1 jaar des jacklin

Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door Choco115 »

Na Richard Ashdown heeft ook de Nederlandse caller Marco Meijer aangegeven te stoppen bij de BDO. Niet alleeen de spelers, maar zelfs de callers verlaten nu dus de BDO...
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 26 Jul 2019, 12:03 Na Richard Ashdown heeft ook de Nederlandse caller Marco Meijer aangegeven te stoppen bij de BDO. Niet alleeen de spelers, maar zelfs de callers verlaten nu dus de BDO...
Aah wist ik niet. Hij zal mss aan de slag kunnen bij de PDC ? Er doen heel wat geruchten de ronde, maarja wat is er van waar e. Zo zou de lakeside verdwijnen naar een andere locatie, ook omtrent de World masters doen er geruchten dat het weg zou gaan van Brits grondgebied. Er zal wel iets veranderen maar de vraag is of het wel iets positiefs zal zijn. Het viel mij wel op dat Barry Hearn deze week toch beetje de deur open hield voor een samenwerking. Misschien dat er daarom mensen opstappen omdat er voor hen geen plaats meer is ?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door Dartmat »

Choco115 schreefCOLON 26 Jul 2019, 12:03 Na Richard Ashdown heeft ook de Nederlandse caller Marco Meijer aangegeven te stoppen bij de BDO. Niet alleeen de spelers, maar zelfs de callers verlaten nu dus de BDO...
Van Richard had ik niet eens meegekregen maar ik lees net inderdaad dat zowel Meijer als Dundas stoppen. Dat er eentje stopt oké, dat kan. Maar drie man tegelijk, dan is er iets meer aan de hand hoor.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door Dartsjournalist »

Dartmat schreefCOLON 26 Jul 2019, 12:53
Choco115 schreefCOLON 26 Jul 2019, 12:03 Na Richard Ashdown heeft ook de Nederlandse caller Marco Meijer aangegeven te stoppen bij de BDO. Niet alleeen de spelers, maar zelfs de callers verlaten nu dus de BDO...
Van Richard had ik niet eens meegekregen maar ik lees net inderdaad dat zowel Meijer als Dundas stoppen. Dat er eentje stopt oké, dat kan. Maar drie man tegelijk, dan is er iets meer aan de hand hoor.
Schijnt dat Nick Rolls er ook mee kapt.
Twitter: @PVDarts180
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

Net een interview op YouTube gezien met Mardle. Hij geeft ook aan dat de BDO moet geholpen worden omdat deze dreigt te vergaan wat slecht nieuws zou zijn voor de dartswereld en de PDC. Hij stelt ook de capaciteiten in vraag van Jacklin en zegt dus ook dat deze beter opstapt. Wat ik wel verassend vond is dat hij aangaf dat hij ook dacht dat de spelers vrij laten de juiste keuze was. Hier komt hij toch een beetje op terug dat dit niet het gewenste effect gehad heeft.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door rproele »

In meerdere topics hierboven is het al aangegeven dat de arrogantie van de BDO zichzelf uiteindelijk de kop is gaan kosten.
Onder het mom van wij zijn het en wij zullen het altijd blijven hebben ze zich altijd heel star opgesteld naar destijds dat andere bondje van die paar raddraaiers die vonden dat het anders moest (Bristow, Lowe, Taylor Anderson).
Waar de BDO dus enkel in zijn hoogwaan is blijven hangen en zijn nostalgie heeft de PDC zich wel aan de ontwikkelingen onderworpen.
Werden in de tijd van van Barneveld nog juist extra toernooien gerealiseerd, in Nederland, ook met wedstrijden tegen PDC-topspelers, bleef de BDO star in zijn wanbeleid en dreef het topspelers eerder af dan dat het aantrok (kon ook niet vanwege schorsingen op basis van dit beleid).
Als je dan al een 1e toernooi van je kalender moet schrappen, zou je je achter je oren moeten krabben waar het mis gaat.
En dan dus niet als die logge dinosaurus door blijven gaan op de te volgen voet maar kijken of je een aanpassing MOET doen.
Zodra je dan weer een toernooi kwijt raakt, terwijl je de interesse in die andere bond ziet groeien, zowel onder je topspelers als de commercie en tv.
Dan ben je gewoon een idioot als je dan nog wilt volhouden aan je grootsheidswaanzin.
Je belangrijkste toernooi wordt, en ik wil geen afbreuk doen aan historie, in een achteraf zaaltje gespeeld, terwijl de PDC zijn Purfleet moest verlaten vanwege een groter mogelijk aantal toeschouwers wat kan.
Geen toeschouwers die zorgen voor je kaartverkoop, omzet-recettes aan drank etc,

Van Barneveld en zelfs Fordham speelden als BDO-kampioen nog een wedstrijd tegen de PDC-kampioen Taylor, Adams ,wederom uit grootsheidswaanzin weer niet. (of angst, want ja, dat was tegen van Barneveld, zijn vroegere zogenaamde vriend die hij openlijk had afgebrand)
Net zoals zijn afwijzen van de CLoD telkens onder het mom, trouw aan de BDO, waren natuurlijk bullshit.
Dus een O'Shea, Fitton, Waites zijn niet trouw aan de BDO, omdat zij wel de uitnodigingen hebben geaccepteerd?

Het stelselmatig dreigen en uitvoeren van schorsingen naar spelers die een kans wilden wagen.
Het laten tekenen van wurgcontracten bij bereiken halve finales, niet uitkeren van prijzengeld?
Als je dit al denkt te moeten invoeren, dan weet je dat er iets mis is.
Hiermee graaf je ook je eigen graf, want spelers kunnen simpelweg niet terug, want die mogen niet terug.
Dan kan je het nu wel aanpassen, maar de koe is al verdronken, dus die put dempen heeft geen zin meer.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

