Het grote gooiproblemen topic

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Bokkie
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2019, 11:00

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bokkie » 10 Feb 2019, 21:15

Ik heb niet zozeer een probleem, maar ik vraag me af of jullie me toch kunnen helpen. Als ik train, of ingooi, of onderling wat legjes speel, dan gooi ik stukken minder dan wanneer ik een competitiewedstrijd of op een toernooi gooi. Meestal is het andersom, dat mensen thuis Phil Taylor zijn en in het cafe niet meer zo.

Ik vraag me af waarom ik het wel onder druk kan, maar niet gewoon lekker thuis. Ik heb uiteraard wel geprobeerd om met een dartbot een wedstrijd na te bootsen, maar toch werkt dat niet. Het vervelende is dat ik trainen nu vooral saai en zinloos ga vinden.

Met ingooien kan ik gerust 60, 26, 11 en 43 gooien, maar zodra we echt beginnen valt alles in de (T)20 en dubbels. M'n lijst shortlegs past niet op een A4'tje, bij wijze van spreken, maar thuis gooi ik ze nooit.

Bart
Lid
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Het grote gooiproblemen topic

Bericht door Bart » 03 Mrt 2019, 08:06

Bokkie schreefCOLON
10 Feb 2019, 21:15
Ik heb niet zozeer een probleem, maar ik vraag me af of jullie me toch kunnen helpen. Als ik train, of ingooi, of onderling wat legjes speel, dan gooi ik stukken minder dan wanneer ik een competitiewedstrijd of op een toernooi gooi. Meestal is het andersom, dat mensen thuis Phil Taylor zijn en in het cafe niet meer zo.

Ik vraag me af waarom ik het wel onder druk kan, maar niet gewoon lekker thuis. Ik heb uiteraard wel geprobeerd om met een dartbot een wedstrijd na te bootsen, maar toch werkt dat niet. Het vervelende is dat ik trainen nu vooral saai en zinloos ga vinden.

Met ingooien kan ik gerust 60, 26, 11 en 43 gooien, maar zodra we echt beginnen valt alles in de (T)20 en dubbels. M'n lijst shortlegs past niet op een A4'tje, bij wijze van spreken, maar thuis gooi ik ze nooit.
Beste Bokkie, je hebt een motivatie probleem. Je zegt niet gemotiveerd te zijn door je lage scores. Ik denk dat het juist andersom is. Je gooit lage scores omdat de motivatie ontbreekt. Als jij naar het cafe gaat heb je echt zin om te darten en haal je je eigen niveau. Mijn advies: Alleen darten als je er zin in hebt. Is dat alleen in het cafe, dan is dat ook prima!

BUTTON_POST_REPLY