Q-school 2020

Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartfantje »

Ashton kwam vorig jaar een puntje tekort voor een TC, maar heeft na de L32 van gisteren nu al de L16 bereikt en is nog niet klaar. Ook met het niveau wat ze laat zien tot nu toe moet dit wel genoeg zijn om na zondag wel een TC te halen
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

Ziet er naar uit dat ook de laatste Nederlander, van Tergouw, in de kwartfinale gaat verliezen. Halve finales worden waarschijnlijk Mike de Decker tegen Daniël Larsson en Dennis Nilsson tegen Krzysztof Kciuk. Geen totaal onbekende namen dit keer dus. Ik zou zeggen dat De Decker of Larsson de tourcard pakt vandaag.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

Ashton naar de kwartfinale :D :D :D
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

Choco115 schreefCOLON 17 Jan 2020, 16:58 Ziet er naar uit dat ook de laatste Nederlander, van Tergouw, in de kwartfinale gaat verliezen. Halve finales worden waarschijnlijk Mike de Decker tegen Daniël Larsson en Dennis Nilsson tegen Krzysztof Kciuk. Geen totaal onbekende namen dit keer dus. Ik zou zeggen dat De Decker of Larsson de tourcard pakt vandaag.
Toen ik dit zei stond van Tergouw 2-0 achter tegen Larsson, nu heeft van Tergouw 5-2 gewonnen :lol:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Ashton halve finale.

Van Tergouw helaas halve finale eindstation. De Decker heeft de kaart gepakt...
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

Ashton tegen Leung uit Hong-Kong die al 2 dagen uitstekend staat te spelen.
Andere tourcard is voor de winnaar van Damon Heta tegen Bradley Brooks, beide bekende namen dus.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

Leung wint 5-4 van Ashton, en wint dus zijn tourcard.
Bradley Brooks, die de afgelopen 2 jaar al een tourcard had, wint hem gelijk weer terug met een overwinning op Damon Heta
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Leukere winnaars dan gisteren in ieder geval. Jammer dat Ashton het niet nu al gered heeft.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Q-school 2020

Bericht door Jowinho »

Harms wint met 5-2 van Veenstra bij de laatste 64. Niet echt de loting dat je wil zien, denk ik dan.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Wilde inderdaad net typen: een paar flinke BDO-lotingen met Veenstra - Harms en nu ook bezig Kleermaker - Vandenbogaerde.

Kleermaker helaas verloren. Sherrock zojuist ook onderuit bij de laatste 256 al, dus die tourkaart gaat nog erg lastig worden morgen.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

Van Duijvenbode tegen of Van Peer of Telnekes in de halve zo. In ieder geval dus een Nederlander in de finale. En weer die Sedlacek bij de laatste vier, knap hoor.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Poah van Duijvenbode geeft het helemaal weg in die eennalaatste leg. 9 pijen om te winnen missen. Dat moet je niet doen.

En helaas verliest van Peer kansloos de finale. Na en 146 finish van Sedlacek terwijl van Peer op 20 of 10 stond was het klaar. 3-1 ipv 2-2.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

Dartmat schreefCOLON 18 Jan 2020, 17:24 9 pijen om te winnen missen. Dat moet je niet doen.
Jij moet dartscoach worden. ;) :D

De bovenkant van de Order of Merit ziet er met één dag te gaan zo uit, waarbij de eerste 7 een kaart krijgen. Zullen dus wel wat Nederlanders bijzitten:

1 Berry van Peer 12
2 Dirk van Duijvenbode 12
3 Derk Telnekes 12
4 Martijn Kleermaker 12
5 Krzysztof Kciuk 11
6 Daniel Larsson 11
7 Thibault Tricole 11
8 Wesley Harms 10
9 Boris Krcmar
10 Zoran Lerchbacher 9
11 Rusty-Jake Rodriguez 9
12 Kevin Munch 9
13 Michael Hurtz 8
14 Cody Harris 8
15 Mario Vandenbogaerde 8
16 Ronny Huybrechts 8
17 Dennis Nilsson 8
18 Kevin Doets 8
19 Franz Roetzsch 8
20 Romeo Grbavac 7
21 Dragutin Horvat 7
22 Jeffrey Van Egdom 7
23 Tytus Kanik 7
24 Kay Smeets 7
25 Zdravko Antunovic 7
26 Justin van Tergouw 7
27 Jeffrey De Graaf 7
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

De top 7 op dit moment verdient die tourcard in elk geval allemaal! Zeker voor van Peer zou het heel mooi zijn na zijn darteritus!
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Q-school 2020

Bericht door Choco115 »

En na een bloedstollende ontknoping zijn alle nieuwe tourcards verdeeld:

