Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Lookout schreefCOLON Allemaal wel leuk en aardig maar iedereen heeft deze momenten anders stonden we allemaal wel bij de BDO te gooien lijkt me zo..Zo gooi ik weken 70 gemiddeld en deze week weer 60 gemiddeld, gooi ik in januari 40x een 180 en in februari staat de teller pas op 3x hoe komt dit ineens simpel ; stress, vermoeidheid, te makkelijk denken, niet in rust kunnen darten etc etc daar helpt geen enkel A4 tegen hoor. :D
Is wel een ander verhaal dan een 13 gooien wanneer je op de 20 mikt en verliest van dronken droppies ;)
Gebruikers-avatar
Cootje12
Lid
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2015, 13:05

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Cootje12 »

thedartist schreefCOLONWeet nou niet of het een kwestie is van overtuiging missen .
Misschien heeft Rat gewoon een dip of speelt er ergens iets op de achtergrond mee

Voor mij was het plotseling helemaal weg zonder aanwijsbare reden
Ik heb een tijd goed stabiel gegooid met vaste patronen bij elke dart en nu laat ik gewoon niet meer ontspannen mijn darts los.
Ze gaan alle kanten op ondanks dat ik mij geen druk op leg en mijzelf in prent om te blijven genieten maar als je een hele avond triple 13 gooit als je op de 20 mikt en dubbels zelfs op decimeters worden gemist dan zit er toch iets niet goed.

Ik gooi altijd met 26 of 28 gram maar zelfs die pijlen lijken gewoon te licht.
Zelf ook geëxperimenteerd met verschillende flights en shafts maar het blijft angstaanjagend slecht hoe ik nu gooi.
Darten is echt hartstikke leuk maar als je een hele avond in de kroeg zo beroerd speelt en zelfs dronken toeschouwers die dan ook een paar pijltjes gooien je met gemak van het bord afvegen dan is het eenzaam aan the oche :x

En Rat heeft net zoals ik vaker dipjes gehad met darten weet ik mij te herinneren en volgens mij hebben Rat en ik hier ook geen passende verklaring voor

Hoi,

ik dart niet zo lang (3 jaar, waarvan 2 jaar alleen in de zomer op de camping) )maar ik merk wel dat als het niet lekker gaat dat ik weer uitkom bij een van mijn allereerste darts die ik gekocht had (advies bij goede winkel) de lumina 21 gr. Ik heb ondertussen best wat darts geprobeerd, ook zwaardere maar uiteindelijk kom ik toch weer op de lumina terug, waarom? Gooit lekker strak! Ik heb ook de Carrera C6 ook een heerlijke darts maar een gram zwaarder dus 22 gr, Onlangs de Barney p5 21 gr gekocht, voelt lichter aan dan de lumina, zal door de balans komen denk ik, tis het net niet :? Vraag me niet waarom.
Als ik de darts van mijn dochter probeer, bulls 25 gr, gooi ik niet lekker is voor mij veel te zwaar.
Misschien heb je hier iets aan.
Barney phase 5 21 gram. Pro Grip Intermediate
Pentathlon Black standard
2016 3x
2015 5x 180
2014 ---
2013 ---
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Het gekke is dat als ik met lichtere darts ga gooien ook de missers groter worden.
Ik heb van nature een zachte worp met een boogje en merk dat ik met minstens 26 gram moet gooien om een beetje te raken waar ik op mik.
Ik heb alles al geprobeerd met kortere of langere shafts en heb een pakketje met alle vormen van flights besteld.
Maar bij de meeste vormen gingen mijn darts alle kanten op en hingen ze in het bord.

Het beste gooi ik nu nog met de Taylor 9five 26 gram maar eigenlijk zou ik deze dart 2 of 3 gram zwaarder willen hebben want het is het net niet zeg maar.
Toch veel 1 of 5 scores en soms weer de verkramping met gooien.

En waardoor het komt? geen idee , het is wel zo dat ik de laatste 3 jaar niet meer het nivo haalde wat ik in de 10 jaar daarvoor heb gehaald maar dat vond ik niet erg.
Ik hield nog plezier in het spelletje maar als je vaak het bord niet meer haalt of verliest van dronken gasten en je het idee hebt dat Stevie Wonder beter kan mikken dan jij dan is darten opeens een vreselijk spelletje.

Ik heb geprobeerd om vastigheid in te bouwen , sneller of langzamer te gooien , op gevoel gooien in plaats van mikken , en een stukje mentale voorbereiding door ontspanningsoefeningen , targetfixation en weet ik wat voor meer.

