Darts in Corona tijd

Nieuwsberichten? Meld het hier!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Voor de mensen die het darts erg missen, vanavond (straks) spelen Barney en Taylor tegen elkaar vanuit hun huiskamer op een softtipbord. te zien via facebook en op sportvideos.tv
Barney speelt voor de voedselbank en Taylor voor de Engelse gezondheidszorg. Op zich wel geinig om een keer zo te doen.

Volgens mij zijn er wel meer spelers die op deze manier tegen elkaar spelen. Mocht je er een weten dan kun je die hier plaatsen.Kunnen we misschien toch nog een beetje genieten van darts. Al is het natuurlijk niet te vergelijken met het echte werk
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Op YouTube plaatst de PDC vaak oude premier League avonden.
Al geweest zijn:
- Sheffield 2014
- Rotterdam 2016
- Belfast 2016
- Rotterdam 2018
En vanavond wordt ook Sheffield 2017 geplaatst.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Jowinho »

En op woensdag is er ook een tornooi via livestream. Deze week deed Jelle Klaassen mee en de tegenstanders waren Bunting, Beaton en nog een derde die ik me niet meteen herrinner. Je moet er wel de slechte beelden van de webcams er bij nemen.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Jowinho schreefCOLON 09 Apr 2020, 23:35 En op woensdag is er ook een tornooi via livestream. Deze week deed Jelle Klaassen mee en de tegenstanders waren Bunting, Beaton en nog een derde die ik me niet meteen herrinner. Je moet er wel de slechte beelden van de webcams er bij nemen.
De derde was Aspinall. Ik heb het eventjes gekeken maar vond er eerlijk gezegd weinig aan... maar ja, beter dan niets
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Fred Raket »

Choco115 schreefCOLONOp YouTube plaatst de PDC vaak oude premier League avonden.
Al geweest zijn:
- Sheffield 2014
- Rotterdam 2016
- Belfast 2016
- Rotterdam 2018
En vanavond wordt ook Sheffield 2017 geplaatst.
Ook wel een idee voor RTL om dit uit te zenden
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Fred Raket schreefCOLON 10 Apr 2020, 18:50
Choco115 schreefCOLONOp YouTube plaatst de PDC vaak oude premier League avonden.
Al geweest zijn:
- Sheffield 2014
- Rotterdam 2016
- Belfast 2016
- Rotterdam 2018
En vanavond wordt ook Sheffield 2017 geplaatst.
Ook wel een idee voor RTL om dit uit te zenden
Eens!
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Jowinho »

Ik hoop vooral dat ze één van de avonden uitzenden van de eerste edities, met Manley, Mardle, Lloyd Taylor etc.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Jowinho schreefCOLON 10 Apr 2020, 21:34 Ik hoop vooral dat ze één van de avonden uitzenden van de eerste edities, met Manley, Mardle, Lloyd Taylor etc.
Ja dat zou mooi zijn! De avond dat Manley van Taylor won haha. Of de eerste keer dat Barney en Taylor elkaar ontmoette met daarvoor de 9-darter van Barney. Zijn genoeg mooie avonden uit die tijd.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Jowinho schreefCOLON 09 Apr 2020, 23:35 En op woensdag is er ook een tornooi via livestream. Deze week deed Jelle Klaassen mee en de tegenstanders waren Bunting, Beaton en nog een derde die ik me niet meteen herrinner. Je moet er wel de slechte beelden van de webcams er bij nemen.
Is dit iedere woensdag of alleen afgelopen woensdag?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Ze twijfelen als er voetbal is al of ze een live Premier League avond moeten uitzenden. Dan gaan ze echt geen herhaling uitzenden op primetime. Met een random film van de plank afgestoft trekken ze een veelvoud aan kijkers en dus inkomsten. Never gonna happen.
ratm schreefCOLON 10 Apr 2020, 21:42
Jowinho schreefCOLON 09 Apr 2020, 23:35 En op woensdag is er ook een tornooi via livestream. Deze week deed Jelle Klaassen mee en de tegenstanders waren Bunting, Beaton en nog een derde die ik me niet meteen herrinner. Je moet er wel de slechte beelden van de webcams er bij nemen.
Is dit iedere woensdag of alleen afgelopen woensdag?
Afgelopen woensdag én de woensdag daarvoor ook. Maar er is nog niks nieuws aangekondigd volgens mij. Ik vind de beeldkwaliteit van deze woensdagtoernooitjes echt bedroevend. Met een fatsoenlijke webcam kunnen ze daar echt wel iets moois van maken. Ik heb de Nexuspotjes van van Barneveld-Taylor en Bridge-Redknapp (twee oud voetballers) op Paddypower gekeken en dat was echt heel prima beeldkwaliteit en fijn kijken. Maar het is wel softtip dus dat is jammer.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Fred Raket »

