Darts in Corona tijd

Nieuwsberichten? Meld het hier!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Het is overigens wel jammer dat je de spelers niet ziet. Maakt het kijken wel een stuk minder leuk. Het zou zo in beeld gebracht moeten worden zoals bij Barney - Taylor. Dan kan het wel wat worden denk ik
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Op social media is veel ophef, omdat Klaasen twee keer heeft gezegd dat de dubbel 20 erin zat, terwijl deze duidelijk erboven zat. Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden, maar de PDC kan dit zeker niet accepteren!
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Excuses: Klaasen heeft NIET valsgespeeld! Ik had niet zo snel moeten oordelen, het blijkt dat de pijl toch in de dubbel 20 zat, het leek er alleen niet op.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Dat krijg je dus met die hondsberoerde videokwaliteit.
Ik ben inmiddels definitief afgehaakt omdat ik me dat te veel aan stoor. Jammer want ik denk echt dat de opzet echt kan werken.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Ik kijk ook zeker niet alles vanwege de kwaliteit maar ik vond Klaasen juist nog best prima te zien.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ybabl »

Choco115 schreefCOLON 23 Apr 2020, 23:17 Excuses: Klaasen heeft NIET valsgespeeld! Ik had niet zo snel moeten oordelen, het blijkt dat de pijl toch in de dubbel 20 zat, het leek er alleen niet op.
Hoe weet je dat hij niet heeft vals gespeeld? Niet dat ik je niet geloof, maar op deze screenshot lijkt die pijl er boven te zitten.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Choco115 »

Er zijn diverse Twitter accounts, die de foto’s hadden laten zien, waarop je een stukje van de pijl in de dubbel kon zien. Ik weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar zou ook niet weten waarom Klaasen zou valsspelen. Zeker niet omdat hij bij velen al een slechte reputatie heeft wegens zijn verleden met Van Gerwen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

ratm schreefCOLON 24 Apr 2020, 10:05 Ik kijk ook zeker niet alles vanwege de kwaliteit maar ik vond Klaasen juist nog best prima te zien.
Niet goed genoeg blijkens de online ophef :P

Maar ik geloof Klaasen in dit geval wel hoor. Het is niet zo dat er flinke bedragen op het spel staan, dus er is geen reden om vals te spelen. Hij heeft al aangegeven volgende potjes met een extra camera vanuit een andere hoek op te nemen zodat er helemaal geen discussie meer nodig is.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ybabl »

Choco115 schreefCOLON 24 Apr 2020, 13:24 Er zijn diverse Twitter accounts, die de foto’s hadden laten zien, waarop je een stukje van de pijl in de dubbel kon zien. Ik weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar zou ook niet weten waarom Klaasen zou valsspelen. Zeker niet omdat hij bij velen al een slechte reputatie heeft wegens zijn verleden met Van Gerwen.
Ik kon het me ook niet voorstellen inderdaad hoor. Alleen sprak die afbeelding die ik stuurde niet echt in zijn voordeel. Maar goed, als er andere foto's zijn is dat alleen maar beter.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door DeDeen »

ybabl schreefCOLON 28 Apr 2020, 09:23
Choco115 schreefCOLON 24 Apr 2020, 13:24 Er zijn diverse Twitter accounts, die de foto’s hadden laten zien, waarop je een stukje van de pijl in de dubbel kon zien. Ik weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar zou ook niet weten waarom Klaasen zou valsspelen. Zeker niet omdat hij bij velen al een slechte reputatie heeft wegens zijn verleden met Van Gerwen.
Ik kon het me ook niet voorstellen inderdaad hoor. Alleen sprak die afbeelding die ik stuurde niet echt in zijn voordeel. Maar goed, als er andere foto's zijn is dat alleen maar beter.
Veel duidelijker dan dit wordt het niet toch?
Zit er overduidelijk in.
https://twitter.com/luke_rutter1/status ... 6051869696
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ybabl »