Mijn dartmaten zeggen dat mijn gooi ook veranderd is en ik heb geprobeerd om die oude stijl terug te vinden maar dat lukte niet meer.
Dus ik heb mijn hoop op zwaardere darts omdat met zwaardere darts ik makkelijker rechtdoor kan gooien.

Maar als iemand nog de Gouden tip heeft? kom maar op, ik pak alles aan.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Wat was je niveau 10 jaar geleden? Of op je top?

Je zachte worp is denk wel iets om mee te doen. Een teken dat je niet vol gaat of durft..
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Ik speel in de DBBR in de 2de divisie.
Op mijn top versloeg ik 8 van de 10 keer een eerste divisie speler.
Nu verlies is de laatste 3 jaar van de 54 competitie wedstrijden er 52.
en het is de laatste jaren een worsteling geworden.

Misschien zit het wel in de zachte gooi die ik van nature heb.
Misschien onbewust te bang om te missen.

Als ik naar de toppers kijk gooien ze bijna allemaal hard.
MVG , Anderson , Bunting noem maar op.

De enige die met een echt boogje gooit is Barney.
Ik speelde in 2003 op de baan naast hem met het open Bollenstreek en kon goed zien dat hij niet hard gooide ( maar wel retezuiver ;) )

Ik ga dat eens een weekje proberen en zal de spierpijn die het hardere gooien oplevert met berusting ondergaan.
Alles om weer wat beter te gaan gooien
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Wow! Mooie aanknopingspunten!

Je kan gewoon goed gooien.. Dat is niet weg. Dat gevoel en alles heb je nog. Ben wel even benieuwd met welke pijlen je gooide in je toptijd?

Het gaat niet om hard gooien, maar om overtuigend gooien. Dit heb ik een hele tijd met een teamgenoot geoefend. Gooien en gooi alsof je niet kan missen. Ook al gooi je mis, blijf gooien alsof je niet kan missen. Niet voorzichtig, gewoon.. Daar zit de trippel, als ik daar loslaat dan gaat deze raak.

Doe dit overtuigend en hou dit zo lang mogelijk vol!

Ook al ga je misschien een aantal darts vol buiten het bord gooien omdat je weer overtuigend gooit, er gaan heel veel pijlen wel raak. Het is wat je zegt.. Als ik zachter gooi, dan gooi ik vast minder hard naast. Onbewust gooien we ook minder hard wanneer we niet overtuigd zijn.
Het zit niet in zachter gooien, maar in het gooien met minder overtuiging. Durf te gooien met meer overtuiging en hou dit vol.. doe dit een aantal weken lang. Je zal zien dat je zelf harder gaat gooien en dat je ook weer met gevoel gaat gooien. Je gaat weer controle krijgen over je pijlen.

Het is zo dat zwaardere pijlen minder kracht nodig hebben.. Je geeft zelf al aan dat sommige spelers overtuigend en hard gooien. Een RvB gooit ook echt wel harder wanneer hij van MvG wint dan wanneer hij tegen Wright in de PL gooit. Kijk maar eens de 2 PL wedstrijden terug. Het zit niet in harder gooien, maar in overtuiging dat hij gaat raken.

Hou ons op de hoogte!
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Heb je wellicht fysieke ongemakken gehad in de periode tussen je toptijd en nu?
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Nightcrawler »

mischien id ad a gramm om je huidige darts zwaarder te maken !?

en zeker niet harder gaan gooien met die taylors waar je nu mee gooit ( spierpijn , blessures , stijfheid)
ik zou dan eerder voor lichtere darts gaan bijvoorbeeld iets lichter 25 gram . en daar strakker mee gaan gooien.
en probeer eens nylon shafts ik heb zelf jaren met alluminium shafts gegooid ik gooi nu met nylon shorts.
dan krijg je een iets andere balans ( is het proberen waard ).
ik zou denk ik wel voor bommetjes gaan, gooi je nu ook mee toch ? ( voor het comfort ??!!).
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Diesel schreefCOLONHeb je wellicht fysieke ongemakken gehad in de periode tussen je toptijd en nu?
De afgelopen jaren heb ik nu je het zegt wel iets onder de leden gehad.
Ik kreeg een te snel werkende schildklier en omdat dit met medicatie niet te verhelpen was heb ik een radioactieve slok gekregen die de schildklier heeft verkleind zeg maar.
Dat heeft er wel voor gezorgd dat het restant schildklier dat ik nu over heb te langzaam werkt en daar heb ik nu wel medicatie voor.

