BBC Deal voor Champions League of Darts

BUTTON_POST_REPLY
Brent
Lid
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2015, 16:35

Champions league of darts

Bericht door Brent »

BBC stopt dus waarschijnlijk met lakeside.
Goed idee dit nieuwe toernooi?
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
180'ers 2017: 46
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Dartmat »

Joepiee alwéér een niet rankingtoernooi voor alleen de elitespelers... :x

Kan er nog wel bij na die honderd World Serie toernooien om niks en uiteraard de PL. Enige positieve is dat de BBC eindelijk wakker is geworden en ook de overstap van BDO naar PDC maakt.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Ronn »

Ik weet niet echt goed wat ik nu van dit toernooi moet denken.. Idd weer alleen voor de top 8 die we toch al zo vaak zien. Maar het zal wel goed geld opleveren voor beide partijen.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Dartfantje »

Vandaag ook gelijk de bevestiging van het einde van de Lakeside op de BBC: "The decision to broadcast the new event means the BBC will cease to cover the BDO World Championship."
bron: http://www.bbc.com/sport/darts/35532372

Dit is het einde van de BDO, wat ook denk de hele bedoeling is van dit toernooi. Alle grote kanalen in Engeland die darts uitzenden, doen dat alleen van de PDC. Barry Hearn heeft gewoon gewacht op het moment dat de BBC de BDO opgaf, en heeft daarop direct toegeslagen.
Daarop bij komt natuurlijk ook nog de problemen van de BDO en hun samenwerking met Deluxe:SE, dat sportevenementenbedrijf wat geen idee heeft wat ze moeten doen. De enigste TV-kanalen die nu nog in mij opkomen ddie de Lakeside/BDO-toernooien zou kunnen uitzenden zijn BT Sports en Eurosport, maar het zou niet gek zijn als de PDC daar ook achteraan gaat. ESPN UK heeft het ook al een paar jaar gedaan, maar die hebben het al opgegeven.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Ronn »

Geen Lakeside meer te zien. Snik. Nu heb ik alleen nog de herinneringen :cry: .
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door cookie »

Ronn schreefCOLONGeen Lakeside meer te zien. Snik. Nu heb ik alleen nog de herinneringen :cry: .
Zal de BDO nog wakker schudden?

Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat mijn herinneringen tot Jelle Klaasen beter zijn dan erna.. Laten we dan maar eerste weken van januari gezamelijk op youtube naar de Embassy kijken.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door ratm »

Tuurlijk is het jammer dat we weer de top 8 in actie gaan zien en niet de rest. In die kritiek kan ik me helemaal vinden, maar voor de PDC is dit natuurlijk een hele slimme zet. Een lang gekoesterde droom wordt werkelijkheid voor ze (een toernooi op de BBC) en om dan te beginnen met je beste spelers is natuurlijk heel logisch. Ik hoop dat dit toernooi wel de komende jaren verder wordt uitgebreid tot een "echt" toernooi. Vind het wel positief dat het in Wales is.

Maar waar het natuurlijk vooral om gaat is dat lakeside verdwijnt op de BBC en de PDC naar de BBC gaat en daardoor door veel meer mensen via tv te volgen is. Zoals Dartfantje al zegt, dit is de doodsteek voor de BDO. Ze hadden altijd het voordeel van de historie/nostalgie door voornamelijk Lakeside en het voordeel dat ze op de publieke zender zaten. Dat laatste voordeel is nu weg en het eerste eigenlijk ook nu ze (waarschijnlijk) geen Lakeside meer op tv hebben, iig niet op de open zender.

Een mand geleden spraken ze nog over het begin van een "new-era of darts" bij de BDO maar ik denk niet dat ze dit bedoelde ;)
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Ronn »

cookie schreefCOLON
Ronn schreefCOLONGeen Lakeside meer te zien. Snik. Nu heb ik alleen nog de herinneringen :cry: .


Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat mijn herinneringen tot Jelle Klaasen beter zijn dan erna.. Laten we dan maar eerste weken van januari gezamelijk op youtube naar de Embassy kijken.
Ben ik met je eens. Lang leve youtube.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Dartmat »

ratm schreefCOLONTuurlijk is het jammer dat we weer de top 8 in actie gaan zien en niet de rest. In die kritiek kan ik me helemaal vinden, maar voor de PDC is dit natuurlijk een hele slimme zet. Een lang gekoesterde droom wordt werkelijkheid voor ze (een toernooi op de BBC) en om dan te beginnen met je beste spelers is natuurlijk heel logisch. Ik hoop dat dit toernooi wel de komende jaren verder wordt uitgebreid tot een "echt" toernooi. Vind het wel positief dat het in Wales is.