rproele schreefCOLON 31 Jul 2019, 12:19 In meerdere topics hierboven is het al aangegeven dat de arrogantie van de BDO zichzelf uiteindelijk de kop is gaan kosten.
Onder het mom van wij zijn het en wij zullen het altijd blijven hebben ze zich altijd heel star opgesteld naar destijds dat andere bondje van die paar raddraaiers die vonden dat het anders moest (Bristow, Lowe, Taylor Anderson).
Waar de BDO dus enkel in zijn hoogwaan is blijven hangen en zijn nostalgie heeft de PDC zich wel aan de ontwikkelingen onderworpen.
Werden in de tijd van van Barneveld nog juist extra toernooien gerealiseerd, in Nederland, ook met wedstrijden tegen PDC-topspelers, bleef de BDO star in zijn wanbeleid en dreef het topspelers eerder af dan dat het aantrok (kon ook niet vanwege schorsingen op basis van dit beleid).
Als je dan al een 1e toernooi van je kalender moet schrappen, zou je je achter je oren moeten krabben waar het mis gaat.
En dan dus niet als die logge dinosaurus door blijven gaan op de te volgen voet maar kijken of je een aanpassing MOET doen.
Zodra je dan weer een toernooi kwijt raakt, terwijl je de interesse in die andere bond ziet groeien, zowel onder je topspelers als de commercie en tv.
Dan ben je gewoon een idioot als je dan nog wilt volhouden aan je grootsheidswaanzin.
Je belangrijkste toernooi wordt, en ik wil geen afbreuk doen aan historie, in een achteraf zaaltje gespeeld, terwijl de PDC zijn Purfleet moest verlaten vanwege een groter mogelijk aantal toeschouwers wat kan.
Geen toeschouwers die zorgen voor je kaartverkoop, omzet-recettes aan drank etc,

Van Barneveld en zelfs Fordham speelden als BDO-kampioen nog een wedstrijd tegen de PDC-kampioen Taylor, Adams ,wederom uit grootsheidswaanzin weer niet. (of angst, want ja, dat was tegen van Barneveld, zijn vroegere zogenaamde vriend die hij openlijk had afgebrand)
Net zoals zijn afwijzen van de CLoD telkens onder het mom, trouw aan de BDO, waren natuurlijk bullshit.
Dus een O'Shea, Fitton, Waites zijn niet trouw aan de BDO, omdat zij wel de uitnodigingen hebben geaccepteerd?

Het stelselmatig dreigen en uitvoeren van schorsingen naar spelers die een kans wilden wagen.
Het laten tekenen van wurgcontracten bij bereiken halve finales, niet uitkeren van prijzengeld?
Als je dit al denkt te moeten invoeren, dan weet je dat er iets mis is.
Hiermee graaf je ook je eigen graf, want spelers kunnen simpelweg niet terug, want die mogen niet terug.
Dan kan je het nu wel aanpassen, maar de koe is al verdronken, dus die put dempen heeft geen zin meer.
Allemaal goed en wel wat ik hier lees, maar wat was het beste voor de dartssport ? Dat de BDO net zoals de PDC van de sport pure commercie had gemaakt ? Er zouden dan heel wat huidige PDC toppers zelfs niet doorgebroken zijn ;). Want iedereen zegt wel dat de BDO slecht werk leverde maar dit moet toch wel gerelativeerd worden als je ziet hoeveel topspelers van de PDC vanuit de BDO komen.

Alles is gewoon veranderd met de transfer van Barney naar de PDC. Zoals we allemaal wel weten zal daarbij wel wat geld onder tafel zijn toegeschoven plus uiteraard dat hij Taylor wou kloppen op een WK. Dus zolang Barney bij de BDO speelde was het BDO systeem goed en daarna plots niet ? Als je de 2 beste spelers van de wereld hebt dan kan je natuurlijk alle sponsers aantrekken en het grote publiek en daarna dit commercieel ten volle gebruiken en dat heeft Barry Hearn super gedaan ( zelfs zo ver om deals met tv zenders te sluiten zodat bij de andere bond majors verdwijnen).

Ook de zever rond Adams mag wel eens stoppen vind ik. Adams was helemaal niet zo anti PDC. Bekijk maar begin jaren 2000 kwam hij ver in de World grand prix en de World matchplay. Het is pas na de overstap van Barney. ( en wat daar dus bij kwam kijken) dat Adams anti PDC is geworden.

Wat wel waar is, dat is dat de BDO zeker de laatste 10 jaar geen goed evenwicht heeft gevonden tussen ' darts voor iedereen ' en voldoende interessant zijn voor hun toppers. Daarvoor zijn er volgens mij heel wat veranderingen nodig en vooral dat vind ik een interessante discussie. Welke maatregelen moet de BDO nemen om terug wat aantrekkelijker te worden zonder hun eigenheid te verliezen. Want een PDC light is ook geen oplossing. Ik denk dat de mensen van de PDC meer beseffen dat de BDO niet mag verdwijnen dan dat het grote publiek dat doet.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door rproele »

Ik zeg nergens dat de BDO nooit goed werk heeft geleverd of niet goed werkte, maar dus wel verleden tijd.
Alleen als je ziet dat er iets niet meer werkt, dan moet je niet stug volhouden in de hoop dat, maar actief proberen het te verbeteren.
Zonder BDO was er geen PDC, is zelfs opgericht door oud BDO-spelers, dus was is je punt in die opmerking?
Geeft alleen aan dat het destijds al ergens begon te wringen tussen de organisatie zelf en spelers, iets wat dus later ook bij meerdere spelers is gebeurd en dit zijn dus vaak wel de meer aansprekende spelers van de BDO, en/of Lakeside winnaars.
Zelfs als je Nederlandse namen weg laat zijn velen bekende namen, Part, Beaton, Anderson, King, Whitlock, Webster, Hankey waren destijds allemaal kampioenen of beoogde kampioenen, Bunting wilde graag een keer Lakeside winnen en daarna pas wilde hij overstappen.
Of dit enkel het geld is, of juist prestige of de drang naar een hoger niveau?
Of simpelweg dat de PDC dus inderdaad door commercie meer aandacht voor de sport genereerde, met meer toernooien etc
Feit is wel dat je niet als B-speler bij de BDO kan meedraaien in de top van de PDC,(op een Wade en Wright na dan) zelfs niet elke top-BDO-er maakt het echt waar bij de PDC.
Of dit simpel is omdat de speler het te hoog in zijn bol heeft na 1 goede prestatie bij de BDO, en beter nog wat jaar had moeten groeien bij de BDO, of dat er een ander soort druk bijkomt als je PDC speelt?
Ik heb met beide geen ervaring, zal ik ook nooit krijgen, dus kan geen uitsluitsel geven.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door rproele »

Over je Adams verhaal hebben we een apart forum-item, weet niet of mijn mening daar nog tussen staat of dat dit op voorloper van dit forum was.
Maar daar ga ik me in dit topic niet verder over uitweiden, mijn mening daarover is bekend.
Zoals gezegd, is mijn mening, mag een ander van vinden wat hij wilt, die mag van mij ook zijn eigen mening hebben.