Dit is nu je het zegt 4 1/2 jaar geleden begonnen dus zit misschien daar wel een oorzaak.
Heb het vaker koud en ben vaker vermoeid , misschien ontbreekt er dan toch iets aan focus of fitheid.



Berichtdoor Nightcrawler » Gisteren, 22:31

mischien id ad a gramm om je huidige darts zwaarder te maken !?

en zeker niet harder gaan gooien met die taylors waar je nu mee gooit ( spierpijn , blessures , stijfheid)
ik zou dan eerder voor lichtere darts gaan bijvoorbeeld iets lichter 25 gram . en daar strakker mee gaan gooien.
en probeer eens nylon shafts ik heb zelf jaren met alluminium shafts gegooid ik gooi nu met nylon shorts.
dan krijg je een iets andere balans ( is het proberen waard ).
ik zou denk ik wel voor bommetjes gaan, gooi je nu ook mee toch ? ( voor het comfort ??!!).

Ja heb ik ook al geprobeerd en in het begin lijkt dat beter te gaan maar al snel verval ik in mijn oude patroon.
Het lijkt met iets lichtere darts dat ik er harder voor moet werken en dat haalt de accuratesse naar beneden
Ik heb altijd met bommetjes gegooid want dat ligt mij het lekkerst in de hand.

Begon met Fordham s 23 gram en heb daarna een paar jaar met Mc Kicks 25 gram gegooid.
Maar dat bleek toch ook te licht en al een jaar of 7 gooide ik met look a like darts 26 gram en nu een 1.5 jaar met de taylors.
Daarom hoop ik dat met 28 gram of zwaarder dit beter zal gaan al besef ik wel dat de meeste onder ons tussen de 20 en 26 gram gooien
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Dat zijn wel dingen die invloed hebben inderdaad.

Wat versta jij onder oude patronen?
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

In de zoektocht naar verbetering is een complete afzwaaier of verkrampter gooien het oude verkeerde patroon vind ik.
Mijn doel ik nu om eerst weer gewoon lekker te gooien en kijken welke dart daar bij hoort en daarna weer proberen het niveau omhoog zien te krijgen.

Ik geloof dat je eerst vertrouwen in jezelf moet krijgen maar vooral ook in je dart.
Als jij beseft dat je dart goed voor je is dan pas kan je beter gaan gooien.

Kijk maar eens naar Taylor die steeds aan zijn materiaal aan het kloten is , dan gooit hij onder zijn niveau en nu hij vertrouwen heeft in zijn nieuwe set-up gooit de oude vos weer als de brandweer.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

thedartist schreefCOLONIn de zoektocht naar verbetering is een complete afzwaaier of verkrampter gooien het oude verkeerde patroon vind ik.
Mijn doel ik nu om eerst weer gewoon lekker te gooien en kijken welke dart daar bij hoort en daarna weer proberen het niveau omhoog zien te krijgen.

Ik geloof dat je eerst vertrouwen in jezelf moet krijgen maar vooral ook in je dart.
Als jij beseft dat je dart goed voor je is dan pas kan je beter gaan gooien.

Kijk maar eens naar Taylor die steeds aan zijn materiaal aan het kloten is , dan gooit hij onder zijn niveau en nu hij vertrouwen heeft in zijn nieuwe set-up gooit de oude vos weer als de brandweer.
Dan begint alles weer van voor af aan en blijf je in een negatieve spiraal hangen of het wordt erger :|
180's '16 79x
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Het is ook echt een kwestie van een patroon doorbreken. Dartpijlen kunnen helpen.. En idd.. geen vertrouwen in je pijlen kunnen het tegenhouden.

Enige tip die mij heeft geholpen om verkrampen te stoppen, is om gewoon nu te gooien en het niveau dat je nu gooit te accepteren als je standaard. Je weet zelf al hoeveel beter je kan en zo weer vanaf nul op te bouwen.

Door het op deze manier te banderen wordt het makkelijker ontspannen.. Want waar je op dag 1 80% verkramt, zal dit op dag 44 nog maar 20% zijn. En dat voelt al een stuk beter dan dag 1.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Daar gaan we maar voor , ik zal af en toe een update plaatsten hoe het verder gaat.
bedankt voor jullie tips , hopelijk zit er een gouden tussen!!!
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Lookout »

cookie schreefCOLONHet is ook echt een kwestie van een patroon doorbreken. Dartpijlen kunnen helpen.. En idd.. geen vertrouwen in je pijlen kunnen het tegenhouden.

Enige tip die mij heeft geholpen om verkrampen te stoppen, is om gewoon nu te gooien en het niveau dat je nu gooit te accepteren als je standaard. Je weet zelf al hoeveel beter je kan en zo weer vanaf nul op te bouwen.