EU:
Dagwinnaars:
Harald Leitinger (Oostenrijk)
Mike de Decker (België)
Karel Sedlacek (Tsjechië)
Steffen Siepmann (Duitsland)
Top 7:
Dirk van Duijvenbode (Nederland)
Derk Telnekes (Nederland)
Wesley Harms (Nederland)
Martijn Kleermaker (Nederland)
Daniël Larsson (Zweden)
Boris Krçmar (Kroatië)
Krzysztof Kciuk (Polen)

UK:
Dagwinnaars:
Gary Blades (Engeland)
Jason Lowe (Engeland)
Kai Fan Leung (Hongkong)
Bradley Brooks (Engeland)
Jeff Smith (Canada)
Aaron Beeney (Engeland)
Scott Waites (Engeland)
Nick Kenny (Wales)
Top 12:
Adam Hunt (Engeland)
Ryan Murray (Schotland)
Peter Jacques (Engeland)
Damon Heta (Australië)
Andy Hamilton (Engeland)
Alan Tabern (Engeland)
Wayne Jones (Engeland)
William Borland (Schotland)
Martin Atkins (Wigan) (Engeland)
Steve Brown (Engeland)
Darren Penhall (Engeland)
Lisa Ashton (Engeland)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-school 2020

Bericht door Dartmat »

Op de laatste dag dus toch Ashton met een tourkaart, ondanks een vroeg verlies. Waites pakt er ook eentje door de finale van de jonge Barry te winnen. Nick Kenny pakt de andere directe kaart. Leuk dat het Damon Heta ook gelukt is, die gaan we nog wel vaker terugzien denk ik. In tegenstelling tot oude meuk als o.a. Jones en Tabern. Zonde van de tourkaart vind ik, maar goed, wel eerlijk verdiend uiteraard.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-school 2020

Bericht door ybabl »

Dartmat schreefCOLON 19 Jan 2020, 20:01 Op de laatste dag dus toch Ashton met een tourkaart, ondanks een vroeg verlies. Waites pakt er ook eentje door de finale van de jonge Barry te winnen. Nick Kenny pakt de andere directe kaart. Leuk dat het Damon Heta ook gelukt is, die gaan we nog wel vaker terugzien denk ik. In tegenstelling tot oude meuk als o.a. Jones en Tabern. Zonde van de tourkaart vind ik, maar goed, wel eerlijk verdiend uiteraard.
Leuk voor Ashton, ben benieuwd of ze nu op een hoog niveau zichzelf ook ineens gaat ontwikkelen. Overigens wel cru dat Sherrock nu overal de ster uit mag komen hangen, want dit is eigenlijk wel een knappere prestatie dan twee potjes op het WK winnen.

Jones en Tabern zitten de meeste inderdaad niet op te wachten, maar hetzelfde geldt eerlijk gezegd ook voor een Van Duijvenbode. Heeft al een paar jaar meegelopen en volgens mij geen onuitwisbare indruk achtergelaten, al is hij nog wel wat jonger dan de Engelse heren natuurlijk. Ben benieuwd naar de andere Nederlanders, Harms toch wel een topspeler van de BDO (gezien zijn rankings altijd), Telnekes jonge knul. En Leitinger en Sedlacek hebben volgens mij wel indruk gemaakt op Q-school toch?

De Q-school op het eiland heb ik iets minder gevolgd, maar Peter Jacques gooide daar volgens mij wel redelijk constant, Kai Fan Leung een paar flinke uitschieters naar boven en Waites en Heta zijn bekende namen natuurlijk, hebben ook al eens van de grote jongens gewonnen. Had Keane Barry ook wel graag een kaart zien pakken, maar ik verwacht dat hij dit jaar nog wel redelijk wat toernooitjes mee zal doen als reserve.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Q-school 2020

Bericht door Jowinho »

ybabl schreefCOLON 20 Jan 2020, 09:32
Dartmat schreefCOLON 19 Jan 2020, 20:01 Op de laatste dag dus toch Ashton met een tourkaart, ondanks een vroeg verlies. Waites pakt er ook eentje door de finale van de jonge Barry te winnen. Nick Kenny pakt de andere directe kaart. Leuk dat het Damon Heta ook gelukt is, die gaan we nog wel vaker terugzien denk ik. In tegenstelling tot oude meuk als o.a. Jones en Tabern. Zonde van de tourkaart vind ik, maar goed, wel eerlijk verdiend uiteraard.
Leuk voor Ashton, ben benieuwd of ze nu op een hoog niveau zichzelf ook ineens gaat ontwikkelen. Overigens wel cru dat Sherrock nu overal de ster uit mag komen hangen, want dit is eigenlijk wel een knappere prestatie dan twee potjes op het WK winnen.