Om wel op dit topic terug te komen, want dat zegt de titel ervan, is dat de teloorgang van de BDO niet te wijten aan 1 jaar Des Jacklin, of deze er nou dubieuze zaken op na houdt of niet.
De ondergang van de BDO heeft al veel langer geleden zijn intrede gedaan, dit ga je niet simpel meer bijlopen.
Niet in 1 jaar, ook niet in 5, ik denk nooit meer.
Is dit zonde? ja dat is het zeker, want zonder deze BDO, zoals al gezegd, was er geen PDC, zouden velen van ons op dit forum misschien nooit zijn gaan darten.
De BDO heeft zichzelf gewoon al die jaren overschat en zowel spelers als nationale bonden onderdrukt met hun beleid.
Na de 1e opstand hebben ze het nog een tijdje kunnen afwenden dat de coupe slaagde, maar toen nog meer spelers doorkregen dat de BDO niet zaligmakend was is de totale revolutie losgebroken.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

rproele schreefCOLON 31 Jul 2019, 13:26 Ik zeg nergens dat de BDO nooit goed werk heeft geleverd of niet goed werkte, maar dus wel verleden tijd.
Alleen als je ziet dat er iets niet meer werkt, dan moet je niet stug volhouden in de hoop dat, maar actief proberen het te verbeteren.
Zonder BDO was er geen PDC, is zelfs opgericht door oud BDO-spelers, dus was is je punt in die opmerking?
Geeft alleen aan dat het destijds al ergens begon te wringen tussen de organisatie zelf en spelers, iets wat dus later ook bij meerdere spelers is gebeurd en dit zijn dus vaak wel de meer aansprekende spelers van de BDO, en/of Lakeside winnaars.
Zelfs als je Nederlandse namen weg laat zijn velen bekende namen, Part, Beaton, Anderson, King, Whitlock, Webster, Hankey waren destijds allemaal kampioenen of beoogde kampioenen, Bunting wilde graag een keer Lakeside winnen en daarna pas wilde hij overstappen.
Of dit enkel het geld is, of juist prestige of de drang naar een hoger niveau?
Of simpelweg dat de PDC dus inderdaad door commercie meer aandacht voor de sport genereerde, met meer toernooien etc
Feit is wel dat je niet als B-speler bij de BDO kan meedraaien in de top van de PDC,(op een Wade en Wright na dan) zelfs niet elke top-BDO-er maakt het echt waar bij de PDC.
Of dit simpel is omdat de speler het te hoog in zijn bol heeft na 1 goede prestatie bij de BDO, en beter nog wat jaar had moeten groeien bij de BDO, of dat er een ander soort druk bijkomt als je PDC speelt?
Ik heb met beide geen ervaring, zal ik ook nooit krijgen, dus kan geen uitsluitsel geven.
Mijn punt is vooral dat de BDO op de rand van de afgrond staat en dit gewoon slecht is voor darts in het algemeen. Nu moeten er oplossingen komen voor de BDO. De vraag is wat zijn die oplossingen.

Volgens mij is de hoofdzaak nu om een privé investeerder te vinden ( in sponsering geloof ik niet). Zodat het budget zeg maar met een 300 000 pond naar omhoog gaat ( wat nu niet een onmogelijk bedrag is). Hiermee kan men dan het budget van lakeside naar omhoog doen ( 100 000 pond), World masters ( 50 000) en World trophy ( 50 000) pond. De andere 100 000 pond zou dan naar een soort bonus systeem moeten gaan. Waarbij de top 16 op einde van iedere maand een extra bonus bedrag krijgt.

Los van de budgetten, zou ik ook de organisatie van de tornooien wijzigen. In plaats van bv een Luxemburg open en Masters te organiseren kan men beter het prijzengeld samenvoegen en 1 tornooi organiseren. Bij de A+,A en B tornooien zou ik de top 16 ook pas laten instromen bij de laatste 64.

Een grondige hervorming van lakeside zou ook op zijn plaats zijn. Hierbij denk ik aan een uitbreiding naar 64 spelers ( dankzij hoger budget). Hierbij denk ik dan bv door de mannen en de vrouwen te mixen. De top 32 plaatst zich dan, 8 spelers van de regionale klassering, de top 8 van de dames, top 8 van de jeugd en een top 8 van de seniors. Die laatste 2 categorieën zou ik met een soort q school systeem laten kwalificeren. Hierdoor krijg je een mix van toppers, jonge talenten, en oude glorieen. Wat het toch interessanter maakt voor publiek en tv.

De BDO moet geen concurrent zijn voor de PDC maar een alternatief. Zou kunnen spelers bij de BDO blijven tot ze echt de wereldtop zijn. Zoals een Glen Durrant nu een vb is. Wie de drukte van de PDC tour dan niet ziet zitten hoeft dan ook niet persee de overstap te maken.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door rproele »

Ik snap je idee, maar dit is simpelweg niet haalbaar, ik zie niet iemand een paar ton stoppen waar hij niks voor terug gaat krijgen.
Zoals je zegt een investering, maar dat moet uiteindelijk wel weer wat opbrengen.
En ik zie niet in hoe ze nu nog omzet kunnen generen, zeker niet als ze vasthouden aan vergane glorie.
Ik vraag me zelfs af, of in de huidige stand van zaken, de eigenaar van Lakeside zelf nog zit te wachten op dit circus.
De BBC is niet voor niet gestopt met het uitzenden, simpel omdat er minder aandacht voor is.
Zowel vanuit het publiek als de commercie, dus je verkoopt geen reclame tijd, waar je bij de PDC soms juist schijtziek van wordt.
Een Winmau heeft jarenlang de World Masters gesponsord, naam aan verbonden, omdat er uitstraling en tv-tijd tegenover stond, weg.
Zelfs al zou een zender interesse hebben voor de World Trophy, moet je zolang afwachten of het doorgaat, waar het gaat gebeuren en wanneer.
Werelds grootste deelnemersveld, the Dutch Open is maar een simpel B-toernooi, terwijl je hiervoor dus eigenlijk het grootst mogelijke animo voor hebt.
Maar dan wel een prijzenpot die niks voorstelt, terwijl de prestaties, veel meer wedstrijden, hoger zijn.
Natuurlijk is het een veredeld vloertoernooi, met dan wel de laatste rondes op een podium, maar je weet nooit waar je tegen aan kan lopen.
Je zou nog beter de Opens beter kunnen uitbetalen, dus ook meer spelers aantrekken, dan Lakeside meer prijzen geld.