Maar waar het natuurlijk vooral om gaat is dat lakeside verdwijnt op de BBC en de PDC naar de BBC gaat en daardoor door veel meer mensen via tv te volgen is. Zoals Dartfantje al zegt, dit is de doodsteek voor de BDO. Ze hadden altijd het voordeel van de historie/nostalgie door voornamelijk Lakeside en het voordeel dat ze op de publieke zender zaten. Dat laatste voordeel is nu weg en het eerste eigenlijk ook nu ze (waarschijnlijk) geen Lakeside meer op tv hebben, iig niet op de open zender.

Een maand geleden spraken ze nog over het begin van een "new-era of darts" bij de BDO maar ik denk niet dat ze dit bedoelde ;)
Ze hadden ook de eveneens redelijk nieuwe World Series of Darts finale bij de BBC kunnen stallen. Dan hadden ze een nog groter toernooi gehad en hoefde er geen nieuw toernooi verzonnen te worden. Nu doen ze precies het tegenovergestelde van wat de kritiek van o.a. van der Voort was.

Wat betreft het verdwijnen van de BDO op het openbare tv net ben ik het uiteraard met iedereen hier eens: eeuwig zonde en ontzettend jammer. Ergens is dit natuurlijk wel de eigen schuld van de BDO maar goed het is nu eenmaal niet anders.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON
ratm schreefCOLONTuurlijk is het jammer dat we weer de top 8 in actie gaan zien en niet de rest. In die kritiek kan ik me helemaal vinden, maar voor de PDC is dit natuurlijk een hele slimme zet. Een lang gekoesterde droom wordt werkelijkheid voor ze (een toernooi op de BBC) en om dan te beginnen met je beste spelers is natuurlijk heel logisch. Ik hoop dat dit toernooi wel de komende jaren verder wordt uitgebreid tot een "echt" toernooi. Vind het wel positief dat het in Wales is.

Maar waar het natuurlijk vooral om gaat is dat lakeside verdwijnt op de BBC en de PDC naar de BBC gaat en daardoor door veel meer mensen via tv te volgen is. Zoals Dartfantje al zegt, dit is de doodsteek voor de BDO. Ze hadden altijd het voordeel van de historie/nostalgie door voornamelijk Lakeside en het voordeel dat ze op de publieke zender zaten. Dat laatste voordeel is nu weg en het eerste eigenlijk ook nu ze (waarschijnlijk) geen Lakeside meer op tv hebben, iig niet op de open zender.

Een maand geleden spraken ze nog over het begin van een "new-era of darts" bij de BDO maar ik denk niet dat ze dit bedoelde ;)
Ze hadden ook de eveneens redelijk nieuwe World Series of Darts finale bij de BBC kunnen stallen. Dan hadden ze een nog groter toernooi gehad en hoefde er geen nieuw toernooi verzonnen te worden. Nu doen ze precies het tegenovergestelde van wat de kritiek van o.a. van der Voort was.
Misschien wel maar ik weet niet voor hoelang ITV daar een contract over heeft. De PDC wil natuurlijk snel instappen nu Lakeside van de BBC verdwijnt. Nu was er dé kans. Ik sluit ook niet uit dat dit toernooi snel verdwijnt en door een ander wordt vervangen. RTL7 masters was ook zoiets.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Dartmat »

Oh ja, dat is logisch natuurlijk. Al die toernooien zitten vast aan ITV en Sky. Niet aan gedacht. Dan is het logisch dat ze met iets nieuws komen. Maar zo veel niet ranking toernooien vind ik belachelijk en oneerlijk voor de niet top 8/10 spelers. Dan kun je wel zeggen: dan moeten ze zelf zorgen dat ze in die top 10 komen, maar juist door de extra ervaring die dat eliteclubje opdoet is het niet makkelijk. Al valt er ook iets voor te zeggen dat het kaf zo van het koren gescheiden wordt. Maar ik zie liever wat meer afwisseling in de top 20 van de wereldranglijst.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Fred Raket »

We kijken te vaak naar dezelfde 8/10 spelers, op dit moment zit ik er ook niet op te wachten. Dit ziet er meer als uitmelken uit vanuit de PDC. Als ze echt ballen tonen maken ze een toernooi met de beste 4 van beide bonden
Tristan
Lid
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 20:48

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Tristan »

Fred Raket schreefCOLONWe kijken te vaak naar dezelfde 8/10 spelers, op dit moment zit ik er ook niet op te wachten. Dit ziet er meer als uitmelken uit vanuit de PDC. Als ze echt ballen tonen maken ze een toernooi met de beste 4 van beide bonden
Waarom dat? De beste 8 ter wereld zitten al bij de pdc.