Kijkcijfers van RTL 7 komen amper boven de 100.000 uit.
Herhalingen van Hardcore-Pawn komen ook de neusgaten uit [emoji23]
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Fred Raket schreefCOLON 10 Apr 2020, 23:14 Kijkcijfers van RTL 7 komen amper boven de 100.000 uit.
Herhalingen van Hardcore-Pawn komen ook de neusgaten uit [emoji23]
Pawn Stars is dan ook superieur aan die neppe Hardcore Pawn shit. 8-)
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Fred Raket schreefCOLON 10 Apr 2020, 23:14 Kijkcijfers van RTL 7 komen amper boven de 100.000 uit.
Herhalingen van Hardcore-Pawn komen ook de neusgaten uit [emoji23]
En dan nog maar te zwijgen over Flodder en The A-team :lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 10 Apr 2020, 21:43 Ze twijfelen als er voetbal is al of ze een live Premier League avond moeten uitzenden. Dan gaan ze echt geen herhaling uitzenden op primetime. Met een random film van de plank afgestoft trekken ze een veelvoud aan kijkers en dus inkomsten. Never gonna happen.
ratm schreefCOLON 10 Apr 2020, 21:42
Jowinho schreefCOLON 09 Apr 2020, 23:35 En op woensdag is er ook een tornooi via livestream. Deze week deed Jelle Klaassen mee en de tegenstanders waren Bunting, Beaton en nog een derde die ik me niet meteen herrinner. Je moet er wel de slechte beelden van de webcams er bij nemen.
Is dit iedere woensdag of alleen afgelopen woensdag?
Afgelopen woensdag én de woensdag daarvoor ook. Maar er is nog niks nieuws aangekondigd volgens mij. Ik vind de beeldkwaliteit van deze woensdagtoernooitjes echt bedroevend. Met een fatsoenlijke webcam kunnen ze daar echt wel iets moois van maken. Ik heb de Nexuspotjes van van Barneveld-Taylor en Bridge-Redknapp (twee oud voetballers) op Paddypower gekeken en dat was echt heel prima beeldkwaliteit en fijn kijken. Maar het is wel softtip dus dat is jammer.
Oke, jammer dat de beeldmkwaliteit zo slecht is. Barney - Taylor was prima om te zien inderdaad. lekker niveau ook! Al maakt het feit dat de singel bull ook als dubbel telt het wel wat minder spannend. Iets te makkelijk voor hun ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

De PDC zelf gaat vanaf vrijdag door op een gestructureerde wijze met het Darts at home concept. Ik hoop dat ze alle deelnemers voorzien van een iets betere kwaliteit webcam. Dan wordt het wel wat. Is gratis te bekijken dus niet via PDC tv.

https://www.pdc.tv/darts-pdc-home-tour- ... live-sport

Indirect geven ze hier dus ook mee aan dat ze verwachten dat normale darttoernooien er voorlopig echt nog niet inzitten.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Dartmat schreefCOLON 14 Apr 2020, 22:29 De PDC zelf gaat vanaf vrijdag door op een gestructureerde wijze met het Darts at home concept. Ik hoop dat ze alle deelnemers voorzien van een iets betere kwaliteit webcam. Dan wordt het wel wat. Is gratis te bekijken dus niet via PDC tv.