DeDeen schreefCOLON 29 Apr 2020, 09:57
ybabl schreefCOLON 28 Apr 2020, 09:23
Choco115 schreefCOLON 24 Apr 2020, 13:24 Er zijn diverse Twitter accounts, die de foto’s hadden laten zien, waarop je een stukje van de pijl in de dubbel kon zien. Ik weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar zou ook niet weten waarom Klaasen zou valsspelen. Zeker niet omdat hij bij velen al een slechte reputatie heeft wegens zijn verleden met Van Gerwen.
Ik kon het me ook niet voorstellen inderdaad hoor. Alleen sprak die afbeelding die ik stuurde niet echt in zijn voordeel. Maar goed, als er andere foto's zijn is dat alleen maar beter.
Veel duidelijker dan dit wordt het niet toch?
Zit er overduidelijk in.
https://twitter.com/luke_rutter1/status ... 6051869696
Deze zag ik later inderdaad ook voorbij komen. Vind ik eerlijk gezegd ook niet heel erg overtuigend hoor, maar ik keur hem goed. ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Darts in Corona tijd

Bericht door Fred Raket »

Donderdag zendt RTL7 de PDC Finale uit van WK 2014.
Wright vs V Gerwen
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Zo hoor je thuisdart live in beeld te brengen PDC:

https://www.youtube.com/watch?v=WpZt5zT4TK8

Het kan dus wel gewoon fatsoenlijk.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 14 Mei 2020, 20:55 Zo hoor je thuisdart live in beeld te brengen PDC:

https://www.youtube.com/watch?v=WpZt5zT4TK8

Het kan dus wel gewoon fatsoenlijk.
Exact! Zo is het best leuk om te kijken. Van een professionele organisatie als de PDC mag je best verwachten dat ze het ook zo doen vind ik.

Ook spannend potje trouwens :o
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Zijn er hier nog meer competitiedarters? Zo ja, wat verwachten jullie van het komend seizoen? Ik zie het erg somber in en ben bang dat er voorlopig niet competitief op amateurniveau gegooid wordt. Als ik kijk in wat voor krappe cafeetjes wij regelmatig spelen dan is in veel gevallen een meter afstand nog niet eens te doen. Bij onze bond start de inschrijving al op 11 juni, maar geen idee of er dan al iets meer bekend is over het hoe en wat. Ik neem aan dat we net voor die tijd nog iets vanuit de bond te horen krijgen, want anders vrees ik dat heel veel teams het niet aandurven of überhaupt mogen.

Ik speel allang niet meer zo fanatiek als jaren geleden, maar ik mis het na ruim drie maanden toch echt wel.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door The Runner »

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze het willen aanpakken met 1,5 meter... Zelf speel ik ook in een kleine kroeg, wanneer daar minimaal 8 man op 1,5 meter moet gaan darten, dan wordt dat een hele uitdaging, zeker in de koppels en teamronde. Ik hoop dat de bond met een oplossing komt, anders wordt het een triest seizoen. Maar laten we eerst het Coronavirus onder controle krijgen/houden, denk dat dat wel het belangrijkste is momenteel. Misschien ook gaan webcamdarten in de kroeg?
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ybabl »

Zie dat Klaasen gisteren met 6-1 heeft gewonnen van Wright en nu in de halve finales van die thuistour staat. Nou weet ik dat thuis gooien iets totaal anders is dan op de vloer of het podium, maar het lijkt er dus wel op dat Klaasen weer een goede stijl te pakken heeft. Wie weet kan ie nog een keer een comeback gaan maken als het echte darten weer begint?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

Vanavond de finale van de Home Tour met Klaassen! Toch een mooi resultaat. Tegenstanders zijn Gary Anderson, Aspinall en Clayton
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartfantje »

Na de persco van gisteren toch weer wat ontwikkelingen, maar voor mij persoonlijk ook juist wat vragen die nu concreet zijn geworden.

