Darts in Corona tijd

Nieuwsberichten? Meld het hier!
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door The Runner »

Maik Kuikenhoven verslaat MvG! In de eerste ronde voorbij Thornton, tweede ronde VvdV
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartfantje »

Zo win je gisteren je 2e titel van de week, verlies je vandaag in de eerste ronde van één van de slechtste darters die bij de PDC Tour rondloopt... Van Gerwen 6-3 eraf tegen Murnan :shock:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Dartfantje schreefCOLON 11 Jul 2020, 13:54 Zo win je gisteren je 2e titel van de week, verlies je vandaag in de eerste ronde van één van de slechtste darters die bij de PDC Tour rondloopt... Van Gerwen 6-3 eraf tegen Murnan :shock:
Een snipperdag heet dat :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

De kogel is door de kerk, iets wat ik eigenlijk in de lente had voorspeld is gebeurd: onze competitie wordt voorlopig uitgesteld. Helaas, erg jammer, maar gezien sommige speellocaties een onvermijdelijke beslissing.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartfantje »

En toen kwam het bericht waarop het wachten was. NDB stopt alle landelijke competities tot het einde van dit jaar en heeft haar lidbonden geadviseerd dit ook te doen met de lokale competities, wat over het algemeen wordt opgevolgd.

https://www.ndbdarts.nl/nieuws/ndb-nieu ... de-te-doen

Dit was natuurlijk niet te voorkomen met de vele verschillende regelgevingen per gemeente. Misschien dat de kleinere lidbonden nog wat kunnen doen, maar voor de meesten zit het er nu wel even op. Hopen dat we vanaf januari nog een halve competitie kunnen afwerken, maar ik ben ook bang dat dat nog te kortdag is...

Het is hoe je het ziet, maar ik zie het in ieder geval wel als goed nieuws dat de Dutch Open nog niet is afgeblazen. Dat het gespeeld zal worden op de geplande datum begin februari lijkt me zo goed als uitgesloten, maar er is dus wel een aardige kans dat het later in het jaar gespeeld gaat worden. Tegenover RTL gaf Paul Engelbertink (directeur NDB) al een reactie: https://www.rtlnieuws.nl/sport/darts/ar ... dutch-open

Wat met zo'n bericht van de NDB wel weer duidelijk wordt is dat de vooroordelen over darters en een niet al te hoog IQ wel weer blijken te kloppen. "Toernooien mogen wel, maar competitiedarten kan niet" of "voetballen mag wel, maar darten niet" zijn veelgehoorde reacties van de simpelen onder ons. :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door Dartmat »

Dartfantje schreefCOLON 25 Aug 2020, 16:02
Wat met zo'n bericht van de NDB wel weer duidelijk wordt is dat de vooroordelen over darters en een niet al te hoog IQ wel weer blijken te kloppen. "Toernooien mogen wel, maar competitiedarten kan niet" of "voetballen mag wel, maar darten niet" zijn veelgehoorde reacties van de simpelen onder ons. :lol: :lol:
Haha ja ik had ze ook gelezen. Mensen snappen niet dat je met een toernooi vrijwillig er voor kiest een bepaalde locatie te bezoeken en bij de competitie niet. Maar goed, twitter en vooral facebook zijn doorgaans niet de platforms waar de meest intelligente mensen zich begeven, niet alleen wat betreft darten.

Ik hoop ook echt wel op op zijn minst een halve competitie. Later starten en alsnog een volle competitie afwerken lijkt me planningstechnisch onmogelijk. Hopelijk zijn er over een maand of drie vier een hoop veranderingen in de goede richting, maar nu is het echt nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen en al met al is dit de enige juiste beslissing van de NDB (en eerder al dus o.a. mijn eigen bond). Maar ik vind het ook goed dat wel duidelijk gezegd wordt dat recreatief gooien en toernooien organiseren in principe geen probleem is. Dan kunnen degenen die wel risico willen nemen toch gewoon gooien.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Darts in Corona tijd

Bericht door ratm »

We hebben dit wk 3 spelers uit zien vallen door Corona. Sommige pleitte voor het uitstellen/opschorten van het wk. Alleen dat heeft wel wat haken en ogen, commercieel en organisatorisch. Bijvoorbeeld wanneer speel je het dan? Kunnen de zenders zoals Sky en RTL het dan wel uitzenden. Laat je de spelers die vooraf afvielen ook mee spelen? Wie betaald de extra reiskosten voor spelers die van ver komen? enz enz enz.
Daarnaast, stel dat je het uitstelt. Naar wanneer dan? Is Corona over een maand weg? 2 maanden? Voor het WDF Wk zijn dat natuurlijk ook belangrijke vragen.
Er wordt vaak gezegd door experts dat Corona nooit zal verdwijnen maar langzaam steeds minder heftig wordt. Maar het kan nog best een tijd duren voor het slechts een verkoudheid is. Moeten we niet gewoon in de dartswereld accepteren dat Corona invloed blijft hebben? Dus moeten er bijvoorbeeld niet gewoon dingen veranderen zoals de opkomst door het publiek? En iedereen die bij de spelers in de buurt komt (en de spelers zelf) testen bij binnenkomst. Maar ook gewoon accepteren dat er het komende jaar telkens spelers uitvallen door Corona? Zeker in langere toernooien zoals het WK. Het afgelopen jaar mistte vd Berg en Price ook Majors doordat ze Corona hadden. De kans is natuurlijk ook erg groot dat een PL speler ergens in die 14 weken Corona krijgt.
En hoe lang moet de WDF wachtten? Ik snap dat ze met hun eerste WK meteen willen knallen en dat ze het niet houden terwijl de omnikron variant op zijn top zit, maar wanneer is dan een goed moment. Eigenlijk is de zomer misschien wel het beste moment.
BUTTON_POST_REPLY