https://www.pdc.tv/darts-pdc-home-tour- ... live-sport

Indirect geven ze hier dus ook mee aan dat ze verwachten dat normale darttoernooien er voorlopig echt nog niet inzitten.
Vind ik een goed concept, dat er tot minimaal juni niet gedart gaat worden lijkt me logisch. Hoop zelf dat de World matchplay het eerste tv-toernooi zal zijn dat wel doorgaat, al moet het in aangepaste vorm
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Klinkt eigenlijk wel goed. Ik ga er van uit dat ze het inderdaad met prima webcams doen en dan is het geen slecht idee!
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Dit zijn de eerste deelnemers van darts at home:
Vrijdag:
- Peter Wright
- Jamie Lewis
- Niels Zonneveld
- Peter Jacques
Zaterdag:
- Gerwyn Price
- Luke Woodhouse
- Ted Evetts
- Rowby-John Rodriguez
Zondag:
- Dave Chisnall
- Jan Dekker
- Scott Waites
- Jonathan Worsley
Maandag:
- Ross Smith
- Mickey Mansell
- Geert Nentjes
- Lisa Ashton

Verder hebben Michael van Gerwen, Jeffrey de Zwaan, Danny Noppert en Vincent van der Voort al aangegeven niet mee te doen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Eerste wedstrijd nu net begonnen. Peter Jacques heeft netjes scherp beeld en duidelijk te zien wat hij gooit, maar Wright heeft echt abominabele beeldkwaliteit. Die kan zeggen wat ie wil wat ie gegooid heeft. Niemand kan het zien, jammer.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Nou ik schakel in er er zijn direct technische problemen :(
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Ik heb zojuist de laatste 2 wedstrijden gekeken, maar Wright was juist de enige die ik wel kon zien. Bij Jamie Lewis was het beeld helemaal verschrikkelijk, ik hoop dat dit de komende dagen beter is, want zo is het niet heel leuk om naar te kijken.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Jowinho »

Ze zouden gewoon deftige webcams moeten kopen, maar tegenwoordig zijn die prijzen veel te hoog. Voor een webcam die uitzendt in 1080p betaal je al snel minimaal 110 euro. En dan moet je er nog een statief bij nemen
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Ik stuitte vandaag op een andere online dartcompetitie met bekende spelers. Tien WDF spelers nemen het tegen elkaar op in een premier league achtig format met Ashdown als MC die het aan elkaar praat.

Opvallend genoeg lijkt dit professioneler in elkaar gezet dan het gebeuren bij de PDC en wat ik voorbij heb zien komen zijn vooral scherpere duidelijke beelden. Het lijkt erop dat ze bij deze spelers wel langs zijn geweest voor in ieder geval fatsoenlijke camera's. De belangrijkste voorwaarde als je online wil uitzenden.

Hier meer info: https://www.remotedartsleague.com/
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 20 Apr 2020, 01:09 Ik stuitte vandaag op een andere online dartcompetitie met bekende spelers. Tien WDF spelers nemen het tegen elkaar op in een premier league achtig format met Ashdown als MC die het aan elkaar praat.

Opvallend genoeg lijkt dit professioneler in elkaar gezet dan het gebeuren bij de PDC en wat ik voorbij heb zien komen zijn vooral scherpere duidelijke beelden. Het lijkt erop dat ze bij deze spelers wel langs zijn geweest voor in ieder geval fatsoenlijke camera's. De belangrijkste voorwaarde als je online wil uitzenden.

Hier meer info: https://www.remotedartsleague.com/
Dit is inderdaad veel beter te zien. Eerlijk gezegd vind ik de PDC versie bijzonder slecht qua beeldkwaliteit. Valt me zwaar tegen voor zo'n professionele organisatie. Een paar goede webcams zijn de kosten niet
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Jowinho »

Dartmat schreefCOLON 20 Apr 2020, 01:09 Ik stuitte vandaag op een andere online dartcompetitie met bekende spelers. Tien WDF spelers nemen het tegen elkaar op in een premier league achtig format met Ashdown als MC die het aan elkaar praat.

Opvallend genoeg lijkt dit professioneler in elkaar gezet dan het gebeuren bij de PDC en wat ik voorbij heb zien komen zijn vooral scherpere duidelijke beelden. Het lijkt erop dat ze bij deze spelers wel langs zijn geweest voor in ieder geval fatsoenlijke camera's. De belangrijkste voorwaarde als je online wil uitzenden.

Hier meer info: https://www.remotedartsleague.com/
Ik denk dat het eerder aan de verbinding ligt bij de PDC, want ik Gerwyn Price al zien spelen op Instagram en daar was zijn bord veel beter te zien, dan bij de PDC Home Tour. En bij sommige spelers is de kwaliteit van hun webcam inderdaad slecht.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
BUTTON_POST_REPLY