Ik snap je frustraties, maar de BDO zal dan enkel alleen gered zijn als de gehele organisatie op de schop gaat, dus eigenlijk geen BDO meer is.
Dus dan komt de vraag, wat zou het meer brengen dan de development tour van de PDC, voor de PDC zelf?
Een soort eerste divisie onder de ere divisie, maar dat heb je dus al.
Niet met allemaal zelfde soort spelers, bij de BDO zitten echt wel spelers die beter zijn dan het gros op de develop, maar idee blijft hetzelfde.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door rproele »

Als je alleen al kijkt naar mogelijk deelnemersveld van PDC WK of het BDO WK.
En dan ook nog eens op hoeveel manieren je een kans krijgt om je te kwalificeren voor het WK van de PDC.
OoM, Pro-Tour, development, Jeugd-WK, Asian tour en andere rankings op basis van werelddeel om de sport een breder draagvlak te geven.
Het hele idee blijft al vreemd, dat een landelijke bond, BDO, regels voorschrijft voor de andere bonden.
Eigenlijk had het dan meer onder de pet van de WDF moeten vallen, daarom was Lakeside altijd het officieuze WK, al deed de BDO alsof zij het officiële WK hadden.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

rproele schreefCOLON 31 Jul 2019, 15:30 Als je alleen al kijkt naar mogelijk deelnemersveld van PDC WK of het BDO WK.
En dan ook nog eens op hoeveel manieren je een kans krijgt om je te kwalificeren voor het WK van de PDC.
OoM, Pro-Tour, development, Jeugd-WK, Asian tour en andere rankings op basis van werelddeel om de sport een breder draagvlak te geven.
Het hele idee blijft al vreemd, dat een landelijke bond, BDO, regels voorschrijft voor de andere bonden.
Eigenlijk had het dan meer onder de pet van de WDF moeten vallen, daarom was Lakeside altijd het officieuze WK, al deed de BDO alsof zij het officiële WK hadden.
Bij mijn weten bestaat het WDF wk nog altijd ? Geef toe dat de toelatingen voor het wk bij de PDC ook niet echt de meest correcte vorm heeft. Je kan perfect in de top 64 staan van de wereld en er niet bij zijn op het wk, terwijl 1 of andere derde rangs speler uit Azië wel mag gaan. Internationalisering akkoord maar dan wel op basis van kwaliteit. Op dat gebied vind ik de BDO kwalifiers iets eerlijker al ben ik ook geen fan van die regionale tabellen.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door rproele »

K1990 schreefCOLON 31 Jul 2019, 16:45
rproele schreefCOLON 31 Jul 2019, 15:30 Als je alleen al kijkt naar mogelijk deelnemersveld van PDC WK of het BDO WK.
En dan ook nog eens op hoeveel manieren je een kans krijgt om je te kwalificeren voor het WK van de PDC.
OoM, Pro-Tour, development, Jeugd-WK, Asian tour en andere rankings op basis van werelddeel om de sport een breder draagvlak te geven.
Het hele idee blijft al vreemd, dat een landelijke bond, BDO, regels voorschrijft voor de andere bonden.
Eigenlijk had het dan meer onder de pet van de WDF moeten vallen, daarom was Lakeside altijd het officieuze WK, al deed de BDO alsof zij het officiële WK hadden.
Bij mijn weten bestaat het WDF wk nog altijd ? Geef toe dat de toelatingen voor het wk bij de PDC ook niet echt de meest correcte vorm heeft. Je kan perfect in de top 64 staan van de wereld en er niet bij zijn op het wk, terwijl 1 of andere derde rangs speler uit Azië wel mag gaan. Internationalisering akkoord maar dan wel op basis van kwaliteit. Op dat gebied vind ik de BDO kwalifiers iets eerlijker al ben ik ook geen fan van die regionale tabellen.
WDF WK bestaat ook nog steeds, maar daarmee is dus juist ook mijn punt.
Dit zou als WORLD Darts Federation toonaangevend moeten zijn over de nationale bonden en dus niet een BRITISH Darts Organisation.
Laat de WDF Lakeside onder zijn hoede nemen, en een World Masters en een World Trophy.
BDO gewoon de rankings in eigen land en onder de vlag van de WDF een Britisch Open, en dit voor alle landen met hun Opens.
Dit geldt toch ook gewoon voor de NDB, dus waarom niet voor de BDO?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 10:53
K1990 schreefCOLON 31 Jul 2019, 16:45
rproele schreefCOLON 31 Jul 2019, 15:30 Als je alleen al kijkt naar mogelijk deelnemersveld van PDC WK of het BDO WK.
En dan ook nog eens op hoeveel manieren je een kans krijgt om je te kwalificeren voor het WK van de PDC.
OoM, Pro-Tour, development, Jeugd-WK, Asian tour en andere rankings op basis van werelddeel om de sport een breder draagvlak te geven.
Het hele idee blijft al vreemd, dat een landelijke bond, BDO, regels voorschrijft voor de andere bonden.
Eigenlijk had het dan meer onder de pet van de WDF moeten vallen, daarom was Lakeside altijd het officieuze WK, al deed de BDO alsof zij het officiële WK hadden.
Bij mijn weten bestaat het WDF wk nog altijd ? Geef toe dat de toelatingen voor het wk bij de PDC ook niet echt de meest correcte vorm heeft. Je kan perfect in de top 64 staan van de wereld en er niet bij zijn op het wk, terwijl 1 of andere derde rangs speler uit Azië wel mag gaan. Internationalisering akkoord maar dan wel op basis van kwaliteit. Op dat gebied vind ik de BDO kwalifiers iets eerlijker al ben ik ook geen fan van die regionale tabellen.
WDF WK bestaat ook nog steeds, maar daarmee is dus juist ook mijn punt.
Dit zou als WORLD Darts Federation toonaangevend moeten zijn over de nationale bonden en dus niet een BRITISH Darts Organisation.
Laat de WDF Lakeside onder zijn hoede nemen, en een World Masters en een World Trophy.
BDO gewoon de rankings in eigen land en onder de vlag van de WDF een Britisch Open, en dit voor alle landen met hun Opens.
Dit geldt toch ook gewoon voor de NDB, dus waarom niet voor de BDO?
Ja dat zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. Het wk van de wdf bv slaat ook niet echt aan. Ik denk dat het prijzengeld nog minder is en al helemaal geen tv uitzending.