Binnensporten in wedstrijd verband wordt weer toegestaan, oftewel competitie, rankings en toernooien worden weer mogelijk. Ben alleen heel benieuwd hoe de ndb en lidbonden dit gaan invullen, want die anderhalve meter maatregel gaat zo te zien pas weg bij een vaccin. En bij het darten is dat wel een probleem.

Ten eerste de competitie. De ndb zal hier niet verantwoordelijk in zijn, maar zal denk wel een advies geven zoals toen alles op stop ging met de start van corona in NL. De inschrijving voor de competitie sluit bij mijn lidbond (DBBR) eind juli, dus dat is niet al te lang meer. Voor die tijd zal er qua maatregelen niks meer veranderen, dus van wat is er nu is moeten de lidbonden uit gaan. Lijkt me onmogelijk om wedstrijden te laten spelen, want dan zullen cafés vanwege de vaak beperkte ruimte de hele boel moeten sluiten voor een paar darters. Denk dat veek cafés dit niet gaan doen, want die hebben zeker nu het liefst elke avond zo veel mogelijk mensen. En alles kan ook niet in en aantal dartcafes en verenigingen gespeeld worde die wel wat ruimte hebben, want dat lukt en past natuurlijk niet. Misschien dat anderen hier al over nagedacht hebben, maar ik denk dus dat er misschien begin volgend jaar competitie gespeeld kan worden, ervan uitgaand dat er dan een vaccin is.

Voor rankings en toernooien geldt eigenlijk hetzelfde, al zou dat nog in verkleinde vorm kunnen met een max aantal. Dutch Open ligt wel even anders, want daar kan je nou eenmaal niet 5000 man kwijt op 1,5 meter van elkaar. En werken met een limie qua deelnemers lijkt me niet handig, want dan ga je veel mensen naaien die bijvoorbeeld in de bonte wever overnachten, want dat is al lang volgeboekt. Organisatie kan natuurlijk ook niet te lang wachten met cancelen, want zo'n evenement vergt veel voorbereiding.
En dan moet er ook niet vergeten worden dat als er straks op tijd een vaccin is, natuurlijk niet elk land hier gelijk de beschikking over zal hebben. Ga je dan bijvoorbeeld alleen maar Nederlanders toelaten, voor de zekerheid?
Wat ik denk dat ze doen, wat opzich wel logisch is: of volle bak, of gewoon helemaal niet. Zuur voor mij als het niet doorgaat, want het zou mijn eerste volledige weekend worden met een overnachtingsplek in de bonte wever. Maar met allemaal maatregelen zou dat denk eerder een lange zit worden dan een geweldig weekendje weg. In oktober worden volgens mij de inschrijvingen geopend, dus ik denk dat het bij die tijd wel bekend is of het doorgaat.

Ook nog wat anders, de Premier League in Ahoy. Lijkt nu op een definitief groen licht, maar dus ook max 1/3 gevuld. Schreeuwen, zingen en springen mag allemaal niet en als je met een groepje bent zit je allemaal uit elkaar, dus dit komt niet echt in de buurt van hoe een avondje Premier League hoort te zijn. Ik heb zelf kaarten vanuit de voorverkoop wat misschien mijn geluk is, maar ik ben benieuwd hoe ze gaan bepalen wie straks wel en niet mag. En als ik mag, weet ik eigenlijk niet eens of ik echt wel wil...

Hierbij mijn gedachtes van darten icm corona, wat nu weer relevant is. Goed voor dit forum denk als anderen ook hun meningen en visies delen ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Fred Raket »

Nog geen darten op TV, maar de hele week Bud Spencer [emoji23]
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Fred Raket »

Competitie darten weer langzaam opstarten in sept. Dit seizoen is verloren. Tegen die tijd weten we ook meer hoe de maatregelen van nu hun uitwerking hebben. Ik verwachte, zeker binnen, dat je zo weer een uitbraak hebt. Denk maar aan de uitbraken in slachthuizen, hier en in DE. PDC publiek dat zich ineens moet gedragen zoals we gewent zijn bij de BDO ?