Door het op deze manier te banderen wordt het makkelijker ontspannen.. Want waar je op dag 1 80% verkramt, zal dit op dag 44 nog maar 20% zijn. En dat voelt al een stuk beter dan dag 1.
Inderdaad je niveau accepteren of tijdelijk even stoppen.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Vertrouwen in jezelf en je pijlen is heel belangrijk. Als dat weg is is het geen schande even te stoppen. Een ander setje pijlen kan je weer een goed gevoel geven, als dat niet werkt zou ik even je pijlen opbergen en week of 2 stoppen.
Domweg door blijven gooien is niet de oplossing en kan meer (schade) aanrichten.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

Fred Raket schreefCOLONVertrouwen in jezelf en je pijlen is heel belangrijk. Als dat weg is is het geen schande even te stoppen. Een ander setje pijlen kan je weer een goed gevoel geven, als dat niet werkt zou ik even je pijlen opbergen en week of 2 stoppen.
Domweg door blijven gooien is niet de oplossing en kan meer (schade) aanrichten.
Goede tip inderdaad. Soms maak je meer kapot door zonder vertrouwen te darten en juist tegen beter weten door te blijven gooien, vanuit de overtuiging dat uren maken je beter maakt.

Een manier om vertrouwen te krijgen, die bij mij zelf heeft gewerkt en die ik ook bij anderen heb zien werken, is om er voor te zorgen dat je op een ander gebied heel veel vertrouwen krijgt. Dus bijvoorbeeld heel erg gaan begeven op sporten, nieuwe studie, nieuwe hobby, nieuw vriendinnetje, extra project op je werk goed afronden. Dit vertrouwen neem je mee naar het dartbord. Sporten en zomerfit worden is de meest snelle en meest efficiiente zonder rare bijwerkingen.

Misschien goed om even een toelichting te geven over het "accepteren" van je niveau. Veel spelers die gooien bijv. slecht en die gaan zichzelf zien als een slechte speler die geen talent heeft. Je resultaat wordt eigenlijk het beeld wat je van je zelf krijgt. Dit patroon moet je gaan doorbreken.

Dit kan je goed doen met onderstaand schema. Doe een keer een trainingssessie met dartscounter of dat je 100pijlen op de 20 gooit. Dit is je niveau die je nu moet accepteren en wat je gaat ontleden. Kan goed zijn of iets minder natuurlijk :)

Onderstaand schema laat zien hoe het patroon werkt waar we allemaal helemaal gek van kunnen worden, maar waar we ook dus knijter succesvol mee kunnen worden. Het zegt: Ons resultaat heeft invloed op hoe we over onszelf denken, hierdoor maken we keuzes waardoor we een bepaald % van ons potentieel echt gebruiken in de acties die we ondernemen, wat weer leidt tot een resultaat waardoor weer onze mindset wordt beïnvloedt.

Afbeelding

Je kan je pijlen veranderen, waardoor je dus een actie onderneemt, waardoor je hoopt beter resultaat te halen.. Er zijn door dit schema voor je zelf in te vullen nog heel veel meer dingen die je kan beïnvloeden. Wat houd je nu tegen om gebruik te maken van 100% potential die je hebt met darten. Welke acties zou je nu wel/niet of beter ondernemen wanneer dit 100% is. :)

Even lekker luchtig zo op de late avond..

Dit schema heeft mij over m'n darteritus heen geholpen, omdat dit liet zien hoe ik negatief bezig was met darten. Via een NLP en hypnose heb ik mijn beliefs aan kunnen passen, wat ervoor zorgde dat ik weer beter ben gaan darten.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door thedartist »

Inspirerend stuk Cookie!
Hier zit ook weer een kern van waarheid in die ik bij mezelf herken.

Vooral het stukje plezier ontbreekt vaak en dat komt doordat mijn verwachtingen niet aansluiten bij het resultaat.
Ik vind het niet heel erg dat ik verlies maar als ik dan zo beroerd gooi dat zelfs Jules de Korte van mij zou winnen dat frustreert enorm.

Mooie uitspraak was van een team maat vorige week van mij.
Hij beschreef mijn dartsdip als het Syndroom van Thornton.
Een paar keer achter elkaar verloren terwijl je eigenlijk had moeten winnen en dan ben je het even helemaal kwijt.

Dat schema van jouw Cookie zal ik eens uitdraaien en goed in het hoofd prenten.
Volgens mij is een geode balans tussen plezier hebben en realistische verwachtingen een duw in de juiste richting.

