Grand Slam of darts 2019

K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Grand Slam of darts 2019

Bericht door K1990 »

De BDO heeft zijn selectie vrijgegeven voor de grand slam. Hierbij hebben ze toch enkele merkwaardige keuzes gemaakt. Zo mag de huidige wereldkampioen Glenn Durrant meedoen aan het tornooi. Een mooi gebaar van de BDO, toch vind ik dit niet kunnen. De BDO laat hierbij toch de eigen spelers in de steek. Verder mogen 2 dames meedoen met Ashton en Suzuki. Opnieuw een mooi gebaar, maar wrs met weinig sportief succes. De andere deelnemers zijn Williams, Parletti, Warren, Veenstra en Harms. Bij een gunstige loting kan Harms mss naar de 2de ronde.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door The Runner »

Ik denk dat je Suzuki niet moet onderschatten, die kan het de mannen nog best lastig maken, Ashton trouwens ook. Wat betreft Durrant ben ik het wel met je eens.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door ratm »

Ik ben het ook met je eens wat betreft Durrant maar misschien moest het gewoon van de PDC en had de BDO weinig keus. Zelfde geldt misschien voor Suzuki en Ashton. Ik denk niet dat de BDO zo maar zelf mag beslissen wie er gaan, ik denk dat dat in overleg met de PDC is.

Maar goed, ik vind het wel leuk dat ze meedoen. Ik heb echt genoten van Ashton tijdens het PDC-wk bijvoorbeeld. Suzuki en Ashton zijn dames die best partij kunnen bieden.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door ratm »

Hier https://www.live-darts.com/category/bdo ... -20191029/ geeft Des Jacklin aan dat het inderdaad de PDC is die deze beslissing heeft genomen
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Grand Slam of darts 2019

Bericht door Fred Raket »

Durrant is al PDC-speler (oom:29), komt alleen ter sprake vanwege kwalificatie. Beide dames kunnen aardig darten, maar format van GSOD is wel wat anders dan bij BDO
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Jowinho »

Nadeel voor Durrant is nu wel dat hij geen geld voor de OOM kan verdienen.

De 8 qualifiers bij de PDC zijn trouwens: Ryan Harrington, Brendan Dolan, Adrian Lewis, Jamie Hughes, Robert Thornton, Gabriel Clemens, Darren Webster en Ross Smith.

Loting is later vandaag
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door DeDeen »

Wat een schijt qualifiers.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Choco115 »

DeDeen schreefCOLON 05 Nov 2019, 10:13 Wat een schijt qualifiers.
:lol: Inderdaad. Vind het wel leuk voor Thornton, en van de 8 qualifiers zijn alleen Clemens, Ross Smith en Dolan (gaaaaaaap) enigszins in vorm.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Jowinho »

Afbeelding

Groep E en H :shock:
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Choco115 »

Groep H is echt een geweldige groep!
Tegenpool daarvan is groep D, ik denk dat O’Connor daar in elk geval door zal gaan.
Ook geef ik Danny Noppert erg veel kans om de Poulefase te overleven, met Wright die niet echt in vorm is, Ryan Harrington en Wayne Warren.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Buel »

Leuke en interessante loting. Er zijn een paar interessante poules, maar er is er 1 die er voor mij uitschiet: poule H!
Met veel plezier ga ik het dan ook volgen. Op welke manier dan ook. En met een voorspellingenspel dat ik zojuist gestart heb!
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Buel »

Vandaag begint GSoD. Zin in! Leuke poules.

Ben heel benieuwd naar de verrichtingen van bepaalde spelers gedurende dit toernooi. Durrant doet mee vanuit BDO, hij zal dan ook niet stijgen op O.O.M. En natuurlijk volg ik mn grote titelfavorieten. Heb er 3 en een 4e als outsider.