Dan heb je nog eens ď Engelse darts organisatie, de Schotse, de welshe etc .. Ik dacht dat zij de open tornooien organiseren.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door rproele »

K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 11:55
Ja dat zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. Het wk van de wdf bv slaat ook niet echt aan. Ik denk dat het prijzengeld nog minder is en al helemaal geen tv uitzending.

Dan heb je nog eens ď Engelse darts organisatie, de Schotse, de welshe etc .. Ik dacht dat zij de open tornooien organiseren.
Dus misschien daarom alles wat onder de WDF zit er tussenuit halen.
Wel gewoon een Lakeside zoals hij nu is, maar dan onder een andere vlag?
Landelijke rankings, internationale rankings en het WDF WK en grote toernooien.
Alles geeft punten voor of rechtstreeks plaatsing Lakeside, vooral de internationale opens de WM en WT en Lakeside zelf.
Landelijke rankings geven bv een aantal plaatsen die voor meerdere plekken onderling uitmaken?

ZIe het een beetje als de CL kwalificaties of elk ander toernooi in welke sport dan ook, behalve de VS dan natuurlijk.
Die beweren ook dat ze de World Series hebben in het honkbal, ja spelers komen overal vandaan, en dat hun NBD de jaarlijkse wereldkampioen heeft.
Je wilt je als een professionele sport organisatie neerzetten, zorg dan ook dat die piramide klopt en niet zoals hij nu is.
Nu staat de BDO eigenlijk belangmatig hoger dan de WDF, alsof de PL boven de FIFA staat
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:06
K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 11:55
Ja dat zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. Het wk van de wdf bv slaat ook niet echt aan. Ik denk dat het prijzengeld nog minder is en al helemaal geen tv uitzending.

Dan heb je nog eens ď Engelse darts organisatie, de Schotse, de welshe etc .. Ik dacht dat zij de open tornooien organiseren.
Dus misschien daarom alles wat onder de WDF zit er tussenuit halen.
Wel gewoon een Lakeside zoals hij nu is, maar dan onder een andere vlag?
Landelijke rankings, internationale rankings en het WDF WK en grote toernooien.
Alles geeft punten voor of rechtstreeks plaatsing Lakeside, vooral de internationale opens de WM en WT en Lakeside zelf.
Landelijke rankings geven bv een aantal plaatsen die voor meerdere plekken onderling uitmaken?

ZIe het een beetje als de CL kwalificaties of elk ander toernooi in welke sport dan ook, behalve de VS dan natuurlijk.
Die beweren ook dat ze de World Series hebben in het honkbal, ja spelers komen overal vandaan, en dat hun NBD de jaarlijkse wereldkampioen heeft.
Je wilt je als een professionele sport organisatie neerzetten, zorg dan ook dat die piramide klopt en niet zoals hij nu is.
Nu staat de BDO eigenlijk belangmatig hoger dan de WDF, alsof de PL boven de FIFA staat
Ooh maar dat heb je nog hoor. ASO staat ook boven de UCI in het wielrennen en eigenlijk heeft de PDC zich ook boven de WDF gezet e.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door rproele »

K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:36
rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:06
K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 11:55
Ja dat zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. Het wk van de wdf bv slaat ook niet echt aan. Ik denk dat het prijzengeld nog minder is en al helemaal geen tv uitzending.

Dan heb je nog eens ď Engelse darts organisatie, de Schotse, de welshe etc .. Ik dacht dat zij de open tornooien organiseren.
Dus misschien daarom alles wat onder de WDF zit er tussenuit halen.
Wel gewoon een Lakeside zoals hij nu is, maar dan onder een andere vlag?
Landelijke rankings, internationale rankings en het WDF WK en grote toernooien.
Alles geeft punten voor of rechtstreeks plaatsing Lakeside, vooral de internationale opens de WM en WT en Lakeside zelf.
Landelijke rankings geven bv een aantal plaatsen die voor meerdere plekken onderling uitmaken?

ZIe het een beetje als de CL kwalificaties of elk ander toernooi in welke sport dan ook, behalve de VS dan natuurlijk.
Die beweren ook dat ze de World Series hebben in het honkbal, ja spelers komen overal vandaan, en dat hun NBD de jaarlijkse wereldkampioen heeft.
Je wilt je als een professionele sport organisatie neerzetten, zorg dan ook dat die piramide klopt en niet zoals hij nu is.
Nu staat de BDO eigenlijk belangmatig hoger dan de WDF, alsof de PL boven de FIFA staat
Ooh maar dat heb je nog hoor. ASO staat ook boven de UCI in het wielrennen en eigenlijk heeft de PDC zich ook boven de WDF gezet e.
De ASO heb je gelijk in, daarom noemen we ze ook ASO :lol: :lol: .
Ik zie de PDC als compleet afgescheiden, spelers van de PDC mogen volgens mij ook niet mee doen met toernooien van de WDF.
Een PDC, BDO of WDF, zie het een beetje langzamerhand als de boksbonden waarin je allemaal wereldkampioen kan worden.
Met het verschil dat je wel de titel bij de BDO en WDF samen kan winnen, maar je mag niet naar de PDC.
Ook binnen het boksen wordt de ene bond hoger aangeschreven dan de andere bonden.
Neem de gebroeders Klytsjko, Vitali had slechts de titel van de WBC, terwijl Volodymyr voor de meer aansprekende bonden ging.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 15:26
K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:36
rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:06
K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 11:55
Ja dat zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. Het wk van de wdf bv slaat ook niet echt aan. Ik denk dat het prijzengeld nog minder is en al helemaal geen tv uitzending.

