig hebt, dan ga je gewoon uren maken op het level ervoor. Enjoy!

EDIT: Dit raad ik iedereen aan die iets aan z'n stijl wil aanpassen of z'n pijlen niet goed los laat.
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

Dag mede-darters,

Ik ben sinds gisteren bezig om mijn worp meer af te maken (follow-through). Ik heb, net zoals gisteren na het oefenen, weer wat last van mijn elleboog. Vanochtend had ik geen last meer, maar na een tijd oefenen vandaag wel weer.

Komt dit gewoon door de nieuwe beweging? Heeft een van jullie ervaring hiermee ?

Hebben jullie ook tips hoe je dit het beste aan kan leren?
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Even laatste twee pagina's goed teruglezen. Henk heeft dat ook namelijk..
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

darterMessi schreefCOLONDag mede-darters,

Ik ben sinds gisteren bezig om mijn worp meer af te maken (follow-through). Ik heb, net zoals gisteren na het oefenen, weer wat last van mijn elleboog. Vanochtend had ik geen last meer, maar na een tijd oefenen vandaag wel weer.

Komt dit gewoon door de nieuwe beweging? Heeft een van jullie ervaring hiermee ?

Hebben jullie ook tips hoe je dit het beste aan kan leren?
Heb er zelf ook wel eens last van gewoon stoppen met gooien en op een ander moment verder spelen. Waarschijnlijk een vermoeide arm van de hele dag hard werken.
180's '16 79x
darterMessi
Lid
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2016, 15:51

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door darterMessi »

Bedankt voor de reactie, echter is mijn situatie compleet anders dan die van Henk.

Ik merk als ik de worp goed afmaak dat mijn gemiddeldes flink verbeteren. Ik zat eerst rond de 50-55 en zijn de laatste dagen vaak tussen de 60-65 met uitschieters naar de 70. Het oefenen op een A4 blaadje etc. is voor mij dus niet van toepassing.

Ik heb wel dat ik continu in mijn hoofd moet houden dat ik de worp af moet maken. Zijn er goede oefeningen waardoor dit snel automatisme wordt?

Alvast bedankt!
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Het ging er meer om waar je pijn in je elleboog vandaan komt natuurlijk :) Als jij gewoon lekker 60-65 gemiddeld haalt, dan moet je niet op een a4tje gaan gooien inderdaad.

Mijn tip voor goed afmaken is dan om veel oefeningen te doen op D20 en D3.

Of een andere oefening die mij heel veel brengt altijd is om 3 stippen op je oche te zetten en elke beurt een pijl van een verschillende positie van de oche te gooien. Zeker door veel van extreem links en extreem rechts te gooien. Hier ben ik mijn worp echt goed door gaan afmaken.

Ga maar gewoon 3001 gooien.. Bijv pijl 1 vanaf links, pijl 2 vanaf rechts en pijl 3 vanuit het midden. Dit is leuk om ook te doen tijdens het finishen.

Deze oefening werkt ook goed wanneer je je ritme wat rustiger wilt krijgen of je 1e pijl wilt trainen.
Alovenac
Lid
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 20:49

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Alovenac »

Laatst de Jamie Caven pijlen gekocht en van 23gr naar 25gr gegaan. Merk alleen dat de pijlen nog heel vaak schots en scheef in het bord staan of dat ze niet lekker richting het bord fladderen. Of dat een pijl ineens in de D20 of er boven beland. Heb het idee dat 25gr toch net te zwaar is voor mij.

Andere setup werkt niet voor mij, wat kan ik hier aan doen?
BUTTON_POST_REPLY