Ik moet gewoon die mindset krijgen dat lekker gooien belangrijker wordt dan het resultaat en eigenlijk is dat nu niet het geval
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door cookie »

thedartist schreefCOLONInspirerend stuk Cookie!
Hier zit ook weer een kern van waarheid in die ik bij mezelf herken.

Vooral het stukje plezier ontbreekt vaak en dat komt doordat mijn verwachtingen niet aansluiten bij het resultaat.
Ik vind het niet heel erg dat ik verlies maar als ik dan zo beroerd gooi dat zelfs Jules de Korte van mij zou winnen dat frustreert enorm.

Mooie uitspraak was van een team maat vorige week van mij.
Hij beschreef mijn dartsdip als het Syndroom van Thornton.
Een paar keer achter elkaar verloren terwijl je eigenlijk had moeten winnen en dan ben je het even helemaal kwijt.

Dat schema van jouw Cookie zal ik eens uitdraaien en goed in het hoofd prenten.
Volgens mij is een geode balans tussen plezier hebben en realistische verwachtingen een duw in de juiste richting.

Ik moet gewoon die mindset krijgen dat lekker gooien belangrijker wordt dan het resultaat en eigenlijk is dat nu niet het geval
Mooi! Het aller belangrijkste is dat je leert dat darten niet alleen uit je resultaat bestaat. Veel darters kijken alleen naar hun resultaat, zonder te kijken naar hoe ze denken, of ze wel maximaal hun potentieel benutten en of ze wel de juiste acties nemen. Wanneer je bewust wordt van al deze onderdelen, dan zal je ook snel inzien welke kleine dingen je kan aanpassen die echt een positieve invloed op het resultaat hebben. Dartpijlen switchen is maar 1 actie die veel verandering kan geven.

Veel spelers zie je een potje in gaan met de houding "eens kijken wat dit wordt" en uiteindelijk klagen ze achteraf dat het weer niks was. Ze focussen alleen op hun resultaat en kijken helemaal niet naar de 3 andere dingen: hun mindset, het inzetten van hun talenten of de acties die zij ondernemen. Dit heb ik ook 2,5 jaar lang gedaan..

Als een MvG een wedstrijd ingaat met de houding "we zien wel wat het wordt", dan staat hij ook echt niet eerste in de OOM. Een Barneveld doet dit nog wel eens wanneer hij niet lekker in zijn vel zit, moe is of veel aan zijn hoofd heeft.

Dankzij dit schema kwam ik, tijdens de darteritus, erachter dat ik tijdens het gooien meer gefocust was op het gooien zonder verkramping, waarbij de pijlen die dus wel goed gingen niet eindigden waar ik wou gooien.
Hierdoor kan je dus bijna niet goed gooien, want of mijn worp was verkrampt, of mijn pijl miste doel. Door deze focus tijdens het darten te veranderen, kwam alles opeens weer heel snel op gang.

Vul bij potential vooral al jouw succesmomenten in wat je in het verleden hebt behaald. Die acties en dingen zitten nog in je hersenen opgeslagen.. Denk ook vooral welke acties je ondernam, waar je op focuste, welke attitude je stond te gooien.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Ik heb het probleem dat mijn Lewis Gen.3 23 gram (met ProGrip short nylon shafts) nogal eens te slap in het bord hangen, waardoor ze er soms uitvallen als de volgende pijl het bord raakt, of er gewoon uitglijden. Met andere pijlen, zowel lichter als zwaarder heb ik dit probleem niet.

Moet ik met een langere shaft gaan gooien, of een alu shaft, of kan het ergens anders aan liggen?
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Dat komt door de gladde Target punten. Ik heb dat al besproken in het topic over dartpunten: http://darts-talk.nl/viewtopic.php?f=6& ... 493#p26493
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Ah ok. Ik zocht aanvankelijk de oorzaak bij mezelf. Hier baal ik dan wel een beetje van, grippunten laten zetten klinkt nog niet zo aanlokkelijk.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Fred Raket »

Diesel schreefCOLONAh ok. Ik zocht aanvankelijk de oorzaak bij mezelf. Hier baal ik dan wel een beetje van, grippunten laten zetten klinkt nog niet zo aanlokkelijk.
Gewoon zwarte punten lost het al op, of je punten opruwen. Die hoeven echt niet te glimmen ;)
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Diesel »

Ik zal straks eens naar de dartshop hier in de straat om te vragen wat zoiets kost. Bedankt voor de tip.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Gewoon zelf opruwen is gratis..
BUTTON_POST_REPLY