Dan heb je nog eens ď Engelse darts organisatie, de Schotse, de welshe etc .. Ik dacht dat zij de open tornooien organiseren.
Dus misschien daarom alles wat onder de WDF zit er tussenuit halen.
Wel gewoon een Lakeside zoals hij nu is, maar dan onder een andere vlag?
Landelijke rankings, internationale rankings en het WDF WK en grote toernooien.
Alles geeft punten voor of rechtstreeks plaatsing Lakeside, vooral de internationale opens de WM en WT en Lakeside zelf.
Landelijke rankings geven bv een aantal plaatsen die voor meerdere plekken onderling uitmaken?

ZIe het een beetje als de CL kwalificaties of elk ander toernooi in welke sport dan ook, behalve de VS dan natuurlijk.
Die beweren ook dat ze de World Series hebben in het honkbal, ja spelers komen overal vandaan, en dat hun NBD de jaarlijkse wereldkampioen heeft.
Je wilt je als een professionele sport organisatie neerzetten, zorg dan ook dat die piramide klopt en niet zoals hij nu is.
Nu staat de BDO eigenlijk belangmatig hoger dan de WDF, alsof de PL boven de FIFA staat
Ooh maar dat heb je nog hoor. ASO staat ook boven de UCI in het wielrennen en eigenlijk heeft de PDC zich ook boven de WDF gezet e.
De ASO heb je gelijk in, daarom noemen we ze ook ASO :lol: :lol: .
Ik zie de PDC als compleet afgescheiden, spelers van de PDC mogen volgens mij ook niet mee doen met toernooien van de WDF.
Een PDC, BDO of WDF, zie het een beetje langzamerhand als de boksbonden waarin je allemaal wereldkampioen kan worden.
Met het verschil dat je wel de titel bij de BDO en WDF samen kan winnen, maar je mag niet naar de PDC.
Ook binnen het boksen wordt de ene bond hoger aangeschreven dan de andere bonden.
Neem de gebroeders Klytsjko, Vitali had slechts de titel van de WBC, terwijl Volodymyr voor de meer aansprekende bonden ging.
Ondertussen na onze analyses toch ook weer goed nieuws. De locatie en sponsering is rond voor de World masters en dit voor 3 jaar. Nu nog een nieuwe deal met lakeside voor 3 jaar en de spelers hebben toch wat meer zekerheid.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

Met wat is die man bezig :roll:
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door Dartsjournalist »

K1990 schreefCOLON 02 Aug 2019, 13:50
rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 15:26
K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:36
rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:06
K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 11:55
Ja dat zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. Het wk van de wdf bv slaat ook niet echt aan. Ik denk dat het prijzengeld nog minder is en al helemaal geen tv uitzending.

Dan heb je nog eens ď Engelse darts organisatie, de Schotse, de welshe etc .. Ik dacht dat zij de open tornooien organiseren.
Dus misschien daarom alles wat onder de WDF zit er tussenuit halen.
Wel gewoon een Lakeside zoals hij nu is, maar dan onder een andere vlag?
Landelijke rankings, internationale rankings en het WDF WK en grote toernooien.
Alles geeft punten voor of rechtstreeks plaatsing Lakeside, vooral de internationale opens de WM en WT en Lakeside zelf.
Landelijke rankings geven bv een aantal plaatsen die voor meerdere plekken onderling uitmaken?

ZIe het een beetje als de CL kwalificaties of elk ander toernooi in welke sport dan ook, behalve de VS dan natuurlijk.
Die beweren ook dat ze de World Series hebben in het honkbal, ja spelers komen overal vandaan, en dat hun NBD de jaarlijkse wereldkampioen heeft.
Je wilt je als een professionele sport organisatie neerzetten, zorg dan ook dat die piramide klopt en niet zoals hij nu is.
Nu staat de BDO eigenlijk belangmatig hoger dan de WDF, alsof de PL boven de FIFA staat
Ooh maar dat heb je nog hoor. ASO staat ook boven de UCI in het wielrennen en eigenlijk heeft de PDC zich ook boven de WDF gezet e.
De ASO heb je gelijk in, daarom noemen we ze ook ASO :lol: :lol: .
Ik zie de PDC als compleet afgescheiden, spelers van de PDC mogen volgens mij ook niet mee doen met toernooien van de WDF.
Een PDC, BDO of WDF, zie het een beetje langzamerhand als de boksbonden waarin je allemaal wereldkampioen kan worden.
Met het verschil dat je wel de titel bij de BDO en WDF samen kan winnen, maar je mag niet naar de PDC.
Ook binnen het boksen wordt de ene bond hoger aangeschreven dan de andere bonden.
Neem de gebroeders Klytsjko, Vitali had slechts de titel van de WBC, terwijl Volodymyr voor de meer aansprekende bonden ging.
Ondertussen na onze analyses toch ook weer goed nieuws. De locatie en sponsering is rond voor de World masters en dit voor 3 jaar. Nu nog een nieuwe deal met lakeside voor 3 jaar en de spelers hebben toch wat meer zekerheid.

Dat vraag ik me af. Want die nieuwe zaal gaat echt niet dat prijzengeld ophoesten. Zullen ze wat sponsors voor moeten vinden...
Twitter: @PVDarts180
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

Dartsjournalist schreefCOLON 02 Aug 2019, 21:43
K1990 schreefCOLON 02 Aug 2019, 13:50
rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 15:26
K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:36
rproele schreefCOLON 01 Aug 2019, 14:06
K1990 schreefCOLON 01 Aug 2019, 11:55
Ja dat zit allemaal ingewikkeld in elkaar denk ik. Het wk van de wdf bv slaat ook niet echt aan. Ik denk dat het prijzengeld nog minder is en al helemaal geen tv uitzending.

Dan heb je nog eens ď Engelse darts organisatie, de Schotse, de welshe etc .. Ik dacht dat zij de open tornooien organiseren.
Dus misschien daarom alles wat onder de WDF zit er tussenuit halen.
Wel gewoon een Lakeside zoals hij nu is, maar dan onder een andere vlag?
Landelijke rankings, internationale rankings en het WDF WK en grote toernooien.
Alles geeft punten voor of rechtstreeks plaatsing Lakeside, vooral de internationale opens de WM en WT en Lakeside zelf.
Landelijke rankings geven bv een aantal plaatsen die voor meerdere plekken onderling uitmaken?