Goed dat er ook nu gekozen is voor het systeem: deel 1 loting, vervolgens winnaars en verliezers tegen elkaar en tenslotte resterende partijen op maandag en dinsdag. Immers, zo krijg je altijd interessante partijen die er om gaan. Of wie wordt 1/2, of winner takes all. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan laatste. Hoop dat er ook dit jaar van die partijen bijzitten. 8, denk het niet. Maar 5 zou wel leuk zijn haha
En natuurlijk zullen er verrassingen bijzitten. Ik heb het gevoel dat er meer dan 3 voor BDO spelers tot de 2e ronde spelers behoren.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door The Runner »

De BDO spelers laten nog niet veel zien helaas
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Fred Raket »

Smith v Durrant was wel mooi potje
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door ratm »

The Runner schreefCOLON 10 Nov 2019, 07:32 De BDO spelers laten nog niet veel zien helaas
Nee klopt. De meerwaarde van dit toernooi is er voor mij ook een beetje van af. In de eerste jaren keek ik er echt naar uit om de BDO-top tegen de PDC-top te zien spelen. Maar, met alle respect, er is nauwelijks nog top in de BDO. De afgelopen jaren waren slechts enkele spelers (Durrant, Adams, Mitchell) iets om naar uit te kijken. Maar nu ook die niet meer meedoen als BDO-er is er eigenlijk geen enkele speler waar ik naar uitkijk. De Nederlanders misschien omdat het Nederlanders zijn maar Veenstra en Harms zijn geen spelers waar een niet-Nederlander warm van wordt. Bij Suzuki en Ashton heb ik nog wel enig enthousiasme omdat het me leuk lijkt als die eens winnen van een man. Maar de echte BDO vs PDC spanning is wel weg.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door ratm »

Ik weet niet waar ze deze spotter vandaan hebben maar die mag wel even op cursus gaan. We hebben al aardig wat pijlen gemist waaronder bijna een 9-darter.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Choco115 »

Eindelijk wint er een echte BDO’er! Williams is in mijn ogen ook de favoriet om het BDO wk te gaan winnen. Als Williams de BDO verlaat stelt die bond trouwens helemaal niets meer voor.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Dartmat »

Tja Veenstra, wat moeten we er van zeggen? Hij kan in ieder geval beter dan hij heeft laten zien, maar of een eventueel PDC niveau erin zit?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLONTja Veenstra, wat moeten we er van zeggen? Hij kan in ieder geval beter dan hij heeft laten zien, maar of een eventueel PDC niveau erin zit?
Nope, ook Harms niet. Tenminste niet van waarde, maar ze kunnen er wel beter verdienen
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door The Runner »

Fred Raket schreefCOLON
Dartmat schreefCOLONTja Veenstra, wat moeten we er van zeggen? Hij kan in ieder geval beter dan hij heeft laten zien, maar of een eventueel PDC niveau erin zit?
Nope, ook Harms niet. Tenminste niet van waarde, maar ze kunnen er wel beter verdienen
Mee eens, ik zie ze ook niet eens een tourcard winnen. Development tour is denk ik het hoogst haalbare
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Choco115 »

Ik denk dat Harms en Veenstra zeker een tourcard kunnen halen, maar het zal al heel moeilijk worden voor ze om na 2 jaar in de top 64 te komen.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door The Runner »

Marcel Maijer loopt Ashton even te kraken zeg. Veenstra heeft zijn eerste 2 potten niet boven de 80 gegooid. Misschien hebben de vrouwen het niet laten zien dit toernooi, maar dat hebben veel heren óók niet gedaan
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Choco115 »

The Runner schreefCOLON 11 Nov 2019, 21:33 Marcel Maijer loopt Ashton even te kraken zeg. Veenstra heeft zijn eerste 2 potten niet boven de 80 gegooid. Misschien hebben de vrouwen het niet laten zien dit toernooi, maar dat hebben veel heren óók niet gedaan
En dan zegt Maijer ook nog “ik ga even olie op het vuur gooien” wat een mafkees :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door Dartmat »

Dat Maijer niet helemaal 100% is en veelal domme vragen stelt is al jaren een doorn in het oog. Zo ongeveer de slechtste presentator die er rondloopt.

Overigens heeft Veenstra tegen van der Giessen gezegd dat hij komend jaar Q-school gaat gooien, dus we zullen zien.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Grand Slam of darts 2019

Bericht door DeDeen »

Fred Raket schreefCOLON 11 Nov 2019, 20:41
Dartmat schreefCOLONTja Veenstra, wat moeten we er van zeggen? Hij kan in ieder geval beter dan hij heeft laten zien, maar of een eventueel PDC niveau erin zit?
Nope, ook Harms niet. Tenminste niet van waarde, maar ze kunnen er wel beter verdienen
Ik vraag me af of ze beter verdienen wanneer ze niet boven de middelmaat uitkomen in de PDC.
BUTTON_POST_REPLY