Jones en Tabern zitten de meeste inderdaad niet op te wachten, maar hetzelfde geldt eerlijk gezegd ook voor een Van Duijvenbode. Heeft al een paar jaar meegelopen en volgens mij geen onuitwisbare indruk achtergelaten, al is hij nog wel wat jonger dan de Engelse heren natuurlijk. Ben benieuwd naar de andere Nederlanders, Harms toch wel een topspeler van de BDO (gezien zijn rankings altijd), Telnekes jonge knul. En Leitinger en Sedlacek hebben volgens mij wel indruk gemaakt op Q-school toch?

De Q-school op het eiland heb ik iets minder gevolgd, maar Peter Jacques gooide daar volgens mij wel redelijk constant, Kai Fan Leung een paar flinke uitschieters naar boven en Waites en Heta zijn bekende namen natuurlijk, hebben ook al eens van de grote jongens gewonnen. Had Keane Barry ook wel graag een kaart zien pakken, maar ik verwacht dat hij dit jaar nog wel redelijk wat toernooitjes mee zal doen als reserve.
Dat gaat via de ranking van de Challenge Tour, dus is wel heel belangrijk dat hij komend weekend goed presteert op die Challenge Tour.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Q-school 2020

Bericht door K1990 »

Of dit voor Lisa Ashton zo een goede zaak is valt toch af te wachten. Ze verliest toch 5 tv tornooien waarbij de kans toch heel groot is dat ze erbij was ( wk, Masters, World trophy, grand slam en PDC wk. Ik denk toch dat de kans zeer klein is dat ze zich zal plaatsen voor een tv tornooi en dus in de top 32 zal staan van de pro tour order of merrit.

Ik heb ook eens gekeken wat ze zoal verdiende dit jaar en dat was toch ongeveer 25 000 pond. Dit valt toch ook af te wachten of ze dat op de tour bijeen zal verdienen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-school 2020

Bericht door ratm »

Wellicht mag ze als finalist van het BDO wk gewoon mee doen met de GSOD net zoals Durrant afgelopen jaar. PDC Wk heeft ze het afgelopen jaar ook niet gehaald en van de WDF/BDO majors moeten we nog maar afwachten of dat iets wordt. Maar de kans dat ze zich voor meerdere PDC majors zal plaatsen is niet groot nee.
Verder is het voor haar ontwikkeling natuurlijk heel mooi dat ze die kaart gepakt heeft. Ben heel benieuwd wat ze kan. Denk dat haar eerste doelen moeten zijn om de PCF en het WK te halen.
Ben ook benieuwd naar de plannen van Waites. Hij wilde nooit prof worden maar hij zal nu toch meer tijd in het darten moeten steken./ Denk dat het voor hem wel goed is, een nieuwe uitdaging. Kean Barry had ik er ook graag bij gehad.

Wat ik vooral opvallend vind is dat veel BDO toppers het niet gehaald hebben. Veenstra, Williams, Mitchell, Warren zijn toch vrij stabiele spelers bij de BDO. Ik had verwacht dat er na 4 dagen wel meer boven kwamen drijven.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Q-school 2020

Bericht door Jowinho »

Warren heeft niet meegedaan. Scott Mitchell en Jim WIlliams stonden in de top 10 van gemiddelden, dus zo slecht zullen die dan ook niet gespeeld hebben. Het is sowieso geluk hebben met de loting. Mitchell gisteren tegen Waites verloren met 100 gemiddeld.

Veenstra idd teleurstellend, ook van Vandenbogaerde had ik iets meer verwacht. OOk Suzuki viel met hard tegen. Zeker de eerste drie dagen.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-school 2020

Bericht door ratm »

Jowinho schreefCOLON 20 Jan 2020, 22:49 Warren heeft niet meegedaan. Scott Mitchell en Jim WIlliams stonden in de top 10 van gemiddelden, dus zo slecht zullen die dan ook niet gespeeld hebben. Het is sowieso geluk hebben met de loting. Mitchell gisteren tegen Waites verloren met 100 gemiddeld.

Veenstra idd teleurstellend, ook van Vandenbogaerde had ik iets meer verwacht. OOk Suzuki viel met hard tegen. Zeker de eerste drie dagen.
Ik lees nu dat Warren zich teruggetrokken heeft inderdaad, kon hem al niet vinden. Maar ik ben het met je eens dat je geluk moet hebben met de loting alleen over 4 dagen gezien is het niet meer een kwestie van geluk of pech. Het is in ieder geval iets te makkelijk om het daar op te gooien.
BUTTON_POST_REPLY