ZIe het een beetje als de CL kwalificaties of elk ander toernooi in welke sport dan ook, behalve de VS dan natuurlijk.
Die beweren ook dat ze de World Series hebben in het honkbal, ja spelers komen overal vandaan, en dat hun NBD de jaarlijkse wereldkampioen heeft.
Je wilt je als een professionele sport organisatie neerzetten, zorg dan ook dat die piramide klopt en niet zoals hij nu is.
Nu staat de BDO eigenlijk belangmatig hoger dan de WDF, alsof de PL boven de FIFA staat
Ooh maar dat heb je nog hoor. ASO staat ook boven de UCI in het wielrennen en eigenlijk heeft de PDC zich ook boven de WDF gezet e.
De ASO heb je gelijk in, daarom noemen we ze ook ASO :lol: :lol: .
Ik zie de PDC als compleet afgescheiden, spelers van de PDC mogen volgens mij ook niet mee doen met toernooien van de WDF.
Een PDC, BDO of WDF, zie het een beetje langzamerhand als de boksbonden waarin je allemaal wereldkampioen kan worden.
Met het verschil dat je wel de titel bij de BDO en WDF samen kan winnen, maar je mag niet naar de PDC.
Ook binnen het boksen wordt de ene bond hoger aangeschreven dan de andere bonden.
Neem de gebroeders Klytsjko, Vitali had slechts de titel van de WBC, terwijl Volodymyr voor de meer aansprekende bonden ging.
Ondertussen na onze analyses toch ook weer goed nieuws. De locatie en sponsering is rond voor de World masters en dit voor 3 jaar. Nu nog een nieuwe deal met lakeside voor 3 jaar en de spelers hebben toch wat meer zekerheid.

Dat vraag ik me af. Want die nieuwe zaal gaat echt niet dat prijzengeld ophoesten. Zullen ze wat sponsors voor moeten vinden...
Gaan ze nooit vinden ... Ik begrijp echt niet waarom men lakeside verlaat. Weinig respectvol voor zo een trouwe sponsers.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON 31 Jul 2019, 12:19 In meerdere topics hierboven is het al aangegeven dat de arrogantie van de BDO zichzelf uiteindelijk de kop is gaan kosten.
Onder het mom van wij zijn het en wij zullen het altijd blijven hebben ze zich altijd heel star opgesteld naar destijds dat andere bondje van die paar raddraaiers die vonden dat het anders moest (Bristow, Lowe, Taylor Anderson).
Waar de BDO dus enkel in zijn hoogwaan is blijven hangen en zijn nostalgie heeft de PDC zich wel aan de ontwikkelingen onderworpen.
Werden in de tijd van van Barneveld nog juist extra toernooien gerealiseerd, in Nederland, ook met wedstrijden tegen PDC-topspelers, bleef de BDO star in zijn wanbeleid en dreef het topspelers eerder af dan dat het aantrok (kon ook niet vanwege schorsingen op basis van dit beleid).
Als je dan al een 1e toernooi van je kalender moet schrappen, zou je je achter je oren moeten krabben waar het mis gaat.
En dan dus niet als die logge dinosaurus door blijven gaan op de te volgen voet maar kijken of je een aanpassing MOET doen.
Zodra je dan weer een toernooi kwijt raakt, terwijl je de interesse in die andere bond ziet groeien, zowel onder je topspelers als de commercie en tv.
Dan ben je gewoon een idioot als je dan nog wilt volhouden aan je grootsheidswaanzin.
Je belangrijkste toernooi wordt, en ik wil geen afbreuk doen aan historie, in een achteraf zaaltje gespeeld, terwijl de PDC zijn Purfleet moest verlaten vanwege een groter mogelijk aantal toeschouwers wat kan.
Geen toeschouwers die zorgen voor je kaartverkoop, omzet-recettes aan drank etc,

Van Barneveld en zelfs Fordham speelden als BDO-kampioen nog een wedstrijd tegen de PDC-kampioen Taylor, Adams ,wederom uit grootsheidswaanzin weer niet. (of angst, want ja, dat was tegen van Barneveld, zijn vroegere zogenaamde vriend die hij openlijk had afgebrand)
Net zoals zijn afwijzen van de CLoD telkens onder het mom, trouw aan de BDO, waren natuurlijk bullshit.
Dus een O'Shea, Fitton, Waites zijn niet trouw aan de BDO, omdat zij wel de uitnodigingen hebben geaccepteerd?

Het stelselmatig dreigen en uitvoeren van schorsingen naar spelers die een kans wilden wagen.
Het laten tekenen van wurgcontracten bij bereiken halve finales, niet uitkeren van prijzengeld?
Als je dit al denkt te moeten invoeren, dan weet je dat er iets mis is.
Hiermee graaf je ook je eigen graf, want spelers kunnen simpelweg niet terug, want die mogen niet terug.
Dan kan je het nu wel aanpassen, maar de koe is al verdronken, dus die put dempen heeft geen zin meer.
Ik ben het volledig eens met deze post!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 31 Jul 2019, 14:08 Mijn punt is vooral dat de BDO op de rand van de afgrond staat en dit gewoon slecht is voor darts in het algemeen. Nu moeten er oplossingen komen voor de BDO. De vraag is wat zijn die oplossingen.

Volgens mij is de hoofdzaak nu om een privé investeerder te vinden ( in sponsering geloof ik niet). Zodat het budget zeg maar met een 300 000 pond naar omhoog gaat ( wat nu niet een onmogelijk bedrag is). Hiermee kan men dan het budget van lakeside naar omhoog doen ( 100 000 pond), World masters ( 50 000) en World trophy ( 50 000) pond. De andere 100 000 pond zou dan naar een soort bonus systeem moeten gaan. Waarbij de top 16 op einde van iedere maand een extra bonus bedrag krijgt.

Los van de budgetten, zou ik ook de organisatie van de tornooien wijzigen. In plaats van bv een Luxemburg open en Masters te organiseren kan men beter het prijzengeld samenvoegen en 1 tornooi organiseren. Bij de A+,A en B tornooien zou ik de top 16 ook pas laten instromen bij de laatste 64.