Dan nog toegang op 1.5m om de zaal te betreden. Hmmm
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartfantje »

Zie net dat de anderhalve maatregel niet gehandhaafd hoeft te worden tijdens het uitoefenen van een sport. Niet dat dit heel veel oplost, want met bijvoorbeeld een competitieteam moet je nog steeds onderling afstand houden als je niet speelt...
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Dartfantje schreefCOLON 26 Jun 2020, 15:24 Zie net dat de anderhalve maatregel niet gehandhaafd hoeft te worden tijdens het uitoefenen van een sport. Niet dat dit heel veel oplost, want met bijvoorbeeld een competitieteam moet je nog steeds onderling afstand houden als je niet speelt...
Is dat zeker zo? Want in principe ben je nog wel bezig met de wedstrijd, lid van het team en geen publiek. Zo lang er niemand komt kijken zouden twee teams van dezelfde wedstrijd 'gewoon' kunnen spelen i.m.o. De vraag is alleen of je dat moet willen. Ik vertrouw mijn teamleden wel, maar de tegenstanders weet ik niets van af. Er zitten hoe dan ook nog veel haken en ogen aan. Wij gaan ons wel inschrijven, het duurt nog een tijd totdat het seizoen daadwerkelijk begint dus er kan nog veel gebeuren. Dit is overigens hoe onze bond (PDB) het heeft gecommuniceerd:
Komende week staat de inschrijving voor komend seizoen op de planning. Na een bestuursvergadering van gisteren heeft het bestuur besloten dit gewoon door te laten gaan. De inschrijving opent op 11 juni en zal sluiten op 12 juli a.s.
Zoals eerder gecommuniceerd wordt in principe dezelfde competitie- en divisie-indeling gebruikt. Als er voorkeuren zijn om hoger of lager te worden ingedeeld moet je dit kenbaar maken bij de inschrijving!

We gaan het seizoen van start conform het wedstrijdreglement van 2019/20. Het bestuur heeft ervoor gekozen om de ALV niet door te laten gaan maar heeft tegelijkertijd geen ingrijpende veranderingen doorgevoerd. Dit met uitzondering van het nietig verklaren van de competitie. De secretaris zal wel een jaarverslag maken en dit op de site plaatsen. Jullie als leden hebben wel het recht om inzage te verkrijgen in de financiën van de bond. Hiervoor kan een afspraak gemaakt worden met de penningmeester. Aftredend en herkiesbare bestuursleden blijven in functie tot en met de volgende ALV.

Relevant nog om te vermelden is dat op het moment van schrijven er nog niet gedart mag worden in de Horeca van veiligheidsregio Brabant-zuidoost. Dit is de regio waar de bond zich heeft gevestigd en waar het merendeel van de wedstrijden wordt voltrokken. De verwachting is echter wel dat er, mits er geen nieuwe corona-piek plaats vindt, in het nieuwe seizoen gedart kan worden. Het bestuur houdt het advies van onze veiligheidsregio nauw in de gaten. Update 16-6: inmiddels is darten toegestaan in de Horeca. Echter wel zonder schrijver en met in acht neming van de anderhalve meter.
Dus we zien het wel. Eigen competitie vind ik persoonlijk belangrijker dan wat er op TV gebeurt. Ik was zelf een beetje dartsmurw met steeds dezelfde spelers, dus heb het niet echt gemist de afgelopen maanden. Maar ik begrijp goed dat er genoeg mensen zijn die daar wel echt op zitten wachten.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartfantje »

Dartmat schreefCOLON 26 Jun 2020, 18:46
Dartfantje schreefCOLON 26 Jun 2020, 15:24 Zie net dat de anderhalve maatregel niet gehandhaafd hoeft te worden tijdens het uitoefenen van een sport. Niet dat dit heel veel oplost, want met bijvoorbeeld een competitieteam moet je nog steeds onderling afstand houden als je niet speelt...
Is dat zeker zo? Want in principe ben je nog wel bezig met de wedstrijd, lid van het team en geen publiek. Zo lang er niemand komt kijken zouden twee teams van dezelfde wedstrijd 'gewoon' kunnen spelen i.m.o. De vraag is alleen of je dat moet willen. Ik vertrouw mijn teamleden wel, maar de tegenstanders weet ik niets van af. Er zitten hoe dan ook nog veel haken en ogen aan. Wij gaan ons wel inschrijven, het duurt nog een tijd totdat het seizoen daadwerkelijk begint dus er kan nog veel gebeuren. Dit is overigens hoe onze bond (PDB) het heeft gecommuniceerd:
Komende week staat de inschrijving voor komend seizoen op de planning. Na een bestuursvergadering van gisteren heeft het bestuur besloten dit gewoon door te laten gaan. De inschrijving opent op 11 juni en zal sluiten op 12 juli a.s.
Zoals eerder gecommuniceerd wordt in principe dezelfde competitie- en divisie-indeling gebruikt. Als er voorkeuren zijn om hoger of lager te worden ingedeeld moet je dit kenbaar maken bij de inschrijving!

We gaan het seizoen van start conform het wedstrijdreglement van 2019/20. Het bestuur heeft ervoor gekozen om de ALV niet door te laten gaan maar heeft tegelijkertijd geen ingrijpende veranderingen doorgevoerd. Dit met uitzondering van het nietig verklaren van de competitie. De secretaris zal wel een jaarverslag maken en dit op de site plaatsen. Jullie als leden hebben wel het recht om inzage te verkrijgen in de financiën van de bond. Hiervoor kan een afspraak gemaakt worden met de penningmeester. Aftredend en herkiesbare bestuursleden blijven in functie tot en met de volgende ALV.

Relevant nog om te vermelden is dat op het moment van schrijven er nog niet gedart mag worden in de Horeca van veiligheidsregio Brabant-zuidoost. Dit is de regio waar de bond zich heeft gevestigd en waar het merendeel van de wedstrijden wordt voltrokken. De verwachting is echter wel dat er, mits er geen nieuwe corona-piek plaats vindt, in het nieuwe seizoen gedart kan worden. Het bestuur houdt het advies van onze veiligheidsregio nauw in de gaten. Update 16-6: inmiddels is darten toegestaan in de Horeca. Echter wel zonder schrijver en met in acht neming van de anderhalve meter.
Dus we zien het wel. Eigen competitie vind ik persoonlijk belangrijker dan wat er op TV gebeurt. Ik was zelf een beetje dartsmurw met steeds dezelfde spelers, dus heb het niet echt gemist de afgelopen maanden. Maar ik begrijp goed dat er genoeg mensen zijn die daar wel echt op zitten wachten.
Niet snel na mijn bericht kwam de NDB met een statement naar buiten dat de anderhalve meter nog steeds overal gehandhaafd dient te worden. Veel mensen die voor nu blij zijn dat er overal gedart kan worden, maar ik ben benieuwd hoe de horeca daar nu over denkt, niet alleen voor dit moment, maar ook straks met de competitie. Verhaal met ruimte had ik al uitgelegd, maar wat jij zegt over de tegenstander is inderdaad ook iets om rekening mee te houden. Wees in ieder geval wel blij dat jij onder een bond valt wat tenminste iets communiceert over het inschrijven icm corona, want dat gebeurt bij mij hier dus echt niet... Niet dat ik het niet vertrouw, maar ik kijk er niet raar van op dat ik hier pas wat te horen krijg als de inschrijftermijn verstreken is ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Some things never change. van Gerwen wint de eerste dag van de Corona pro-tours.
BUTTON_POST_REPLY