Wel met je eens dat de afwisseling beter kan en moet, maar dit is voor de pdc de kans om de bdo de nek om te draaien en dat hebben ze gedaan.
Tijssie
Lid
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:42

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Tijssie »

Ronn schreefCOLONGeen Lakeside meer te zien. Snik. Nu heb ik alleen nog de herinneringen :cry: .
Gaat eurosport lakeside niet meer uitzenden?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLONWe kijken te vaak naar dezelfde 8/10 spelers, op dit moment zit ik er ook niet op te wachten. Dit ziet er meer als uitmelken uit vanuit de PDC. Als ze echt ballen tonen maken ze een toernooi met de beste 4 van beide bonden
Heeft niks met ballen tonen te maken, ze willen gewoon een harde klap uitdelen. En dan moet je juist geen spelers van de concurrent uitnodigen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Fred Raket »

Toernooi met top4 van beiden kijk ik liever naar. Denk ook niet dat Barry de BDO als concurent ziet. Is weinig concurentie :lol:
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door cookie »

Waarom niet een toernooi voor de 9-32? Winnaar krijgt een wildcard voor de PL. Lijkt me nou even helemaal fantastisch om naar een toernooi te kijken waar de kaarten niet zo geschud zijn. Het niveau is gewoon 90+, dus ook goed genoeg.

Het zorgt ook voor een mooie balans en het beeld van darten.. Want na 14 weken PL lijkt elke speler met 90gem op een amateur. Je wilt toch dat de top 8 niet de standaard zijn, maar exclusief blijven. De standaard ligt op 90-95 gemiddeld.

Of doe een koppeltoernooi er tussen met de top 32, waar nr1 met nr 32 is gematched etc. Even een andere dicipline.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Dartmat »

cookie schreefCOLONWaarom niet een toernooi voor de 9-32? Winnaar krijgt een wildcard voor de PL. Lijkt me nou even helemaal fantastisch om naar een toernooi te kijken waar de kaarten niet zo geschud zijn. Het niveau is gewoon 90+, dus ook goed genoeg.

Het zorgt ook voor een mooie balans en het beeld van darten.. Want na 14 weken PL lijkt elke speler met 90gem op een amateur. Je wilt toch dat de top 8 niet de standaard zijn, maar exclusief blijven. De standaard ligt op 90-95 gemiddeld.

Of doe een koppeltoernooi er tussen met de top 32, waar nr1 met nr 32 is gematched etc. Even een andere dicipline.
Lichtelijk offtopic maar wel een briljant idee. Een toernooi met juist niet de top 8 spelers, maar dat gaat er natuurlijk nooit komen. Juist de top 8 spelers brengen geld in het laatje en ome Barry = money money money.

Ikzelf heb al meerdere malen geopteerd voor een toernooi met het Quadro bord. Maar zo lang ze aan Unicornborden vast zitten gaat dat ook niet gebeuren. Misschien ook meer een idee voor een apart topic: ideeën voor meer afwisseling in toernooien :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door Fred Raket »

cookie schreefCOLONWaarom niet een toernooi voor de 9-32? Winnaar krijgt een wildcard voor de PL. Lijkt me nou even helemaal fantastisch om naar een toernooi te kijken waar de kaarten niet zo geschud zijn. Het niveau is gewoon 90+, dus ook goed genoeg.

Het zorgt ook voor een mooie balans en het beeld van darten.. Want na 14 weken PL lijkt elke speler met 90gem op een amateur. Je wilt toch dat de top 8 niet de standaard zijn, maar exclusief blijven. De standaard ligt op 90-95 gemiddeld.

Of doe een koppeltoernooi er tussen met de top 32, waar nr1 met nr 32 is gematched etc. Even een andere dicipline.

Ook een goed idee Cookie
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door ratm »

Fred Raket schreefCOLONToernooi met top4 van beiden kijk ik liever naar. Denk ook niet dat Barry de BDO als concurent ziet. Is weinig concurentie :lol:
Dat denk ik wel. Niet als een grote, wel als zijn enige in de dartswereld. Hij stoort zich er tenslotte nog steeds aan als de BDO Lakeside een professioneel wk noemt.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: BBC Deal voor Champions League of Darts

Bericht door DanMan »

Het past allemaal nog maar net in de kalender.
Misschien te veel van het goede voor het publiek, maar inderdaad een zeer slimme zet van Hearn.

Of de toppers er zelf echt zo blij mee zijn?
Nu zijn er Players Championships van 21-23 september en de CL of Darts 24-25 september.
Lijkt me best zwaar om in die dagen alles te gooien.
Voor de top 8 hoop ik, dat ze niet per se die PC's hoeven te gooien, want ik ben bang, dat dat het niveau niet ten goede komt.
Of misschien juist wel...

Alles draait om kijkcijfers en geld en daarom is het een toernooi voor de top 8.
Lager is gewoon minder interessant om naar te kijken voor het grote publiek.
Het is een ingang naar het grote publiek in GB en andere delen van de wereld, die BBC2 hebben en er was geen ruimte binnen de kalender voor een groter toernooi.

Het poulesysteem op de eerste dag vind ik dan wel weer leuk.
BUTTON_POST_REPLY