Een grondige hervorming van lakeside zou ook op zijn plaats zijn. Hierbij denk ik aan een uitbreiding naar 64 spelers ( dankzij hoger budget). Hierbij denk ik dan bv door de mannen en de vrouwen te mixen. De top 32 plaatst zich dan, 8 spelers van de regionale klassering, de top 8 van de dames, top 8 van de jeugd en een top 8 van de seniors. Die laatste 2 categorieën zou ik met een soort q school systeem laten kwalificeren. Hierdoor krijg je een mix van toppers, jonge talenten, en oude glorieen. Wat het toch interessanter maakt voor publiek en tv.

De BDO moet geen concurrent zijn voor de PDC maar een alternatief. Zou kunnen spelers bij de BDO blijven tot ze echt de wereldtop zijn. Zoals een Glen Durrant nu een vb is. Wie de drukte van de PDC tour dan niet ziet zitten hoeft dan ook niet persee de overstap te maken.
Ik weet niet of het slecht is voor het darten wanneer de BDO stopt te bestaan. Hun opstelling heeft het darten in de jaren 90 bijna kapot gemaakt en het imago daarna ook niet veel goeds gedaan. Wat voegen ze nog toe dat de PDC met de development tour en de EDO in Engeland niet zouden kunnen? Vóór de BDO was er ook een Britse dartbond die het systeem van amateur darts dat de BDO gebruikt op heeft gezet. De BDO heeft het in de jaren 70 overgenomen. Waarom zou de PDC/EDO dat nu ook niet kunnen. De BDO faalt namelijk al een dikke 30 jaar (behalve op amateur niveau) dus ik zie niet in waarom ze niet eens vervangen mogen worden door een bond die het net zo goed doet op amateur niveau en een betere samenwerking op prof niveau met de PDC heeft. Het alsmaar doorsukkelen van de BDO, dát is pas slecht voor het darts.

Het idee voor een hervorming van Lakeside is op zich wel prima denk ik. Alleen de 8 senioren horen daar natuurlijk niet thuis. Dan kun je het WK niet meer serieus noemen. Dan kun je beter tegelijkertijd een senioren wk houden
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: 1 jaar des jacklin

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 09 Aug 2019, 16:19
K1990 schreefCOLON 31 Jul 2019, 14:08 Mijn punt is vooral dat de BDO op de rand van de afgrond staat en dit gewoon slecht is voor darts in het algemeen. Nu moeten er oplossingen komen voor de BDO. De vraag is wat zijn die oplossingen.

Volgens mij is de hoofdzaak nu om een privé investeerder te vinden ( in sponsering geloof ik niet). Zodat het budget zeg maar met een 300 000 pond naar omhoog gaat ( wat nu niet een onmogelijk bedrag is). Hiermee kan men dan het budget van lakeside naar omhoog doen ( 100 000 pond), World masters ( 50 000) en World trophy ( 50 000) pond. De andere 100 000 pond zou dan naar een soort bonus systeem moeten gaan. Waarbij de top 16 op einde van iedere maand een extra bonus bedrag krijgt.

Los van de budgetten, zou ik ook de organisatie van de tornooien wijzigen. In plaats van bv een Luxemburg open en Masters te organiseren kan men beter het prijzengeld samenvoegen en 1 tornooi organiseren. Bij de A+,A en B tornooien zou ik de top 16 ook pas laten instromen bij de laatste 64.

Een grondige hervorming van lakeside zou ook op zijn plaats zijn. Hierbij denk ik aan een uitbreiding naar 64 spelers ( dankzij hoger budget). Hierbij denk ik dan bv door de mannen en de vrouwen te mixen. De top 32 plaatst zich dan, 8 spelers van de regionale klassering, de top 8 van de dames, top 8 van de jeugd en een top 8 van de seniors. Die laatste 2 categorieën zou ik met een soort q school systeem laten kwalificeren. Hierdoor krijg je een mix van toppers, jonge talenten, en oude glorieen. Wat het toch interessanter maakt voor publiek en tv.

De BDO moet geen concurrent zijn voor de PDC maar een alternatief. Zou kunnen spelers bij de BDO blijven tot ze echt de wereldtop zijn. Zoals een Glen Durrant nu een vb is. Wie de drukte van de PDC tour dan niet ziet zitten hoeft dan ook niet persee de overstap te maken.
Ik weet niet of het slecht is voor het darten wanneer de BDO stopt te bestaan. Hun opstelling heeft het darten in de jaren 90 bijna kapot gemaakt en het imago daarna ook niet veel goeds gedaan. Wat voegen ze nog toe dat de PDC met de development tour en de EDO in Engeland niet zouden kunnen? Vóór de BDO was er ook een Britse dartbond die het systeem van amateur darts dat de BDO gebruikt op heeft gezet. De BDO heeft het in de jaren 70 overgenomen. Waarom zou de PDC/EDO dat nu ook niet kunnen. De BDO faalt namelijk al een dikke 30 jaar (behalve op amateur niveau) dus ik zie niet in waarom ze niet eens vervangen mogen worden door een bond die het net zo goed doet op amateur niveau en een betere samenwerking op prof niveau met de PDC heeft. Het alsmaar doorsukkelen van de BDO, dát is pas slecht voor het darts.

Het idee voor een hervorming van Lakeside is op zich wel prima denk ik. Alleen de 8 senioren horen daar natuurlijk niet thuis. Dan kun je het WK niet meer serieus noemen. Dan kun je beter tegelijkertijd een senioren wk houden
Dat zou natuurlijk vooral voor de fans interessant zijn zo een senioren kwalificatie tour. Stel je voor waarom zouden Taylor, Barney,Hankey,Wolfie noem ze allemaal op geen kwalificatie tornooien spelen ( een tornooi of 4 beetje als q school). Als men hiermee naar het wk kan en zich dus eigenlijk maar 5 keer op een jaar moeten focussen, zou toch leuk zijn voor de fans. Hetzelfde systeem voor de jeugd. Dan krijg je een wk met jong talent, de beste dames, de beste BDO spelers, de beste regionale en de oude glorieen .
BUTTON_POST_REPLY